دندانپزشکی و سلامت دهان

لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

برای اینکه اطلاعات خوبی در رابطه با لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی کسب کنید، حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

با افزایش سن، پوست جوانی و حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و پوست پیشانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این می تواند منجر به افتادگی ابروها شود که به نوبه خود باعث احساس سنگینی پلک های بالایی می شود. لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی می تواند با تغییر موقعیت ابروها به بهبود ظاهر چهره و جوانی کمک کند، خطوط افقی پیشانی را کاهش دهد و با بالا کشیدن ابروهای آویزان، افتادگی پلک های بالایی را کاهش دهد. در واقع این روش ظاهری جوان تر و با طراوت در اطراف چشم ها و قسمت بالایی صورت ایجاد می کند.

برای اینکه اطلاعات خوبی در رابطه با لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی کسب کنید، حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: لیفتینگ صورت چیست | لیفت صورت بدون جراحی فقط با رژیم غذایی!

 

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو که به عنوان لیفت پیشانی نیز شناخته می شود، روشی محبوب برای جوانسازی پیشانی و ابرو در بیمارانی است که می خواهند علائم پیری را اصلاح کنند. تغییر موقعیت ابرو و پیشانی نه تنها ابرو را بلند می کند و ناحیه پشت چشم را افزایش می دهد، بلکه شکل جوانی را به خط ابرو باز می گرداند. هدف از جراحی لیفت ابرو، بازگرداندن ظاهر طبیعی به ناحیه فوقانی صورت است که مطابق با بقیه قسمت های صورت به نظر می رسد.

به طور کلی، عمل لیفت ابرو برای اصلاح علائم پیری انجام می شود که در آن چین های پیشانی و پایین آمدن ابرو که باعث فرسودگی یا پیری ظاهری شده است، رااصلاح می کند. البته این جراحی ممکن است توسط افراد جوان‌ تر نیز انجام شود، افرادی که با افتادگی پلک مواجه هستند که باعث شده ظاهری خسته و نگران برای انها ایجاد شود. با استفاده از جراحی لیفت ابرو پیشانی، پوست افتاده و اضافی پلک بالایی کشیده می شود و ظاهری جوان تر و زیباتر برای ابروها، چشم ها و چهره ایجاد خواهد شد.

البته لازم است بدانید که لیفت ابرو و پیشانی فقط به دلایل زیبایی انجام نمی شود. در بسیاری از موارد، افتادگی ابرو می تواند بینایی را تحت تأثیر قرار دهد و بنابراین، عمل لیفت ابرو می تواند به طور قابل توجهی میدان بینایی جانبی را بهبود بخشد.

لیفت اندوسکویپک ابرو و پیشانی

پیشنهاد مطالعه: 0 تا 100 هر آنچه در مورد اندولیفت پوست باید بدانید

 

آشنایی با روش لیفت ابرو و پیشانی به روش اندوسکوپیک

لیفت اندوسکوپیک ابرو و پیشانی، یکی از رایج ترین روش های لیفت ابرو است که با ایجاد سه تا پنج برش کوچک روی پوست سر، انجام می شود و معمولا این برش ها پشت خط مو پنهان می شوند. سپس یک تلسکوپ جراحی (اندوسکوپ) از میان آنها عبور داده می شود و از طریق یک دوربین کوچک برای تجسم مناطقی که نیاز به بلند کردن یا لیفت کردن دارند، استفاده می شود. تصاویر این دوربین روی صفحه نمایش داده می‌شوند تا جراح ببیند بافت و ماهیچه‌ های پشت خط مو را کجا عمل کند. این ناحیه بلند می شود (لیفت می شود) و بخیه ها یا پیچ های موقتی کوچک آن را در جای خود نگه می دارند. به دلیل قرارگیری دقیق پشت خط مو، نمی توانید این موارد را ببینید. جراحی لیفت ابرو با اندوسکوپیک برای افتادگی خفیف تا متوسط ابرو است.

جراحی لیفت ابرو و پیشانی به روش اندوسکوپیک تحت بیهوشی توسط جراح پلاستیک ماهر که در استفاده از آندوسکوپ آموزش دیده است انجام می شود. تصویری که دوربین آندوسکوپ به دست می‌ آورد به صفحه‌ ای فرستاده می‌ شود که جراح و تیمش می‌ توانند آن را ببینند و سپس جراحی را در زیر پوست با برش های کوچک مورد نیاز انجام می دهند.

جراحی لیفت ابرو و پیشانی به روش اندوسکوپیک، معمولاً در حدود یک ساعت طول می کشد. بخشی از زمان عمل برای بررسی ناحیه درمان و برنامه ریزی دقیق آنچه که باید انجام شود، استفاده می شود. هنگامی که این ارزیابی کامل شد، برش هایی در زیر ابروها ایجاد می شود، ماهیچه ها را می توان کم کرد یا برداشت (برای کاهش افتادگی بیشتر)، و بافت و پوست قبل از بخیه زدن به سمت بالا کشیده شده و محکم نگه داشته می شوند.

پس از لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی، بیماران ممکن است تورم و کبودی را تجربه کنند. متأسفانه، این عوارض جانبی ممکن است اجتناب ناپذیر باشند، اما تنها سه تا هفت روز پس از جراحی باقی می مانند. از سوی دیگر، نتایج عمل لیفت ابرو به روش اندوسکوپی می تواند تا 10 سال باقی بماند. بنابراین این روش برای افرادی که دچار فلج صورت هستند، می تواند تفاوت زیادی در کیفیت زندگی آنها ایجاد کند.

 

پیشنهاد مطالعه: 0 تا 100 هر آنچه در مورد اندولیفت زاویه فک باید بدانید

 

آیا لیفت ابرو و پیشانی با روش آندوسکوپیک ایمن و موثر است؟

لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی، می تواند ظاهر ابرو را در بیماران مبتلا به فلج بل بهبود بخشد. در یک مطالعه، محققان اثربخشی جراحی آندوسکوپیک را برای اصلاح افتادگی ابرو در بیماران مبتلا به فلج کامل یا جزئی صورت ارزیابی کردند. آنها دریافتند که جراحی آندوسکوپیک به بیماران کمک می کند موقعیت ابروی خود را بهبود بخشند. همچنین، محققان نشان دادند که بیماران پس از جراحی هیچ گونه عارضه عمده ای را تجربه نکردند.

به طور کلی، وقتی صحبت از روش‌ های لیفت ابرو به روش اندوسکوپیک می‌ شود، همکاری با یک متخصص با تجربه در این زمینه بسیار مهم است. 

قبل و بعد از لیفت ابرو به روش اندوسکوپیک

پیشنهاد مطالعه: 10 کلینیک برتر اندولیفت در تهران

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای لیفت ابرو و پیشانی با روش آندوسکوپیک هستند؟

افراد سالم بدون شرایط پزشکی عمده و انتظارات واقع بینانه کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش برای لیفت ابرو و پیشانی هستند. به طور کلی، لیفت ابرو و پیشانی به روش اندوسکوپیک را می‌ توان در بیماران جوان‌ تر که ممکن است متوجه علائم پیری شده و ابروهای سنگین یا خطوط عمیقی دارند که از آن ناراضی هستند،  انجام شود. در واقع، تصمیم برای لیفت ابرو (یا هر روش زیبایی) یک تصمیم شخصی است و در نهایت تصمیمی بین شما و جراحتان است.

 

لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی چه خطرات و عوارضی دارد؟

میزان عوارض مهم و عمده در جراحی لیفت ابرو بسیار کم است اما موارد زیر ممکن است رخ دهد:

 

  • خونریزی (هماتوم): گاهی اوقات ممکن است رگ های خونی کوچکی در زیر پوست به زودی پس از جراحی باز شوند (همان روز) و برای آزاد کردن گیره های پوست سر و شستشوی مجموعه نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشید. البته لازم به ذکر است که این موضوع تاثیری بر نتایج کلی لیفت ابرو نخواهد داشت.

 

  • عفونت: میزان عفونت زخم در جراحی لیفت ابرو پیشانی بسیار پایین است. اگرچه پس از جراحی، نیازی به آنتی بیوتیک های معمول نیست. اما گاهی اوقات برای درمان عفونت نیاز به آنتی بیوتیک است.

 

  • ریزش مو: این غیر معمول است. اما ممکن است نشانه هایی از ریزش مو در اطراف خطوط برش ایجاد می شود، اما فولیکول های موی اطراف تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

 

  • بی‌ حسی و آسیب عصبی: انتظار می‌ رود که بعد از لیفت ابرو و پیشانی به روش اندوسکوپیک، مقداری بی‌ حسی در اطراف پیشانی و پوست سر ایجاد شود که به مرور زمان برطرف می‌ شود. اما آسیب عمده عصبی به عضلات صورت در طی جراحی لیفت ابرو بسیار نادر است.

 

آیا جراحی لیفت ابرو جای زخم بر جای می گذارد؟

جای زخم و اسکار بعد از لیفت ابرو معمولاً بسیار کم است، اگرچه میزان اسکار به تکنیک مورد استفاده و هر بیمار بستگی دارد. در تمام روش‌های لیفت ابرو، برش‌ ها به‌ طور استراتژیک قرار می‌ گیرند تا جای زخم‌ ها به خوبی در زیر خط مو یا در یک چین عمیق روی پیشانی پنهان شوند. در روش لیفت اندوسکوپیک ابرو و پیشانی نیز، جای زخم در زیر خط موی طبیعی یا در چین‌ های پیشانی بیمار پنهان می‌ شود. در هر صورت، اسکارها باید در عرض 3-6 ماه پس از جراحی ابرو محو شوند، در حالی که ممکن است تا چند ماه پس از جراحی، از دست دادن موقت حس یا بی حسی رخ دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: عمل اندولیفت چیست ؟ 0 تا 100 مزایا و معایب اندولیفت

 

ماندگاری لیفت اندوسکوپیک ابرو و پیشانی چقدر است؟

در حالی که لیفت مستقیم ابرو و پیشانی یک روش جراحی با نتایج طولانی مدت و خارق العاده است، اما روند پیری و جاذبه را متوقف نخواهد کرد. افتادگی  پیشانی و خطوط ریز ممکن است چندین سال پس از عمل رخ دهد، اما اکثر بیماران از نتایج آن خرسند هستند و نیازی به انجام عمل دوم برای لیفت ابرو و پیشانی احساس نمی‌ کنند. برای حفظ بهترین نتایج، توصیه می شود یک سبک زندگی سالم داشته باشید، از جمله استفاده از ضد آفتاب، ورزش، خوب غذا خوردن و سیگار نکشید. به این ترتیب، پوست شما می تواند در بهترین حالت خود باقی بماند!

 

اگر شما نیز تجربه ای از لیفت اندوسکوپیک ابرو و پیشانی دارید، حتما در قسمت کامنت بنویسید.

برچسب ها:
لیفت ابرو
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید