دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین ورزش برای تناسب اندام و داشتن اندامی زیبا در زنان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱۳
۳.۸

چاقی مثل ویروس خاموش در حال گسترش است. با تمرینات خانگی تناسب اندام می‌توان اضافه وزن ناشی از اضطراب، تنش و ساعات طولانی پشت میز نشینی را رفع کرد.

اضافه وزن و چاقی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از زنان و مردان است. محدودیت‌های شغلی به خصوص کارمندی، اضطراب، تنش و ساعات طولانی پشت میز نشینی و رانندگی‌های طولانی در ترافیک درون شهری مدت زمان حضور در باشگاه و یا ورزش در خانه و پارک را کاهش داده است به همین جهت روز به روز شاهد اضافه وزن خودمان و اطرافیانمان هستیم که مانند ویروس خاموش در حال گسترش است. در این مقاله مجله سلامت خوب میشی‌ قصد داریم با معرفی چند حرکت کششی در ورزش برای خوش اندامی در خانه را آموزش دهیم تا بتوانید با انجام آن در ساعات پایانی و آغازین شبانه روز به سلامت بدن و کاهش وزن خود کمک کنید. به یاد داشته باشید که تاثیرات رژیم‌های گیاهخواری و رژیم‌های حرفه‌ای در کنار ورزش به شما در کنترل وزن کمک خواهد کرد. بنابراین بهتر است برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بهترین ورزش برای داشتن اندام زیبا

 

حتما بخوانید: سریع ترین لاغری با رژیم کانادایی + برنامه رژیم کانادایی

 

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت اول

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت اول

در مرحله اول این تمرین بایستید و پاها را کمی بیشتر از اندازه لگن باز کنید. سپس دستان خود را به زمین برسانید و به جلو ببرید. اگر انجام این حرکت سخت است می‌توانید پاشنه را از زمین جدا کنید و تا جایی که می‌توانید دست‌ها را جلو بکشید. لگن رو به بالا و سعی کنید بازوها را صاف نگه دارید. 30 ثانیه در این حالت بمانید و سپس به آرامی به حالت اولیه برگردید بایستید دست‌ها را به بالا ببرید و نفس بکشید سپس و حرکت را دوباره تکرار کنید. این تمرین بهترین ورزش برای عضله سازی بانوان در ناحیه دست و ران پا است که باعث احیای سلول‌های مغزی، کشش پشت باسن، کاهش علائم سلولیت (ترک پوستی)، کشیدگی پشت و از بین رفتن اسپاسم گردن می‌شود.

 

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت دوم

تمیرن ورزشی برای سلامت بانوان

روی زمین بنشینید و پاهای خود را به زاویه 45 درجه باز کنید (اگر می‌توانید پاهای خود را به 180 درجه نزدیک کنید). سپس دستان خود را به سمت مچ پا بکشید و تا آنجا که می‌توانید دست‌ها را به مچ پا نزدیک کنید یک دقیقه در این حالت بمانید. این ورزش برای خوش اندامی در خانه و تقویت کننده ستون فقرات، رهایی از درد کشاله ران، تحریک گردش خون در لگن، بهبود عملکرد تخمدان‌ها، تنظیم چرخه قاعدگی و جلوگیری از سلولیت و ترک پوستی است. بهتر است اگر در دوران قاعدگی این حرکت را انجام میدهید پاها را بیش از 45 درجه باز نکنید و و با نفس‌های آرام درد کمر را تسکین دهید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان‌های خانگی درد کمر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: علت کمر درد چیست؟ آیا می‌توان خود درمانی کرد؟

 

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت سوم

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت سوم

این تمرین بهترین ورزش برای عضله سازی بانوان در ناحیه دست و شکم است. برای شروع تمرین، روی زمین رو دراز بکشید و به کمک دو دست و آرنج بدن را از زمین جدا کنید. اول با آرنج زاویه نود درجه بسازید سپس آرنج را هم مطابق شکل از زمین جدا کنید و 15 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید. سعی کنید یکنواخت نفس بکشید وچانه را رو به بالا نگه دارید تا کشش را حس کنید. این حرکت برای ساخت عضلات شکم، چربی سوزی و قدرت دستان نیز بسیار مفید می‌باشد. برای چربی سوزی راهکار ساده‌ای مانند نوشیدن قهوه وجود دارد که برای اطلاع از بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

 

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت چهارم

ورزش سوم لاغری شکم و پهلو

این تمرین یک حرکت عالی برای رفع خستگی و تنش روزانه است که آرامش قبل خواب را برای شما فراهم می‌کند. همچنین این تمرین بهترین ورزش برای فرم دهی شکم است. زیرا موجب چربی سوزی ناحیه شکم، کشش عضلات دست و ستون فقرات و همچنین استراحت بدن می‌شود. برای انجام این حرکت ابتدا روی دو زانو خود بایستید و دست‌ها را تا جایی که می‌توانید به جلو بکشید. کشش دستان را تا جایی ادامه دهید که آرنج زمین را لمس کند و تقریبا زاویه 180 درجه داشته باشد. هم زمان با کشیدن دستان باسن خود را به سمت آسمان برده و شکم را به داخل فرو کنید. سعی کنید یک تا سه دقیقه در این حالت بمانید و یکنواخت نفس بکشید. در صورت احساس ساییدگی و درد در زانو، حتما از یک پتو یا مت مخصوص تمرینات ورزش یوگا استفاده کنید.

 

 

ورزش روزانه برای اندام زیبا حرکت پنجم

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت پنجم

ژست تمرین تخته روی زمین از محبوب‌ترین و بهترین ورزش برای عضله سازی بانوان برای لاغری بازو، ران و عضله سازی و فرم دهی شکم است که اکثر مربیان تناسب اندام به ورزشکاران توصیه می‌کنند. برای انجام این حرکت یوگا این مراحل را دنبال کنید.

  • به رو دراز بکشید.
  • بدن خود را بر روی بازوهای صاف بلند کنید.
  • تعادل روی انگشتان پا برقرار کنید.
  • رو به جلو یا پایین نگاه کنید تا گردن حالت درستی قرار بگیرد.
  • تا زمانی که می‌توانید نگه دارید، استراحت کنید و سپس چند بار دیگر تکرار کنید. 
  • سعی کنید تا می‌توانید در این حالت بمانید و یکنواخت نفس بکشید.

 

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت ششم

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت ششم

 استایل درخت معروف‌ترین حرکت ورزش یوگا است که می‌تواند علاوه بر آرامش به فرم دهی شکم و حفظ تعادل کمک کند. برای انجام این تمرین بایستید و کف پای راست خود را به سمت قسمت داخلی ران پای چپ خودبالا بیاورید.کف دستان خود را به هم بچسبانید و لبخند بزنید. یک دقیقه در این حالت بمانید و سعی کننید با تنفس درست و یکنواخت تعادل خود را نگه دارید.

 

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت هفتم

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت هفتم

این حرکت نیز مانند ورزش روزانه برای تناسب اندام در حرکت چهارم برای رفع خستگی بسیار عالی است و می‌توانید آن را قبل از خواب برای آرامش بیشتر انجام دهید. روی یک سطح صاف چهار زانو بنشینید، شانه راست خود را با کمک دست راست به سمت چپ بکشید و دست چپ خود را در پشت سر قرار دهید. مطابق عکس این کار را با شانه و دست چپ خود به سمت راست تکرار کنید و هر بار به مدت بیست ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین برای درد معده ناشی از خوردن غذای نیز مناسب است و درد را تسکین و به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

 

ورزش روزانه برای اندام زیبا حرکت هشتم

ورزش روزانه برای تناسب اندام حرکت هشتم

نام این حرکت در ورزش یوگا قایق است یکی از ورزش های مناسب برای خوش اندامی و بهترین راه برای لاغری شکم وپهلو است که نه تنها به فرم دهی شکم و چربی سوزی منجر می‌شود بلکه بهترین ورزش برای عضله سازی بانوان است. دراز بکشید سپس پاها را جفت کرده و از زمین جدا کنید. اگر می‌توانید سر و بدن خود را هم از زمین جدا کرده و سعی کنید مانند قایق بر روی آب تعادل خود را حفظ کنید. کف دست‌ها را بهم بچسبانید و آرام نفس بکشید. سعی کنید 60 ثانیه در این حالت بمانید. اگر در روزهای اول ورزش روزانه برای تناسب اندام هستید و آمادگی لازم بدنی را ندارید، سر و گردن را روی زمین قرار دهید و از 15 ثانیه شروع و روزانه پنج ثانیه بیشتر تعادل خود را نگه دارید. 

 

سخن آخر

به جرات می‌توان گفت علاوه بر تاثیرا خوب فیزیکی ورزش به بدن، ورزش به زندگی افراد به خصوص بانوان روح جلا می‌دهد. شاید بیدار شدن از خواب و شروع تمرینات کششی یا ورزش شبانه هنگام خستگی و یا ورزش میان روز بین کار روزمره کمی سخت باشد اما پس مدت کوتاهی می‌توانید تاثیرات معجزه آسای ورزش را در زندگی و سلامتی خود مشاهده کنید. رعایت نکات مهم در رعایت رژیم غذایی نیز می‌تواند در کنار ورزش به شما در داشتن اندام مناسب و دل‌خواه کمک کند. از انجام مداوم حرکات دلسرد نشوید و به تمرینات ادامه دهید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
رضوان
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

خوبع

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید