دندانپزشکی و سلامت دهان

12 راهکار ساده برای درمان سرد مزاجی در مردان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
تعداد رای‌دهندگان:
۶
۴.۲
دسته ها:

چگونه به همسرتان کمک کنید تا دوباره میل جنسی خود را به دست آورد؟ آیا نشانه‌های سرد مزاجی مردان را می‌شناسید؟ چه عواملی باعث کاهش میل جنسی در مردان می‌شود؟

همه زوج‌های جوان از اهمیت و کیفیت رابطه جنسی در رضایت از زندگی مشترک باخبر هستند. یک رابطه جنسی رضایت بخش برای هر زن و مرد موجب شادی درونی، افزایش انرژی، بهبود روابط اجتماعی و سلامت روان می‌شود. اما با وجود همه این دلایل زوج‌های جوان در دوره‌های مختلف زندگی دچار بی‌میلی جنسی یا همان سرد مزاجی می‌شوند. سرد مزاجی می‌تواند هم در زنان و هم در آقایان رخ دهد که ناشی از عوامل بیرونی بسیار زیادی است. در این مقاله قصد داریم دلایل سرد مزاجی مردان را مورد بررسی قرار دهیم و راهکارهای ساده برای سرد مزاجی مردان پیشنهاد کنیم. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بی‌میلی جنسی در زنان هستید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: راهکار ساده برای درمان سرد مزاجی در زنان

 

دلایل سرد مزاجی مردان و درمان سرد مزاجی مردان

دلایل سرد مزاجی مردان

عوامل بیرونی زیادی در تحریک جنسی آقایان موثرند. این عوامل که اغلب جدی گرفته نمی‌شود و عادی تلقی می‌شود در طولانی مدت منجر به آسیب روابط زناشویی همران می‌شود در ادامه مقاله به این عوامل تاثیر گذار بیشتر می‌پردازیم.

 

کاهش سطح تستوسترون

 یکی از دلایل سرد مزاجی مردان کاهش سطح هورمون تستوسترون در مردان است که بیشتر در بیضه‌ها تولید می‌شود. تستوسترون مسئول ساخت عضلات و توده استخوان و تحریک تولید اسپرم است و باعث ایجاد انگیزه جنسی می‌شود. با اینکه کاهش تستوسترون یک قسمت طبیعی از پیری بدن است اما میل و انگیزی رابطه جنسی را کاهش می‌دهد.

 

عوارض دارویی

مصرف داروهای خاص می‌تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد. بنابراین زمانی که به توصیه پزشک وارد پروسه درمانی یک بیماری می‌شوید حتما از عوارض داروها سوال کنید. داروهای زیر شایع‌ترین علت سرد مزاجی در مردان هستند.

  •  داروهای فشار خون
  • شیمی درمانی
  • هورمون‌هایی که برای درمان سرطان پروستات استفاده می‌شوند.
  • کورتیکواستروئیدها
  • داروهای ضد درد مواد مخدر، مانند مورفین
  • داروهای ضد افسردگی 

 

بیماری مزمن

بعضی بیماری‌ها تاثیر بسیار چشمگیری در میلی جنسی در آقایان دارند. اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید حتما از تاثیرات آن بر میل جنسی با پزشک صحبت کنید. اگر داروهای مصرفی و یا بیماری در میل جنسی شما تاثیر گذار بود، حتما با شریک زندگی خود صحبت کنید و پروسه درمان را برای او شرح دهید. بیماری‌های زیر می‌تواند علت سرد مزاجی در مردان باشد.

  • دیابت نوع 2
  • چاقی
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • بیماری قلبی
  • بیماری کلیوی و کبد 

 

اختلال در خواب

مردان غیر از مشکلات کبدی با اختلالات خواب (OSA) سطح تستوسترون پایین‌تری را تجربه می‌کنند که منجر به کاهش فعالیت‌های جنسی و علت سرد مزاجی در مردان می‌شود.

 

فشار روانی

اگر از موقعیت‌ها یا دوره‌های خاصی از زندگی تحت فشار زیاد قرار بگیرید و پریشان باشید، میل جنسی کاهش می‌یابد. این امر به این دلیل است که استرس می‌تواند سطح هورمون را مختل کند. 

 

عدم اعتماد به نفس

عزت نفس به عنوان عقاید عمومی که شخص در مورد خود خود دارد تعریف می‌شود. عدم اعتمادبه نفس و تصویر بد بدن می‌تواند بر سلامت عاطفی و بهزیستی مردان تاثیر بگذارد. اعتماد به نفس پایین باعث اضطراب در مورد عملکرد جنسی می‌شود، که می‌تواند منجر به بروز اختلالات مغزی و کاهش میل جنسی شود. با گذشت زمان، مسائل مربوط به عزت نفس می‌تواند منجر به مشکلات روحی و روانی بیشتری شود، از جمله افسردگی، اضطراب، و سوء مصرف مواد مخدر یا الکل که همگی با میل جنسی پایین مرتبط هستند.

 

الکل و سیگار

نوشیدن الکل به مقدار زیاد و کشیدن سیگار بیش از حد یکی از رایج‌ترین دلایل سرد مزاجی مردان است. می‌توانید با نوشیدن آب کافی در روز و ترک سیگار باعث افزایش میل و انگیزه جنسی خود می‌شوید. برای اطلاع از میزان آب مورد نیاز بدن مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: آب مورد نیاز بدن ما چقدر است؟ (فواید نوشیدن آب)

 

راهکار ساده برای درمان سرد مزاجی در مردان

راهکار ساده برای درمان سرد مزاجی در مردان

 

ورزش هیجان انگیز انجام دهید.

انجام یک کار هیجان انگیز مثل رالی اتومبیل رانی، اسب سواری، شنا، مسابقه دو و یا حتی فیلم ترسناک باعث ترشح هورمون آدرنالین در بدن می‌شود. این هورمون باعث تخلیه انرژی منفی و ایجاد آرامش و در نتیجه افزایش میل جنسی می‌شود.

 

آروماتراپی یا رایحه درمانی

در مقالات دیگر مجله سلامت خوب میشی به تاثیرات مثبت رایحه درمانی اشاره شده است. اما یک مطالعه نشان داده که رایحه عطرها و شمع‌ها می‌تواند به افزایش انگیزه جنسی برای سرد مزاجی مردان کمک کند. رایحه موادی مانند کدو تنبل، شیرین بیان، اسطوخودوس، و مخلوط‌های مختلف این عطرها بسیار موثر است. بنابراین می‌توانید موادی مانند شمع‌های معطر و یا بخور معطر را در اتاق خواب خود قرار دهید.

 

به همسرتان نگاه کنید.

در یک مطالعه مشخص شده است که افرادی که به مدت 30 ثانیه یا بیشتر به همسر خود نگاه می‌کنند، به طور طبیعی شروع به تولید دوپامین شیمیایی می‌کنند. دوپامین یک ماده شیمیایی در مغز است که موجب افزایش میل جنسی برای سرد مزاجی مردان می‌شود.

 

رژیم غذایی

شکلات، انجیر، فلفل فلفل قرمز، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، آب انار، آووکادو و تخم مرغ و غذاهایی با مقدار پتاسیم مانند بادام، موز، سیر و پیاز را در رژیم غذایی بگنجانید. این مواد تحریک کننده انگیزه جنسی هستند که اگر به طور منظم مصرف شود می‌تواند بسیار کمک کننده و موثر باشد.

 

گفت و گو

 بسیاری از مردان به دلیل استرس، افسردگی، اضطراب، مشکلات رابطه و فرسودگی، بی‌میلی جنسی را تجربه می‌کنند. با دقت فکر کنید آیا ممکن است مشکل عاطفی پنهانی وجود داشته باشد که شما را آزار دهد. اگر مسئله‌ای احساسی شما را آزار می‌دهد با دوست یا همسر خود مشورت و گفت و گو کنید. می‌توانید از یک پزشک مشاور هم کمک بگیرید.

 

مکمل جنسی مصرف کنید.

بهتر است قبل از خرید هر نوع مکمل موضعی یا خوراکی با پزشک خود مشورت کنید. برخی روان کننده‌ها و یا کاندو‌م‌های به خصوص می‌توانند به راحتی مشکل شما را حل کنند. روغن زیتون به عنوان یک روان کننده طبیعی شناخته شده که برای اطلاعات بیشتر بهتر است مقاله زیر ارا مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: آیا استفاده از روغن زیتون در روابط زناشویی کار درستی است؟

 

متنوع باشید.

داشتن یک رابطه در اتاق خواب همیشگی و با رفتارهای تکراری حتی خوشبخت‌ترین زوج‌ها را نیز خسته می‌کند. بنابراین تغییرات را به طور مستمر انجام دهید به طور مثال به سفر بروید، در طبیعت کمپ بزنید و یا استایل‌های مختلف رابطه را با یکدیگر طراحی کنید تا هر دو از داشتن یک رابطه متنوع لذت ببرید.

 

چگونه به همسرتان کمک کنید تا دوباره میل جنسی خود را به دست آورد؟

چگونه به همسرتان کمک کنید تا دوباره میل جنسی خود را به دست آورد؟

نقش همسران در در مان سرد مزاجی را نمی‌توان نادیده گرفت. آن‌ها نزدیکترین افردا به شما هستند تا کمک کنند این مشکل را پشت سر بگذارید. همسران می‌توانند دلیل سرد مزاجی مردان را ریشه یابی کنند و در روند درمان به شما و پزشک کمک کنند. در ادامه چندین ترفند آورده شده تا با کمک آن بتوانید راهکاری برای سرد مزاجی مردان به کمک همسران بیابید.

 

روابط را قوی نگه دارید.

روابط شما با همسرتان محدود به اتاق خواب نمی‌شود. بنابراین برای بالا نگه داشتن کیفیت زندگی مشترک حتما تعطیلات را در بیرون از خانه بگذرانید. عادات و روتین‌های مختلف ایجاد کنید و به آن پایبند باشید به طور مثال پخت غذای دو نفره یا بازی‌های دو نفره بسیار می‌تواند کمک کننده باشد.

 

با همسر خود ورزش کنید. 

هیچ چیز به اندازه یک رقص مشترک یا پیاده روی دو نفره نمی‌تواند حس خوب باهم بودن را به زندگی مشترکتان تزریق کند.

 

با همسرتان در مورد نیازهای جنسی او صحبت کنید. 

با همسرتان از نیاز جنسی خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید صحبت درباره نیازهای جسمی و عاطفی بزرگترین و مهم‌ترین گفت و گو در روابط زناشویی است. به همین دلیل نباید هیچ گاه از صحبت در این باره فرار کرد و یا شرمیگین شد چه بسا ریشه بسیاری از دلایل سرد مزاجی مردان و دلایل سرد مزاجی زنان از این گفت‌وگو‌ها کشف و حل شود.

 

در ساعات مختلف روز رابطه جنسی برقرار کنید.

در هیچ کتاب و قانونی نوشته نشده که رابطه جنسی مختص اتاق خواب و شب است. بنابراین هر زمان از روز که که احساس بهتری دارید و خسته نیستید با شریک زندگیتان، وقت بگذرانید.

 

همسرتان را تشویق کنید تا به پزشک مراجعه کنند. 

همانطور که گفته شد گاهی اوقات، دلیل سرد مزاجی مردان و از دست دادن میل جنسی می‌تواند یک بیماری جسمی یا روحی را نشان دهد. اگر تعدادی کار را امتحان کرده‌اید و همسرتان هیچ احساسی ندارد، او را به دیدن پزشک خود تشویق کنید.

 

سخن آخر درباره درمان سرد مزاجی مردان

از دست دادن میل و انگیزه جنسی می‌تواند در یک رابطه زناشویی برای هر دو طرف بسیار دردناک و غیر قابل تحمل باشد. بهتر است تا حد توان به شریک جنسی خود کمک کنیم تا از این دوره به راحتی عبور کند. در این صورت می‌توان به سرعت به روزهای اوج گذشته برگشت. فقط به یاد داشته باشید هر گونه نشانه از عدم میل جنسی را در خود و یا شریک جنسی خود نادیده نگیرید و از همان روزهای اول ریشه و دلیل سرد مزاجی در مردان و به طور کلی همسرتان بیابید و برای درمان اقدام کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
امیر آزادی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۲

سلام. چن ماهی هست دچار سرد مزاجی شدم اینجوری نبودم حداقل 2بار در هفته ارتباط داشتم بنده قرص متادون روزی 1قرص مصرف میکنم. سیگار میکشم البته باوجود این اصلا اینجوری نبودم خیلی گرم بودم. 46سال سن دارم. لطفا دارویی تجویز کنید. متشکرم

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید