دندانپزشکی و سلامت دهان

راز لاغری با زردچوبه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

اگر می خواهید اطلاعات خوبی در رابطه با راز لاغری با زردچوبه کسب کنید، حتما در ادامه این بخش با خوب میشی، همراه بمانید.

زردچوبه، یکی از ادویه های بسیار پرکاربردی است که معمولا در تمام آشپزخانه ها پیدا می شود. زردچوبه بومی شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی است. از نظر تاریخی، زردچوبه به طور گسترده در غذاهای سنتی هند (آیورودا) و چینی، از جمله برای درمان اختلالات پوستی، تنفسی، مفصلی و گوارشی استفاده شده است. زردچوبه به دلیل رنگ زرد پر جنب و جوش آن که از کورکومین به دست می آید، "زعفران هندی" می نامند. کورکومین یک کورکومینوئید است و بیشتر خواص درمانی زردچوبه به محتوای کورکومینوئید آن نسبت داده می شود.

از انجایی که زردچوبه، حاوی مواد زیستی متعددی است که به عنوان مواد مغذی عمل می کنند، باعث شده تا در حال حاضر، استفاده از زردچوبه برای کاهش وزن و چربی سوزی به یک روند رو به رشد تبدیل شود. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد التهابی است که آن را به یک تقویت کننده متابولیسم و ایده آل برای کاهش وزن تبدیل می کند. علاوه بر این، از زمان های قدیم برای رفع بسیاری از مشکلات سلامتی از زردچوبه استفاده شده است. تحقیقات مدرن نیز از تاثیرات خوبی که مصرف زردچوبه به همراه دارد، حمایت می کند.

اگر می خواهید اطلاعات خوبی در رابطه با راز لاغری با زردچوبه کسب کنید، حتما در ادامه این بخش با خوب میشی، همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟+بهترین راه حفظ انگیزه لاغری

 

زردچوبه چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

زردچوبه

یکی از دلایل افزایش وزن، التهاب متابولیک با درجه پایین است. زردچوبه حاوی پلی فنل و کورکومین است و به همین دلیل دارای خواص ضد التهابی و ضد چاقی است. کورکومین این خاصیت را دارد که به سرکوب التهاب بافت چربی سفید کمک می کند. همچنین از تکثیر سلول های چربی جلوگیری می کند و ترشح آدیپونکتین، یک عامل ضد التهابی ترشح شده توسط سلول های چربی را افزایش می دهد.

تنظیم سطح قند، بهبود متابولیسم گلوکز و جلوگیری از مقاومت به انسولین، یکی دیگر از اقداماتی است که اثبات می کند، زردچوبه در کاهش وزن موثر است. با این فرآیند، چربی اضافی در بدن باقی نمی ماند. بنابراین افرادی که اضافه وزن دارند، چاق هستند یا مستعد ابتلا به دیابت هستند، استفاده از زردچوبه، آنها در برابر این عارضه محافظت می کند.

علاوه بر این، مشاهده شده است که مصرف منظم زردچوبه باعث افزایش صفرای موجود در معده می شود. صفرا یک شیره گوارشی است که به امولسیون کردن چربی و در نتیجه متابولیسم آن کمک می کند. بنابراین، این روش دیگری است که زردچوبه در کاهش وزن موثر است.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان مصرف سبوس برنج برای لاغری

 

راز لاغری با زردچوبه چیست؟ چگونه از زردچوبه برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

در سال‌های اخیر، زردچوبه در همه کشورهای دنیا به دلیل خواص ضد التهابی و اثرات آن بر کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته است و راز لاغری زردچوبه به دلیل همین خواصی است که در زردچوبه وجود دارد.

 

خواص ضد التهابی زردچوبه

بین چاقی و التهاب مزمن، ارتباط کاملاً ثابتی وجود دارد. شواهد نشان می دهد که التهاب هم علت و هم پیامد چاقی است. کورکومین، ترکیب موجود در زردچوبه، خواص ضد التهابی شناخته شده ای دارد. مطالعات نشان داده است که کورکومین به طور موثر چربی بدن و التهاب ناشی از رژیم غذایی پرچرب را کاهش می دهد. علاوه بر این، متاآنالیز اخیر زردچوبه نشان داده است که زردچوبه دارای اثرات ضد التهابی در انسان است.

زردچوبه برای لاغری

محافظت در برابر افزایش وزن

افزایش وزن و مقاومت به انسولین معمولاً بلافاصله پس از توقف رژیم غذایی یا برنامه ورزشی رخ می دهد. به همین دلیل است که پس از کاهش وزن دوباره به راحتی می توان دوباره به وزن اولیه بازگشت. طبق مطالعه ای که در این زمینه انجام شده است، محققان دریافتند که کورکومین به محافظت در برابر بازیابی وزن کمک می کند و از کنترل متابولیک پایدار پس از یک دوره کاهش وزن موفق از طریق رژیم غذایی و ورزش پشتیبانی می کند. 

 

تاثیر بر چاقی

برخی از مطالعات اثرات کورکومین را بر چاقی در انسان ارزیابی کرده اند. در یک مطالعه به طور تصادفی 44 شرکت کننده را برای مصرف کورکومین و دارونما اختصاص داد. شرکت کنندگانی که کورکومین مصرف کردند کاهش قابل توجهی در وزن بدن، چربی بدن، دور کمر و دور باسن و BMI داشتند. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که کورکومین به خوبی توسط بدن تحمل می شود و مدیریت وزن را در افراد دارای اضافه وزن را ارتقا می دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: رژیم لاغری با سیب از دروغ تا واقعیت

 

نحوه استفاده از زردچوبه برای کاهش وزن

به طور کلی، راه های زیادی برای استفاده از زردچوبه برای کاهش وزن وجود دارد، در ادامه به برخی از موثرترین روشها اشاره کردیم:

 

استفاده از مکمل زردچوبه

مکمل زردچوبه

پودر زردچوبه تنها حاوی حدود 2 تا 8 درصد کورکومین است که اثرات ضدالتهابی ایجاد می کند، بنابراین مصرف زردچوبه به تنهایی هیچ اثر مفیدی در کاهش وزن ندارد. اگرچه زردچوبه یک ادویه خوش طعم و رنگارنگ که در تهیه بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، اما اگر می خواهید از مزایای کاهش وزن زردچوبه بهره مند شوید، بهتر است آن را به شکل یک مکمل غلیظ تر مصرف کنید.

 

زردچوبه را با پیپرین ترکیب کنید

زردچوبه و فلفل سیاه

یکی دیگر از عواملی که باید از آن آگاه بود این است که کورکومین دسترسی زیستی بسیار کمی دارد، به این معنی که در هنگام مصرف به خوبی توسط بدن جذب نمی شود. یکی از راه های افزایش جذب کورکومین، ترکیب آن با پیپرین است. پیپرین یک آلکالوئید است که معمولا در فلفل سیاه یافت می شود. بنابراین هنگامی که زردچوبه همراه با پیپرین مصرف شود، جذب کورکومین تا 2000٪ افزایش می یابد.

 

پیشنهاد مطالعه: آیا حذف نان و برنج در رژیم لاغری خوب است؟

 

استفاده از زردچوبه با انواع نوشیدنی

برای بهره مندی از خواص زردچوبه برای لاغری و کاهش وزن می توانید از نوشیدنی هایی مانند چای دارچین و زردچوبه و شیر زردچوبه استفاده کنید.

  • برای درست کردن چای دارچین و زرچوبه باید یک قاشق پودر دارچین را درون یک لیوان آب بریزید و اجازه دهید بجوشد تا نیمی از آب تبخیر شود. سپس آن را درون فنجان بریزید و زمانی که ولرم شد، یک قاشق زردچوبه به آن اضافه کرده و بنوشید.

چای دارچین و زردچوبه

  • برای درست کردن شیر و زردچوبه نیز باید یک لیوان شیر را گرم کنید و سپس یک قاشق زردچوبه به آن اضافه کرده و بنوشید. با استفاده مداوم از این نوشیدنی ها می توانید از تاثیراتی که زردچوبه برای لاغری و کاهش وزن دارد، بهره مند شوید. 

شیر و زردچوبه

  • همچنین می توانید نصف قاشق چایخوری زردچوبه را به 1 لیوان آب گرم اضافه کنید و هر روز صبح با معده خالی بنوشید. می توانید مقداری عسل خالص نیز به آن اضافه کنید. این یک نوشیدنی سم زدا است که می توانید تاثیر خوبی در کاهش وزن نیز داشته باشد.

 

  • استفاده از این نوشیدنی قبل از خواب که با ترکیب ¼ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و ¼ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه با یک لیوان شیر گرم درست می شود نیز می تواند یکی از گزینه های خیلی عالی برای لاغری با زردچوبه باشد.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

 

شما چه پیشنهاد برای استفاده از زردچوبه دارید که می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
علی
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

زردچوبه با دارچین با آب جوش صبح ها عالیه

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید