دندانپزشکی و سلامت دهان

هر آنچه که قبل از انجام لیزر پوست باید بدانید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

لیزر پوست چیست؟ هزینه آن چقدر است؟ کاربردهای لیزر پوست را بدانید. برای اطلاع از انواع روش‌های لیزر پوست این مقاله را مطالعه کنید.

پوست، مهم‌ترین لباسی است که هر کدام از ما داریم. اگر به سلامت پوست اهمیت بیشتری بدهید، جذابیت، زیبایی، طراوت و شادابی آن را حفظ می‌کنید. لیزر پوست، یکی از جدیدترین کارهایی است که می‌توانید برای جوان‌سازی، اصلاح مشکلات پوستی، محو کردن لک‌های پوستی، از بین بردن موهای زائد و لایه‌برداری آن، انجام دهید. لیزر پوست، معمولا به دو صورت تهاجمی و غیرتهاجمی استفاده می‌شود. عملکرد این روش‌ها، درمقابل روش‌های جراحی که به‌صورت کاملا تهاجمی است، بسیار متفاوت است. این تکنولوژی، کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد، که با کمک آن می‌توان مشکلات پوستی زیادی را برطرف کرد. در ادامه به معرفی کاربردهای مختلف لیزر و انواع آن می‌پردازیم.

لیزر پوست چیست؟ انواع لیزر پوست کدام است؟ جوان‌سازی با لیزر پوست چگونه است؟ در ادامه به سوالات شما در این خصوص پاسخ می‌دهیم.

 

لیزر پوست چگونه است؟

لیزر پوست چیست

لیزر، دستگاهی است که به‌وسیله آن، نور با تقویت القایی، به‌صورت متمرکز، تابیده می‌شود. این نور، کاربردهای پزشکی متعددی دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی، طول موج تابش لیزر، قابل تنظیم است. با همین ویژگی می‌توان، لیزر را برای مقاصد مختلفی ازجمله لیزر درمانی و لیزر جوان‌سازی استفاده کرد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره برجسته کردن گونه بدون جراحی

 

کاربرد لیزر پوست چیست؟

بهترین عملکرد لیزر پوست

لیزر پوست، کاربردهای متفاوتی دارد که می‌توانید با استفاده از آن، مشکلات پوستی را درمان کنید و زیبایی بیشتری، داشته‌ باشید. از لیزر، برای از بین بردن ضایعات پوستی، اسکار پوستی، خال و لک‌های پوستی استفاده می‌شود. درواقع، این تکنولوژی فوق‌العاده، تاثیر مستقیمی روی پوست می‌گذارد. به‌وسیله لیزر، می‌توان مشکلات پوستی مختلفی را، درمان نمود و بهبود بخشید. یکی از کاربردهای هیجان‌انگیز لیزر پوست، که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌است، لیزر جوان‌سازی است. با این تکنیک، چین و چروک‌ها، از بین می‌روند و پوست، وادار به کلاژن‌سازی می‌شود. با استفاده از قابلیت‌های لیزر می‌توانید، زیبایی و جوانی را به پوست‌تان هدیه کنید.

حتما بخوانید: هرآنچه که باید از روش میکرودرم آبریژن بدانیم

 

♦ لیزر پوست با هدف جوان‌سازی

جدیدترین روش جوان سازی پوست

از نشانه‌های جوانی و شادابی پوست، شفافیت و خاصیت الاستیکی آن است. با افزایش سن، کلاژن‌سازی در پوست، کاهش پیدا می‌کند و بعد از آن، عمق چین و چروک‌های پوستی، افزایش می‌یابد. به‌مرور، با افزایش سن، این چروک‌ها، بیشتر می‌شوند. برای جوان‌سازی و بهبود وضعیت پوست، لیزر به کمک‌تان می‌آید. کلاژن‌‌سازی پوست، مهم‌ترین عامل در شادابی و جوانی آن است. لیزر پوست با هدف جوان‌سازی، به‌گونه‌ای عمل می‌کند که، با از بین بردن لایه خارجی پوست یا همان اپیدرم، لایه درمیس را هدف قرارمی‌دهد و با تحریک عروق خونی و افزایش کلاژن‌سازی، جوان‌سازی را انجام می‌دهد. اگر سن‌تان بیش از 35 سال است، می‌توانید با مشورت پزشک، از لیزر جوان‌سازی استفاده کنید و پس از طی کردن دوره بهبودی، از اثر فوق‌العاده آن در زیبایی و جوانی لذت ببرید.

حتما بخوانید: میکروبلیدینگ بهترین روش هاشور ابرو

 

♦ لیزر پوست با هدف درمان

بهترین روش لیزر برای درمان پوست

یکی‌ دیگر از کاربردهای مهم لیزر، در بخش درمان است. جای زخم و بخیه روی صورت، یکی از جدی‌ترین معضلاتی است، که بعضی افراد با آن درگیر هستند. لیزر پوست با کاربرد درمانی، به کمک این افراد می‌آید و با لایه‌برداری از پوست و تحریک پوست به کلاژن‌‌سازی، کمک فوق‌العاده‌ای، در راستای درمان این مشکل می‌کند. از دیگر مشکلاتی که به‌وسیله لیزر پوست حل می‌شود، برطرف کردن جای جوش، لک پوستی و موارد این‌چنینی است. لیزر، با ازبین بردن لایه رویی پوست و تحریک آن به کلاژن‌سازی، موفق به از بین بردن این عارضه‌های پوستی می‌شود. اگر تصمیم دارید از لیزر پوست، برای ازبین بردن لک استفاده کنید، بهتر است بدانید که، پزشک با بررسی واکنش پوست نسبت به لیزر، در بخشی از آن، عملکرد لیزر را تست می‌کند. با مشاهده واکنش پوست و بهبود وضعیت لک‌های پوستی، این تکنیک در کل محدوده موردنظر، استفاده می‌شود. لیزر، بهترین راهکار، برای از بین بردن لک و جای جوش‌هایی است که، تاکنون استفاده شده‌است. البته، تصمیم جهت انتخاب نوع درمان با لیزر، با پزشک‌ متخصص‌تان است.

حتما بخوانید: علت جوش صورت یا آکنه چیست؟ انواع جوش، پیشگیری و درمان سریع

 

انواع لیزر پوست را بشناسید

بهترین نوع لیزر پوست

لیزر پوست، انواع مختلفی دارد. تکنیک‌های متفاوت با دستگاه‌های مختلفی، روی پوست اثر می‌گذارند. این دستگاه‌ها، با مقاصد مختلفی، بر روی پوست‌تان استفاده می‌شوند. میزان ماندگاری، اثرگذاری، آسیب و تهاجمی بودن لیزرها، متفاوت است. به ‌همین‌دلیل، پزشک باتوجه به مشکل پوستی که، برای برطرف کردن آن به وی مراجعه کرده‌اید، بهترین نوع لیزر را برای‌تان تجویز می‌کند. لیزر پوست، به دو دسته تخریبی و غیرتخریبی تقسیم می‌شوند. لیزر تخریبی، به لایه اپیدرم اثرگذاری دارد، لیزر غیرتخریبی، بر روی لایه درم پوست اثرگذاری دارد. استفاده از، چهار نوع لیزر پوست، بسیار رایج است. در ادامه، این چهار نوع را معرفی می‌کنیم.

حتما بخوانید: میکروپیگمنتیشن چیست؟ مزایا و معایب

 

1. لیزر پوست فرکشنال CO2

بهترین لیزر فرکشنال یا CO2

لیزر فرکشنال، یکی از انواع لیزر پوست محسوب می‌شود. این لیزر، با نام لاتین (Fractional laser) شناخته می‌شود. لیزر فرکشنال، در دسته‌بندی لیزرهای غیرتهاجمی قرارمی‌گیرد. درواقع، واکنش پوستی لیزر فرکشنال، چیزی مابین لیزرهای تخریبی و غیرتخریبی است.

این نوع لیزر، بر روی لایه درم و اپیدرم اثر می‌گذارد، به‌ همین‌دلیل، جزء لیزرهای میانی است. لیزر فرکشنال، کمی دردناک است و استفاده از آن، گاهی با بی‌حسی انجام می‌شود. تعداد جلساتی که برای اثرگذاری لیزر فرکشنال تجویز می‌شود، بسته به نظر پزشک، از 4 جلسه تا زمان بهبودی است. معمولا، اثرگذاری لیزر فرکشنال، در از بین بردن لک‌های پوستی، جای جوش، اسکار پوستی و کاهش چین و چروک‌های پوست، بسیار موفقیت‌آمیز است. اگر پزشک، برای بهبود وضعیت پوست‌تان، این نوع لیزر را تجویز نمود، حتما نسبت به پیگیری و انجام آن، اقدام کنید؛تا نتیجه فوق‌العاده از اثرگذاری لیزر را، در زیبایی‌تان ببینید.

حتما بخوانید: میکروپیگمنتیشن لب | بهترین روش حجیم سازی لب ها

 

2. لیزر پوست اربیوم

بهترین لیزر پوست اربیوم

لیزر اربیوم با نام لاتین (Erbium laser) این روزها بسیار محبوب شده‌است. اگر دارای چین و چروک‌های خیلی سطحی باشید و یا به دلایلی، رنگ‌دانه‌های پوست‌تان، دچار تغییر شده‌باشند، پزشک متخصص پوست، برای‌تان استفاده از لیزر پوست اربیون را تجویز می کند. این نوع لیزر، معمولا برای ازبین بردن مشکلات پوستی سطحی، استفاده می‌شود. برداشتن خال‌های پوستی سطحی، یکی از کاربردهای این نوع لیزر است. سعی کنید، برای استفاده از لیزر اربیوم، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید و از انجام این کار، توسط اپراتورهای لیزر پرهیز کنید. زیرا مشکلات پوستی ناشی از چنین تصمیمات اشتباهی، گاهی قابل جبران نیست.

حتما بخوانید: مهمترین تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟

 

3. لیزر پوست فراکسل

جدیدترین لیزر پوست فراکسل

یکی از لیزرهای کم‌تخریب و غیرتهاجمی، که برای درمان‌های سطحی استفاده می‌شود، لیزر فراکسل یا Fraxel  است. این نوع لیزر، با کم‌ترین تخریبی که برای سطح پوست ایجاد می‌کند، کم‌ترین میزان درد را برای‌تان خواهد داشت. اما، مشاهده اثر درمان با این نوع لیزر،  طولانی‌تر است و حدود 3 تا 6 ماه زمان می‌برد. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع لیزر، عوارض بسیار کمی است که برای‌تان ایجاد می‌کند. میزان مراقبت در این نوع لیزر، بسیار سطحی‌تر و معمولی‌تر از سایر روش‌ها است.

 

4. لیزر پوست Regenlite یا N-Lite

لیزر پوست Regenlite یا N-Lite 2020

ان لایت یا N-Lite، یکی از انواع لیزرهایی است، که می‌توانید برای درمان مشکلات پوستی، از آن استفاده کنید. ان لایت، جزء لیزرهای غیرتهاجمی است و هیچ آسیبی به سطح پوست وارد نمی‌کند. درواقع، عملکرد این لیزر، در تحریک پوست به‌منظور کلاژن‌سازی است. درصورتی که شاغل باشید و امکان استراحت برای بهبود زخم‌های پوستی را نداشته‌باشید، استفاده از ان لایت، بهترین گزینه برای‌تان است، تا مشکلات پوستی سطحی را رفع کنید. تحریک عروق خونی و کلاژن‌سازی پوست، شادابی، جوانی و بهبود وضعیت ضایعات پوستی را، به‌همراه دارد. این نوع لیزر پوست، برای ازبین بردن جوش‌های فعال و اسکار به‌جای مانده از جوش، بسیار مناسب است. استفاده از این نوع لیزر پوست، هیچ دردی به‌همراه ندارد.

حتما بخوانید: موثرترین روش های تقویت مو + جلوگیری از ریزش مو

 

آیا لیزر پوست عوارض جانبی دارد؟

 لیزر پوست عوارض جانبی

لیزر پوست، عوارض جانبی زیادی ندارد. اما، مانند هر اقدام درمانی و زیبایی که به‌صورت تهاجمی یا غیرتهاجمی عمل می‌کند، بدون عوارض جانبی هم نیست. درواقع، عوارض بعد از انجام هریک از انواع لیزر، درصورت عدم رعایت نکات مهم در مراقبت‌های پس از لیزر، شما را درگیر می‌کند. سعی کنید، برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی لیزر پوست، مراقبت‌های پس از آن را جدی بگیرید و بر اساس نظر پزشک، تمامی مراقبت‌ها را انجام دهید.

 

هزینه لیزر پوست چقدر است؟

هزینه لیزر پوست

هزینه لیزر پوست، ارتباط مستقیمی با محل انجام آن دارد. درواقع، هرچه این محل مجهزتر باشد و از دستگاه‌های پیشرفته‌تری؛ در آن استفاده شود، هزینه لیزر پوست بیشتر می‌شود. حضور پزشک متخصص پوست و مو، موجب افزایش این هزینه و همچنین، افزایش کیفیت انجام لیزر می‌شود. کیفیت خدماتی که قبل و بعد از لیزر، به شما ارائه می‌شود نیز، ارتباط مستقیمی با هزینه لیزر پوست دارد. پس می‌توان گفت، این هزینه بنابر محل انجام آن و کیفیت خدمات و اثربخشی، متفاوت است.

 

سخن آخر

انجام کلیه اقدامات پوستی، نیازمند تحقیق و بررسی است. تحقیق درخصوص انواع لیزر و تخصص پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید، تاثیر فوق‌العاده‌ای در نتیجه نهایی لیزر پوست دارد. سعی کنید، برای دست‌یابی به نتیجه‌ای مطلوب، حتما قبل از مراجعه جهت انجام لیزر، تحقیقات کافی انجام دهید و بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

 

حتما بخوانید: انواع پوست و بهترین روش های مراقبت از آن

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
fateme
۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱

چه اطلاعات کاملی! ممنون از سایت خوبتون

پاسخ