دندانپزشکی و سلامت دهان

10 کلینیک برتر کودکان در تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

کلینیک کودکان یک مرکز بهداشتی و درمانی است که خدمات پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی را برای کودکان ارائه می‌دهد. این کلینیک‌ها با تیمی از پزشکان و متخصصان متعهد که در زمینه سلامت و درمان کودکان تخصص دارند، همکاری می‌کنند. هدف اصلی کلینیک کودکان، حفظ و بهبود سلامت کودکان است.

همان طور که انواع مختلف کلینیک برای بیماری ها و رده های سنی متفاوت وجود دارند، می توان از میان آن ها کلینیک های کودکان را نیز برای مشکلات و بیماری این گروه سنی هم مشاهده کرد.

این کلینیک ها در سراسر ایران از جمله شهر تهران وجود دارند که برای مراجعه به آن ها باید از 10 کلینیک برتر کودکان در تهران آگاهی داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا خدمات این کلینیک ها را بررسی کرده و با بهترین ها در شهر تهران را نیز معرفی کنیم.

خدمات ارائه شده در کلینیک های کودکان

کلینیک های کودکان نقش مهمی در حفاظت و ارتقای سلامت و رفاه نوزادان، کودکان و نوجوانان دارند. این امکانات تخصصی مراقبت های بهداشتی برای پاسخگویی به نیازهای منحصر به فرد پزشکی، رشدی و عاطفی بیماران جوان طراحی شده است. 


خدمات ارائه شده در کلینیک های کودکان طیف وسیعی از مراقبت های پزشکی، خدمات پیشگیرانه و حمایت خانواده را در بر می گیرد که همگی برای تضمین رشد و توسعه سالم جمعیت کودکان در کشور طراحی شده اند.

مراقبت های کودکان

در قلب کلینیک های کودکان مراقبت های جامع کودکان نهفته است. این شامل تشخیص، درمان و مدیریت انواع شرایط پزشکی است که بر کودکان تأثیر می گذارد. از بیماری های رایج دوران کودکی مانند سرماخوردگی، تب و عفونت گرفته تا بیماری های مزمن مانند آسم، دیابت و آلرژی، متخصصان اطفال در این کلینیک ها برای ارائه مراقبت های پزشکی تخصصی که نیازها و حساسیت های خاص بیماران جوان را در نظر می گیرند، آموزش دیده اند.

واکسیناسیون

کلینیک ‌های کودکان به ‌عنوان نقاط کانونی برای اجرای ایمن ‌سازی عمل می‌کنند، که برای محافظت از کودکان در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری حیاتی هستند. برنامه های ایمن سازی یا واکسیناسیون به دقت دنبال می شود تا اطمینان حاصل شود که نوزادان و کودکان واکسن های لازم را در سن مناسب دریافت خواهند کرد. 

ارزیابی های رشدی و رفتاری

کلینیک های کودکان اغلب ارزیابی های رشدی و رفتاری را برای شناسایی هر گونه تاخیر یا چالش احتمالی در مراحل اولیه ارائه می دهند. مداخله زودهنگام برای تأخیرهای رشدی، ناتوانی های یادگیری یا مسائل رفتاری می تواند به طور قابل توجهی بر نتایج دراز مدت کودک تأثیر بگذارد. متخصصان اطفال برای ایجاد برنامه های مداخله ای مناسب که ممکن است شامل درمان، مشاوره یا خدمات حمایتی باشد، از نزدیک با خانواده ها همکاری می کنند.

آموزش پیشگیرانه

کلینیک های کودکان آموزش پیشگیرانه را برای توانمندسازی والدین و مراقبان با دانش لازم برای حفظ سلامت فرزندانشان در اولویت قرار می دهند. آن ها در مورد موضوعاتی مانند تغذیه، بهداشت، ایمنی و پیشگیری از آسیب راهنمایی ارائه می دهند. والدین در مورد ایجاد محیط های خانه ایمن، انتخاب های تغذیه مناسب و اهمیت ورزش منظم یاد می گیرند.

همچنین میتوانید بخوانید: چگونه با فرزند خود ارتباط پایدار ایجاد کنیم؟

مراقبت های تخصصی

کلینیک های کودکان اغلب دارای متخصصانی هستند که به نیازهای پزشکی خاص رسیدگی می کنند. این متخصصان ممکن است شامل متخصصان پوست کودکان، متخصصان آلرژی، غدد درون ریز و غیره باشند. این تضمین می کند که کودکان با مسائل بهداشتی پیچیده یا تخصصی مراقبت و تخصص مناسب متناسب با شرایط منحصر به فرد خود را دریافت کنند.

مدیریت بیماری های مزمن

برای کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند آسم، دیابت یا اختلالات مادرزادی، کلینیک‌ های کودکان مدیریت و پشتیبانی مداوم را ارائه می‌کنند. این موارد شامل معاینات منظم، مدیریت دارو، و آموزش برای کودک و خانواده او برای اطمینان از مدیریت بهینه بیماری و کیفیت زندگی است.

خدمات اورژانسی

کلینیک های کودکان برای رسیدگی به نیازهای فوری پزشکی، از آسیب های جزئی تا بیماری های حاد، مجهز هستند. ارائه مراقبت های پزشکی فوری در یک محیط دوستدار کودک و اطمینان بخش برای حصول اطمینان از بهترین نتایج ممکن در شرایط اضطراری بسیار مهم است.

مشاوره و حمایت از سلامت روان

با درک اهمیت سلامت روان در کودکان، بسیاری از کلینیک های کودکان خدمات مشاوره و حمایت از سلامت روان را ادغام می کنند. متخصصان آموزش دیده به کودکان و خانواده ها کمک می کنند تا چالش هایی مانند اضطراب، افسردگی، مسائل رفتاری و سایر نگرانی های عاطفی را حل کنند.

معرفی 10 کلینیک برتر کودکان در تهران

بعد از اینکه درباره خدمات کلینیک های کودکان صحبت کردیم بهتر است تا به معرفی 10 کلینیک برتر و پزشک کودک در تهران بپردازیم تا بتوانیم یکی از آن ها را به درستی انتخاب کنیم.

کلینیک تخصصی اطفال بیمارستان پارسا

کلینیک اختصاصی اطفال در بیمارستان پارسا اکنون به شما عزیزان این امکان را می دهد که به خدمات مراقبت های بهداشتی برای نظارت بر سلامت فرزندان خود دسترسی داشته باشید. با استفاده از آدرس و شماره تلفن زیر می توانید با آن ها ارتباط داشته باشید.
آدرس: تهران انتهای خیابان ولی عصر نرسیده به میدان راه آهن
شماره تماس: 02155377041

دکتر علی رضاپور

یکی از بهترین پزشکان متخصص اطفال که در زمینه بیماری های عفونی کودکان تخصص نیز دارد دکتر علی رضاپور است که می توانید نام ایشان را در میان 10 کلینیک برتر کودکان در تهران مشاهده کنید.
آدرس: تهران، تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، کوچه فلسفی، پلاک5، طبقه 5
شماره تماس: نوبت به صورت اینترنتی با جستجوی نام پزشک در گوگل انجام می شود.

دکتر بهروز مقدادی

شما می توانید دکتر بهروز مقدادی نیز از میان بهترین پزشکان کودکان انتخاب کنید. این پزشک نیز متخصص کودکان و نوزادان بوده و توانسته رضایت بالایی از مراجعین را کسب کند.
آدرس: تهران، بلوار شهران شمالی، بالاتر از فلکه دوم شهران، بعد از مسجد امام علی، ساختمان داروخانه شبانه روزی دکتر کریمان، واحد 1
شماره تماس: 02144326724

دکتر علی اکبر سیاری

یکی از پزشکان بسیار مجرب و حاذق در زمینه اطفال و کودکان دکتر علی اکبر سیاری است که بیشترین رضایت در میان مراجعان را داشته و دارای سابقه بالا در این زمینه است.
آدرس: تهران،خیابان شریعتی،روبروی ظفر، کوچه امانی،پلاک 2 طبقه 3
شماره تماس: 0922126595

همچنین میتوانید بخوانید:اسهال خونی در کودکان با تب | درمان خانگی اسهال خونی در کودکان

دکتر علیرضا ناطقیان

از دیگر پزشکان حاذق در این زمینه دکتر علیرضا ناطقیان است که ایشان نیز رتبه بالایی را در میان مراجعان دارد. شما می توانید وقت خود را با ایشان از طریق تلفنی یا اینترنتی رزرو کنید.
آدرس: تهران، تقاطع شریعتی و همت، به سمت پاسداران، 50 متر بعد از زیرگذر پل هوایی، کوچه دشتسان یکم، پلاک 6، طبقه 2
شماره تماس: 02122899123

دکتر احمد میلان

در میان 10 کلینیک برتر کودکان در تهران دکتر احمد میلان نیز از بهترین پزشکان در این زمینه است که شما می توانید واکسیناسیون و ختنه را نیز در مطب این پزشک داشته باشید.
آدرس: تهران-خیابان پیروزی -ایستگاه چهارصد دستگاه -جنب داروخانه پیروزی ساختمان پزشکان 317، طبقه سوم
شماره تماس: 02133794747

دکتر رامین اسدی

دکتر رامین اسدی نیز فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز، رشد و متابولیسم کودکان است که البته برای تمامی بیماران نوزادان و کودکان می توانید به ایشان مراجعه کنید.
آدرس: تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت الله کاشانی، بین مهران و بهنام پلاک 101، ساختمان مهدی
شماره تماس: 09352282092-02144038059

دکتر علی اکبر رهبری منش

دکتر علی اکبر رهبری منش از دیگر پزشکان مجرب در زمینه کودکان است که می توانید برای انواع بیماری های کودکان وقت خود را با این پزشک رزرو کنید.
آدرس: تهران، سعادت آباد، پل مدیریت، چهارراه مسجد قدس، ساختمان پزشکان ستاره، طبقه چهارم
شماره تماس: 02188690788

دکتر فرزانه روحانی

دکتر فرزانه روحانی نیز از پزشکان بسیار مجرب کودکان است که اگر محل سکونت شما نزدیک به مطب ایشان است می توانید وقت خود را با ایشان نیز تنظیم کنید.
آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بین میرداماد و ظفر ، خیابان مینا، پلاک1،ساختمان سپهر ،طبقه 7، واحد 14
شماره تماس: 0212309049-02122903048

دکتر فرهاد محولاتی

دکتر فرهاد محولاتی از دیگر پزشکان در میان 10 کلینیک برتر کودکان در تهران است که شما می توانید درباره تمامی بیماری کودکان به ایشان مراجعه کنید.
آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از سه راه میرداماد، روبروی متروی شریعتی، کوچه زیبا، پلاک 58، طبقه 5، واحد10
شماره تماس: 02122861604

سخن پایانی
سلامت کودکان برای خانواده هایی که دارای فرزند هستند بسیار مهم است. به همین دلیل است که پزشکان متخصص اطفال و کلینیک هایی در این زمینه فعالیت می کنند که اگر شما شهروند تهران هستید می توانید از میان این کلینیک ها و پزشکان بهترین را انتخاب کرده و خدمات خود را دریافت کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید