دندانپزشکی و سلامت دهان

برای تقویت مو چه بخوریم ؟ | 11 ماده غذایی مفید برای مو

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

آیا می دانید کدام مواد غذایی نقش مهمی در سلامت و تقویت مو دارند؟

برای سلامت مو چه بخوریم؟ | مواد مغذی برای رشد مو

سلامت موها وابسته به مواد غذایی است که مصرف می‌کنیم. بدن از طریق مواد غذایی مصرف شده ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز را دریافت می‌کند و آن‌ها را به قسمت‌های مورد نیاز می‌رساند. موها از طریق مواد غذایی دریافتی تقویت می‌شوند در نتیجه ضخامت بیشتری پیدا می‌کنند، نمی ریزند، نمی‌شکنند، رشد خوبی دارند و درخشان و براق هستند. در ادامه با بهترین انواع مواد غذایی برای تقویت مو آشنا می‌شویم.

 

 

مواد غذایی برای سلامت مو

 

1. ماهی قزل آلا برای درخشان شدن مو

ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، ساردین و ماهی خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 سالم هستند. بدن قادر به ساخت چربی‌های سالم امگا 3 نیست بنابراین باید چربی‌ها را از غذا یا مکمل‌ها دریافت کنید که به محافظت از شما در برابر بیماری‌ها کمک می‌کنند و بدن به این چربی‌های مفید و سالم نیاز دارد تا باعث رشد موها شده و آنها را براق و پر نگه دارد. ماهی‌ها را جزو مواد غذایی برای تقویت مو قرار دهید.

 

همه چیز درباره شگفتی های کاشت مو به روش dhi

 

2. ماست یونانی برای رشد مو

ماست یونانی سرشار از پروتئین است. همچنین ماست یونانی دارای ماده‌ای است که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می‌کند که ویتامین B5 نامیده می‌شود و به پانتوتنیک اسید معروف است که حتی کمبود آن ممکن است به نازک شدن و ریزش مو کمک کند. پانتوتنیک اسید جزو مواد غذایی برای تقویت مو به شمار می‌آید بنابراین از مصرف آن غافل نشوید.

 

 

3. اسفناج برای مبارزه با شکنندگی مو

مانند بسیاری از سبزیجات با برگ سبز تیره، اسفناج پر از مواد مغذی شگفت انگیز است که دارای ویتامین A، آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین C است. تمامی ویتامین‌های نام برده شده برای سلامت پوست سر مفید هستند و موها را مرطوب نگه می‌دارند تا شکسته نشود زیرا مرطوب بودن موها نقش موثری در جلوگیری از شکنندگی موها دارد. کلم پیچ یکی دیگر از انتخاب‌های سبز عالی است که می‌توانید با اسفناج یا به تنهایی مصرف کنید. اسفناج و کلم پیچ جزو مواد غذایی برای تقویت مو هستند که از شکننده بودن موها جلوگیری می‌کنند.

 

راهنمای کامل مزوتراپی مو | مزایا ، عوارض و تجربیات

 

4. گواوا برای جلوگیری از شکنندگی موها

گواوا میوه گرمسیری است که سرشار از ویتامین C است و از موها در برابر شکستن محافظت می‌کند. یک فنجان گواوا 377 میلی گرم ویتامین C دارد که از حداقل مقدار توصیه شده روزانه، چهار برابر بیشتر است. اگر دنبال مواد غذایی برای تقویت مو و جلوگیری از شکسته شدن موها هستید گواوا بخورید.

 

 

5. غلات غنی شده با آهن برای جلوگیری از از ریزش موها

دریافت آهن بسیار کم می‌تواند منجر به ریزش مو شود اما می‌توانید این ماده مغذی و مهم، آهن را در غلات و ماکارونی‌های غنی شده و در سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو به ویژه گوشت‌های ارگانیک مانند جگر مقدار زیادی آهن دارند. صدف و سبزیجات برگ تیره نیز سرشار از آهن هستند. آهن یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت مو است بنابراین از دریافت آن غافل نشوید.

 

6. مرغ بدون چربی برای ضخامت موها

وقتی پروتئین کافی دریافت نمی‌کنید رشد مو کم شده طوری که به نظر می‌رسد مو استراحت می‌کند! از آنجا که رشد موها متوقف می‌شوند و موهای پیرتر که بافت مرده و نازکی دارند می‌ریزند می‌توانید ریزش مو داشته باشید. برای دریافت پروتئین از گوشت، گزینه‌های بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون را انتخاب کنید که چربی اشباع شده کمتری نسبت به منابع دیگر مانند گوشت گاو دارند. مصرف پروتئین جزو مواد غذایی برای تقویت مو محسوب شده و باعث ضخیم شدن موها می‌شود.

 

کاشت مو به روش sut چیست ؟ | مزایا + عوارض + قیمت

 

7. سیب زمینی شیرین برای مبارزه با کدر شدن مو

آیا موهای خشکی دارید که اخیرا درخشندگی خود را از دست داده‌اند؟ سیب زمینی شیرین مملو از آنتی اکسیدان مفید است که بتاکاروتن نامیده می‌شود. بدن بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که از موهای خشک و کدر محافظت کرده و همچنین غده‌های پوست سر را تشویق می‌کند تا مایعی روغنی به نام سبوم (Sebum) بسازد که از خشک شدن مو جلوگیری می‌کند. بتاکاروتن در سایر سبزیجات نارنجی مانند هویج، کدو تنبل، طالبی و انبه نیز یافت می‌شود که جزو مواد غذایی برای تقویت مو به شمار می‌آیند.

 

 

8. دارچین برای تسریع گردش خون

دارچین نوعی ادویه است که می‌توانید را روی بلغور جو دوسر، نان تست، قهوه و حتی غذاهایی مانند لوبیا پلو یا شله زرد بپاشید که به جریان خون کمک می‌کند. گردش خون همان چیزی است که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول‌های مو می‌رساند.

 

همه چیز درباره کاشت مو به روش fit

 

9. تخم مرغ برای رشد مجدد موها

خوردن تخم مرغ باعث تقویت و پر شدن پایه پروتئین و آهن بدن می‌شود که سرشار از ویتامین B به نام بیوتین هستند و به رشد موها کمک می‌کند. عدم مصرف کافی ویتامین بیوتین می‌تواند منجر به ریزش مو شود. همچنین بیوتین به تقویت ناخن‌های شکننده کمک می‌کند از این رو بسیاری از بانوان قرص بیوتین به عنوان مواد غذایی برای تقویت موها، ناخن و پوست استفاده می‌کنند. هنگامی که بافت پوست سر سالم باشد احتمال داشتن موهای زیبا و تقویت شده بیشتر می‌شود. زرده تخم مرغ را همراه با کمی روغن زیتون روی ریشه موهای خود قرار دهید تا هم ریزش مو کم شود و هم همراه با روغن بیشتر جذب مو می‌شود. پس از شستن موها خواهید دید چقدر بافت پوست سر بهتر و جوان‌تر شده است و موها زیبایی طبیعی‌تری دارند. زرده تخم مرغ سرشار از کلسترول، سدیم، پتاسیم، آهن و کلسیم است بنابراین در رژیم غذایی روزانه از مصرف آن غافل نشوید.

 

 

10. صدف برای پر شدن موها

صدف‌های خوراکی سرشار از روی هستند. وقتی مقدار کافی از ماده معدنی روی را در رژیم غذایی خود دریافت نکنید، می‌توانید ریزش مو یا حتی ریزش مژه و یا ابرو داشته باشید. سلول‌هایی که موها را می‌سازند به روی متکی هستند تا به آنها در کار ساخت مو کمک کند. همچنین می‌توانید ماده معدنی روی را در گوشت گاو، خرچنگ و غلات غنی شده پیدا کنید.

 

همه چیز درباره کاشت مو به روش fue [مزایا + معایب و هزینه]

 

11. روغن نارگیل برای موهای آسیب دیده

روغن نارگیل جزو مواد غذایی برای تقویت مو به شمار می‌رود که می‌توان آن را هم به صورت خوراکی مصرف کرد و هم با مالیدن آن روی موها مواد معدنی مفید را به مو رساند تا موهای آسیب دیده و رنگ شده ترمیم شوند.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید