دندانپزشکی و سلامت دهان

لوازم آرایش معدنی چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

شاید برایتان سوال شده باشد که لوازم آرایش معدنی چیست و از چه موادی تولید می‌شوند؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

در زمان‌های قدیم که از مواد معدنی برای خودآرایی و زینت چهره استفاده می‌کردند، استفاده از سرمه چشم و خاک رس در بین خانم‌ها بسیار مرسوم بود.امروزه نیز تکنیک‌های مدرن، آرایش معدنی را به یک خلاقیت معجزه‌آسا تبدیل کرده است. شاید برایتان سوال شده باشد که لوازم آرایش معدنی چیست و از چه موادی تولید می‌شوند؟

ترکیبات اصلی این محصولات که با مواد استخراج شده از زمین ساخته شده‌است، اکسیدهای آهن و روی هستند که به صورت ذرات ریز و درخشان درآمده و برای استفاده روی پوست آسیاب می‌شوند. چیزی که محصولات آرایشی معدنی را از اکثر لوازم آرایشی رایج متمایز می‌کند، طبیعی بودن مواد تشکیل‌دهنده آن است.

مزایای لوازم آرایشی معدنی

بیشتر لوازم آرایشی شیمیایی دارای رایحه‌هایی هستند که ممکن است باعث بروز حساسیت شوند. اما لوازم آرایشی معدنی از مواد طبیعی بوده و دارای دستورالعمل‌های غیرشیمیایی هستند. این محصولات دارای مواد کمتری نسبت به لوازم آرایش سنتی هستند اما از لحاظ کیفیت هیچ کم و کاستی ندارند. به صورتی که حتی لوازم آرایشی مخصوص لب را هم می‌توان از این محصولات طبیعی تهیه کرد.

امروزه بسیاری از این مواد در آزمایشگاه‌ها فرموله می‌شوند تا رنگ‌ها و بافت‌های آن‌ها ثابت و از ناخالصی‌های مضر جدا شوند. اگرچه آن‌ها از نظر شیمیایی با آنچه در طبیعت یافت می‌شود یکسان هستند؛ اما سازندگان لوازم آرایشی معدنی مراقب‌اند که عطر و رنگی که می‌تواند پوست را تحریک کرده و منافذ را مسدود کنند، به محصولاتشان اضافه نکنند.

همچنین محصولات آرایشی معدنی با دقتی تولید می‌شوند که علاوه بر تحریک نکردن پوست، احساس سلامتی نیز به آن بدهند. این محصولات فاقد عطر مصنوعی، رنگ، پارابن یا مواد نگهدارنده هستند. این ویژگی آن‌ها باعث شده تا خطر واکنش آلرژیک را کاهش دهند. بنابراین افرادی که پوست حساسی دارند، می‌توانند بدون هیچ نگرانی روزانه با استفاده از این محصولات آرایش کنند.

لوازم آرایش معدنی نسبت به سایر انواع محصولات آرایشی تطبیق‌پذیرتر هستند. این محصولات به راحتی با نیازهای شما سازگار می‌شوند. هنگام انجام آرایش با رنگدانه‌های خالصی که در این محصول وجود دارد، می‌توانید هر پودری را مخلوط کرده تا به رنگ دلخواه خود برسید. از آنجایی که لوازم آرایش معدنی بسیار خالص هستند، ماندگاری طولانی‌تری دارند.

یکی دیگر از مزایای مفید استفاده از فونداسیون‌های معدنی این است که اکثر آن‌ها یک ضد آفتاب طبیعی به عنوان ماده اصلی دارند. دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی، ترکیبات ضدآفتاب طبیعی هستند که خواص ضدالتهابی و اثر آرامبخش بر روی پوست دارند. پس از این که متوجه شدید لوازم آرایش معدنی چیست اکنون بهتر است با ویژگی‌های آن آشنا شوید.

ویژگی‌های لوازم آرایش معدنی چیست؟

پودرهای محصولات آرایشی معدنی حاوی هیچ گونه ماده‌ای که به رشد باکتری‌ها کمک کنند، نیستند؛ بنابراین به سرعت فاسد نمی‌شود. نه تنها بیشتر این لوازم آرایش‌ها ماندگاری عالی دارند، بلکه رنگدانه‌های موجود در آن‌ها به قدری متعادل هستند که آرایش با این محصولات نیز، برای مدت طولانی روی پوست شما باقی می‌ماند.

لوازم آرایش معدنی برای انواع پوست، می‌تواند رضایت بخش باشد. این محصولات مانند انواع فونداسیون‌های صورت، پوشش کامل و یکدستی را ارائه می‌دهند. برخی دیگر از خصوصیات و کاربردهای آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

مقاوم در برابر اشعه‌های خورشید

هر دو اکسید تیتانیوم و اکسید روی، دو ماده‌ای که معمولا در محصولات آرایشی معدنی یافت می‌شوند، به عنوان یک محافظ فیزیکی در برابر آسیب‌های اشعه خورشید عمل می‌کنند.

ضد التهاب

اکسید روی دارای خواص ضد‌التهابی بوده و با توجه به این که دوز بسیار بالاتری نسبت به محصولات آرایشی شیمیایی دارد، می‌تواند شرایطی مانند اگزما و آکنه‌های التهابی را تسکین دهد.

ضد حساسیت

به دلیل کمبود پارابن در لوازم آرایش معدنی، این محصولات ضد حساسیت هستند و بهترین انتخاب برای پوست‌های حساس، دارای آکنه، پسوریازیس و اگزما به نظر می‌رسد.

درمان و کاهش آکنه

مواد معدنی در لوازم آرایشی مانند کرم پودر، غیرکومدون‌زا هستند، به این معنی که منافذ را مسدود نکرده و باعث ایجاد جوش نمی‌شوند. اگر می‌خواهید آکنه را با فونداسیون بپوشانید، آخرین چیزی که نیاز دارید لوازم آرایشی شیمیایی است زیرا باعث ایجاد جوش‌های بیشتر می‌شود. اما محصولات آرایشی معدنی این مشکل را تشدید نمی‌کنند.

برخی از محصولات آرایشی معدنی به طور خاص برای پوست‌های مستعد آکنه یا پوست‌های خشک و حساس ساخته شده است. این محصولات دارای زیرسازی معدنی، پرایمر و کانسیلر تخصصی هستند و عیوب پوست، قرمزی و درخشندگی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین آن‌ها به هیچ عنوان باعث خشکی پوست نمی‌شوند.

کنترل چربی پوست

اکثر خانم‌ها برای از بین بردن چربی پوست و رفع درخشندگی آن، به سراغ تجدید کرم پودرشان می‌روند. اما محصولات آرایشی معدنی به روغن‌های پوست صورت متصل می‌شوند. به این صورت که روغن‌های طبیعی که پوستتان تولید می‌کند، پایه‌ای برای آرایش شما می‌شود. در این صورت، آرایش راحت‌تر انجام شده و به ظاهری زیبا دست پیدا می‌کنید.

مواد معدنی در لوازم آرایشی

لوازم آرایشی شیمیایی برای پوشش بهتر درون منافذ رفته و به مرور زمان باعث بزرگ شدن آن‌ها می‌شود؛ اما مواد معدنی در لوازم آرایشی به دلیل ترکیبات مولکولی روی منافذ می‌نشیند و بدون نفوذ به پوست شما و ایجاد اختلال در مکانیسم‌های طبیعی، لک‌های صورتتان را کاهش می‌دهند. چرا که مواد معدنی موجود در این محصولات مانند روی، میکا و تیتانیوم برای پوست هیچ ضرری ندارند.

این محصولات به دلایلیی برای انواع پوست مفید هستند؛ برای مثال:

 پوست‌های چرب

مواد معدنی طبیعی در واقع چربی‌ها را جذب می‌کنند. به طور کلی فونداسیون‌های معدنی به دلیل رنگدانه‌های استفاده شده در فرمول‌های خود، روکش درخشانی دارند. اما اگر رنگ مات را ترجیح می‌دهید، همچنان گزینه‌های مناسب دیگری هم برایتان وجود دارد.

فونداسیون مات با ماندگاری طولانی و SPF 15 به طور خاص برای نگرانی‌های پوست چرب ساخته شده است. این محصولات بافت سبکی داشته و روی پوست خشک نمی‌شوند؛ در حالی که پوششی یکدست و بدون درخشندگی را ارائه می‌دهد.

پوست‌های حساس

محصولات آرایشی معدنی به نوعی سلامت پوستتان را تضمین کرده و نه تنها هیچ آسیب یا حساسیتی را ایجاد نمی‌کنند؛ بلکه خواص تسکین‌دهنده آن‌ها می‌تواند پوست تحریک شده پس از ترمیم‌های صورت را نیز آرام کند. چرا که ترکیبات لوازم آرایش معدنی به دقت متعادل شده‌اند تا پوست را درخشان کنند.

همچنین بهتر است بدانید این محصولات فقط حاوی مواد معدنی خالص با منشا طبیعی هستند. بنابراین اجتناب از مواد شیمیایی و استفاده از این محصولات نه تنها برای خود فرد، بلکه برای محیط زیست نیز بی‌خطر است. علاوه بر این، هیچ یک از آن‌ها بر روی حیوانات آزمایش نمی‌شوند.

در پاسخ به این سوال که آیا لوازم آرایش معدنی تولید شده اند؟ یا خیر باید گفت که برخی برند‌ها این محصولات را تولید می‌کنند و قابل دسترس هستند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
سحر موسوی
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

از مارک های لوازم آرایش ایرانی هیچ کدوم معدنی نیستند؟

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید