دندانپزشکی و سلامت دهان

7 حرکت یوگا صبحگاهی | فواید یوگا در صبح

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۳.۷
دسته ها:

شاید یوگا دوست نداشته باشید اما کافی است یوگا صبحگاهی را امتحان کنید، خواهید دید چگونه روز خود را با انرژی بیشتری آغاز می کنید.

حرکات یوگا برای افزایش انرژی | حرکات یوگا اول صبح

گاهی اوقات صبح‌هایی که با عصبانیت از خواب بیدار می‌شدم به تبلیغات در تلویزیون و فضاهای مجازی فکر می‌کردم که چگونه مادری صبح اول وقت به جای اینکه ابتدا کارهای خود را انجام داده و سپس فرزندانش را از خواب به صرف صبحانه بیدار کند؛ حرکت یوگا صبحگاهی انجام می‌دهد. من مستقیم بعد از جدا شدن از رختخواب مشغول کارهای روزمره مانند تهیه صبحانه، آماده کردن بچه‌ها برای رفتن به مدرسه و جمع و جور کردن خانه می‌شدم و اگر خوش شانس بودم یک استکان چای می‌خوردم و سپس بچه‌ها را به مدرسه می‌رساندم. روزی پس از اینکه فرزندانم به مدرسه رفتند، پس از بازگشت به منزل به مدت 20 دقیقه حرکت یوگا انجام دادم. نتیجه آن شگفت انگیز بود، چقدر احساس خوبی داشتم و در تمام مدت روز صبور و پر انرژی بودم. از آن موقع به بعد قبل از بیدار شدن بچه‌ها به عنوان یک تغییر بزرگ روز خود را با تمرین یوگا صبحگاهی آغاز می‌کنم. چه در خانه و چه در دفتر کار شخصی خود می‌توانید از حرکات یوگا برای افزایش انرژی استفاده کنید.

 

 

تاداسانا (کوه) | Mountain pose

برای انجام حرکت یوگا صبحگاهی تاداسانا شما همچون کوه بلند ایستاده‌اید. کافی است صاف بایستید و پاها را کمی از هم فاصله دهید. سپس دستان را صاف کرده و کف دستان را رو به آسمان بگیرید. شانه‌ها را در حالت ریلکس نگه داشته و نفس‌های عمیق بکشید. حرکت یوگا صبحگاهی تاداسانا پایه‌ای برای شروع تمرینات است که بر تنفس عمیق و تصحیح وضعیت ایستادن متمرکز می‌شود.

 

 

حرکت چرخش نشسته (پیچش ستون فقرات) | Seated spinal twist (both directions)

روی سطح صاف به حالت چهار زانو بنشینید. سپس پای چپ را بلند کرده و در طرف دیگر پای راست جای دهید. حال بدن را در جهت مخالف پای بلند شده بچرخانید طوری که در ستون فقرات خود احساس پیچش داشته باشید. در حین بازدم انگشتان دست را روی زمین قرار دهید و با تمام شدن عملیات بازدم و شروع دم به طرف دیگر بچرخید و حرکت را با پای مخالف تکرار کنید. در حین انجام این حرکت یوگا صبحگاهی، قوز نکنید.

 

 

اوتان آسانا ( خم به جلوی ایستاده) |  Forward fold

در سطحی صاف بایستید و طوری که کف پاها به موازات یکدیگر باشد، پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید. هنگامی که کمر صاف است آرام آرام هنگامی که عملیات بازدم را انجام می‌دهید از قسمت باسن رو به جلو خم شوید و دستان را از ران به زانو و پایین‌تر حرکت دهید. تا جایی که برایتان امکان پذیر است خم شده و به زور تلاش نکنید که دستان نوک انگشت پا را لمس کنند. حرکت یوگا صبحگاهی خم به جلوی ایستاده با ایجاد انعطاف در مفاصل و تشدید جریان خون، آرامش و تقویت اعصاب را به دنبال دارد. اگر فشار خون یا مشکلات قلبی دارید و یا عمل لامینکتومی انجام داده‌اید قبل از انجام حرکت اوتان آسانا با پزشک مشورت کنید.

عمل لامینکتومی چیست؟ + مراقبت‌ها و ورزش‌های بعد از عمل با تصویر

 

 

یوگا اسکات | Yogi squat

برای انجام حرکت یوگا صبحگاهی به روش  پاها را کمی بیشتر از سرشانه باز کرده طوری که مچ پاها با یکدیگر زاویه 45 درجه بسازد سپس کف دستان را به یکدیگر چسبانده و در مرکز قلب قرار داده و به حالت اسکات (اسکوات) به سمت پایین بروید، خواهیددید در باسن و ران احساس کشش به وجود می‌آید. اگر حفظ تعادل سخت است از یک میز کمک بگیرید.

 

 

وضعیت پاها به دیوار | Legs up the wall

وضعیت پاها به دیوار یکی از چند حرکت یوگا صبحگاهی است که می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند، به خصوص اگر مدت زمان طولانی می‌نشینید یا می‌ایستید حرکتی مناسب به شمار می‌آید. نزدیک یک دیوار بنشینید، سپس با احتیاط به پشت دراز بکشید. باسن خود را کنار دیوار قرار دهید، وقتی پاهای خود را بالای سر خود صاف می‌کنیدپاها روی دیوار قرار می‌گیرند. ستون فقرات شما باید عمود بر دیوار باشد و پاها به طور مستقیم بر روی دیوار قرار گیرند. چشمان خود را ببندید و نفس بکشید. این یکی باید احساس شگفت انگیزی برای شما داشته باشد!

بهترین ورزش های دوران بارداری | ورزش بارداری برای زایمان طبیعی

 

 

وریکش آسانا (حرکت درخت) | Tree Pose (Vrksasana)

حرکت یوگا صبحگاهی با ژست درخت کمک می‌کند فرد همچون درخت استوار ریشه در زمین داشته و محکم بایستد. ابتدا روی سطح صاف بایستید. تمامی وزن بدن را به پای راست منتقل کرده و به آرامی پای چپ را از زانو خم کرده و بالا ببرید و با کمک دست کف پای چپ را در بالاتر از ران راست قرار دهید طوریکه جهت انگشتان پای چپ رو به زمین باشد. با دم به آرامی دست‌ها را بالا برده طوریکه کف دست‌ها یکدیگر را لمس کرده و به آرامی دستان را که به یکدیگر چسبیده‌اند پایین بیاورید. به یک نقطه ثابت خیره شوید تا تعادل خود را روی یک پا حفظ کنید. برای حفظ تعادل انگشت شست پا را روی زمین فشار دهید. بعد از چند دقیقه حرکت را با پای مخالف انجام دهید. حرکت یوگا صبحگاهی درخت باعث کشش عضلات ران شده و به تعادل بدن کمک بسیار زیادی می‌کند و زندگی سالم همچون درخت به شما می‌بخشد.

 

 

پاداش، مراقبه | Bonus

یک تایمر را به مدت 5 دقیقه تنظیم کنید، یک موقعیت نشسته راحت پیدا کنید و نفس بکشید. گاهی اوقات استفاده از مانترا (Mantra) مفید است. مانترا به معنی رها شدن است که ذهن بر یک کلمه یا صدایی خاص تمرکز می‌کند و اجازه منحرف شدن از آن را نمی‌دهد. هر کلمه‌ای که دوست دارید در دم و بازدم به آن فکر کنید. ممکن است صلح و آرام کلمات مورد علاقه شما باشند. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید یا در مراقبه تازه وارد هستید، از مربیان مجرب و آزموده کمک بگیرید.

هفت حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان

 

 

فواید یوگا در صبح

اگر از کسانی که صبح‌ها وزش می‌کنند درمورد اوضاع و احوال آن‌ها سوال کنید خواهید دید با چه شور و شوقی از حال خوب صبح اول وقت صحبت می‌کنند. ورزش به هر صورتی که باشد ناخودآگاه لبخند به روی لب‌ها می‌آورد، ذهن را آزاد کرده و باعث جریان یافتن خون به تمام اعضای بدن می شود. خستگی مفهوم چندانی نمی‌یابد و به دنبال آن بهره وری و کارایی افزایش می‌یابد، خلق و خو بهتر می‌شود، کیفیت خواب بالا می‌رود و استرس تا حد زیادی کاهش می‌یابد. حرکت یوگا صبحگاهی ورزش آرامبخشی است که با کمترین امکانات می‌توان در خانه یا محیط کار انجام داد. این مطلب را برای همه کسانی که دوسشان دارید بفرستید و آن‌ها را به انجام یوگا در صبح دعوت کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید