دندانپزشکی و سلامت دهان

کاشت مو به روش sut چیست ؟ | مزایا + عوارض + قیمت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

با کاشت مو به روش sut زیبایی را به چهره خود هدیه دهید.

کاشت مو

سال‌هاست که روش‌های کاشت مو به کمک مردان و زنان آمده است تا موهای زیبا و طبیعی داشته باشند. مو در ظاهر تاثیر بسیار زیادی دارد. هنگامی که موها کم پشت شده یا می‌ریزند سن فرد را بیشتر نشان داده و حتی باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود. کاشت مو به روش SUT روشی جدید است که پس از چندین روش کاشت مو معرفی شده است که طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و کمتر زخم به جا می‌گذارد. قبل از توضیح درمورد کاشت مو به روش sut کمی درباره ساختار مو صحبت خواهیم کرد.

 

فولیکول مو

رشد موها در طی سه مرحله صورت می‌گیرد:

  1. آناژن: مرحله نخست که ابتدایی‌ترین مرحله رشد فعال فولیکول مو است که به عنوان مرحله تکثیری شناخته می‌شود.
  2. کاتاژن: کاتاژن در مرحله دوم قرار دارد که با عنوان فاز توقف شناخته می‌شود که به معنای پایان رشد فعال مو می‌باشد.
  3. تلوژن: مرحله سوم تلوژن، فاز استراحت تارهای موجود در مراحل قبلی است که فولیکول مو در استراحت به سر می‌برد که موهای مرده از سطح پوست خواهند ریخت تا مجددمرحله اول، آناژن فعالیت خود را آغاز کند.

 

 

فولیکول مو با ریشه مو متفاوت است که اگر مو کنده شود در واقع از ریشه کنده شده است اما فولیکول همچنان پا برجاست. رویش مجدد موها، مدیون فولیکول مو است که اگر دوباره تحریک و زنده شود شاهد رویش مجدد مو خواهیم بود. فولیکول‌ها ممکن است یک تار مو یا چند تار مو را به وجود آورند. هرچقدر تار موهای بیشتری از فولیکول بیرون آید آن فولیکول فعال‌تر است. اگر فولیکول خاصیت خود را به هر دلیلی از جمله ژنتیک، بیماری، استرس و ... از دست دهد عملیات رشد مو متوقف شده و نیاز به کاشت مو احساس می‌شود.

 

بیماری اوتیسم چیست ؟ | تشخیص ، علائم و درمان

 

روش کاشت مو

روش کلی کاشت مو به این صورت است که ابتدا ناحیه‌ای به عنوان بانک مو انتخاب می‌شود سپس از بانک مو، فولیکول‌ها با ایجاد سوراخ‌های ریز روی سر با قطر کمتر از یک میلی متر استخراج می‌شوند که به عنوان کاشت موی بدون جراحی معرفی می‌شوند. موهای در آمده همراه با فولیکول در شرایط مناسبی نگهداری شده و سپس به نقاطی که قرار است مو در آنجا کاشت شود منتقل می‌شود.

 

 

قبل از کاشت مو به روش sut

پس از اینکه با مشورت پزشک و مراجعه به کلینیک کاشت مو از انتخاب خود برای کاشت مو به روش sut مطمئن شدید، قبل از کاشت مو از شما خواسته خواهد شد که آزمایش ساده خون بدهید که باید ناشتا باشید. در این آزمایش موارد زیر مشخص می‌شود:

  • قند خون
  • تعداد سلول‌های خونی
  • سرعت انعقاد خون
  • ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند هپاتیت و ایدز

توصیه می‌شود از یک ماه قبل از کاشت مو مصرف سیگار و دخانیات را کنار بگذارید و تا 10 روز قبل از کاشت از داروهای رقیق کننده و ضد انعقادی مصرف نکنید. آنتی بیوتیک تجویز شده روز قبل یا همان روز مراجعه به کلینیک جهت کاشت مو به روش sut مصرف کنید. روز قبل و یا صبح همان روز به حمام رفته و سر خود را بشویید و هیچگونه کرم یا ماسک به موها و سر خود نزنید. لباسی راحت و دکمه دار بپوشید تا پس از اتمام کاشت مو به روش sut بتوانید به راحتی آن را در منزل تعویض کنید. برای کاشت مو باید موها تراشیده شود.

 

بی اشتهایی عصبی چیست و چگون درمان میشود؟

 

روش کاشت مو به روش sut

برای کاشت مو به روش sut توسط دستگاه اتومات و خودکار با پانچ لیزری فولیکول مو از جایی که مو دارد (معمولا از پشت سر) برداشته می‌شود. برداشت مو به گونه‌ای پراکنده است که ناحیه بانک مو خالی نمی‌شود. فولیکول‌ها منجمد شده تا از تخریب شدن آن خودداری شود. سپس فولیکول‌های مو به ناحیه مورد نظر منتقل شده و در آنجا کاشت می‌شود.

 

 

کاشت مو به روش sut برای زنان

زنان نیز همانند مردان می‌توانند کاشت مو انجام دهند. از آنجایی که الگوی ریزش موی زنان همانند آقایان نیست به ندرت پیش می‌آید همچون یک مرد طاسی در کل سر را تجربه کنند. قبل از کاشت مو مراجعه به متخصص پوست و مو ضروری است. یکی از روش‌های مناسب کاشت مو به روش sut است که فولیکول مو از بانک مو استخراج شده و با نواحی که نیاز به کاشت دارند منتقل می‌شود. برای کاشت مو به روش sut نباید در دوران بارداری و شیردهی باشید و همچنین دوران عادت ماهانه باید تمام شده باشد.

 

علائم افسردگی در بارداری و درمان آن | افسردگی در بارداری چگونه است

 

مزایای کاشت مو به روش sut

روش‌های دیگری که برای کاشت مو وجود دارد عبارتند از:

  • FUT
  • FIT
  • BHT

که هر کدام مزایا ومعایب خاص خود را دارند. اما کاشت مو به روش sut یک روش نسبتا جدید بوده و در افرادی که روش‌های دیگر کاشت مو پاسخگو نباشد به کار گرفته می‌شود. عوارض کاشت مو به روش sut بسیار کم بوده و به جای استفاده از دست برای برداشتن فولیکول موها از دستگاه ویژه استفاده می‌شود که سرعت عمل کار را بالا برده و درد کمتری ایجاد می‌کند که نیاز به بخیه هم ندارد. دوران نقاهت بسیار کوتاه بوده که پس از انجام کاشت می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود برگردید. همچنین در معایب کاشت مو به روش sut به دلیل اینکه فولیکول‌های مو فریز می‌شود تا زمان کاشت تخریب نشده و میزان هدر رفتن آن به کمترین میزان می‌رسد. مزیت دیگر کاشت مو به روش sut این است که کاشت مو در یک جلسه انجام شده و نیاز به مراجعه مکرر نمی‌باشد.

 

 

معایب کاشت مو به روش sut

از آنجایی که کاشت مو به روش sut یک روش نوین است نسبت به سایر روش‌ها معایب کمتری دارد. در صورتی که پزشک باتجربه و متبحر نباشد و کلینیک مسائل بهداشتی را رعایت نکند ممکن است حین کاشت مو به روش sut مسائل زیر پیش آید:

  • تخریب در نواحی دهنده و گیرنده
  • به جا ماندن حفره و اسکار ناشی از برداشت مو توسط دستگاه اتوماتیک
  • احتمال انتقال بیماری و عفونت ناشی از ضد عفونی نکردن دستگاه انتقال دهنده مو

بهتر است برای جلوگیری از چنین مسائلی در انتخاب پزشک و کلینیک کاشت مو دقت لازم را به عمل آورید.

 

عمل لامینکتومی چیست؟ + مراقبت‌ها و ورزش‌های بعد از عمل با تصویر

 

کاشت مو به روش sut در تهران

کاشت مو به روش sut تنها در تهران انجام نمی‌شود بلکه در سایر شهرها نیز از چنین روشی استقبال شده و مراجعان بسیاری دارند. با مراجعه به پزشک، پرس و جو از افراد، جستجو در اینترنت و فضای مجازی می‌توانید فهرستی از مراکز کاشت مو به روش sut را در نزدیکی محل زندگی خود بیابید.

 

 

قیمت کاشت مو به روش sut | هزینه کاشت مو به روش sut

هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که نمی‌توان به طور قطع قیمتی برای آن تعیین کرد به همین دلیل با مراجعه به کلینیک کاشت مو به روش sut با توجه به عوامل زیر هزینه کاشت مو تعیین خواهد شد:

  • وسعت طاسی
  • تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای کاشت
  • کیفیت موها در منطقه اهدا
  • دستمزد پزشک
  • محل کلینیک

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید