دندانپزشکی و سلامت دهان

لاغری با زنجبیل | چربی سوزی شکم و پهلو با زنجبیل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۴

آیا از روش‌های لاغری با زنجبیل اطلاع دارید؟ روش تهیه دمنوش های زنجبیلی برای کاهش وزن

لاغری با زنجبیل | چربی سوزی شکم و پهلو با  زنجبیل

این روزها تب لاغری داغ است. لاغری علاوه بر زیبایی، سلامت را هم به ارمغان می‌آورد. روش‌های مختلفی برای لاغری وجود دارد که هر فردی با توجه به سلیقه و برداشت خود به یکی از این روش‌ها روی می‌آورد. زنجبیل گیاهی است که علاوه بر خواص بی‌شمار خود لاغری را هم به ارمغان می‌آورد که همراه غذا و نوشیدنی‌ها مصرف می‌شود. با ما در سایت خوب میشی همراه بمانید تا روش‌های لاغری با زنجبیل را معرفی کنیم.

 

 

1. لاغری با زنجبیل و دارچین

نوشیدنی زنجبیل همراه با دارچین یکی از راه‌های کاهش وزن است. زنجبیل همراه با دارچین چربی‌سوزی را تحریک می‌کند، همچنین حاوی فیبرهایی است که احساس سیری را افزایش می‌دهد. برای تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین مقداری آب جوش در یک استکان بریزید و زنجبیل را پوست کنده و به صورت ورقه‌های نازک ببرید. چند ورقه نازک زنجبیل همراه با تکه‌ای کوچک چوب دارچین در داخل آب جوش بریزید و حدود 15 تا 20 دقیقه زمان بدهید تا دمنوش آماده شود. در صورت تمایل کمی عسل یا آبلیمو به دمنوش اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود.

 

2. لاغری با زنجبیل و عسل

وقتی سوخت و ساز در بدن افزایش می‌یابد به لاغری سریع‌تر کمک می‌کند. برای کاهش وزن و لاغر شدن معجزه زنجبیل و عسل را دست کم نگیرید. نوشیدنی زنجبیل و عسل که همراه با آب گرم سرو می‌شود از روش‌های محبوب لاغری است که عده‌ای با افزودن کمی آبلیمو، آن را خوشمزه‌تر می‌کنند.

 

3. لاغری با زنجبیل و زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. کافی است برای لاغری دمنوش زنجبیل و زردچوبه را به رژیم خود اضافه کنید. بعد از مصرف مداوم تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد. برای تهیه دمنوش زنجبیل و زردچوبه، چند ورقه نازک از زنجبیل را در آبجوش قرار داده و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. پس از 15 تا 20 دقیقه دمنوش خود را از صافی رد کنید و نوش جان کنید. با چندین روز مصرف خواهید دید اشتهای طبیعی شما مهار شده است و به هدف خود یعنی کاهش وزن دست می‌یابید.

 

4. لاغری با زنجبیل و چای سبز

چای سبز خود به تنهایی خاصیت لاغرکنندگی دارد. زمانی که چای سبز با زنجبیل برای لاغری استفاده می‌شود تاثیر خود را بیشتر نشان می‌دهد و شاید به همین دلیل است که تبدیل به یکی از نوشیدنی‌های محبوب شده است. برای تهیه زنجبیل با چای سبز کافی است به چای سبز خود مقداری زنجبیل رنده شده یا ورقه ورقه شده اضافه کنید.

 

5. لاغری با زنجبیل و زیره

زیره دانه‌ای خوش عطر است که در آشپزی کاربرد دارد و می توان از آن در کنار زنجبیل برای لاغری استفاده کرد. در یک لیوان روی پودر آسیاب شده زیره مقداری آب جوش ریخته و مقداری زنجبیل را به صورت چند ورقه نازک یا رنده شده به آن اضافه کنید و 15 تا 20 دقیقه زمان دهید تا دمنوش لاغری و سلامتی شما جا بیفتد. روش دیگر برای مصرف زنجبیل همراه با زیره، بخارپز کردن سبزیجات تازه مانند گل کلم و هویج همراه با زنجبیل ورقه ورقه شده است. پس از اتمام پخت، از زیره به عنوان ادویه و از آبلیمو به عنوان طعم دهنده استفاده کنید. ظرف سالاد کم کالری و خوش طعم شما را به لاغری دعوت می‌کند.

 

 

6. لاغری با زنجبیل و سرکه سیب | چربی سوزی شکم و پهلو با  زنجبیل

سرکه سیب که در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود نه تنها برای آشپزی بلکه برای کاهش وزن نیز کاربرد دارد. برای رسیدن به لاغری با زنجبیل و سرکه سیب، کافی است در آب جوش مقداری زنجبیل رنده شده یا ورقه ورقه شده بریزید و اجازه دهید تا کمی خنک شود چرا که آب جوش باکتری‌های سرکه سیب را از بین می‌برد. سپس 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و مقداری عسل یا آبلیمو اضافه کنید. چای زنجبیل و سرکه سیب را صبح‌ها قبل از صبحانه مصرف کنید تا بیشترین تاثیر آن را ببینید.

 

لاغری صورت با زنجبیل

لاغری همیشه به اندام‌ها ختم نمی‌شود. گاه فقط برای صورت دنبال لاغری هستیم که ماسک زنجبیل به صورت معجزه‌آسا این مشکل را حل می‌کند. ماسک زنجبیل به روش‌های مختلف و با ترکیب‌های متفاوت درست می‌شود. در ادامه انواع ماسک‌های زنجبیل برای لاغری را معرفی می‌کنیم.

 

ماسک صورت زنجبیل ساده

برای ساخت ماسک زنجبیل مقداری پودر زنجبیل را با آب مخلوط کرده تا ترکیب خمیری به دست آید. پس از 10 دقیقه صورت را بشورید. ممکن است سوزشی در پوست صورت احساس کنید که طبیعی است اما اگر پوست شما حساس است پیشنهاد می‌کنیم از این ماسک استفاده نکنید.

 

ماسک صورت زنجبیل و سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت لاغرکنندگی دارد که استفاده از آن همراه با پودر زنجبیل، گلاب، روغن بادام تلخ؛ ماسک لاغر کننده صورت می‌سازد. پس از چندین بار استفاده مداوم خواهید دید چگونه صورت شما زیباتر و لاغرتر شده است.

 

از زنجبیل بیشتر بدانیم

زنجبیل خاصیت‌های بی‌شماری برای بدن دارد که در آشپزی، درمان و زیبایی به کار برده می‌شود. در این مطلب درمورد لاغری با زنجبیل صحبت کردیم. زنجبیل را می‌توان به صورت تازه مصرف کرد که کافی است پوست آن را بگیرید و به صورت ورقه‌های نازک در آورید یا اینکه آن را رنده کنید. اگر ورقه‌ها بسیار نازک باشند و آن‌ها را خشک کنید با آسیاب کردن آن به پودر زنجبیل دست می‌یابید. ورقه‌های نازک زنجبیل قابلیت نگهداری در فریزر تا چندین ماه دارند. زنجبیل تازه را در فروشگاه‌ها و بعضی از میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروش‌ها می‌توانید پیدا کنید. پودر زنجبیل نیز در فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها نیز یافت می‌شود. برخی از فروشگاه‌های آنلاین نیز زنجبیل را به صورت تازه و پودر شده در دسترس شما قرار می‌دهند. زنجبیل طعم نسبتا تندی دارد اما طعم زنجبیل آسیاب شده نسبت به زنجبیل تازه تندتر است. به همین خاطر است که در تهیه دمنوش‌ها گاه پیشنهاد می‌شود از عسل یا هر طعم دهنده دیگری استفاده شود تا کمی از تندی زنجبیل کاسته شود.

 

 

اما اگر در مصرف زنجبیل زیاده روی شود می‌تواند مضراتی داشته باشد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از زیاده روی در مصرف زنجبیل خودداری نموده و دمنوش‌های لاغری با زنجبیل را روزانه تنها در یک یا 2 استکان مصرف کنید و در صورت مشاهده هرگونه حساسیت یا واکنش دیگر، مصرف آن را قطع کنید. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، هموفیلی(اختلال خونی)، زنان باردار، فشار خون بالا و دیابتی‌ها حتما قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کنند.

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید