دندانپزشکی و سلامت دهان

اثرات سرکه سیب برای لاغری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

این بار لاغر شدن را با سرکه سیب تجربه کنید.

اثرات سرکه سیب برای لاغری

سیب نوعی میوه شیرین و خوشمزه است که مصارف مختلفی دارد و می‌توان از تخمیر آن سرکه سیب درست کرد. سرکه سیب به عنوان چاشنی برای سالاد، چاشنی و ماده نگهدارنده مواد غذایی، درمان بیماری‌های پوست و مو و ... کاربرد دارد اما امروز می‌خواهیم جذاب‌ترین خاصیت سرکه سیب را به شما خوانندگان عزیز سایت خوب میشی معرفی کنیم. بله! سرکه سیب برای لاغری بسیار مفید و کاربردی است. اگر به دنبال لاغری و خوش فرم شدن اندام‌هایتان هستید تا انتهای متن با ما همراه بمانید.

 

 

سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب سرشار از ویتامین ب6 و مواد معدنی است و به دلیل دارا بودن اسید استیک بر روی چربی‌ها تاثیری معجزه آسا دارد. سرکه سیب به دو روش:

  • مستقیم
  • غیر مستقیم

قابل استفاده است. در ادامه هر دو روش را توضیح می‌دهیم. پس اگر به دنبال لاغر شدن به روش صحیح و اصولی هستید نحوه استفاده از سرکه سیب برای لاغری را دنبال کنید.

 

روش مستقیم استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب طعمی تند و ترش دارد به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان چاشنی طعم دهنده سالاد استفاده کرد. برای این کار کافی است یک ظرف سالاد حاوی کاهو، قارچ، هویج، گوجه فرنگی، کلم، کلم بروکلی و هر چیز دیگری که دوست دارید آماده کنید. به جای استفاده از سس که خود عامل چاقی است با ریختن 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب روی سالاد از آن به عنوان طعم دهنده استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید از روغن زیتون و پودر سیر نیز در کنار سرکه سیب استفاده کنید تا تاثیر آن‌ها را همراه سرکه سیب برای لاغری برای از دست دادن وزن ببینید. در این حالت سرکه سیب مستقیما روی سالاد ریخته شده و سبزیجات موجود در سالاد، روغن زیتون و پودر سیر اثر اسیدی بیش از حد آن را خنثی می‌کنند در نتیجه آسیبی به معده و دندان‌ها وارد نمی‌شود.

 

 

روش غیر مستقیم استفاده از سرکه سیب

از آنجایی که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد اگر در کنار رقیق کننده دیگری استفاده شود کمترین صدمه به معده، دندان‌ها و سایز اجزای بدن وارد می‌شود. بنابراین در روش غیر مستقیم استفاده از سرکه سیب برای لاغری کافی است یک یا دو قاشق غذاخوری از سرکه سیب را در یک لیوان آب ولرم ریخته و روزانه 2 تا 3 بار از آن نوشید. روش‌های غیر مستقیم دیگری برای استفاده از سرکه سیب وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

 

دارچین و سرکه سیب برای لاغری (روش غیر مستقیم)

نوشیدنی دارچین و سرکه سیب برای لاغری طعم خوشایندی دارد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. برای درست کردن مخلوط دارچین و سرکه سیب می‌توان:

  • کمی چوب دارچین را همراه یک لیوان آب بجوشانید تا رنگ آب به قهوه‌ای ملایم برسد. پس از آنکه محلول آب و دارچین ولرم شد به آن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کرده و بنوشید.
  • در یک لیوان آب گرم نصف قاشق چایخوری پودر دارچین ریخته و به آن یک قاشق چایخوری، سرکه سیب اضافه کنید و از آن بنوشید.

در هر دو روش می‌توانید در صورت دلخواه از کمی عسل طبیعی به عنوان طعم دهنده و شیرین کننده استفاده کنید.

 

 

زنجبیل و سرکه سیب برای لاغری (روش غیر مستقیم)

زنجبیل ماده تندی است که به صورت پودری، ورقه ورق شده و رنده شده قابل استفاده است. از ترکیب زنجبیل و سرکه سیب برای لاغری استفاده می‌شود که نتایج آن رضایت بخش بوده است. برای این کار در یک لیوان آب جوش به هر حالتی که دوست دارید کمی زنجبیل اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. سپس محلول را از صافی رد کرده و به آن یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید و بنوشید. با مصرف هر روزه تاثیر دمنوش زنجبیل و سرکه سیب برای لاغری را خواهید دید.

 

مطلب مرتبط و پیشنهادی:

لاغری با زنجبیل | چربی سوزی شکم و پهلو با  زنجبیل

 

سرکه سیب، آبغوره، آبلیمو و عرق شوید (روش غیر مستقیم)

چهار ترکیب شگفت انگیز سرکه سیب، آبلیمو، آبغوره و عرق شوید در کنار یکدیگر برای لاغری مفید هستند اما اگر زخم معده یا مشکلات گوارشی دارید اصلا این روش را امتحان نکنید چرا که عواقب بدتری به بار می‌آورد. کافی است در یک لیوان به اندازه‌ی نصف آن آب ریخته و مابقی را به نسبت مساوی از سرکه سیب، آبغوره، آبلیمو و عرق شوید پر کنید و دو تا سه هفته روزی فقط یک بار از آن بنوشید.

 

 

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری

درمورد بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری نظرات مختلفی وجود دارد. معمولا گفته می‌شود اگر قصد دارید روزی سه بار از نوشیدنی سرکه سیب استفاده کنید، بار اول صبح‌ها ناشتا (قبل صبحانه)، بار دوم قبل از صرف ناهار و بار سوم قبل از صرف شام باشد. افرادی که با این روند پیش می‌روند ادعا می‌کنند تاثیر سرکه سیب برای لاغری را با این روش تجربه کرده‌اند چرا که احساس سیری دارند و میزان اشتهای آن‌ها کاهش یافته است. اما گروهی دیگر ترجیح می‌دهند پس از صرف غذا از خاصیت سرکه سیب برای لاغری بهره‌مند شوند.

 

عوارض سرکه سیب برای لاغری

گروهی بر این باورند مصرف سرکه سیب با معده خالی ضرر دارد و در دراز مدت آسیب‌های جدی به معده، دهان و دندان‌ها وارد می‌کند در نتیجه به مصرف سرکه سیب بعد از غذا اعتقاد دارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از مصرف سرکه سیب به عنوان لاغر کننده چه قبل از غذا چه بعد از غذا، با پزشک خود مشورت کنید و بیشتر از سه بار در روز از سرکه سیب چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم استفاده نشود و مصرف را از یک قاشق غذاخوری شروع کنید در صورتی که اذیت نشدید دفعات مصرف را به دو قاشق افزایش دهید. حداکثر یک ماه (چهار هفته) از مزایای سرکه سیب برای لاغری استفاده کنید و به هیچ عنوان زمان بیشتری را برای مصرف در نظر نگیرید چرا که از عوارض استفاده دراز مدت از سرکه سیب برای لاغری:

  • تاثیر منفی بر حس چشایی
  • آسیب به دهان، دندان، مری و معده
  • تاثیر منفی بر قدرت بینایی
  • اختلال در قاعدگی
  • تغییر رنگ پوست
  • جوش‌های زیر پوستی

می‌باشد.

 

 

ماساژ سرکه سیب برای لاغری

شاید برایتان تعجب آور باشد که بتوان از سرکه سیب برای لاغری به روش ماساژ استفاده کرد اما این موضوع صحت دارد. کافی است علاوه بر سرکه سیب، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین را همراه داشته باشید. به نسبت یک چهارم از سرکه سیب و سه چهارم باقی مانده از روغن زیتون یا بادام استفاده کنید و قسمت‌هایی از بدن مانند پهلو‌ها و شکم را با این ترکیب به دست آمده ماساژ دهید. با دو هفته مصرف مداوم ترکیب روغن زیتون یا روغن بادام همراه با سرکه سیب و البته رعایت حجم غذا (اجتناب از پرخوری) خواهید دید که ناحیه مورد نظر از نظر سایز تغییرات محسوسی پیدا کرده است.

 

سرکه سیب برای لاغری صورت

شاید شما هم از تاثیر سرکه سیب برای لاغری صورت شنیده باشید که بعضی‌ها ترجیح می‌دهند از قرص (کپسول) سرکه سیب به منظور لاغری بدن و صورت استفاده کنند که مصرف سرکه سیب به صورت قرص توصیه نمی‌شود چرا که می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر مری و معده بگذارد. عموما توصیه می‌شود روش‌های مستقیم و غیر مستقیم سرکه سیب برای لاغری را در پیش بگیرید چرا که همگام با لاغر شدن بدن، صورت هم می‌تواند لاغرتر شود در غیر این صورت روش‌های دیگری به غیر از استفاده از سرکه سیب را برای لاغری صورت در پیش بگیرید.

 

مطالب پیشنهادی:

هایفوتراپی لاغری چگونه انجام می‌شود؟

مزوتراپی لاغری یک روش راحت برای لاغری موضعی                             

علت درد دندان سالم چیست؟

بهترین حرکت‌های ورزش خانگی برای چربی سوزی شکم و پهلو + آموزش تصویری

پریود مردانه چیست ؟ | همه چیز درباره پریود مردانه

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید