دندانپزشکی و سلامت دهان

هایفوتراپی لاغری چگونه انجام می شود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

آیا به دنبال راحتترین روش لاغری هستید؟ با هایفوتراپی لاغری، اندامی زیبا داشته باشید.

هایفوتراپی لاغری چگونه انجام می شود؟

 

روش‌های لاغری به قدری متنوع هستند که وقتی سراغ آن‌ها می‌رویم متوجه می‌شویم که هر یک از آن‌ها نسبت به روش‌های دیگر مزایایی دارند و حتی از بعضی از آن‌ها در دوره‌ای پر کاربرد بوده و بعد از گذشت چند سال با روش‌های دیگری جایگزین شده‌اند. آیا شما هم به لاغری می‌اندیشید و دنبال روشی مطمئن می‌گردید؟ یکی از بهترین روش‌ها هایفوتراپی نام دارد. روز به روز بر محبوبیت هایفوتراپی افزوده می‌شود. درمورد هایفوتراپی لاغری چه می‌دانید؟ با ما در سایت خوب میشی همراه بمانید تا درمورد هایفوتراپی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

هایفوتراپی

 

به طور معمول چربی‌ها به صورت دانه‌های سلولی زیر بافت‌های بدن قرار دارند اما گاه دانه‌های سلولی چربی زیاد می‌شوند و انداره‌شان از حد نرمال خود بزرگتر می‌شود که باعث برجسته شدن آن قسمت از بافت بدن می‌شوند که بهترین روش برای از بین بردن چربی‌های مزاحم بافت‌های بدن هایفوتراپی است. هایفوتراپی از واژه انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound می‌آید که به اختصار HIFU نوشته می‌شود.

با ترجمه واژگان انگلیسی آن به امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می‌رسیم. همان‌طور که از نامش پیداست در روش هایفوتراپی از امواج اولتراسوند متمرکز با فرکانس بالا (فراصوت) استفاده می‌شود که این امواج توسط دستگاهی مخصوص از روی پوست به دانه‌های چربی تابیده می‌شود که در عمق پوست امواج اولتراسوند متمرکز شده و چربی‌ها را هدف می‌گیرند، در کمتر از یک دقیقه چون دما بالا است، دانه‌های چربی نابود می‌شوند. بالا رفتن دما به قدری نیست که پوست را بسوزاند بلکه دمایی کاملا مناسب برای از بین بردن چربی‌ها است.

 

 

نکته‌ای مهم در مورد هایفوتراپی: وقتی از لاغری صحبت می‌کنیم عموما دو موضوع مهم مطرح می‌شود. یکی از آن‌ها کاهش وزن و دیگری کاهش سایز است. در هایفوتراپی لاغری منظور از لاغر شدن، کاهش سایز است. از دست دادن وزن خود بحث دیگریست که هایفوتراپی لاغری برای آن مطرح نمی‌شود. در هایفوتراپی لاغری در ناحیه مورد نظر دانه‌های چربی که به اندازه بزرگتری درآمده بودند با گرم شدن ناشی از امواج اولتراسوند شکسته شده و از بین می‌روند که در نتیجه ناحیه هدف گرفته شده لاغرتر شده و از نظر سایز کوچک‌تر می‌شود اما سلول‌های چربی دیگری که مورد هایفوتراپی قرار نگرفته‌اند ثابت باقی می‌مانند. در کاهش وزن همه سلول‌ها و دانه‌های چربی تحت تاثیر قرار گرفته می‌شوند و کوچکتر می‌شوند که منجر به از دست رفتن وزن اضافه بدن می‌گردد.

 

تاثیر هایفوتراپی لاغری

 

پوست به طور طبیعی تا سن 30 و نهایتا تا 35 سالگی کلاژن سازی انجام می‌دهد. کلاژن پوست را جوان نگه می‌دارد اما به مرور زمان با بالاتر رفتن سن از میزان کلاژن کاسته شده و پوست در هر نقطه‌ای از بدن شروع به پیر شدن و افتادگی می‌کند. امواجی که در روش هایفوتراپی به پوست تابیده می‌شود علاوه بر از بین بردن چربی‌های زیر پوستی، لایه‌های زیرین پوست را تحریک می‌کند و میزان تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. هایفوتراپی به آرامی تاثیر می‌کند و نتیجه آن از دو یا سه ماه بعد آشکار می‌شود. به همین دلیل برای هایفوتراپی باید سن شما از 30 تا 75 سال باشد و اینکه کمی زمان دهید تا هایفوتراپی لاغری تاثیر خود را نشان دهد که خواهید دید پوست همانند گذشته افتاده نیست و جوان‌تر شده است.

میزان دوام هایفوتراپی در افراد مختلف است اما به طور کل تا یک سال و نهایتا دو سال دوام می‌آورد. اگر سبک زندگی سالمی داشته باشید و فیزیک بدنی شما طوری باشد که به رعایت نکات لاغری پاسخ مثبت بدهد، ممکن است هایفوتراپی لاغری تا چندین سال هم دوام داشته باشد. هر فرد در طول عمر خود تنها تا 5 بار مجاز به انجام هایفوتراپی لاغری است و بیش از این مقدار توصیه نمی‌شود. بسته به میزان تجمع چربی در ناحیه مورد نظر بدن، بافت سلولی و سن بین یک تا حداکثر 5 جلسه درمانی هایفوتراپی نیاز است.

 

آیا هایفوتراپی لاغری برای چاقی مفرط مناسب است؟

 

هایفوتراپی لاغری برای افرادی تاثیر دارد که از وزن بدنی مطلوبی برخوردارند که می‌توان واژه لاغر را به آن‌ها نسبت داد اما در بخشی از بدن خود چربی بیشتری دارند که هایفوتراپی لاغری کمک می‌کند از چربی مزاحم تجمع یافته در آن بخش بدن خلاص شوند و تمام اندام کاملا متناسب با یکدیگر باشد. در روش هایفوتراپی لاغری ناحیه مورد نظر بین یک تا 6 سانتی متر لاغر می‌شود. کسانی که دچار چاقی مفرط هستند روش هایفوتراپی لاغری برای درمان چاقی مناسب نیست.

 

مزایای هایفوتراپی

 

مزایای هایفوتراپی بسیار متنوع است . هایفوتراپی به غیر از لاغری کاربردها و مزایای بسیاری دارد. هایفوتراپی همانند لیفت عمل کرده و پوست را می‌کشد بنابراین جایی برای چین و چروک‌ها باقی نمی‌گذارد. از سویی دیگر پوست را سفت می‌کند بنابراین نگران افتادگی پوست پس از لاغری نباشید. قسمت‌هایی از بدن که بیشتر مستعد چاقی هستند مانند: صورت، غبغب، بازوها، شکم، پهلوها، ران‌ها و باسن؛ به سادگی توسط هایفوتراپی یا اچ آی یو اف لاغر می‌شوند و چون لاغر شدن آن‌ها همراه با لیفت است در نتیجه به زیبایی ظاهری آن‌ها نیز افزوده می‌شود. در واقع با هایفوتراپی می‌توان با یک تیر دو نشان زد:

1. لاغری

2. لیفت و زیبایی

از بهترین مزایای هایفوتراپی می‌توان به عدم دردناک بودن و عدم نیاز به جراحی و بیهوشی اشاره کرد. در ادامه از هایفوتراپی لاغری در نقاط مختلف بدن بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

 

هایفوتراپی لاغری صورت

 

بسیار پیش آمده است که شنیده‌ایم فردی از وزن خود رضایت کامل دارد اما به دنبال لاغری صورت است. یکی از بهترین روش‌ها هایفوتراپی لاغری صورت است که برای پیشانی، ابرو، نواحی پایین صورت و غبغب، گردن و دکلته بسیار مناسب است. در هایفوتراپی لاغری پوست صورت کشیده و سفت می‌شود در نتیجه آثاری از خطوط و چین و چروک‌ها باقی نمی‌ماند. با این کار هم لاغر شدن را تجربه می‌کنید و هم پوستی جوان‌تر خواهید داشت چرا که سلول‌ها تحریک شده و کلاژن سازی صورت می‌گیرد. زمان انجام هایفوتراپی لاغری وابسته به تعداد نواحی و میزان چربی ذخیره شده است که می‌تواند از 10 دقیقه تا نیم ساعت متغیر باشد.

 

عوارض هایفوتراپی لاغری صورت

 

در روش لاغری صورت توسط هایفوتراپی چون به وسیله دستگاه توسط امواج شوک گرمایی بالایی به چربی‌های زیر پوست صورت در نواحی مختلف مد نظر وارد می‌شود اغلب در افرادی که پوست نازک و حساسی دارند کمی پوست متورم و قرمز می‌شود. متورم و قرمزی پوست موقت بوده و تا چند ساعت پس از انجام هایفوتراپی لاغری از بین می‌رود.

 

 

هایفوتراپی برای لاغری شکم و پهلو

 

آیا کسی را می‌شناسید که از شکم و پهلوی برآمده راضی باشد؟ مطمئن هستیم پاسخ شما به این سوال منفی است. از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت هایفوتراپی، توانایی آن برای لاغر کردن و از بین بردن چربی‌های پهلو و شکم است. با هایفوتراپی لاغری با امواج اولتراسوند چربی سوزی انجام می‌شود و پوست سفت و محکم می‌شود که خود باعث جمع شدن و مانع از افتادگی و شل شدن است. زمان انجام هایفوتراپی لاغری پهلو و شکم بستگی به میزان چربی ذخیره شده در آن ناحیه دارد. هرچقدر میزان چربی و ناحیه مورد نظر بزرگتر باشد زمان بیشتری نیاز است. به طور کل زمان انجام هایفوتراپی برای لاغری شکم و پهلو بین 10 تا 45 دقیقه متغیر است.

 

عوارض هایفوتراپی لاغری شکم و پهلو

 

عوارض چندانی برای هایفوتراپی لاغری شکم و پهلو گزارش نشده است. از آنجایی که تابش امواج اولتراسوند با ایجاد گرما همراه است ممکن است متقاضی زیبایی کمی احساس گرما کند که در حد بسیار کم و قابل تحمل است. احساس سوزش، کبودی، التهاب و قرمز شدن از عوارض جانبی گزارش شده است که چند ساعت پس از اعمال هایفوتراپی از بین می‌رود.

 

هایفوتراپی لاغری باسن و ران

 

داشتن اندام زیبا حق همه است. چاقی باسن و ران‌ها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان از آن شکایت دارند. هایفوتراپی لاغری زیبایی و تناسب اندام را در قسمت کشاله ران، اطراف ران و باسن برای شما به ارمغان می‌آورد و ترک‌ها و افتادگی آن را می‌پوشاند و پوست این نواحی را سفت و محکم می‌کند. کل زمان انجام فرایند هایفو برای ران یا باسن بین 15 تا 40 دقیقه متغیر است.

 

عوارض هایفوتراپی لاغری ران و باسن

 

قرمز شدن و سوزش از عوارض جانبی و احتمالی هایفوتراپی لاغری است. این عوارض موقتی بوده و توصیه می‌شود پس از انجام این روش درمانی از پوشیدن شلوار تنگ و پلاستیکی خودداری کنید.

 

 

قبل از هایفوتراپی لاغری

 

قبل از اینکه اقدام به هایفوتراپی نمایید از برنزه کردن و حمام آفتاب گرفتن خودداری کنید. از مصرف محصولات محرک کننده پوست بپرهیزید و همچنین اگر بیماری خاصی دارید یا از داروهای خاصی استفاده می‌کنید حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید. روزی که برای هایفوتراپی به کلینیک مراجعه می‌کنید از مرطوب کننده و مواد آرایشی استفاده نکنید.

 

مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی لاغری

 

بعد از انجام هایفوتراپی دقایقی را در کلینیک بشینید تا مطمئن شوید حالتان خوب است. از خارش نواحی درمان شده جدا خودداری کنید و روی ناحیه درمان شده کمپرس یخ قرار ندهید. تا 24 ساعت از مصرف الکل، سیگار و مواد کافئین‌دار خودداری کنید. از انجام اعمالی که پوست را تحریک می‌کند همچون بند انداختن، وکس و اپیلاسیون تا 3 روز بپرهیزید. نوشیدن مداوم آب را فراموش نکنید.

 

چه کسانی نمی‌توانند هایفوتراپی لاغری انجام دهند؟

 

در صورتی که باردار یا شیرده هستید از انجام هایفوتراپی لاغری بر روی بدن و صورت شما امتناع می‌شود. اگر در طی یک یا دو هفته قبل از هایفوتراپی بوتاکس یا لیزر کرده‌اید کمی بیشتر دست نگه دارید تا با یکدیگر تداخل نداشته باشند. اگر دچار تبخال هستید تا درمان کامل آن از انجام HIFU خودداری کنید. در صورتی که بیماری قلبی دارید یا قلب‌تان با باتری کار می‌کند هرگز نمی‌توانید از مزایای هایفوتراپی بهره‌مند شوید. کاشت ایمپلنت دندان مانع دیگری برای انجام هایفوتراپی لاغری است. بیماران کبدی، سرطانی، اختلال خونی و HIV مثبت نیز گروه دیگری هستند که نباید هایفوتراپی لاغری انجام دهند. اگر متقاضی هایفوتراپی هستید هر بیماری که دارید را با پزشک صادقانه در میان بگذارید چرا که اگر نادانسته این روش درمانی روی شما انجام شود عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

 

 

 

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید