دندانپزشکی و سلامت دهان

اندولیفت بهتر است یا هایفو ؟ مقایسه خطرات و مزایای هرکدام

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله از خوب میشی قصد داریم به بررسی دقیق پاسخ سوال اندولیفت بهتر است یا هایفوتراپی، بپردازیم. اگر شما نیز کاندید جوانسازی پوست هستید و دغدغه شادابی پوست و جوانسازی دارید، همراه ما باشید.

یکی از رویدادهای ناخوش آیندی که اکثر انسان‌ها تجربه می‌کنند، افزایش سن و شروع چین و چروک‌های پوستی است. بالا رفتن سن موجب ازدست رفتن قدرت ماهیچه‌ها می‌شود و افتادگی در چهره بیش از پیش خودش را نشان می‌دهد. کاهش حجم چربی زیر پوست و کم شدن کلاژن سازی همگی موجب بروز اثرات پیری در چهره هستند. اما تکنولوژی باز هم در کنار ما است تا از طریق اندولیفت و هایفوتراپی جوانسازی مطلوبی را ارائه کند. در این میان دانستن این که اندولیفت بهتر است یا هایفو، اهمیت زیادی دارد. چرا که اندولیفت یا هایفوتراپی هر دو تلاش می‌کنند تا کلاژن سازی را فعال نموده و اثرات مطلوبی از این اقدام به جای بگذارند.
در این مقاله از خوب میشی قصد داریم به بررسی دقیق پاسخ سوال اندولیفت بهتر است یا هایفوتراپی، بپردازیم. اگر شما نیز کاندید جوانسازی پوست هستید و دغدغه شادابی پوست و جوانسازی دارید، همراه ما باشید.

 

اندولیفت چیست؟

پیش از آن که بررسی کنیم اندولیفت بهتر است یا هایفو! لازم است تا بدانید اندولیفت چگونه است و چطور می‌تواند اثربخشی خوبی در پوست داشته باشد. اندولیفت روشی نوین در جوانسازی و ازبین بردن چربی محسوب می‌شود. این روش غیرتهاجمی به کمک تکنولوژی لیزر کار می‌کند و می‌تواند بهترین و زیباترین تاثیر را در سطح پوست داشته باشد. اندولیفت به کمک ایجاد حفره‌هایی سوزنی شکل و باریک وارد بافت زیرین پوست می‌شود. به این ترتیب با تابش نور لیزر می‌تواند خون رسانی به این بخش‌ها را افزایش دهد و جوانسازی را کلید بزند. تحریک پوست به کلاژن سازی موهبت دیگری است که به کمک اندولیفت می‌توان تجربه کرد.
استفاده از اندولیفت محدودیت خاصی ندارد و به دلیل غیرتهاجمی بودن آن می‌توان در تمام سنین مورد استفاده قرار گیرد. این اقدام بدون نیاز به بی هوشی عمومی انجام می‌شود و هیچ دغدغه‌ای برای این بخش ماجرا وجود ندارد. اندولیفت به عنوان یک عمل سرپایی و بدون دردسر می‌تواند جوانی و زیبایی شما را بازگردانی کند. از طریق سوراخ سوزنی شکل در سطح پوست، لیزر دایود به بافت زیرین پوست می‌رسد و بالاترین سطح اثربخشی را خواهد داشت. جالب است بدانید که اندولیفت بدون هرگونه اسکار پوستی و جای زخم انجام می‌شود و بالاترین میزان ماندگاری را خواهد داشت.

 

مزایای اندولیفت چیست؟

برای این که بدانید اندولیفت بهتر است یا هایفوتراپی، باید در خصوص مزایای اندولیفت بدانید. از همین طریق می‌توانید ضمن دانستن مزایای اندولیفت، مقایسه دقیقی در این زمینه داشته باشید. در ادامه به گزیده‌ای از مزایای این تکنیک اشاره می‌کنیم.
•    این روش بدون تهاجم و برش سطح پوست انجام می‌شود.
•    در اندولیفت نیازی به بستری در بیمارستان وجود ندارد.
•    بی‌هوشی عمومی برای استفاده از این روش احتیاج نیست.
•    مراقبت های بعد از اندولیفت هیچ پیچیدگی خاصی ندارد.
•    این جراحی به شکل سرپایی انجام می‌شود و خونریزی ندارد.
•    اندولیفت کم خطرترین اقدام زیبایی است که می‌توانید نتیجه خوبی از آن ببینید.
•    هزینه این تکنیک زیبایی نسبت به سایر اقدامات بسیار مناسب‌تر است.
•    بازدهی نسبتا سریع اندولیفت نسبت به سایر روش‌ها قابل ملاحظه است.
•    هیچ اسکار پوستی بعد از اندولیفت نخواهید داشت و ریسک عفونت یا جای زخم وجود ندارد.
•    ماندگاری اندولیفت نسبت به سایر روش‌های زیبایی بسیار مطلوب است.

 

حتما بخوانید: 0 تا 100 هر آنچه در مورد اندولیفت زیر چشم باید بدانید

 

معایب اندولیفت

تکنیک اندولیفت به دلیل کم خطر بودن آن، کم‌ترین میزان عوارض را تحمیل می‌کند. اما به دلیل استفاده از لیزر، باید حتما توسط پزشک متخصص و حرفه‌ای انجام شود. تنظیم طول موج تابش لیزر متناسب با هدف اصلی (کاهش حجم چربی یا جوانسازی) متفاوت است و این تخصص پزشک شما است که می‌تواند تعیین کننده نتیجه عالی از این روش باشد. یادتان باشد که تنها عیب این تکنیک، ریسک آسیب به پوست بر اثر عدم تخصص پزشکی است که از دستگاه استفاده می‌کند.

 

اندولیفت

 

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی نیز یکی از تکنیک‌های جوانسازی پوست محسوب می‌شود که به شدت مورد توجه قرار گرفته است. در HIFU تراپی بر خلاف اندولیفت هیچ اقدامی جهت ورود سوزن مخصوص به زیر پوست نمی‌شود و همه چیز در سطح پوست اتفاق می‌افتد. در هایفوتراپی خبری از لیزر نیست و به جای آن امواج اولتراسوند یا همان امواج بی خطر سونوگرافی دخیل هستند. امواج دستگاه هایفوتراپی در لایه درم پوست جذب می‌شوند تا حرارت حدود 50 تا 70 درجه سانتی گراد ایجاد کنند. با افزایش این حرارت خونرسانی بیشتر شده و بافت چربی تا حد محدودی از بین می‌رود.
با چنین اقدامی بدن فورا تلاش می‌کند تا نسبت به ترمیم بافت‌های اندکی که در این پروسه ازبین رفته است اقدام کند. پس از این رویداد، شاهد افزایش کلاژن سازی و تلاش بدن برای ترمیم بافت زیرین پوست خواهید بود. به همین دلیل می‌توان اثراتی مثل لیفت پوست، کاهش چین و چروک های پوست و همچنین ازبین رفتن بخشی از چربی تجمع شده در زیر پوست را بعد از جلسات هایفوتراپی مشاهده کرد.

دریافت مشاوره رایگان انتخاب بین اندولیفت یا هایفوتراپی

برای اینکه متوجه بشید اندولیفت برای شما بهتر است یا هایفوتراپی همین حالا با کلینیک دکتر مولایی فر ارائه دهنده انواع خدمات اندولیفت همچون اندولیفت خط اخم، اندولیفت پیشانی، انولیفیت صورت و گردن و ... تماس بگیرید.

شماره تماس : 02126474915

مزایای هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی نیز یکی از تکنیک‌های عالی در جوانسازی است. برای بررسی انتخاب میان اندولیفت یا هایفوتراپی باید مزایای هر کدام را دقیق بررسی کنید و در کنار معایب ارزیابی نمایید. در ادامه به مزایای هایفوتراپی اشاره می‌کنیم.
•    هایفوتراپی بدون درد انجام می‌شود و هیچ نیازی به بی‌هوشی یا بی حسی ندارد!
•    در هایفوتراپی هیچ جای زخم، سوزن و اسکار پوستی نخواهید داشت.
•    این تکنیک هیچ نیازی به بستری، مراقبت پیچیده و موارد این‌چنینی ندارد.
•    اثربخشی هایفوتراپی در صورت حرفه‌ای بودن پزشک بسیار مطلوب است.
•    امکان لیفت نواحی مختلف پوست با هایفوتراپی وجود دارد.
•    هیچ لکه و سوختگی در سطح پوست به جای نمی‌گذارد.
•    نتایج هایفوتراپی نسبتا آنی است و بعد از هر جلسه می‌توان تغییرات را مشاهده کرد.

 

معایب هایفوتراپی

در هایفوتراپی همه چیز توسط دستگاه انجام می‌شود و تنظیم کردن دستگاه با توجه به اهداف انجام هایفو، نیازمند تخصص و تجربه است. زمانی که پزشک آگاهی کمی داشته باشد و تجربه استفاده از دستگاه را نداشته باشد، احتمالا عوارضی مثل گز گز شدید پوست، آسیب به پوست، لیفت نامناسب و دفرم چهره را شاهد خواهید بود. این موارد به عنوان معایب یا عوارض هایفوتراپی شناخته نمی‌شود و صرفا دلیلی برای بروز دردسر پس از هایفوتراپی است. به همین دلیل باید در انتخاب پزشک متخصص دقت کافی داشته باشید.

 

هایفوتراپی

 

مقایسه مدت زمان ماندگاری اندولیفت و هایفوتراپی

با شناخت دقیق مزایا و معایب هر کدام از تکنیک اندولیفت یا هایفوتراپی متوجه شدید که این روش‌ها بسیار بی خطر هستند و برای افرادی که اصلا علاقه‌مند به جراحی تهاجمی نیستند، گزینه مناسبی خواهند بود. اما جالب است بدانید که با وجود نتایج شگفت انگیز اندولیفت یا هایفوتراپی، اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها که مزیت رقابتی اندولیفت شناخته می‌شود، میزان ماندگاری است! به همین دلیل در این مقایسه می‌توان گفت که اندولیفت بهتر است یا هایفوتراپی است! چرا که مدت زمان ماندگاری اندولیفت حداقل بین 2 الی 3 سال است و مدت زمان هایفو حدود 1 الی 1.5 سال است. هرچند مدت زمان ماندگاری اندولیفت یا هایفوتراپی در هر فرد متفاوت است و شما باید با توجه به جزییات مختلف نسبت به بررسی این موضوع اقدام کنید. سبک زندگی، نحوه مراقبت از پوست، توجه به تغذیه سالم و موارد این چنینی همگی در مدت ماندگاری هایفو و اندولیفت اثرگذار است.

 

اندولیفت بهتر است یا هایفوتراپی

در بررسی دو تکنیک جوانسازی پوست،  نمی‌توان یک نسخه کلی نوشت که اندولیفت بهتر است یا هایفو! چرا که اثربخشی آن در افراد مختلف متفاوت است و نیازهای هر فرد با دیگری دنیایی تفاوت دارد. به همین دلیل در این بخش تنها به تفاوت‌ها و مزایای رقابتی هر تکنیک اشاره می‌کنیم تا در نهایت خود شما تصمیم بگیرید که اندولیفت بهتر است یا هایفو!
1.    از نظر ازبین بردن چربی و شکستن بافت آن در نواحی مختلف بدن، عملکرد هایفوتراپی و اندولیفت نسبتا یکسان است اما اثربخشی اندولیفت کمی قوی‌تر از هایفوتراپی استو
2.    هایفوتراپی در تمام نواحی صورت قابل استفاده است، در حالی که اندولیفت معمولا در نیمه پایینی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
3.    هایفوتراپی هیچ تهاجم اندکی به فرد تحمیل نمی‌کند، در حالی که اندولیفت حداقل 2 تا 3 روز مراقبت و ملاحظه نیاز دارد.
4.    به دلیل ورود سری مخصوص سوزنی شکل به لایه درم پوست در اندولیفت، اثربخشی آن بسیار بیشتر از هایفوتراپی است.
5.    در اندولیفت از امواج لیزر برای جوانسازی استفاده می‌شود اما تکنولوژی هایفوتراپی وابسته به امواج اولتراسوند است.
6.    مدت زمان جلسات درمان در هر دو روش 1 ساعت است اما تعداد جلسات هرکدام براساس واکنش پوست افراد متفاوت است.
7.    هایفوتراپی برای افرادی که امکان مراقبت و ملاحظات پس از جوانسازی را ندارند، انتخاب مناسب‌تری نسبت به اندولیفت است.
8.    مدت زمان ماندگاری اندولیفت از هایفوتراپی بیشتر است و در این زمینه می‌توان گفت که اندولیفت بهتر است یا هایفوتراپی است.
9.    امکان استفاده ترکیبی اندولیفت یا هایفوتراپی وجود دارد و نتایج آن بسیار رضایت بخش است.
10.    از نظر هزینه می‌توان گفت که اندولیفت گران قیمت‌تر از هایفوتراپی است.

 

حتما بخوانید: 0 تا 100 هر آنچه در مورد اندولیفت شکم باید بدانید

 

سوالات متداول

آیا اندولیفت بهتر است یا هایفو تراپی؟

در مقایسه اندولیفت یا هایفوتراپی، باید گفت که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. این شما هستید که باتوجه به بودجه، شرایط کاری، مراقبتی و صبر خودتان می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. بهترین برای هر فرد متفاوت است.

 

آیا قیمت اندولیفت بیشتر از هایفوتراپی است؟

بله، هزینه اندولیفت بیشتر از جلسات هایفوتراپی است.

 

آیا افتادگی پلک با اندولیفت قابل درمان است؟

خیر! برای نواحی بسیار حساس نمی‌توان از اندولیفت استفاده کرد. عمل بلفاروپلاستی گزینه مناسبی برای این کار است. اگر میزان افتادگی در حد پایین آمدن ابروها باشد می‌توان با کمک هایفوتراپی اندکی لیفت در این ناحیه ایجاد کرد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید