دندانپزشکی و سلامت دهان

مزوتراپی پوست | مزایا، عوارض و ماندگاری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

آیا با مزوتراپی پوست برای زیبایی و رفع عیوب ظاهری آشنایی دارید؟

 

میل به زیبایی هیچ وقت تمامی ندارد. وقتی شکل ظاهری نامطلوبی روی پوست احساس می‌کنیم درصدد درمان و پوشاندن عیوب ظاهری برمی‌آییم. روش‌های مختلفی برای زیبایی پوست وجود دارد که یکی از آن‌ها مزوتراپی است. در ادامه با مزوتراپی پوست بیشتر آشنا می‌شویم.

 

مزوتراپی پوست چیست؟

 

مزوتراپی واژه‌ای آلمانی است که از دو بخش مزو (meso) و تراپی (therapy) تشکیل شده است که معنای درمان لایه‌های میانی پوست را می‌دهد، به واقع مزوتراپی شامل ترزیق‌ با سوزن باریکی است که روی لایه دوم پوست انجام می‌شود. مواد موجود در محلول مزوتراپی شامل تعدادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است که این مواد مغذی برای پوست ضروری هستند.

 

 

در چه مواردی از مزوتراپی پوست استفاده می‌شود؟

 

از مزوتراپی پوست برای برطرف کردن لک‌های پوستی، ، از بین بردن جای جوش و اسکارها، روشن کردن پوست، سفت کردن پوست شل شده و افتاده، برطرف کردن ترک‌های پوستی و محو کردن چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. در ادامه تعدادی از کاربردهای مزوتراپی پوست را توضیح می‌دهیم.

 

مزوتراپی پوست برای لک

 

از آن‌جایی که مزوتراپی پوست برای روشن کردن پوست به کار می‌رود، در درمان لک‌ها نیز کابرد دارد. بنابراین اگر دنبال از بین بردن لک‌های روی صورت خود هستید، مزوتراپی پوست برای لک موثر است به همین دلیل است که طرفداران بسیاری میان خانم‌ها و آقایان دارد که گاه از آن با عنوان مزوتراپی روشن کننده پوست یاد می‌شود.

 

مزوتراپی پوست برای جای جوش

 

کسی نیست که جای جوش را دوست داشته باشد. وجود جای جوش روی صورت می‌تواند علاوه بر ایجاد ظاهری ناپسند، اعتماد به نفس را هم از شخص بگیرد. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان آکنه (جای جوش) مزوتراپی پوست است. مزوتراپی پوست برای جای جوش با پاکسازی پوست آغاز می‌شود، سپس ترزیق به لایه میانی پوست آغاز شده که فرایندهای زیر پوستی را تحریک می‌کند. پس از ترزیق سرم که حاوی انواع مختلف ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، آمینواسیدها و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد از شستشوی صورت با آب گرم خودداری نموده و زیر نظر پزشک از سرم ویتامین یا آبرسانی‌ کننده‌های پوست استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب بر پایه زینک را فراموش نکنید. مزوتراپی پوست برای جای جوش با کاهش چربی، سلول‌های جدید را تحریک کرده و میزان سلول‌های مرده را به حداقل می‌رساند در نتیجه پوستی روشن و به دور از جای جوش به ارمغان می‌آورد که زیبایی صورت را بیشتر نمایان می‌سازد.

 

مزوتراپی پوست دست

 

دست‌ها عضوی از بدن هستند که بیشتر مواقع در معرض دید هستند. زمانی که پوست دست جوان و با طراوت است زیبایی چند برابری به دستانتان می‌بخشد، حتی زمانی که از انگشتر استفاده می‌کنید یا ناخن‌هایتان را لاک می‌زنید جلوه‌ای زیباتر و بهتر دارند. مزوتراپی پوست دست با رساندن مواد ضروری و مغذی به پوست دست، کلاژن‌ها را فعال کرده و پوست دست را جوان‌تر نشان می‌دهد و پیری و چین و چروک بیش از حد دست‌ها را مخفی می‌کند.

 

 

مزوتراپی پوست ترک پوستی

 

بارها پیش آمده است اطرافیان از ترک‌های پوستی خود شکایت کرده‌اند. بعضی از ترک‌های روی پوست ژنتیکی و ارثی است اما بیشتر ترک‌ها ناشی از تغییر وزن ناگهانی در اثر چاقی و یا لاغری است. البته ترک‌های پوستی می‌توانند متعلق به بارداری، تغییر حجم عضلات و تاثیر بعضی از داروها هم باشند. در هر حال ترک‌های روی پوست در هر کجای بدن می‌توانند اتفاق بیفتند. مزوتراپی پوست ترک پوست را از بین می‌برد که از بهترین‌ راه‌های شناخته شده می‌باشد. پزشک متخصص با توجه به میزان و عمق ترک‌ها و بررسی وضعیت بدنی شخص تصمیم می‌گیرد که چند جلسه مزوتراپی مورد نیاز است که در هر جلسه، دوز مشخصی ترزیق می‌شود. بسیاری از افراد در همان جلسات اولیه نتیجه رضایت بخشی را کسب می‌کنند.

 

عوارض مزوتراپی

 

هر یک از روش‌های زیبایی ممکن است عوارضی نیز داشته باشند. از عوارض جانبی مزوتراپی پوست قرمز شدن ناحیه ترزیق، ورم یا کبودی‌های کوچک است که با عدم دستکاری و استراحت کوتاه مدت از بین می‌روند اما اگر از بین نرفت حتما با پزشک خود در تماس باشید چرا که ممکن است ناشی از حساسیت به مواد محلول مزوتراپی باشد. عوارض جانبی نادر دیگر عفونت پوست و باکتریایی است که نیاز به درمان جدی دارد. مشکل شکستن سوزن نیز از عوارض گزارش شده است که ناشی از بی تجربگی پزشک یا تکان خوردن بیمار حین ترزیق می‌باشد. به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود که اقدامات زیبایی را زیر نظر فرد با تجربه انجام دهید تا از بروز خطرات و عوارض احتمالی پیشگیری شود.

 

میزان ماندگاری مزوتراپی

 

پوست هر فرد با دیگری متفاوت است به همین دلیل است که میزان ماندگاری روش‌های درمانی برای هر شخص متفاوت از دیگری می‌باشد. در مزوتراپی پوست گاه فردی در همان جلسات اولیه نتایج رضایت بخش کسب می‌کند اما فرد دیگری در جلسات آخر به نتیجه می‌رسد. در نتیجه باید گفت به طور کل مزوتراپی نیاز به تکرار دارد که میزان دوام و ماندگاری آن بین 6 تا 12 ماه است. پس از این مدت برای ترزیق مجدد باید به پزشک مراجعه کرد تا با تکرار آن به دوام بیشتر تاثیرات مزوتراپی افزود.

 

آیا مزوتراپی پوست درد دارد؟

 

آستانه تحمل درد در افراد متفاوت است اما چون مزوتراپی پوست در 1 تا 4 میلی متری ابتدای پوست انجام می‌گیرد درد چندان زیادی ندارد و فقط لحظه ورود سوزن ترزیق که بسیار باریک است، شاید درد خفیفی را احساس کنید. برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند محل ترزیق را با بی حس کننده موضعی پوشش دهند.

 

آیا بیمه هزینه مزوتراپی را پوشش می‌دهد؟

 

چون مزوتراپی پوست از نوع درمان زیبایی به شمار می‌رود، باید گفت که معمولا بیمه‌ها هزینه مزوتراپی را پوشش نمی‌دهند.

 

 

برای مزوتراپی به کجا مراجعه کنیم؟

 

شاید با خواندن مطلب در مزوتراپی پوست و شناخت مزایا، عوارض و ماندگاری آن تصمیم گرفته باشید برای رفعه مشکلات پوستی خود مزوتراپی انجام دهید. پزشکان و متخصصان پوست، مو و زیبایی شما را در مورد تعداد جلسات مورد نیاز و میزان موفق بودن درمان با مزوتراپی راهنمایی می‌کنند. عده‌ای از پزشکان مزوتراپی پوست را در مطب خود و عده‌ای دیگر در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌دهند. پزشک هرچقدر با تجربه‌تر باشد بهتر و بیشتر می‌تواند شما را در کسب نتیجه دلخواه خود یاری کند.

 

هزینه مزوتراپی پوست چقدر است؟

 

هزینه مزوتراپی پوست بستگی به میزان ناحیه مورد نیاز و دفعات ترزیق دارد. برای اطلاع از هزینه از مزوتراپی پوست، قبل از اقدام به ترزیق از پزشک خود سوال کنید.

 

 

 

 
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید