دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

---

 

جالب است بدانید که زگیل تناسلی درمان قطعی ندارد و فقط به کمک بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان عوارض و علائم آن رفع می‌شود. در واقع علائم ظاهری زگیل تناسلی روی پوست از بین می‌رود؛ ولی ویروس سازنده زگیل، همچنان در بدن باقی می‌ماند. داروهای مختلفی برای درمان زگیل تناسلی در مردان وجود دارند که هر کدام بر اساس سن و شرایط بیمار تجویز می‌شوند.

 

منظور از زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی حاصل یک عفونت مقاربتی است که به صورت زائده‌های کوچک صورتی رنگ و یا هم‌رنگ پوست در قسمت‌های مختلف بدن رشد می‌کند. زگیل‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند و می‌توانند صاف و مسطح باشند. گاهی اوقات نیز سطح زبر و بافت خشنی دارند. زگیل تناسی در مردان می‌تواند در قسمت‌هایی همچون اطراف بیضه، کشاله ران، مقعد، بخش بیرونی آلت تناسلی و مجرای ادراری رشد کند. البته در صورت داشتن رابطه جنسی دهانی، می‌تواند در قسمت‌های دهان و لب نیز مشاهده شود.

منظور از زگیل تناسلی چیست؟

بیشتر بخوانید نشانه های سرطان پروستات در آزمایش خون

 

 

علائم زگیل تناسلی

زگیل‌های تناسلی معمولاً دردناک نیستند و علائم خاصی از خود نشان نمی‌دهند؛ ولی گاهی اوقات نیز با علائم زیر همراه هستند؛

  • احساس سوزش
  • درد و ناراحتی
  • خارش یا احساس سوزش در ناحیه تناسلی
  • داشتن خون‌ریزی خفیف

همان‌طور که گفتیم، زگیل‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند. گاهی اوقات زگیل‌ها کوچک هستند و به صورت تکی یا چندتایی در قسمت‌های مختلف بدن رشد می‌کنند. این زگیل‌ها، معمولاً حتی احساس نیز نمی‌شوند. برخی از زگیل‌ها نیز بزرگ هستند. ظاهر زگیل تناسلی معمولاً شبیه گل کلم و به رنگ پوست یا صورتی کم‌رنگ است.

انواع مختلف بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان

داروهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند به درمان زگیل تناسلی در مردان کمک کنند ول گاهی اوقات افراد با مصرف داروها، تنها می‌توانند یک هفته و یا چند ماه، جلوی رشد زگیل را بگیرند و پس از آن، دوباره زگیل‌ها رشد می‌کنند. در واقع به کمک مصرف دارو، همه ویروس‌های اچ پی وی در بدن از بین نمی‌روند. از جمله بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

اسید بی کلرو استیک و اسید تری کلرو استیک

این دو دارو، می‌توانند بافت زگیل تناسلی را از بین ببرند و هر دو باید توسط پزشک و یا پرستار، در بدن شما مورد استفاده قرار بگیرند. به این صورت که پزشک یا پرستار، به مدت 4 الی 6 هفته و به تعداد یک بار در طول هفته، این اسیدها را روی زگیل‌ها استفاده می‌کند. استفاده از اسید تری کلرو استیک تأثیر زیادی در از بین بردن زگیل تناسلی مردان دارد. البته توجه داشته باشید که باید تا از بین رفتن زگیل تناسلی، از این اسیدها مصرف کنید. اسید بی کلرو استیک می‌تواند با عوارضی همچون درد و سوزش همراه باشد.

پودوفیلین

یکی دیگر از داروهایی که به عنوان بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان محسوب می‌شود، می‌توان به پودوفیلین اشاره کرد. نحوه مصرف این دارو نیز به تعداد یک بار در هفته و به مدت 4 الی 6 هفته یا تا پایان رشد زگیل‌های تناسلی است. به این صورت که پزشک به طور مستقیم، این دارو را به سطح زگیل تناسلی می‌زند. ممکن است بعد از مصرف دارو، با عوارضی مثل زخم‌ها پوستی و درد مواجه شوید. ناگفته نماند که مصرف این دارو برای افراد باردار توصیه نمی‌شود.

پودوفیلوکس

نحوه مصرف و عوارض پودوفیلوکس شبیه پودوفیلون است با این تفاوت که می‌توان از این دارو در خانه نیز استفاده کرد. به این صورت که به کمک سواب پنبه‌ای، محلول را به تعداد دو بار در روز و به مدت سه روز پشت سر هم روی زگیل‌های تناسلی خود بزنید و به مدت 4 روز کاری نکنید. می‌توانید برای از بین رفتن کامل زگیل‌ها، این پروسه را به تعداد 4 بار تکرار کنید.

اینترفرون

معمولاً از اینترفرون در کنار دیگر روش‌های درمانی زگیل تناسلی مثل لیزر یا جراحی استفاده می‌کنند. این دارو به صورت ژل موضعی و تزریقی وجود دارد که استفاده از نوع تزریقی آن و تزریق مستقیم دارو به زگیل، در از بین بردن زگیل به طور مؤثرتر عمل می‌کند. استفاده از این دارو ممکن است با عوارضی مثل آنفولانزا، بی اشتهایی، درد و خستگی همراه باشد.

سینکاتچینز

این دارو که با نام ورجین نیز شناخته می‌شود، به صورت پماد بوده و بر روی سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارد و آن را تقویت می‌کند. این دارو را می‌توانید بدون نسخه و از داروخانه تهیه کنید؛ ولی توجه داشته باشید که باید قبل از رابطه جنسی، پماد را از ناحیه زگیل تناسلی پاک کنید. این دارو را باید به مدت 16 هفته و سه بار در طول روز، روی ناحیه زگیل بزنید. این دارو با واکنش‌های موضعی همچون التهاب، زخم، تورم، خارش، قرمزی و تاول همراه است.

ایمی کیمود

ایمی کیمود سیستم ایمنی را تحریک کرده و به از بین بردن زگیل‌های تناسلی کمک می‌کند. به این صورت که بهتر است از این دارو، قبل خواب استفاده کنید و به صورت مستقیم به زگیل بزنید، 8 الی 10 ساعت بعد می‌توانید ناحیه کرم زده شده را شستشو دهید. اگر احساس قرمزی و یا سوزش در ناحیه دارای زگیل تناسلی داشته باشید، یعنی دارو به طور مؤثر عمل کرده است.

سالیسیلیک اسید موضعی

سالیسیلیک اسید موضعی می‌تواند سستم پوستی را تقویت کند و با نازک کردن بافت زگیل‌های تناسلی به درمان آن‌ها کمک کند. بعد از مصرف این دارو ممکن است علائمی همچون خشکی، التهاب و تحریک پوستی را مشاهده کنید. این دارو به اشکال مختلف کرم، لوسیون، ژل و پوشش روغنی در داروخانه وجود دارد.

آسیکلوویر

آسیکلوویر، معمولاً برای عفونت‌های ویروسی همانند زگیل تناسلی تجویز می‌شود. این دارو جلوی تکثیر ویروس را در بدن می‌گیرد و به صورت کرم، ژل موضعی، قرص و یا محلول وریدی در داروخانه موجود است.

کانتاریدین

گاهی اوقات نیز پزشک متخصص داروی کانتاریدین را تجویز می‌کند که می‌تواند به درمان زگیل تناسلی در مردان کمک کننده باشد.

سخن پایانی

بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و بر اساس شدت و نوع زگیل تناسی در مردان، توسط پزشک متخصص تجویز شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز کفتیم، هیچ درمان قطعی برای زگیل تناسلی وجود دارد و فقط با مصرف داروها، علائم و عوارض ناشی از آن کم خواهند شد. البته داروهای درمان زگیل تناسلی باید تحت نظر پزشک تجویز و مصرف شوند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله