دندانپزشکی و سلامت دهان

نحوه استفاده از کرم ضد چروک و نکاتی برای اثرگذاری بیشتر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه نکات آزمایش شده و جالبی را در مورد نحوه صحیح استفاده از کرم ضد چروک با شما در میان می‌گذاریم.

اگر تصور شما این است که استفاده از کرم ضد چروک یا هر محصول ضد پیری دیگری روی صورت کافی است، کاملا در اشتباه هستید، زدن کرم ضد چروک روی صورت باید به شکل صحیح انجام شود و اینگونه نیست که افراد به شکل‌های متفاوتی کرم‌ را روی صورت خود استفاده کنند و همگی نتیجه یکسانی بگیرند.

کرم های ضد پیری یکی از بهترین کرم های زیبایی هستند اما شما باید این محصولات را روی پوست خود ماساژ دهید تا گردش خون خود را تقویت کرده و چین و چروک های خود را صاف کنید و چگونگی ماساژ و نحوه استفاده از کرم بسیار مهم است.

در ادامه نکات آزمایش شده و جالبی را در مورد نحوه صحیح استفاده از کرم ضد چروک با شما در میان می‌گذاریم.

 

از رتینوئیدها استفاده کنید

با گذشت زمان، پوست ممکن است شروع به از دست دادن کلاژن کند، پروتئینی که مسئول صاف و صاف نگه داشتن آن است. این از دست دادن کلاژن می تواند منجر به چروک شدن ظاهر شود. به گفته کارشناسان،  بهترین کار برای جبران کلاژن از دست رفته، استفاده از رتینوئید یا همان، نسخه قوی ویتامین A است، کر‌م‌های حاوی رتینوئید مانند کرم شب در بازار موجود هستند.

دقت کنید که از مصرف همزمان رتینوئیدها با بنزوئیل پراکسید، دارویی که برای درمان آکنه استفاده می شود، خودداری کنید. این به این دلیل است که بنزوئیل پراکسید می تواند برخی از رتینوئیدها را اکسید کند و آنها را کمتر موثر کند.

نکته: همیشه به یاد داشته باشید که پوست شما یک اندام زنده است که در طول زمان تغییر می‌کند و شما باید با انجام مراقبت‌های لازم و استفاده از بهترین لوازم آرایش صورت، پوستتان را برای این تغییرات تطبیق دهید و به نوعی این تغییرات را کنترل شده کنید.

 

چین و چروک‌های روی گونه

محل دیگری از صورت که دچار چین و چروک می‌شود، گونه‌ها هستند، برای رفع چین و چروک صورت بهتر است است بعد از زدن کرم، دست‌ها را در اطراف بینی قرار دهید و به سمت اطراف صورت صورت را ماساژ دهید.

یعنی دست راست در سمت راستی بینی و دست چپ در سمت چپ بینی باشد، و حالا پوست را به سمت اطراف ماساژ دهید، انگار که چین و چروک‌ها را از اطراف به بیرون از صورت هدایت می‌کنید.

 

از شستشوی ملایم صورت غافل نشوید

اهمیت شستشوی ملایم و بدون از خشونت بارها توصیه شده است. حتما از یک دست سبک استفاده کنید و با حرکات آرام و دایره ای تمیز کنید. به گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD) اسکراب تهاجمی می تواند پوست های از قبل حساس را تحریک کرده و پیری را تسریع کند.

 

چین و چروک‌های پیشانی

پیشانی یکی از بخش‌های مهم صورت ماست که وجود چین و چروک روی آن بسیار قابل رویت است و به نوعی تو چشم است. استفاده از کرم ضد چروک برای رفع چروک‌های پیشانی بسیار مرسوم است، اما نکته مهم نحوه ماساژ کرم روی صورت است.

ماساژهای متفاوتی برای رفع چین و چروک پیشانی وجود دارند، یک ماساژ معروف، به صورت دورانی است که شما با چرخش انگشتان روی پیشانی، یک دایره درست می‌کنید، این نوع ماساژ به رفع چروک افقی پیشانی بسیار کمک می‌کنند.

یک ماساژ دیگر برای رفع چروک پیشانی به این شکل است که شست خود را روی شقیقه ها و سه انگشت خود را بین ابروهای خود قرار دهید. سپس با انگشتان خود ماساژ دهید تا به همان ارتفاع شست خود برسید، به این شکل چروک‌های افقی مرسوم روی پیشانی را کاهش می‌دهید.

 

 

روتین SPF خود را ارتقا دهید

استفاده منظم از کرم ضد آفتاب با  (SPF) 30و بالاتر، یک راه عالی برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد لکه های پیری و تغییر رنگ است. اما همه ضدآفتاب‌ها برای داشتن پوستی انعطاف‌پذیر شبیه هم نیستند، توصیه ما این است که به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که حاوی آنتی اکسیدان هستند تا از کلاژن پوست شما محافظت کنند.

 

نکته: در نظر داشته باشید که ابتدا باید از کرم ضد چروک خود استفاده کنید و سپس مرطوب کننده خود را روی آن قرار دهید. از مخلوط کردن محصولات خودداری کنید، مگر اینکه یک متخصص پوست به شما توصیه کرده باشد.

 

مراقب آنچه می‌خورید باشید

بسیاری از آنچه در خارج از بدن شما اتفاق می افتد، نتیجه خوراکی است که مصرف می‌کنید. خوردن غذاهایی که پوست را در طول سال ها تغذیه می کنند، مهم است. از هر چیزی که می تواند باعث کم آبی بدن شود، مانند الکل اجتناب کنید.

بهتر است بدانید که غذاهای سرشار از قند و کربوهیدرات‌های سفید می‌توانند با تجزیه گلوکز شما را سریع‌تر پیر کنند. در عوض بهتر است پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی خود انتخاب کنید، از جمله غذاهایی مانند ماهی، گوشت بدون چربی، لوبیا و حبوبات که برای ساخت کلاژن بسیار مفید هستند.

غذاهای سرشار از ویتامین C را برای حفظ جوانی پوست فراموش نکنید، میوه‌ها و انواع سبزیجات بسیار برای پوست و سلامت آن مفید هستند.

 

از کرم ضد چروک انتظارات واقع بینانه داشته باشید

اینکه برخی محصولات در تبلیغاتشان به 10 سال جوانتر به نظر رسیدن یا رفع خیلی سریع چین چروک اشاره می‌کنند، خود نشان دهنده این است که این محصولات قصد فریب شما را دارند.

به یاد داشته باشید که محصولات مراقبت از پوست ضد پیری نتایج متوسطی را ارائه می دهند. شما نمی توانید نتایج لیفت صورت و انجام عمل روی صورت، را از کرم ضد چروک دریافت کنید.

 

به روتین مراقبت از پوستتان وفادار باشید

حداقل 6 الی 8 هفته و بعضا تا 5 ماه طول می کشد تا یک محصول واقعاً مزایای کامل خود را نشان دهد. این یعنی وقتی محصولی می‌خرید، حتی قبل از اینکه مشخص شود نتیجه بخش بوده یا نه، احتمالا نیاز پیدا می‌کنید که مجدد آن محصول را خریداری کنید تا دوره استفاد از آن کامل شود و در نهایت بتوانید قضاوت درستی از عملکرد آن داشته باشید.

اینکه بعد از 1 ماه محصولی را کنار بگذارید و به سراغ محصولی دیگری بروید، شبیه به تیم‌های فوتبال ایرانی است که بعد از گذشت 1 ماه و بدون دادن فرصت به مربی، به دنبال مربی جدید می‌روند، آیا دوست دارید که عملکردی شبیه به تیم‌های فوتبال ایرانی داشته باشید؟!

 

خواب ناکافی، دشمن سلامت و زیبایی

مطالعات نشان داده‌اند که کمبود خواب می‌تواند سلول‌های شما را بسیار سریع‌تر پیر کند، بنابراین انجام ۸ ساعت کامل هر شب باعث می‌شود ذهن، بدن و روح شما جوان‌تر و طولانی‌تر شود.

شاید انجام خواب کافی موجب رفع چین و چروک‌های صورت شما نشود، اما به شما قول می‌دهم که داشتن برنامه منظم برای خواب و انجام 8 ساعت خواب مفید، قطعا موجب جلوگیری از چین و چروک می‌شود و حداقل به این زود‌ی‌ها به این مشکل دچار نمی‌شوید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله