دندانپزشکی و سلامت دهان

چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟+بهترین راه حفظ انگیزه لاغری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

چی کار کنیم که وسط راه از لاغر شدن دست نکشیم؟

برای بهتر دیده شدن و قرار رفتن در لیست تاپ تن با شماره زیر تماس بگیرید:

09122496491

 

لاغر بودن همیشه به معنای مانکن بودن نیست بلکه داشتن هیکلی متناسب و به دور از چربی اضافه را شامل می‌­شود. لاغر شدن نیاز به اراده و انگیزه دارد. شاید در ذهن خود را فردی لاغر تصور کنیم اما در عمل نتوانیم به آن پایبند بمانیم. چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟ ما در سایت خوب میشی کنار شما هستیم تا بتوانید با راهکارهای منطقی و عاقلانه در خود انگیزه لاغری ایجاد کنید و به آن متعهد بمانید.

 

برای سفارش با شماره زیر تماس بگیرید:

09122496491

 

لاغر شدن

چاقی به معنای تجمع چربی­‌های اضافه در بدن است که رفته رفته از حد معین تجاوز کرده و فرد دچار اضافه وزن شده و سایز او تغییر کرده است. لاغر شدن و از دست دادن وزن اضافه باعث می‌­شود فرد احساس کند اعتماد به نفس او افزایش یافته است که به دنبال آن فرد احساس انرژی بیشتری دارد. همچنین حین فعالیت کمتر احساس خستگی و نفس نفس زدن کرده و می‌­توان بسیاری از لباس­های مورد علاقه خود را پوشید. با همه این اوصاف سلامتی بهبود یافته و کمتر درگیر بیماری‌­های مرتبط با چاقی می‌­شود.

چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟ چه کار کنیم که در ابتدا یا میانه راه سست نشویم؟

ابتدا با خود بیندیشید که هدف شما از لاغری چیست؟ اگر هزاران راهکار برای ایجاد انگیزه لاغری بیان شود تا زمانی که پاسخ این سوال را به خود ندهید هیچ راهکاری پاسخگو نخواهد بود. دلیل لاغری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هر دلیل برای خود آن شخص قانع کننده است. اگر می‌­دانید که چرا می‌­خواهید لاغر شوید و هدف خود را مشخص کرده‌­اید، اکنون شما را به خواندن رازهای ایجاد انگیزه برای لاغری در ادامه دعوت می‌­کنیم.

 

سریع ترین رژیم لاغری برای بلغمی ها

 

شروع با یک رژیم غذایی منطقی

رژیم‌­های غذایی مختلفی وجود دارند که با تبعیت از آن­‌ها می‌­توان لاغر شد. با این رژیم‌­ها چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟ در حقیقت هر یک از این رژیم­‌ها برای افراد مختلف است به طور مثال باید مزاج و میزان فعالیت را در نظر گرفت تا با توجه به آن رژیم مناسب را انتخاب کرد. رژیمی مناسب است که در آن زجر نکشید! بعضی از رژیم‌­ها سنگین بوده و برای هرکسی مناسب نیستند. برای اینکه بتوانید بهترین رژیم را انتخاب کنید برای مدتی کوتاه دو تا سه مورد را آزمایشی انجام دهید تا ببینید با کدام یک راحت­‌تر هستید سپس آن را تا انتها ادامه دهید.

رژیمی که در عرض سه تا یک هفته شما را لاغر کند، به هیچ عنوان رژیم مناسبی نیست زیرا عوارض زیادی به دنبال دارد و ممکن است در مدت زمان کوتاه مجدد به وزن اولیه برگردید. این نوع رژیم­‌ها در شرایط خاص برای افرادی مناسب است که شرایط اضطراری دارند به عنوان مثال قرار است هفته آینده زیر تیغ جراحی بروند از این رو پزشک آن­‌ها را موظف کرده است تا در کوتاه‌­ترین زمان ممکن بخشی از وزن خود را کم کنند. مشاور تغذیه بهترین فردی است که می‌­تواند شما را در انتخاب رژیم مناسب یاری کند.

 

برای سفارش با شماره زیر تماس بگیرید:

09122496491

حرف زدن با خود

از طریق حرف زدن، چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟ زمان زیادی از روز را در حال صحبت کردن با دیگران هستیم که از خود غافل می­شویم. صحبت با خود کاری است که همواره در طول روز باید انجام دهیم. درهر بار صحبت کردن با خود چه با صدای بلند و چه با لب­‌های خاموش قرار نیست مدام از خود تعریف کرده یا خود را با صفت منفی تخریب کنیم. بلکه هدف از این کار رسیدن به آگاهی است تا بدانیم روند لاغری چگونه طی می‌­شود.

رو به آینه بایستید و در چشم‌­های خود نگاه کنید. با خود صادقانه صحبت کنید و بگویید چقدر از این مسیر را طی کرده‌­اید و چقدر مشتاق رسیدن به پایان مسیر هستید. لحظه‌­ای را تصورکنید که به هدف خود رسیده‌­اید و اکنون به خاطر داشتن هیکل مد نظر خوشحال هستید. از سستی­‌ها و کم کاری‌­های خود صحبت کنید و قول دهید که به خاطر پذیرفتن اشتباهات خود اکنون مصمم‌­تر از دفعه قبل ادامه خواهید داد.

 

بهترین ورزش برای لاغری ران و ساق پا | 14 تمرین برای لاغری ران

 

یادداشت کردن روند لاغری

یادداشت کردن روند لاغری یکی از بهترین کارهایی است که می­‌توانید برای ایجاد انگیزه در خود انجام دهید. نوشتن میزان پیشرفت یا پسرفت اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می­‌دهد تا بدانید چقدر از مسیر را طی کرده‌­اید و چه تغییرات دیگری نیاز است در خود ایجاد کنید. چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟ یادداشت کردن روند لاغری را به صورت هفتگی یا ماهانه یک‌­جا انجام دهید طوریکه یک دفتر برای این کار انتخاب کنید یا از اپلیکیشن‌­های ویژه در موبایل یا کامپیوتر خود استفاده کنید. جمع بندی نتایج حاصل شده شما را در رسیدن به هدف یاری کرده و اراده بیشتری به وجود می‌­آورد.

 

برای سفارش با شماره زیر تماس بگیرید:

09122496491

دور کردن انرژی منفی

یکی دیگر از راهکارهایی که در چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم مطرح می‌­شود، دور کردن انرژی منفی است. انرژی منفی برای هر فردی معنای متفاوت با دیگری دارد. بعضی از افراد به محض اینکه از تصمیم شما برای لاغری مطلع می‌­شوند شروع به تعریف تجربه ناموفق خود از لاغری نموده یا مخالفت خود را اعلام می‌­کنند. انرژی منفی می‌­تواند هر چیز دیگری مانند برنامه‌­های تلویزیونی مانند آموزش آشپزی باشد که با دیدن غذاهای مختلف دهان آب افتاده و فرد انگیزه خود را برای لاغری از دست می­‌دهد.

یکی از بهترین راهکارها برای عدم جذب انرژی منفی کمک گرفتن از افراد قابل اعتماد است. تنها تعداد محدودی از اطرافیان را که به آنها اعتماد دارید و می‌­دانید که شما را در رسیدن به هدف یاری خواهند کرد را از تصمیم خود مطلع کرده و از آن‌­ها بخواهید علاوه بر تشویق شما در مواقعی که احساس می‌­کنید توان دفاع از خود را ندارید، حامی شما باشند.

 

برای سفارش با شماره زیر تماس بگیرید:

09122496491

جشن گرفتن موفقیت‌­ها

با جشن گرفتن موفقیت­‌ها چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟ هر گام کوچکی که بر می‌­دارید یک قدم شما را در رسیدن به هدف نزدیک‌­تر می‌­کند. برای ایجاد روحیه و انگیزه در خود پیروزی­‌های هر چند کوچک خود را با کارهایی مفیدتر مانند رقصیدن با یک آهنگ شاد، دویدن از مسیری به مسیر دیگر و ... جشن بگیرید. جشن گرفتن مانع از دست دادن روحیه لاغری می­شود.

 

لاغری با زنجبیل | چربی سوزی شکم و پهلو با زنجبیل

 

انتخاب موقعیت مناسب برای شروع رژیم لاغری

برای شروع به لاغر شدن باید موقعیت مناسب را انتخاب کرد. به طور مثال شروع رژیم لاغری همزمان با امتحانات مدرسه یا دانشگاه زمان مناسبی نیست. موقعیت‌­های استرس زا، شرایط جسمانی نامناسب، مصرف داروهای خاص و ... باعث می‌­شوند مسیر رژیم لاغری آنطور که باید و شاید پیش نرود. پس یکی دیگر از موضوعاتی که برای چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم، باید در نظر گرفت انتخاب زمان و موقعیت مناسب است.

 

جمع بندی

راهکارهایی برای چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم بیان شد. در حقیقیت رژیم غذایی تنها عاملی نیست که باعث کاهش وزن شود بلکه لایف استایل (سبک زندگی) را باید به درستی تعیین کرد که اهداف و چگونگی اجرای آن نقش مهمی در رسیدن به نتیجه دارند. بار دیگر شش نکته طلایی برای لاغری و کاهش وزن را مرور کنید تا تجربه‌­ای موفق و خاطراتی شیرین از این دوران داشته باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید