دندانپزشکی و سلامت دهان

رژیم لاغری با سیب از دروغ تا واقعیت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

سیب میوه خوشمزه لاغری

برای بهتر دیده شدن و قرار گرفتن در لیست تاپ تن با شماره 09122496491 تماس بگیرید

 

سیب میوه‌ای درخت پرطرفدار است که معمولا به صورت خام می‌شود اما می‌توان آن را در غذاها، شیرینی و نوشیدنی‌ها در اشکال دیگر مصرف کرد. سیب میوه سلامتی است که سرشار از آب و فیبر بوده که باعث احساس سیری طولانی مدت می‌شود بدون اینکه نیاز به دریافت کالری زیاد باشد. از سویی دیگر لاغر شدن نیاز به مصرف مواد غذایی و خوراکی‌های خاص دارد. آیا میان لاغری و مصرف سیب ارتباطی وجود دارد؟ آیا رژیم لاغری با سیب صحت دارد؟

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

 

سیب، میوه خوشمزه دوست داشتنی

سیب میوه دوست داشتنی است که با آن می­توان سلامتی و تندرستی را در کنار زیبایی تجربه کرد زیرا خاصیت‌های بی‌شماری دارد. رژیم لاغری با سیب صحت داشته و قصد داریم در این مقاله درباره چگونگی آن صحبت کنیم. سیب بخش عمده‌ای از نیازهای بدن را تامین می‌کند که باعث پر شدن حجم معده و احساس گرسنگی کمتر می‌شود در نتیجه فرد زیاد به خوردن علاقه نشان نمی‌دهد و پس از چند روز مشاهده خواهد کرد که بخشی از وزن خود را از دست داده و سایز کم کرده است.

رژیم سیب برای افرادی مناسب است که از لحاظ بدنی چربی زیادی دارند و می‌خواهند با جذب کالری مورد نیاز وزن خود را کاهش دهند. سیب سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی و فیبر بوده که نه تنها برای لاغری بلکه برای سلامتی نیز مفید است. فیبر موجود در سیب باعث می‌شود فرد برای طولانی مدت احساس سیری کرده و جلوی پرخوری را بگیرد. همچنین فیبر چربی‌های بدن را هدف قرار داده و آن را دفع می‌کند. سیب میوه‌ای کم کالری بوده که باعث می‌شود کالری‌های دریافتی بدن تنظیم شوند.

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

 

نحوه اجرای رژیم لاغری با سیب

سیب در رنگ­های سبز، زرد و قرمز موجود است که برای شروع به رژیم می‌توان به دلخواه یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. اکنون که واقعی بودن رژیم لاغری با سیب آشنا شدیم، قصد داریم در این مقاله به چگونگی اجرای رژیم لاغری توسط سیب بپردازیم که به دو روش می‌توان آن را انجام داد:

 

روش اول رژیم لاغری با سیب

اولین روش لاغری با سیب نیاز به پنج روز زمان دارد به همین دلیل به آن رژیم لاغری 5 روزه هم گفته می‌شود که در طول روز نباید بیش از 1200 کالری دریافت شود. مصرف آب در طول رژیم الزامی بوده تا بدن دچار کم آبی و یبوست نشود. در روز اول در طول کل روز فقط باید سیب و آب مصرف کرد طوریکه برای صبحانه دو عدد سب، برای ناهار یک عدد و برای شام سه عدد سیب مجاز است.

در روز دوم برای صبحانه یک عدد سیب همراه با یک لیوان شیر بدون چربی یا شیر سویا ساده کافی است. برای ناهار یک عدد سیب را همراه با سالاد سبزیجات سبز (کاهو، کلم بروکلی، خیار ، کرفس، کیوی، کدو، برگ نعنا و اسفناج) و دو عدد هویج و نصف لبو می‌توان میل کرد. برای سس سالاد از چاشنی خردل دیژون، روغن زیتون، فلفل سیاه و نمک استفاده کنید تا طعم بهتری به خود بگیرد. برای شام تنها مجاز به مصرف دو عدد سیب هستید.

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

 

در روز سوم یک عدد سیب، یک برش از نان چند غله و یک عدد نیمرو پخته شده با روغن مجاز نظیر کرمانشاهی، کانولا، جوانه برنج یا روغن زیتون برای صبحانه ایده‌آل است.‌ اگر تمایلی به مصرف تخم‌مرغ ندارید می‌توانید یک لیوان شیر کم چرب را جایگزین کنید. با یک عدد سیب و سالاد نخود، خیار، پیاز، نعنا، گوجه فرنگی و نمک و فلفل سیاه از خود در وعده ناهار پذیرایی کنید. برای شام یک عدد سیب همراه با سوپ عدس میل کنید. اگر در هنگام عصر احساس گرسنگی کردید می‌توانید یک فنجان ماست کم چرب بخورید.

در روز چهارم یک عدد سیب را همراه با اسموتی کلم برگ (نوشیدنی کلم کالی) میل نمایید. اسموتی کلم برگ از موز، برگ اسفناج، کرفس، کلم برگ، گلابی، پرتقال، لیموترش، انگور، تخم مریم گلی، آب و یخ تشکیل شده که بسیار مقوی و مغذی است. اگر بین صبحانه و ناهار احساس گرسنگی کردید یک کاسه کوچک هندوانه یا یک عدد پرتقال بخورید. برای ناهار می‌توان یک عدد سیب همراه با سوپ سبزیجات یا سبزیجات بخارپز شده میل کرد. برای وعده شام یک عدد سیب همراه با اسموتی لبو و کرفس کالری مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. در صورت تمایل می‌توانید عصرانه یا پس از شام یک فنجان چای سبز بنوشید.

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

 

در روز پنجم که آخرین روز رژیم لاغری با سیب است یک عدد سیب با یک عدد تخم مرغ آب‌پز را در وعده صبحانه مصرف کنید. برای ناهار یک عدد سیب با سبزیجات کبابی یا سوپ سبزیجات عالی است. برای شام یک عدد سیب همراه با ماهی پخته و کمی مارچوبه یا یک عدد سیب را با لوبیا قرمز و فلفل دلمه‌ای بخورید. برای میان وعده صبحگاهی و عصرانه مجاز به مصرف دو عدد بادام یا یک عدد هلو، یک فنجان چای سبز همراه با یک عدد بیسکویت سبوس دار هستید.

برگ یا پودر گشنیز، آویشن، رزماری، زنجبیل، رازیانه، پودر پیاز، پودر سیر، پودر زیره، زردچوبه، شنبلیله، پودر چیلی و دانه خردل جزو مواردی هستند که می‌توانید آن‌ها را به عنوان چاشنی و ادویه در وعده غذایی خود در طول رژیم مصرف کنید تا به غذاهای خود طعم بهتری بدهید.

 

 

بهترین زمان ورزش برای لاغری و چربی سوزی | تمرینات هوازی و کاردیو

 

روش دوم رژیم لاغری با سیب

نوع دیگری از رژیم لاغری با سیب وجود دارد که هفت روزه بوده که دو روز اول برای آماده سازی بدن است. سه روز دوم برای کم کردن وزن و دو روز باقی مانده برای بازگشت به رژیم است که در کل این دوره هفت روزه حتما باید روزانه چندین لیوان آب خورد. در دو روز اول برای صبحانه، ناهار و شام سیب همراه با سالاد سبز و سبزی‌های پخته مصرف کنید.

در روز سوم تا پنجم در هر سه وعده اصلی فقط سیب بخورید و برای میان وعده صبح و عصرگاهی مجاز به مصرف انواع دمنوش‌های طبیعی هستید. ورزش سبک مانند پیاده‌روی و یوگا در طول این دوره سه روزه بسیار عالی هستند. در دو روز پایانی مقدار آب خود را افزایش دهید تا سیستم گوارشی کم کم به حالت عادی برگردد. برای صبحانه آبمیوه طبیعی یا ترکیبی از میوه­ها به همراه یک عدد سیب میل کنید. برای ناهار سبزیجات پخته شده و برای شام سوپ مانند سوپ عدس، سوپ مرغ، سوپ کدو حلوایی، سوپ گوجه فرنگی و ... میل کنید.

 

بهترین ورزش برای لاغری ران و ساق پا | 14 تمرین برای لاغری ران

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

 

عوارض رژیم لاغری با سیب

رژیم لاغری با سیب تاثیر بسیار خوبی دارد اما عوارض جزئی داشته که باید آن‌ها را از قبل در نظر بگیرید. اول اینکه اگر عادت به مصرف زیاد کالری دارید و کم تحرک هستید ممکن است با این رژیم به خصوص در روزهای اول عصبی شوید زیرا کالری دریافتی بسیار کم شده است. همچنین احتمال دارد رژیم لاغری با سیب باعث خواب آلودگی و ضعف شود. آخرین نکته پیرامون رژیم کاهش وزن با سیب این است که به دلیل زیاد بودن مصرف سیب در طول دوره ممکن است خوردن سیب خسته کننده شود.

 

اثرات سرکه سیب برای لاغری

 

نتیجه گیری

سیب باعث احساس سیری شده که فرد کمتر احساس گرسنگی می‌کند. رژیم لاغری با سیب بسیار عالی و نتیجه بخش است اما باید این نکته را در نظر گرفت که نیاز به صبر و پرهیزات غذایی دارد. برای تاثیر بهتر از ورزش کردن غافل نشوید تا علاوه بر محدود کردن کالری بتوانید سرعت کاهش وزن خود را بالا آورده، چربی سوزی کرده و زودتر به تناسب اندام برسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید