دندانپزشکی و سلامت دهان

تقویت سیستم ایمنی بدن با معجون صددرصد گیاهی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله با انواع معجون‌های طبیعی تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس آشنا خواهیم شد.

همیشه باکتری‌ها و ویروس‌های زنده زیادی برای آسیب رساندن به بدن وجود دارند اما ما یک مکانیسم دفاعی داخلی بسیار موثر به نام سیستم ایمنی وجود دارد که به سلامت بدن کمک می‌کند. سلول‌های مخصوصی در بدن پخش می‌شوند و هنگامی که باکتری‌ها یا ویروس‌های مضر به طور بالقوه به بدن آسیب می‌رسانند، سلول‌ها یک سیگنال هشدار دهنده را به قسمت‌های دیگر سیستم ما ارسال می‌کنند تا از آن مراقبت کنند و از شیوع بیماری جلوگیری کنند. بنابراین یک سیستم ایمنی عملا یک شبکه است و یک کار شگفت انگیز برای محافظت از ما انجام می‌دهد. سیستم ایمنی بدن دائما فعال است این بدان معنی است که بدن برای ادامه کار و ادامه انرژی، به یک دوز سالم قرص تقویت سیستم ایمنی بدن یا معجونی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. دستور العمل‌های زیر همراه با مواد مغذی ضروری برای سلامتی روزمره یا برای مقابله تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ‌هایی مانند: سرماخوردگی، آنفولانزا و یا بیماری همه گیر جدید کرونا است. در ادامه مقاله با هشت معجون طبیعی تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا خواهیم شد.

 

حتما بخوانید: 10 نشانه کمبود ویتامین B12 در بدن

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با معجون سیر و عسل

سیر و عسل

خواص سیر و عسل بر هیچ کس پوشیده نیست ترکیب این دو ماده به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس بسیار کمک می‌کند. عسل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و آنزیم‌ها است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای مقابله با رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند. همچنین سیر حاوی ترکیباتی است که توانایی گلبول‌های سفید خون را در مبارزه با برخی ویروس‌ها تقویت می‌کند. برای ساخت این معجون تقویتی با عسل مراحل زیر را انجام دهید.

  1. 1 فنجان عسل خام با 8-10 عدد سیر تهیه کنید.
  2. هر دو را درون یک ظرف شیشه‌ای قرار دهید و در آن را محکم ببندید.
  3. معجون را بگذارید پنج روز در دمای اتاق و بماند بعد از پنج روز آن را در یخچال قرار دهید.
  4. روزی یک قاشق از معجون میل کنید.

 

سیر را حتما خورد کنید زیرا در هنگام خرد کردن، جز اصلی سیر یعنی آلیین، به شکل فعال خود تبدیل می‌شود.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با معجون چای زردچوبه و زنجبیل

چای زردچوبه و زنجبیل

عناصر فعال در زردچوبه، دارای خواص تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس هستند و خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی آن تنها بخشی از خواص آن است. زنجبیل هم دارای خصوصیات ضد باکتریایی و ضد ویروسی بسیار قوی‌ است که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. برای تهیه این معجون:

  • 3 فنجان آب گرم
  • 2 قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه 
  • یک تکه کوچک زنجبیل 

را درون قوری ریخته و بگذارید 5-10 دقیقه دم بکشد سپس دمنوش را با عسل یا لیمو به عنوان مزه میل کنید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با معجون آب لیمو

آب لیمو

لیموها دارای ویتامین C فوق العاده بالایی هستند، که آن‌ها را تبدیل به یک تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس قوی کرده است.

  • 1 فنجان آب گرم
  • آب از 1/2 لیمو

این ترکیب را روزانه اول صبح بنوشید تا تاثیرات چشمگیر آن را ببینید.

 

از آنجا که ویتامین C بسیار ناپایدار است، بنابراین بهتر است نوشیدنی لیمو را درست قبل از استفاده تهیه کنید.

 

 تقویت سیستم ایمنی بدن با معجون فلفل + زنجبیل + لیمو 

 فلفل + زنجبیل + لیمو 

همانطور که در بالا ذکر کردیم، زنجبیل به عنوان یک محصول ضد باکتری و ضد ویروسی بسیار موثر است و لیمو سرشار از ویتامین C است. فلفل حاوی ویتامین C و همچنین بتاکاروتن و آنتی اکسیدان‌ است که به بدن در مبارزه با باکتری‌های ناخوشایند کمک می‌کند. فلفل باعث افزایش دمای بدن می‌شود و سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند. برای تهیه بهترین دمنوش برای تقویت بدن مراحل زیر را انجام دهید.

  1.  یک تکه زنجبیل را رنده کنید و در قوری قرار دهید.
  2. سپس یک پیمانه آب و نصف لیمو تازه را به اضافه کنید.
  3. 1/4 قاشق چایخوری فلفل را به مواد اضافه کرده و ده دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید.

می‌توانید برای طعم بهتر این دمنوش را با عسل بنوشید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با معجون عسل + زنجبیل + شربت شیرین بیان

عسل + زنجبیل + شربت شیرین بیان

از عسل و زنجبیل نیز می‌توان در ترکیب با ریشه شیرین بیان و زنجبیل استفاده کرد. شیرین بیان در واقع ریشه‌ای با ویژگی‌های بسیار ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. این امر آن را به یک تنظیم کننده سیستم ایمنی بسیار موثر تبدیل می‌کند. استفاده از آن همیشه توصیه نمی‌شود‌، فقط 4 تا 6 هفته از آن استفاده کنید. برای تهیه این معجون تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس مراحل زیر را طی کنید.

  1. 1/2 فنجان ریشه شیرین بیان را پوست کنده و رنده کنید.
  2. سپس چهار فنجان آب به آن اضافه کنید.
  3. 2 قاشق غذاخوری پود زنجبیل یا یک تکه از زنجبیل تازه به مواد بالا اضافه کرده 
  4. به مدت 45 دقیقه موارد را روی حرارت قرار دهید. 
  5. سپس در مرحله آخر دمنوش را با عسل میل کنید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با معجون عصاره قارچ

عصاره قارچ

عصاره قارچ فواید درمانی زیادی دارد و هزاران سال است که در طب چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قارچ‌ها یک ماده غذایی تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس هستند. هر نوع قارچ می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به طور متفاوتی پشتیبانی کند و نوشیدن عصاره‌ی آن بیشترین سود را خواهد داشت. بنابراین بهتر است قارچ‌ها را خرد کرده و روی حرارت قرار دهید و بعد از چند دقیقه عصاره آن را از قارچ جدا کرده و میل کنید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با معجون آبمیوه سبز

آب میوه سبز

این آب میوه نه تنها سرشار از ویتامین است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس بسیار عالی است بلکه بسیار خوشمزه است! به همین دلیل اسفناج به عنوان یک غذای فوق العاده غذایی نامیده می‌شود و دارای بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C است. اسفناج سرشار از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان‌ها به بدن کمک می‌کند تا به بدن ما در مبارزه با عفونت و ویروس کمک کند. همانطور که می‌دانید، پرتقال دارای ویتامین C است که برای مبارزه با آنفولانزا یا سرماخوردگی ضروری است. کرفس همچنین از نظر ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها سرشار از مواد مغذی است که به فعال شدن و کارآیی سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. زنجبیل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی شناخته شده است. بنابراین با تمام خواصی که گفته شد نوشیدنی سبز می‌تواند طبق دستور زیر تهیه کنید.

  • 2 فنجان اسفناج
  • 2 پرتقال
  • 2 ساقه کرفس
  • یک قطعه زنجبیل 

عصاره تمام مواد را بگیرید و با هم ترکیب کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه گیاه‌خواری و مزایا و معایب آن مقاله زیر را مطالعه نمایید:

 

حتما بخوانید: گیاه خواری چیست؟ چگونه گیاه خوار شویم؟

 

سخن آخر

تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس به وسیله معجون تقویتی با عسل و موارد گفته شده در آستانه فصل پاییز و همچنین در طول بیماری همه گیر کرونا امری الزامی برای حفظ سلامت خانواده است. به همین دلیل بهتر است با رعایت نکات ایمنی، ماندن در خانه، ماسک زدن و تقویت سیستم ایمنی از خود دربرابر انواع ویروس محافظت کنید. به غیر از معجون‌های گفته شده شما راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن را می‌توانید در انواع میوه‌ها به خصوص توت‌ها بیابید. برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: خواص توت سفید : شاه توت ، سرکه توت ، توت خشک چه فوایدی دارند؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید