دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین روغن برای رشد مو

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

در ادامه این بخش با خوب میشی همراه باشید تا با بهترین روغن برای رشد مو بیشتر آشنا شوید.

اگر شما نیز به دنبال راه هایی برای تقویت رشد مو و بلندتر کردن موهای خود هستید، چند روغن موی مختلف وجود دارد که می توانید در روتین مراقبت از موهای خود بگنجانید. اگرچه تبلیغات زیادی برای محصولات مختلف وجود دارد که ادعا می شود می توانند در تقویت رشد موها موثر باشند، اما همانطور که می دانید استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک همیشه گزینه مناسبتری بوده و نتایج بهتر و ماندگاری را نسبت به استفاده از محصولات شیمیایی به همراه دارد. 

به همین دلیل است که توصیه می شود از بهترین روغن برای رشد مو استفاده کنید. زیرا روغن های طبیعی و ارگانیک می توانند به جلوگیری از شکستگی و تامین ویتامین ها و مواد مغذی برای مو و همچنین به سالم ماندن موها کمک کنند و تاثیر فوق العاده ای نیز در تقویت رشد موها خواهند داشت.

در حقیقت، روغن های طبیعی، به حفظ سلامت پوست سر کمک می کنند، به مرور زمان رشد مو را افزایش می دهند و ریزش موها را نیز کاهش می دهند. بنابراین اگر شما نیز تمایل دارید برای تقویت رشد مو و حفظ سلامت موها از روغن های طبیعی استفاده کنید، در ادامه این بخش با خوب میشی همراه باشید تا با بهترین روغن برای رشد مو بیشتر آشنا شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: اختلال کندن مو چیست؟ | درمان اختلال موکنی

 

روغن جوجوبا، بهترین روغن برای رشد مو

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا - Jojoba Oil، از گیاه جوجوبا استخراج می شود و یکی از روغن های طبیعی فوق العاده برای مو است زیرا ساختار شیمیایی آن شبیه روغنی است که به طور طبیعی توسط پوست سر ما (سبوم) تولید می شود. این بدان معنی است که پوست سر به احتمال زیاد به راحتی آن را بدون نشان دادن عوارض جانبی می پذیرد. روغن جوجوبا به عمق موها آبرسانی می کند و فولیکول های مو را از داخل مرطوب و درمان می کند. همچنین شوره سر و مشکلات خشکی پوست سر را درمان می کند و درخشندگی و نرمی خیلی خوبی را به موها می بخشد.

 

چگونه از روغن جوجوبا برای تقویت رشد مو استفاده کنیم؟

می توانید از روغن جوجوبا به عنوان بهترین درمان برای ریزش مو استفاده کنید. برای این منظور باید روغن جوجوبا را قبل از شستن موها روی سر بمالید و بگذارید 30 دقیقه یا حتی یک شب بماند. برای داشتن رایحه ای خوب، می توانید یک قطره اسانس مورد علاقه خود (مانند اسطوخودوس یا اکالیپتوس) به آن اضافه کنید. از طرف دیگر، می توانید چند قطره از این روغن جوجوبا را به نرم کننده خود اضافه کنید یا پس از شستن، کمی به انتهای مو بمالید.

 

روغن آرگان، بهترین روغن برای رشد مو

روغن آرگان

روغن آرگان - Argan oil، که به عنوان روغن مراکش نیز شناخته می شود، از میوه درخت آرگان که در مراکش رشد می کند، استخراج می شود و یک روغن معجزه آسا برای موهاست! روغن آرگان سرشار از مواد مفیدی مانند ویتامین E، اسید فرولیک و اسیدهای چرب و همچنین آنتی اکسیدان هایی است که با اشعه ماوراء بنفش و آسیب سلول های مو مبارزه می کنند. فقط چند قطره روغن آرگان نه تنها از موهای شما در برابر گرما محافظت می کند، بلکه موها را تغذیه و مرطوب می کند و خشکی و وز شدن مو را نیز کاهش می دهد. روغن آرگان به اندازه روغن نارگیل چرب نیست، بنابراین برای استفاده مکرر مناسب است. جای تعجب نیست که به این روغن "طلای مایع" نیز می گویند!

 

چگونه از روغن آرگان برای تقویت رشد مو استفاده کنیم؟

چند قطره از روغن آرگان را در کف دست بریزید، دستان خود را به هم بمالید و به طور مساوی روی موهای مرطوب یا خشک خود پخش کنید. بهتر است این روغن را به ریشه موها نزنید. برای دریافت بهترین نتیجه، پیشنهاد می شود از این روغن به طور روزانه استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: علت ریزش مو در زنان

 

روغن نارگیل، بهترین روغن برای رشد مو

روغن نارگیل

روغن نارگیل - Coconut Oil، یکی از بهترین روغن های طبیعی برای تقویت موهاست که به عنوان یک محافظ حرارت عمل می کند، موهای آسیب دیده و شکستگی را ترمیم می کند، به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و همچنین تاثیر خیلی خوبی در تقویت رشد مو دارد. روغن نارگیل به دلیل خاصیت حفظ رطوبت، به جای تبخیر شدن در داخل مو می ماند و آن را به یکی از موثرترین درمان های مو تبدیل می کند. به همین دلیل است که گفته می شود، روغن نارگیل قابل اعتمادترین روغن مو برای رشد مو است.

از آنجایی که روغن نارگیل مملو از اسیدهای چرب است، عمیق‌تر از نرم‌ کننده‌ های معمولی به موها نفوذ می‌ کند و منجر به داشتن موهایی زیبا، نرم، ابریشمی و براق می‌ شود. البته باید توجه داشته باشید که تا حد امکان از روغن نارگیل ارگانیک و مخصوص مو استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در موهای خود داشته باشید.

 

چگونه از روغن نارگیل برای تقویت رشد مو استفاده کنیم؟

اگر پوست سرتان معمولا چرب می شود، روغن نارگیل را به تمام قسمت ها مو به جز ریشه مو، بمالید اما اگر پوست سرتان خشک است، می توانید مقداری از این روغن را روی پوست سر نیز بمالید. از آنجایی که روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، توصیه می کنیم آن را گرم کرده و کمی ذوب کنید که استفاده از آن آسان باشد. اجازه دهید روغن نارگیل حدود 30 دقیقه تا یک ساعت (یا حتی بیشتر) روی موهایتان بماند و سپس با یک شامپوی طبیعی و ارگانیک موهایتان را بشویید. اینکار را هفته ای یکبار تکرار کنید تا شاهد رشد موهای خود باشید.

 

روغن کرچک، بهترین روغن برای رشد مو

روغن کرچک

روغن کرچک - Castor Oil، از دانه های کرچک به دست می آید و برای رشد مو عالی است، زیرا دارای ویژگی های حیاتی مانند ویتامین E، مواد معدنی و پروتئین است. این روغن همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از کراتین موجود در مو حمایت کرده و موها را قوی تر، صاف تر و سالم تر می کند.

اگر تصمیم دارید از روغن کرچک برای تقویت رشد موهای خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم از روغن کرچک 100 درصد طبیعی که با فشار سرد تولید شده است، استفاده کنید. این روغن فواید عالی دیگری مانند کنترل ریزش مو، مبارزه با عفونت های پوست سر و شوره سر (به دلیل خواص ضد قارچی آن)، حالت دهنده و مرطوب کننده مو و جلوگیری از دو شاخه شدن موها را نیز ارائه می دهد.

 

چگونه از روغن کرچک برای تقویت رشد مو استفاده کنیم؟

روغن کرچک قوام بسیار غلیظی دارد، بنابراین همیشه بهتر است فقط چند قطره را با یک روغن حامل (مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل، برای استفاده آسان تر) مخلوط کنید. از این مخلوط به عنوان درمان پوست سر استفاده کنید، کلاه دوش بگذارید و بگذارید بماند. در صورت امکان، آن را به مدت یک شب روی مو و پوست سر نگه دارید و صبح روز بعد طبق معمول موهای خود را بشویید و آبکشی کنید و هر هفته این روش را تکرار کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای تقویت مو چه بخوریم ؟ | 11 ماده غذایی مفید برای مو

 

روغن زیتون، بهترین روغن برای رشد مو

روغن زیتون

روغن زیتون - Olive Oil، دارای خواص مرطوب کننده و غنی بوده که برای موها شگفت انگیز است. این روغن به خوبی ساقه موها را می پوشاند و به عنوان محافظ حرارت عمل می کند و همچنین تارهای آسیب دیده مو را پنهان می کند و ظاهری براق به موها می دهد.به طور کلی، روغن زیتون موها را قوی تر، سالم تر و براق تر می کند.

 

چگونه از روغن زیتون برای تقویت رشد مو استفاده کنیم؟

هفته ای یک بار، 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی موهای خشک یا مرطوب بمالید و آن را به طور یکنواخت و کامل پخش کنید. سپس موها را در یک حوله یا کلاه دوش بپیچید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند. سپس  با آب سرد بشویید.

 

روغن بادام، بهترین روغن برای رشد مو

روغن بادام

روغن بادام - Almond Oil، غنی از ویتامین E، پروتئین و آنتی اکسیدان هاست. این روغن به حفظ رطوبت مو کمک کرده و از ریزش مو محافظت می کند و یکی از بهترین روغن ها برای تقویت رشد مو است.

 

چگونه از روغن بادام برای تقویت رشد مو استفاده کنیم؟

برای اینکه از تاثیرات روغن بادام در تقویت رشد مو بهره مند شوید، باید این روغن را به طور یکنواخت روی موها بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح با شامپو بشویید. همچنین چند قطره روغن بادام را به عنوان نرم کننده و برای حفظ رطوبت مو به انتهای مو بزنید.

 

روغن رزماری، بهترین روغن برای رشد مو

روغن رزماری

روغن رزماری - Rosemary Oil، جریان خون را در پوست سر تحریک می کند، باعث حفظ رنگ مو شده و سفید شدن مو را به تاخیر می اندازد. علاوه بر این، می تواند ضخامت مو را به همان سرعتی که ماینوکسیدیل  روی مو اثر می کند، افزایش دهد. استفاده منظم از روغن رزماری رقیق شده می‌ تواند به مبارزه با ریزش موی تکه‌ ای کمک کرده و به رشد مجدد موهای طبیعی کمک کند.

 

چگونه از روغن رزماری برای تقویت رشد مو استفاده کنیم؟

مقداری از برگهای خشک شده رزماری را در روغن نارگیل داغ بریزید. اجازه دهید رزماری برای مدتی درون روغن باقی بماند تا عصاره‌های گیاهی رزماری در روغن آزاد شود. سپس پوست سر خود را با این مخلوط ماساژ دهید و اجازه دهید حداقل یک ساعت روی پوست سر و موها بماند. در نهایت موهایتان را به روش معمول با شامپو و آب بشویید.

 

روغن درخت چای، بهترین روغن برای رشد مو

روغن درخت چای

روغن درخت چای - Tea tree oil، به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی که دارد، شناخته شده است. این روغن به باز کردن فولیکول های مو و تحریک رشد مو کمک می کند. علاوه بر این، باعث تحریک رشد مجدد مو می شود و خواص ضد میکروبی آن به مقابله با مشکلات پوست سر کمک می کند. روغن درخت چای منافذ پوست سر را باز می کند و باعث می شود تا این منافذ برای جذب مواد مغذی بیشتر اماده شوند. 

 

چگونه از روغن درخت چای برای تقویت رشد مو استفاده کنیم؟

روغن درخت چای را با یک روغن حامل مانند روغن زیتون مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید. همچنین می توانید قطره هایی از روغن درخت چای را به شامپو خود اضافه کنید و در حین شستن مو، از فواید این روغن طبیعی بهره مند شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل مزوتراپی مو | مزایا ، عوارض و تجربیات

 

کلام آخر

اگر به فکر سلامت موهای خود هستید و می خواهید موهایی ابریشمی، نرم و بلند داشته باشید، پیشنهاد می کنیم استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک را به روتین مراقبت از مو خود اضافه کنید و شاهد تاثیرات شگفت انگیز این روغن ها بر تقویت رشد موهای خود باشید.

شما چه روغنی را برای رشد بهتر موها پیشنهاد می کنید؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید