دندانپزشکی و سلامت دهان

فواید و خواص روغن زیتون برای پوست

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

روغن زیتون می‌تواند جایگزین روش‌های دردناک رفع چین و چروک صورت باشد. می‌توانید روغن زیتون را به صورت ماسک یا خوراکی استفاده کنید.

پوست صورت با بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض آفتاب، فشار و استرس رفته رفته به سمت خشکی می‌رود و بعد از مدتی فرد در آینه چین و چروک‌های خود را می‌تواند به وضوح ببیند. راه حل‌های زیادی برای از بین بردن پیری پوست وجود دارد که پزشکان آن را پیشنهاد می‌کنند. اما همان طور که می‌دانید بهترین راه حل، پیشگیری از پیری زود رس پوست است. همه ما از خواص روغن زیتون برای پوست صورت و مو آگاه هستیم. بنابراین در این مطلب قصد داریم شما را با خواص ناآشنای روغن زیتون برای پوست آشنا کنیم. قبل از هر چیز بهتر است نوع پوست خود را بسناسید بنابراین مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: انواع پوست و بهترین روش های مراقبت از آن

 

5 خواص روغن زیتون برای پوست 

5 خواص روغن زیتون برای پوست 

بیایید نگاهی به خواص روغن زیتون برای پوست صورت و بدن بیندازیم. خواص روغن زیتون برای پوست بی‌شمار است، مثلا به عنوان ماسک صورت به نرم شدن بافت پوست کمک می‌کند و همچنین در از بین بردن و درمان آکنه نیزبسیار تاثیرگذار است. اسیدهای چرب موجود در زیتون می‌توانند باعث بهبود بافت پوست و حتی ورود آسیب کمتر به موها شوند. اگر از آکنه در پوست رنج می‌برید مقاله زیر می‌تواند راهکارهای مناسبی در اختیار شما قرار دهد.

 

حتما بخوانید: آکنه چیست؟ انواع، علائم، درمان و راه های پیشگیری

 

1. اثر پاک کننده آرایش چشم در روغن زیتون

یکی از مهم‌ترین خواص روغن زیتون برای صورت پاک کردن آرایش، به خصوص آرایش چشم است. روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک ماده پاک کننده آرایش عالی عمل میکند و هم زمان پوست را هم رطوب رسانی کند. اگر برای پاک کردن آرایش خود در تلاش هستید تا بهترین راه را بیابید، مقداری روغن زیتون امتحان کنید.

 

نحوه استفاده از روغن زیتون به عنوان پاک کننده آرایش:

  • مقداری روغن زیتون را با ماست و عسل مخلوط کرده و یک مخلوط خوب تهیه کنید.
  • این مخلوط را روی آرایش بمالید و حدود 10 ثانیه بگذارید بماند و در انتها موقع شست و شو، آن را روی پوست ماساژ دهید، بعد از مدتی شاهد مزایای زیبایی روغن زیتون باشید.
  • می‌توانید به طور منظم از این مخلوط استفاده کنید زیرا هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند.

این روغن تنها با ارائه مواد مورد نیاز پوست برای سلامت، زیبایی پوست را ارتقا می‌بخشد.

 

2. اثر روغن زیتون در ترمیم ترک پاشنه پا:

پاشنه‌های ترک خورده یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که بیشتر مردم از آن رنج می‌برند. این مشکل ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد که دارای علائم قبلی نیست. علاوه بر این، اگر به پاشنه‌های ترک خورده توجه نکنید، مشکل پا عمیق‌تر و جدی‌تر می‌شود و می‌تواند منجر به بسیاری از عوارض دیگر شود. بنابراین می‌توانید از مزایای روغن زیتون خام برای ترمیم پاشنه‌های ترک خورده خود استفاده کنید. استفاده مداوم از روغن زیتون، برای پاشنه‌های ترک خورده باعث می‌شود تا به مرور زمان مشکلات آن ترمیم شود و دیگر دچار چنین ترک خوردگی‌های عمیقی نشوید. روغن زیتون همچنین باعث می‌شود پاشنه‌های شما صاف و مرطوب شوند و هیج گونه عوارض جانبی در استفاده از روغن زیتون برای پا وجود ندارد.

 

نحوه استفاده از روغن زیتون برای درمان و ترمیم پاشنه پا :

  • ابتدا پاها را به مدت 15-20 دقیقه در ترکیب آب و آب لیمو قرار دهید. تا لایه برداری شود.
  • سپس پاها را با روغن زیتون چرب کنید.

 

3. اثر روغن زیتون در جلوگیری از پیری پوست

با افزایش سن، پوست به سمت پیری می‌رود و به مرور چین و چروک، خطوط ریز، خشکی پوست در فرد ظاهر می‌شود که هیچ راه حل دائمی برای این مشکلات وجود ندارد. رفع چین و چروک صورت با روغن زیتون توسط آنتی اکسیدان‌های موجود در آن باعث می‌شود، فرد در برابر علائم پیری پوست مبارزه کند، سالم بماند و درنتیجه دیرتر علائم پیری درآن نمایان شود.

 

نحوه استفاده از روغن زیتون برای جلوگیری از پیری پوست

  • برای دریافت بهترین نتیجه از روغن زیتون برای پوست صورت، مقداری روغن زیتون را با نمک دریایی و آب لیمو مخلوط کنید و سپس این مخلوط را برای مدتی روی صورت خود ماساژ دهید و در ادامه 15 دقیقه اجازه دهید مخلوط روی صورت باقی بماند.
  • سپس، صورت خود را با آب معمولی بشویید تا پوستی درخشان و جوانی به دست آید.
  • این کار را روزانه قبل از خواب انجام دهید تا بعد از یک ماه اثرات آن را مشاهده کنید.

برای کاهش چین و چروک‌خهای صورت به روش سریع‌تر می‌توانید از دو روش لیفتینگ صورت و میکرودرمی پوست استفاده کنید که بسیار موثر خواهد بود. مقالات زیر اطلاعات کاملی از این دو روش به شما خواهد داد.

 

حتما بخوانید: میکرودرمی پوست چیست؟ | [فواید و عوارض میکرودرمی]

حتما بخوانید: لیفتینگ صورت چیست | لیفت صورت بدون جراحی فقط با رژیم غذایی!

 

4. اثر روغن زیتون در افزایش میزان جذب مواد مغذی

یکی از ویژگی‌های برجسته و فوق العاده رفع چین و چروک صورت با روغن زیتون، این است که باعث افزایش میزان جذب مواد مغذی ویتامین‌های محلول در چربی می‌شود. چهار ویتامین محلول در چربی وجود دارد: ویتامین‌های A ،D ،E و K که از این میان، ویتامین‌های A ،D وE اثرات آنتی اکسیدانی بالایی دارند. بدین معنا که می‌توان گفت که رفع چین و چروک صورت با روغن زیتون با پالایش پوست توسط این ویتامین‌ها انجام می‌شود.

 

5. اثر روغن زیتون به عنوان اسکراب لب:

اگر با مشکل لب‌های تیره دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید از خواص روغن زیتون نیز استفاده کنید. روغن زیتون به عنوان بهترین اسکراب لب عمل می‌کند که نه تنها لب‌ها را نرم می‌کند بلکه باعث کاهش رنگ تیره لب‌ها نیز می‌شود. همچنین هنگامی که لبها به راحتی خشک می‌شوند و کم آب هستند، می‌توانید از مزایای عصاره روغن زیتون استفاده کنید. استفاده منظم از روغن زیتون باعث میشود تا مدتها احتیاجی به آبرسانی لبهای خود نداشته باشید. به غیر از این، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی روغن زیتون نیز حتما تمام مشکلات مربوط به لب را برطرف کرده و آنها را سالم و صاف می‌کند. این یکی از بهترین و مفیدترین کاربرد روغن زیتون برای پوست است که همیشه شما را با نتیجه بی نظیرش تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نحوه استفاده از روغن زیتون به عنوان اسکراب لب:

  • مقداری شکر را با روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه آن را روی لب‌ها مالیده و سپس بشویید.

 

چرا روغن زیتون باعث بهبود آرایش می‌شود؟

چرا روغن زیتون باعث بهبود آرایش می‌شود؟

مهم نیست که چقدر از مواد آرایشی مرغوب استفاده می‌کنید، تا زمانی که پوست شما در وضعیت خوبی قرار ندارد، آرایش جلوهای زیبا نخواهد داشت. همچنین آرایش همیشه یکسان روی پوست قرار نمی‌گیرد که درواقع می‌توان گفت وضعیت پوست تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آرایش می‌گذارد. با این وجود، اگر از مواد آرایشی و بهداشتی مبتنی بر روغن زیتون استفاده کنید، قادر خواهید بود ضمن تنظیم وضعیت و سلامت پوست، از آرایش زیباتری برخوردار شوید. از خواص روغن زیتون برای پوست صورت این است که به خودی خود با چربی و روغنی که دارد از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند و سطح بالایی از ذرات زیرین پوست را نرم می‌کند. بنابراین، نه تنها رطوبت پوست را حفظ می‌کند، بلکه باعث افزایش نفوذ پذیری مواد آرایشی و بهبود آرایش نیز می‌شود. علاوه بر این، ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A و ویتامین E برای تقویت خواص مرطوب کنندگی در این روغن، فراوان هستند. به ویژه، ویتامین A که عملکرد محافظت از غشای مخاطی را دارد و نقش مهمی در جلوگیری از خشکی پوست و چشم دارد.

 

کلام آخر

رفع چین و چروک صورت با روغن زیتون و روغن‌های از این قبیل یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای پیشگیری از پیری زود رس پوست و خشکی آن است. این روش‌های طبیعی به شما در داشتن بدنی سالم کمک می‌کنند، بی ضرر هستند و از همه مهم‌تر هیچ دردی را برای شما به وجود نمی‌آورند.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید