دندانپزشکی و سلامت دهان

لیفتینگ صورت چیست | لیفت صورت بدون جراحی فقط با رژیم غذایی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

لیفتینگ صورت چیست | لیفت صورت بدون جراحی فقط با رژیم غذایی!

با بالا رفتن سن، ایجاد چین و چروک و شروع پیری پوست، بدیهی و اجتناب ناپذیر است. همین دغدغه باعث شده بسیاری از کمپانی‌های زیبایی در سراسر جهان به دنبال یافتن دارو یا کرمی برای به تاخیر انداختن و پیشگیری از چین و چروک پوست باشند. اما راه حل‌های دیگری نیز هستند که می‌توانیم از آن به عنوان درمان سریع استفاده کنیم. راه‌‌هایی مانند لیفتینگ صورت با جراحی، لیفتینگ با رژیم غذایی، هایفو تراپی می‌توانند بهترین روش برای لیفتینگ صورت باشند. در ادامه قصد داریم شما را با جراحی لیفتینگ، که در بین زنان بسیار رایج است بیشتر آشنا کنیم، تا از عوارض و مزایای آن آگاه شوید. همچنین در انتهای مقاله لیفت صورت در منزل با رژیم غذایی و بدون جراحی را به شما آموزش خواهیم داد. اما قبل از هر چیز بهتر است در مورد پوست خود بیشتر بدانیم. مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: انواع پوست و بهترین روش های مراقبت از آن

تفاوت لیفت صورت بدون جراحی و با جراحی

عمل جراحی لیفتینگ صورت (rhytidectomy) چیست؟

لیفتینگ صورت چیست؟

جراحی لیفتینگ صورت یک راه حل کمکی برای پنهان کردن علائم پیری است که دربین مردم از جمله خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. عمل جراحی بهترین روش برای لیفتینگ صورت می‌باشد که نسبت به سایر روش‌ها سریع‌تر است. جراحی لیفتینگ صورت، با برش‌هایی اطراف گوش بافت‌های پوست آن ناحیه را کشیده و سفت می‌کند. جراحی لیفتینگ صورت شامل از بین بردن پوست اضافی، صاف کردن چین و چروک، سفت شدن بافت صورت، کشیدن پوست به سمت کمان ابرو است. مهم است بدانید که این جراحی اغلب روی دو سوم پایین صورت و گردن متمرکز است و شامل ابرو یا لیفت چشم نیست. می‌توانید در صورت تمایل و نیاز از پزشک خود بخواهید هر دو کار را همزمان انجام دهد. 

 

حتما بخوانید: همه چیز در مورد جراحی ابدومینوپلاستی+عوارض و مراقبت های قبل و بعد

 

جراحی لیفتینگ صورت چگونه انجام می‌شود؟

فواید لیفتینگ صورت 

 شروع جراحی می‌تواند بسیا‌ر دلهره‌آور باشد. سعی کنید کمی با مدیتیشن و دمنوش آرامش از استرس روزهای قبل از عمل را کم کنید. از شما خواسته می‌شود که همزمان با نزدیک شدن تاریخ جراحی از برخی داروهای بدون نسخه جلوگیری کنید. این عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و معمولا دو تا سه ساعت طول می‌کشد. جراح ناحیه مورد نظر را در جلو یا پشت گوش بی‌حس می‌کند و چند برش کوچک در جلوی یا پشت گوش و (بسته به میزان بالا بردن مورد نیاز) در امتداد مو ایجاد می‌کند. پوست‌های آزاد شده را در صورت لزوم به بالا کشیده، سفت و محکم می‌کنند و یا پوست اضافی را به کل از بین بین می‌برند. در انتها برش‌ها با استفاده از بخیه‌های بسیار ریز بسته می‌شود.

 

عوارض جراحی لیفتینگ صورت 

عوارض دوره نقاهت جراحی لیفتینگ صورت

هر عمل جراحی عوارض و دوره نقاهتی به دنبال دارد اما همیشه نتیجه جراحی برا عوارض دوره نقاعت می‌چربد. تحقیقات نشان می‌دهد که پنج سال و نیم بعد از عمل، 21 درصد از چین و چروک صورت، برمی‌گردد امام 76 درصد کسانیکه عمل جراحی لیفتینگ صورت انجام داده‌اند راضی و خوش‌حال هستند. موارد زیر عوارضی است که ممکن است بعد از لیفتینگ پوست صورت تجربه کنید.

 

  • زخم

علیرغم اینکه بخیه‌ها بعد از 10 تا 14 روز از بین می‌رود اما یک زخم کوچک در جلوی گوش، پشت گوش و یا در داخل مو برای همیشه باقی می‌ماند.

 

  • آسیب عصبی

بیمار به مدت شش ماه یا حتی بیشتر احساس بی‌حسی در ناحیه گونه را تجربه می‌کند. به طور کلی هفت درصد از بیماران، اعصابی که بیان صورت را کنترل می کند را از دست می‌دهند که اغلب این عارضه دائمی است. در روزهای اولیه بعد از جراحی باز کردن دهان نیز امری دشوار خواهد بود.

 

  • تورم

تورم و کبودی، چندین ماه طول می‌کشد. بنابراین قبل از یک رویداد ویژه قریب الوقوع، جراحی نکنید.

 

  • آلرژی

بیهوشی عمومی ممکن است در موارد نادر واکنش حساسیتی شدید ایجاد کند. سردرد و از دست دادن حافظه کوتاه مدت نیز از عوارض داروهای بیهوشی است.

 

  • ظاهر عجیب

حتما قبل از عمل ظاهر خود را در نرم افزارهای شبیه ساز ببینید اغلب زنان بعد از عمل چهره کاملا استخوانی و مبهوت دارند. در مردان نیز، دستیابی به ظاهر طبیعی بعد از عمل بسیار سخت است.

 

برای امنیت خود و اطمینان از نتیجه‌ای که از آن خوشحال خواهید شد، بسیار مهم است که به دنبال جراح و متخصص بیهوشی کاملا واجد شرایط، آموزش دیده، با تجربه و بیمه شده باشید. 

 

 آیا سن مناسب برای جراحی لیفتینگ صورت وجود دارد؟

 آیا سن مناسب برای جراحی لیفت صورت وجود دارد؟

دکتر آنتونی فیتون، جراح پلاستیک در بیمارستان Nuffield Health Plymouth می‌گوید: عمل جراحی لیفتینگ صورت می‌تواند روشی موثر برای جلوگیری از علائم پیری مانند خستگی پوست و برخی چین و چروک‌ها باشد. با این حال، سن مناسب برای انجام عمل جراحی صورت وجود ندارد زیرا پیری یک روند فردی است و بستگی به ژنتیک، میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب، استعمال دخانیات و عوامل دیگر دارد. من معمولا برای بیماران زیر 50 سال عمل جراحی لیفتینگ صورت پیشنهاد نمی‌کنم زیرا هرچه تغییرات مرتبط با سن بیشتر باشد، فواید جراحی بیشتر می‌شود.

هنگام انتخاب بهترین روش برای لیفتینگ صورت در هر سن و سالی، داشتن توقع و دید واقع بینانه مهم است. دکتر فیتون می‌گوید: لیفتینگ صورت می‌تواند شما را سالم‌تر و بهتر به نظر برساند اما نمی‌تواند شما را به خود جوان‌تر برگرداند.

 

 لیفت صورت بدون جراحی در منزل فقط با رژیم غذایی! 

 لیفت صورت بدون جراحی فقط با رژیم غذایی

نیکلاس پرریکون نویسنده رژیم Facelift، متخصص پوست و متخصص تغذیه است. وی به این تئوری اعتقاد دارد كه دلیل پیر شدن زودرس پوست، رادیكال‌های آزاد موجود در بدن ماست كه در مقادیر مناسب به بدن، در مبارزه با عفونت كمک می‌كند. با این حال، افزایش تعداد رادیکال‌های آزاد در بدن می‌تواند به ضعیف شدن سیستم ایمنی و چین و چروک صورت منجر شود. رادیکال آزاد یک مولکول آسیب دیده است که یکی از 2 الکترون خود را از دست داده. رادیکال آزاد از خوردن مقدار زیادی شکر، کمبود خواب، قرار گرفتن در معرض بیش از حد اشعه‌های مضر UV، سیگار کشیدن، و نوشیدن الکل در بدن ظاهر می‌شود. پادزهر رادیکال‌های آزاد پروتئین‌ها و آنتی اکسیدان‌های باکیفیت هستند که الکترون از دست رفته را به مولکول‌های آسیب دیده باز می‌گردانند. رژیم غذایی مناسب می‌تواند بهترین روش برای لیفتینگ صورت باشد، تعداد رادیکال‌ها را تنظیم کند، چین و چروک پوست را کاهش دهد و ظاهر پوست، مو و ناخن را بهبود ببخشد و به عنوان یک جایزه باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود. مقاله زیر نیز می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

 

حتما بخوانید: سریع ترین لاغری با رژیم کانادایی + برنامه رژیم کانادایی

 

در ادامه به عناصر اصلی رژیم غذایی لیفت صورت در منزل می‌پردازم تا با رعایت آن‌ها نیاز به جراحی نداشته باشید.

 

ماهی قزل آلا

 این ماهی سرشار از پروتئین است که سلول‌های بدن را احیا می‌کند. اسیدهای چرب امگا 3 که پوست را تغذیه، براق و تروتازه می‌کنند. علاوه بر این، ماهی قزل آلا حاوی آنتی اکسیدان و DMAE است که عضلات صورت را سفت کرده و از تشکیل چین و چروک جلوگیری می‌کند.

 

سبزیجات سبز تیره 

سبزیجات سبز تیره حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و از پیری جلوگیری می‌کنند.

 

انواع توت‌ها و میوه‌ها 

تمشک، زغال اخته، توت فرنگی، خربزه، سیب و گلابی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و کربوهیدرات با شاخص گلیسمی بالا هستند و قند خون را زیاد نمی‌کنند.

 

نظمی که باید غذای خود را بخورید این است: ابتدا پروتئین‌، سپس کربوهیدرات.

 

سخن آخر

به عنوان سخن آخر به شما بهترین روش برای لیفتینگ صورت را پیشنهاد می‌کنیم. خودتان را با همه کم و کاستی‌ها دوست بدارید. چین و چروک‌های بعد از دوره میانسالی زینت صورت شما و نشانه تجربه و تکامل شماست که با هیچ عمل جراحی محقق نمی‌شود. ورزش کنید، رژیم غذایی درست بگیرید تا سالم و سلامت به دور از جراحی و بیماری زندگی شیرینی را داشته باید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید