دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین صبحانه برای کسانیکه مشکل معده دارند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۷
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

چند نمونه از بهترین صبحانه برای افرادیکه مشکل معده دارند نام برده شده است

مشکلات معده در هر سنی می‌تواند اتفاق بیفتد که برای درمان آن می‌بایست به خورد و خوراک دقت کرد. برای کسانی که مشکل معده دارند، انتخاب صبحانه‌ سبک و سازگار که تحریک‌کننده‌ معده نباشد بسیار مهم است. گزینه‌های متنوعی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین صبحانه برای کسانی که مشکل معده دارند یاد کرد.

 

 

چه صبحانه‌ای برای معده درد خوب است؟

کسانی که مشکل معده دارن صبحانه چی بخورن؟ شاید انتخاب بهترین صبحانه برای کسانی که معده درد دارند سخت و چالش برانگیز باشد اما چنین نبوده و در این قسمت از سایت خوب میشی برخی از بهترین گزینه‌های صبحانه برای افراد دارای درد و سوزش معده آورده شده است. این غذاها به آرامی هضم می‌شوند و معده را تحریک نمی‌کنند بنابراین برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند مناسب هستند. خوردن صبحانه در فواصل زمانی منظم و پرهیز از غذاهای سنگین و تند نیز به بهبود وضعیت معده کمک می‌کند.

 

 

1. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد با درد معده است زیرا فیبر زیادی دارد و به آرامی هضم می‌شود. بهتر است جو دوسر را با آب یا شیر کم‌چرب درست کرده و از افزودن شکر یا شیرینی‌جات دیگر خودداری شود.

 

2. نان تست کامل با موز

نان تست کامل به همراه موز یک ترکیب مناسب برای کسانی است که مشکل معده دارند و به دنبال مصرف صبحانه مناسب هستند. موز به دلیل خاصیت قلیایی‌ می‌تواند به کاهش اسید معده کمک کند.

 

3. ماست کم‌چرب با میوه‌های نرم

بهترین صبحانه برای کسانیکه مشکل معده دارند می‌تواند ماست کم چرب همراه با میوه‌های نرم باشد. ماست پروبیوتیک کم‌چرب می‌تواند به تعادل فلور میکروبی دستگاه گوارش و معده کمک کند. اضافه کردن میوه‌های نرم مانند موز یا سیب که اسید کمی دارند، گزینه‌ خوبی است.

 

 

4. تخم‌مرغ آب‌پز

تخم‌مرغ آب‌پز یک منبع خوب پروتئین است که به راحتی هضم می‌شود و معمولا معده را تحریک نمی‌کند. تخم مرغ آب‌پز بهترین صبحانه برای کسانیکه مشکل معده دارند محسوب می‌شود که می‌توان آن را با نان مصرف کرد یا در صورت تمایل به جای نان، چندین تخم مرغ آبپز را با هم خورد.

 

 

5. سیب‌زمینی شیرین پخته

سیب زمینی شیرین پخت شده در آب یا یا فر می‌تواند وعده صبحانه برای کسانی که مشکل معده دارند باشد.  سیب‌زمینی شیرین حاوی فیبر و ویتامین‌های مختلف است و به عنوان یک صبحانه مغذی و آرامش‌بخش برای معده عمل می‌کند.

 

6. کره بادام‌زمینی با نان تست کامل

کره بادام‌زمینی طبیعی و بدون شکر اضافه با نان تست کامل می‌تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که مشکل معده دارند زیرا پروتئین و چربی سالم به مقدار مناسبی فراهم می‌کند و به آهستگی هضم می‌شود.

 

7. پوره سیب

پوره سیب خانگی بدون شکر اضافه شده، به دلیل فیبر محلول موجود در آن برای آرامش معده مفید است و به تنظیم حرکات روده کمک می‌کند. پوره سیب که بهترین صبحانه برای کسانیکه مشکل معده دارند محسوب می‌شود را می‌توان با پودر دارچین، گلاب یا کمی عسل طبیعی ترکیب کرد تا خوشمزه‌تر شود.

 

 

8. پودینگ برنج

پودینگ برنج یک گزینه سبک و ملایم برای صبحانه است که هضم آسانی دارد و معده را تحریک نمی‌کند. پودینگ برنج با برنج، آب، شیر، نشاسته، وانیل، زرده تخم مرغ و شکر و گاهی شیره خرما یا انگور درست می‌شود که در دسته بهترین صبحانه برای کسانی که مشکل معده دارند قرار می‌گیرد.

 

9. سوپ جو

لذت خوردن بهترین صبحانه برای کسانی که مشکل معده دارند حسی بی‌نظیر و غیر قابل وصف است. یک سوپ سبک جو با سبزیجات نرم مثل هویج و کدو تنبل می‌تواند یک صبحانه مقوی و مناسب برای معده‌های حساس باشد و در روزهای سرد سال بسیار دلچسب خواهد بود.

 

سوپ

 

10. موز با کمی عسل

از بهترین صبحانه‌ها برای مشکل معده می‌توان به موز با عسل اشاره کرد. موز به دلیل داشتن پتاسیم و مواد مغذی به تسکین معده کمک می‌کند. افزودن کمی عسل نیز می‌تواند انرژی لازم را تأمین کند اما بهتر است در مصرف عسل زیاده‌روی نکنید.

 

 

11. فرنی با شیر بادام

فرنی درست شده با شیر بادام به دلیل بدون لاکتوز بودن و هضم آسان گزینه خوبی برای کسانی است که مشکل معده دارند. زمانی می‌توان فرنی با شیر بادام را جزو بهترین صبحانه برای کسانی که مشکل معده دارند به شمار آورد که بدون شکر و با گلاب تهیه شده باشد.

 

12. کمپوت گلابی یا هلو

کسانی که مشکل معده دارن، صبحانه چی بخورن؟ کمپوت‌های خانگی گلابی یا هلو بدون شکر اضافه می‌توانند گزینه‌ای خوشمزه و آرامش‌بخش برای معده باشند. برای این کار کافی است گلابی یا هلو را پخته و برای شیرین شدن آن از کمی شکر قهوه‌ای استفاده کرد.

 

13. املت سبزیجات

املت سبزیجات می‌تواند صبحانه مفید برای کسانیکه باشد که از مشکل معده رنج می‌برند. یک املت ساده با سفیده تخم ‌مرغ و مقدار کمی سبزیجات نرم مانند اسفناج یا کدو سبز می‌تواند پروتئین و مواد مغذی لازم را بدون تحریک معده فراهم کند.

 

 

14. چای زنجبیل یا چای بابونه

چای‌ زنجبیل یا بابونه به آرامش معده و کاهش التهابات معده کمک می‌کنند و بهتر از چای سیاه یا قهوه است که به عنوان نوشیدنی صبحگاهی مصرف می‌شود.

 

 

کدام مشکل معده بر مصرف صبحانه تاثیر می گذارد؟

درمان مشکلات معده تنها وابسته به دارو و آرامش اعصاب و روان نیست بلکه تغذیه نقش مهمی دارد. مشکلات معده می‌تواند شامل طیف وسیعی از شرایط گوارشی باشد که بر انتخاب مواد غذایی مناسب تأثیر می‌گذارد و می‌توانند باعث محدود شدن گزینه‌های ممکن برای صبحانه شوند زیرا برخی از مواد غذایی می‌توانند علائم را تشدید کنند. برخی از مشکلات رایج معده که بر انتخاب مواد غذایی تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • ریفلاکس معده به مری
  • گاستریت (ورم معده)
  • عدم تحمل لاکتوز
  • سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)
  • بیماری سلیاک
  • نفخ و گاز معده
  • یبوست
  • حساسیت‌های غذایی یا آلرژی‌ها
  • بیماری کرون و کولیت اولسراتیو

 

کلام آخر

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که نباید دست کم گرفته شود. انتخاب یک صبحانه مناسب برای مشکل معده اعم از سوزش، زخم، التهاب و درد بسیار مهم است. بهتر است با وجد مشکل معده از خوردن غذاهای چرب، تند، حاوی کافئین و یا شکر زیاد پرهیز نمود زیرا این نوع غذاها می‌توانند مشکل معده را تشدید کنند. انتخاب بهترین صبحانه برای کسانی که مشکل معده دارند تا حد زیادی می‌تواند مفید و موثر باشد.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله