دندانپزشکی و سلامت دهان

همه چیز درباره کاشت مو به روش fue [مزایا + معایب و هزینه]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

موهایتان ریخته و دنبال روش کاشت مو هستید؟ چرا کاشت مو به روش fue را امتحان نمی کنید؟

کاشت مو به روش fue چیست؟

کاشت مو به روش fue نوعی روش کاشت مو است که با برداشتن فولیکول‌های جداگانه مو از پوست و انتقال آن‌ها به قسمت دیگری از بدن که دارای موها نازک یا فاقد آن هستند انجام می‌شود. کاشت مو به روش fue محبوبیت بیشتری نسبت به روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) پیدا کرده است از این رو طرفداران بیشتری دارد. جراحان از میکروپانچ ها برای استخراج تک فولیکول‌های مو و جا به جایی آن‌ها استفاده می‌کنند و تقریباً هیچ نشانه‌ای از استخراج موها از بانک مو به جای نمی‌ماند.

 

کاشت مو به روش fue برای چه کسانی مناسب است؟

Fue  مختصر شده Follicular unit extraction است که به معنای استخراج واحد فولیکولی می‌باشد زیرا جراح در هر بار یک واحد فولیکولی را به صورت میکروسکوپی خارج کرده و در ناحیه پیوندی می‌کارد. کاشت مو به روش fue جایگزین روش FUT شده است. در کاشت مو به روش FUT یک قطعه کامل از پوست سر همراه با فولیکول‌ها برداشته شده و پیوند پوستی همراه با فولیکول در ناحیه مورد نظر انجام می‌شد. در کاشت مو به روش fue برخلاف کاشت مو به روش FUT جای زخم بزرگی ایجاد نخواهد شد از این رو طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. بهترین کاندیدا برای کاشت مو به روش FUE کسی است که موهای کم پشت یا طاسی دارد و هنوز در اطراف موهایی برای استفاده برای کاشت دارد یعنی بانک مو فعال است. محدوده بانک مو می‌تواند پشت سر، کناره‌های سر، بازوها، پاها، سینه و حتی ناحیه تناسلی باشد. اگر موهای سالم یا ضخیم کافی برای کاشت جهت برطرف کردن نازک شدن یا طاسی ندارید، نمی‌توانید واجد شرایط کاشت مو شوید.

 

 

روش انجام کاشت مو به روش fue

پس از اینکه کلینیک کاشت معتبر مو را انتخاب کردید پزشک شما را معاینه خواهد کرد و وضعیت بانک مو و میزان طاسی را در نظر خواهد گرفت سپس با توجه به همه شرایط در نظر گرفته شده کاشت مو به روش fue را در صورت صلاحدید پیشنهاد خواهد کرد سپس مراحل زیر انجام می‌شود که با توجه به محدوده کاشت حدودا بین یک تا سه ساعت و حتی بیشتر زمان می‌برد:

1. خط رویش مو با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری مشخص شده و روی سر علامت زده می‌شود.

2. بی حسی موضعی ترزیق شده تا در مدت زمان کاشت مو به روش fue دردی احساس نشود.

3. با دستگاه پانچ با قطر کمتر از یک میلی متر زخم کوچکی در بانک مو ایجاد شده و فولیکول‌های مو را به صورت مجزا جدا می‌کند.

4. فولیکول‌های مو به صورت دسته بندی شده در محلولی ویژه نگهداری می‌شوند.

5. واحدهای فولیکولی مو در محل کاشت به کمک کانال استوانه‌ای جا سازی می‌شود.

پس از گذشت 3 تا چهار ماه کاملا موهایی طبیعی و پر پشت خواهید داشت و می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود 10 تا 80 درصد از موهای کاشته شده رشد همیشگی خواهند داشت.

 

کاشت مو به روش sut چیست ؟ | مزایا + عوارض + قیمت

 

کاشت مو به روش fue پلاس | کاشت مو به روش Super fue

کاشت مو به روش Super fue از تکنیک‌های جدید کاشت مو به شمار می‌رود که فولیکول‌های مو در این روش پس از اسکن و آنالیز دستگاه، توسط پانچ‌های مخصوص و پیشرفته برداشته می‌شوندکه باعث می‌‌شود زخم‌های کوچک و کم عمق ایجاد شود در نتیجه سرعت ترمیم زخم‌ها بالا است. در روش Super fue که به آن sFUE هم گفته می‌شود حدودا بین 12 تا 14 هزار تار مو برداشته شده که توسط میکروسکوپ‌های بزرگنمایی کننده هر 40 تا 45 گرافت مو در یک سانتی متر مربع کاشته می‌شود.در روش سوپر FUE پلاس که به آن sFUE+ هم گفته می‌شود تعداد موهای برداشته شده بین 16 تا 20 هزار تار مو معادل 5000 تا 6000 گرافت است که در هر یک سانتی متر مربع بین 70 تا 80 گرافت کاشته می‌شود.

 

 

مزایای کاشت مو به روش fue

از مزایای کاشت مو به روش fue می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ایجاد درد زیاد
  • عدم نیاز به بخیه
  • عدم خونریزی زیاد
  • ایجاد تراکم در ناحیه مورد نظر
  • طبیعی بودن خط رویش مو
  • باق ماندن رد اسکار در حد میکروسکوپی
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • امکان استفاده از مدل موی کوتاه بر خلاف کاشت مو به روش FUT
  • دوره کوتاه بهبود ناحیه برداشت مو در حدود 7 روز
  • دوره بهبود ناحیه کاشت مو بین 10 تا 14 روز

 

عوارض کاشت مو به روش fue

کاشت مو به روش fue روشی ایمن در نظر گرفته می‌شود که به طور کلی مانند سایر روش‌های کاشت مو ممکن است با عوارض جانبی جزئی مانند زخم‌های کوچک سفید همراه است که نشان دهنده استخراج فولیکول‌ها می‌باشد. در موارد بسیار نادر ممکن است عفونت یا مرگ بافتی در ناحیه‌ای وجود داشته باشد که جراحی در آن قسمت انجام شده باشد. احتمال اینکه عوارض جانبی موقت را تجربه کنید وجود دارد که چند روز پس از درمان از بین می‌روند. عوارض جانبی شامل تورم، کبودی، گز گز و حساسیت می‌باشد. در کاشت مو به روش fue باید موهای سر به طور کامل تراشیده شود که شاید ناخوشایند باشد اما پس از آن شاهد رویش موهای طبیعی و زیبا برای همیشه خواهید بود.

 

 

قبل از کاشت مو به روش fue  | آماده شدن برای کاشت مو به روش fue

  • حداقل یک روز قبل از جراحی سیگار نکشید.
  • حداقل 3 روز قبل از جراحی الکل مصرف نکنید.
  • حدود 2 هفته قبل از جراحی از آسپیرین یا داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • به مدت 2 هفته قبل از جراحی از هیچ ویتامین یا مکمل غذایی استفاده نکنید.
  • سعی کنید از مصرف داروهای ضد افسردگی حدود 2 هفته قبل از جراحی خودداری کنید.
  • قبل از جراحی موهای خود را کوتاه نکنید زیرا تراشیدن موها در کلینیک انجام می‌شود.
  • چند روز قبل از کاشت مو 10 تا 30 دقیقه هر روز پوست سر را ماساژ دهید تا جریان خون در پوست سر افزایش یابد.
  • هر دارویی مانند ماینوکسیدیل (Rogaine) را که جراح از شما می‌خواهد را مصرف کنید.
  • قبل از جراحی از نوار قلب (ECG) و آزمایش خون انجام دهید.

 

3 تا از بهترین تمرینات لاغر شدن بازو

 

مراقبت بعد از کاشت مو به روش fue

بعد از کاشت مو به روش fue بهتر است یک تا دو هفته از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌هایی که باعث تعریق زیاد می‌شود خودداری کنید. همچنین استخر، سونا و جکوزی تا یک هفته کاملا ممنوع است. روزی که برای انجام کاشت مو به روش fue به کلینیک مراجعه می‌کنید حتما یک نفر را به عنوان همراه داشته باشید تا پس از اتمام جراحی شما را به منزل برساند. تا سه هفته پس از کاشت مو نباید موها را شانه بزنید. ریزش موها یک ماه پس از کاشت کاملا طبیعی بوده و پس از آن می‌توانید انتظار رشد دائمی موها را داشته باشید بنابراین از عصبانیت و استرس بی جا خودداری کنید.

 

 

هزینه کاشت مو به روش fue

هزینه نهایی کاشت مو به روش fue به موارد زیر بستگی دارد:

  • چه مقدار مو استخراج و کاشته می‌شود
  • چه تعداد جراح در منطقه شما برای انجام این روش کاشت مو در دسترس هستند
  • چقدر جراح می‌تواند کاشت مو به روش fue را انجام دهد
  • جراح چقدر باتجربه یا مورد تقاضا است

با این حال حدود قیمت هزینه کاشت مو به روش fue از 5 میلیون تومان به بالا آغاز می‌شود. معمولا باید هزینه جراحی کاشت مو به روش fue را از جیب خود بپردازید زیرا بیشتر بیمه‌های درمانی شامل موارد زیبایی مانند کاشت مو نیستند با این حال بهتر است جهت اطمینان از کارگزار بیمه خود سوال کنید. همچنین باید هزینه‌ای را برای داروهای تجویز شده را برای درد یا سایر عوارض جانبی احتمالی که ممکن است در نتیجه کاشت مو به روش fue ایجاد می‌شود در نظر بگیرید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید