دندانپزشکی و سلامت دهان

قبل و بعد از ورزش چه بخوریم ؟ | بعد از ورزش آب بخوریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

می خواهید ورزش کنید ولی نمی دانید قبل از ورزش چه بخورید؟ بعد از ورزش چطور؟ چه چیزی می خواهید بخورید؟ فهرستی از بهترین خوردنی های قبل و بعد ورزش را معرفی کرده ایم.

قبل از ورزش چه بخوریم؟ | بعد از ورزش چه بخوریم؟

غذاهای مناسب قبل و بعد از ورزش می‌تواند نتایج خوبی دست دهد. همانطور که اتومبیل از بنزین و یا گاز استفاده می‌کند بدن نیز کربوهیدرات‌ها را می‌سوزاند تا انرژی لازم را به فرد بدهد و به بازسازی عضلات کمک کند. اگر می‌خواهیم از تمرینات خود بیشترین استفاده را ببریم، پس باید بدانیم قبل از ورزش چه بخوریم یا بعد از ورزش چه بخوریم. ورزش کردن با شکم خالی توصیه نمی‌شود.

 

 

زمان درست برای خوردن را در نظر بگیرید

هدف داشتن یک میان وعده غذایی 1 تا 3 ساعت قبل از شروع تمرین است. اگر بلافاصله قبل از ورزش شروع به خوردن کنید دچار مشکلات شکمی می‌شوید زیرا در هنگام ورزش خون بیشتری جریان یافته و به سمت عضلات می‌رود. بدن بعد از ورزش آماده سوخت و ساز و بازسازی بافت‌های عضلانی است. بنابراین یک ساعت قبل از پایان ورزش مجاز هستید در صورت دلخواه چیز کوچکی بخورید.

 

قبل از  شروع ورزش چه بخوریم؟

کشمش و بادام یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی در کوهنوردی شناخته می‌شود که استفاده ترکیبی از آن‌ها باعث افزایش انرژی و بهره بردن بدن از خاصیت آنتی اکسیدانی کشکمش و بادام می‌شود که نتایج ورزشی بهتری را به فرد ورزشکار می‌دهد.

 

ورزش های هوازی چیست؟

 

 

قبل از ورزش هوازی چه بخوریم؟

برخی از حرکات یوگا جزو ورزش‌های هوازی به شمار می‌آید. شاید برای شما هم سوال باشد که قبل از ورزش چه بخوریم؟ ساندویچ مربا و کره بادام زمینی انرژی مورد نیاز ماهیچه ها را تامین می‌کند. کره بادام زمینی باعث اضافه شدن پروتئین به بدن و در نتیجه احساس سیری می‌شود که هوس و پر خوری بعد از تمرین را از بین می‌برد. تحقیقات نشان داده است خوردن مقدار کمی کره بادام زمینی به فرد ورزشکار در حفظ وزن سالم کمک می‌کند. اگر به کلاس یوگا می‌روید نصف ساندویچ کره بادام زمینی و مربا تمام نیاز شما را تامین می‌کند.

 

قبل از ورزش صبحگاهی چه بخوریم؟

صبح به وقت انجام تمرینات بدنی این سوال به ذهن می‌آید که قبل از ورزش چه بخوریم؟ پاسخ این است که یک کاسه جو دو سر با شیر کم چرب و میوه با فیبر بالا بهترین گزینه است زیرا کربوهیدرات موجود در ترکیبات به سرعت حل شده و به سادگی هضم می‌شوند بنابراین قند خون ثابت می‌ماند و برای مدتی طولانی انرژی خواهید داشت.

 

 

قبل از ورزش چه میوه‌ای بخوریم؟

اسموتی میوه و ماست یکی از بهترین گزینه‌ها در برابر پاسخ قبل از ورزش چه بخوریم است که هضم آن آسان بوده و در طول تمرین احساس بی حالی و خستگی نخواهید کرد. دریافت نکردن مایعات کافی قدرت و مقاومت شما را از بین می‌برد بنابراین با نوشیدن ماست و میوه غنی از پروتئین از نوعی تقویت کننده انرژی بدن استفاده کنید.

 

بهترین زمان ورزش برای لاغری و چربی سوزی | تمرینات هوازی و کاردیو

 

 

چیزی به شروع ورزش نمانده است و فرصت خوردن ندارید؟

اگر فقط 5 تا 10 دقیقه قبل از ورزش وقت دارید مهم‌ترین سوالی که در ذهن شما نقش می‌بندد این است: قبل از ورزش چه بخوریم؟ بهترین میان وعده که هضم آن آسان بوده و احساس سنگینی به فرد دست نمی‌دهد موز است. موز انرژی را افزایش داده و منبع خوبی از آنتی اکسیدان و پتاسیم به شمار می‌آید که از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند.

 

بعد از ورزش فرصت چندانی برای خوردن ندارید؟

تخم مرغ و نان تست گندم کامل گزینه مناسبی است که سطح قند خون را ثابت و یکنواخت نگه داشته و انرژی را که در حین ورزش سوزانده‌اید را به شما بر‌گرداند و اسید آمینه‌های ضروری را برای عضله سازی تامین ‌کند.

 

 

بعد از ورزش چه نوشیدنی بخوریم؟

شیر شکلات نوشیدنی محبوب میان کودکان و بزرگسالان است که سوخت رسانی و بازسازی عضلات فرد ورزشکار را به عهده دارد. شیر شکلات حاوی 90% مایعات است بنابراین مایعاتی را که حین ورزش از دست می دهید را تامین و جایگزین می‌کند.

 

بعد از ورزش چه غذایی بخوریم؟

یکی از غذاهایی که پس از اتمام تمرینات ورزشی می‌‌توان به عنوان میان وعده یا ناهار آسان مصرف کرد، ساندویچ بوقلمون است که می‌توان آووکادو را همراه آن مصرف کرد. ساندویچ بوقلمون به همراه آووکادو یکی از مواد غذایی است که پروتئین، کربوهیدرات و فیبر لازم بدن را تامین کرده و به ترمیم عضلات کمک می‌کند که کاهش وزن را تسریع می‌کند. یکی دیگر از غذاهای مفید بعد از ورزش ماهی قزل آلا است که با داشتن چربی‌های سالم و مفید برای قلب التهاب عضلات بعد از تمرین را که باعث درد می شود، کاهش می‌دهد. گزینه پیشنهادی دیگر غذا، برنج قهوه‌ای به همراه سینه مرغ است که ماده مغذی و مهم برای سیستم ایمنی بدن است.

 

 

بعد از ورزش چه میوه‌ای بخوریم؟

قطعا بعد از ورزش خوردن میوه لذت بخش است. بهتر است میوه را با ماست یونانی ترکیب و مصرف کرد تا کربوهیدرات و انرژی بدن تامین شود. اگر از زغال اخته به عنوان میوه همراه با ماست یونانی بعد از ورزش تغذیه کنید مزایای بیشتری از میوه و خاصیت آنتی اکسیدانی آن خواهید برد و التهاب عضلانی ناشی از ورزش کاهش می‌یابد.

 

 

بعد از ورزش آب بخوریم؟ | قبل از ورزش آب بخوریم؟

قبل از ورزش چه بخوریم؟ بعد از ورزش چه بخوریم؟ حین ورزش چه بخوریم؟ قطعا یکی از مهم‌ترین چیزهایی که حتما قبل، حین و بعد از ورزش باید مصرف شود آب است.

  • قبل از ورزش: 2 تا 3 فنجان آب
  • در حین ورزش: نصف فنجان یا 1 فنجان در هر 15 تا 20 دقیقه
  • بعد از ورزش: بین 2 تا 3 فنجان به ازای هر کیلوگرم وزنی که از دست می‌دهید (می‌توانید قبل و بعد از تمرین خود را وزن کنید.)

اگر فعالیت بدنی بیش از یک ساعت طول بکشد طبیعی است که بدن آب بیشتری را از دست می‌دهد و نیاز است با نوشیدنی‌های ورزشی سالم مانند آب نارگیل رطوبت از دست رفته بدن را جبران کرد.

 

5 راه پیشگیری از ام اس با ورزش و تغذیه

 

غذاهایی که باید از آن‌ها اجتناب کرد

دانستیم بعد و قبل از ورزش چه بخوریم اما چه غذاهایی هستند که باید از خوردن آن‌ها خودداری کرد؟ غذاهای چرب جزو غذاهای ممنوعه است که راحت هضم نشده و منجر به احساس سنگینی و ناراحتی معده می‌شود. علاوه بر اینکه از غذاهای چرب اجتناب می‌کنید بکوشید میان وعده‌ها و وعده‌های غذایی امتحان شده را مصرف کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید