دندانپزشکی و سلامت دهان

درمان زودانزالی در مردان | دلایل بروز زودانزالی در مردان چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

زود انزالی در مردان یکی از اختلالات شایع در میان مردان مجرد و متاهل است که علت، تشخیص، درمان و عوارض انزال زودرس را به طور کامل توضیح داده ایم.

زودانزالی در مردان نشانه چیست؟ | زودانزالی در مردان یعنی چه؟

انزال زودرس یا زود انزالی شرایطی است که قبل از نزدیکی یا کمتر از یک دقیقه بعد از شروع دخول، ارضا می‌شوید. زمان مشخصی برای مرد جهت انزال (خروج مایع منی) باید وجود داشته باشد اما اگر زود انزال می‌شوید و نعوظ خود را از دست می‌دهید ممکن است خود یا همسرتان احساس کنید زمان کافی برای لذت بردن از رابطه جنسی وجود ندارد که این خود می‌تواند ناراحت کننده یا شرم آور باشد که در هر حال مسئله‌ای رایج میان مردان است. بین 30 تا 40% از مردان در طول دوره زندگی خود به زود انزالی مبتلا هستند. اگر گاهی زود انزالی اتفاق می‌افتد جای نگرانی نیست اما اگر بیشتر موارد چنین مشکلی وجود دارد باید درمان زود انزالی در مردان را دنبال کرد.

 

علت زودانزالی در مردان متاهل | علت زودانزالی در مردان مجرد

علت دقیق زود انزالی در مردان کامل مشخص نیست اما ماده شیمیایی سروتونین در مغز مردان می‌تواند عاملی مهم در انزال باشد. هرچقدر میزان سروتونین در مغز کمتر باشد، مدت زمان کوتاهتری برای انزال لازم است. عوامل احساسی و عاطفی می‌توانند نقشی تعیین کننده داشته باشند نظیر:

  • استرس و اضطراب
  • افسردگی
  • فشار روانی
  • مشکلات ارتباطی
  • عدم اعتماد به نفس یا تصویر بد از بدن
  • نگران عملکرد جنسی خود بودن
  • سرکوب میل جنسی

 

 

همچنین برخی از شرایط جسمی باعث زود انزالی می‌شود:

  • عدم تعادل و تغییرات انتقال دهنده عصبی
  • عدم تعادل هورمونی
  • التهاب یا عفونت در پروستات
  • به ارث بردن صفات ژنتیکی از والدین

گاهی اوقات زود انزالی می‌تواند مشکلی برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ باشد که در هر حالت می‌بایست پیگیر درمان زود انزالی در مردان بود.

 

مطلب پیشنهادی:

پریود مردانه چیست ؟ | همه چیز درباره پریود مردانه

 

 

تشخیص زود انزالی

پزشک با پرسیدن اینکه آیا همیشه با این مشکل رو به رو بوده‌اید یا اخیرا با آن مواجه شده‌اید، تشخیص زودانزالی را آغاز خواهد کرد. همچنین ممکن است درمورد زندگی جنسی و روابط شما سوال کند و معاینات بدنی انجام دهد. اگر پزشک احساس کند مسئله‌ای عاطفی باعث زودانزالی می‌شود شما را برای درمان زود انزالی مردان به روانشناس یا سکس‌تراپ ارجاع خواهد داد. اگر مشکل جسمی باعث ایجاد زود انزالی شده باشد ممکن است شما را به متخصص اورولوژی ارجاع دهد تا سیستم ادراری شما مورد بررسی قرار گیرد.

 

درمان زود انزالی در مردان | زودانزالی در مردان و درمان آن

95% مردان با تکنیک‌های رفتاری می‌توانند به درمان زود انزالی کمک کنند، از جمله این رفتارها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

 

توقف و شروع

برای این کار شما یا شریک جنسی آلت تناسلی را تحریک می‌کنید تا زمانی که احساس کنید قصد ارضا شدن را دارید. تحریک را حدود 30 ثانیه یا تا زمانی که احساس برانگیختگی از بین برود متوقف کرده و مجدد تحریک را شروع کنید. این روند را سه یا چهار بار دیگر قبل از انزال تکرار کنید.

 

فشار دادن

یکی از روش‌های درمان زود انزالی در مردان فشار دادن است. فشار دادن مشابه همان روش توقف و شروع است بدین صورت که هنگامی که احساس می‌کنید ارضا خواهید شد از تحریک شدن بیشتر جلوگیری کرده و خودتان یا شریک جنسی قسمت حساس آلت تناسلی را با دست فشار داده تا زمانی که نعوظ را از دست بدهید. قبل از انزال چند بار این کار را تکرار کنید.

 

 

برخی از مردان دریافته‌اند که اگر حین رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند، می‌توانند بیشتر دوام بیاورند و زود انزال نشوند. اگر این موارد برای شما مفید نیستند می‌توانید چندین مورد دیگر را برای درمان زود انزالی در مردان را امتحان کنید:

 

عضلات خود را تقویت کنید

عضلات ضعیف کف لگن گاهی منجر به زود انزالی می‌شود. تمرینات کگل می‌تواند به تقویت آن‌ها کمک کند. با توقف ادرار در میانه جریان، ماهیچه‌های مناسب برای سفت شدن را پیدا کنید، 3 ثانیه محکم آن‌ها را نگه دارید و سپس 3 ثانیه آن‌ها را رها کنید تا مجدد ادرار جریان یابد. ابتدا انجام این کار سخت به نظر می‌رسد اما با تکرار و تمرین قلق آن دستتان می‌آید. این کار را در جریان ادرار 10 بار و حداقل 3 بار در روز انجام دهید.

 

از کاندوم استفاده کنید

کاندوم می‌تواند این حساسیت را در شما ایجاد کند تا بتوانید بیشتر دوام بیاورید. برخی از افراد استفاده از کاندوم تاخیری را پیشنهاد کرده‌اند.

 

 

به دنبال مشاوره باشید

روانشناس یا روانپزشک می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب یا استرس را که در درمان زود انزالی در مردان موثر است را حل کند. گاه ممکن است نیاز به سکستراپ داشته باشید که از حضور در مطب وی خجالت نکشید، هدف سکستراپ کمک کردن به مشکلات جنسی و زناشویی است تا زوجین بتوانند رابطه‌ای لذتبخش داشته باشند.

 

دارو استفاده کنید

اگر هیچ یک از روش‌های نام برده شده در بالا در درمان زود انزالی در مردان موثر نباشد پزشک توصیه خواهد کرد که از دارو استفاده کنید. اگرچه هیچ دارویی به طور قطعی برای درمان زود انزالی در مردان تایید نشده است اما تا حدودی می‌تواند کمک کننده باشد.

  • داروهای ضد افسردگی: داروهای ضد افسردگی می‌تواند باعث جذب سروتونین شوند که نقش واسطه شیمیایی در سلول‌های عصبی را ایفا می‌کنند. افزایش سطح سروتونین در مغز باعث می‌شود زمان رسیدن به انزال طولانی شود در نتیجه زود انزالی رخ ندهد. اما این داروها عوارض جانبی هم دارند که شامل حالت تهوع و خواب آلودگی است. درمورد داروی ضد افسردگی به منظور درمان زود انزالی در مردان، پزشک تصمیم می‌گیرد که کدام نوع آن را تجویز کند.
  • ترامادول: ترامادول نوعی داروی مسکن حاوی مواد مخدر است که باعث دیر انزالی می‌شود اما از آن‌جایی که اعتیاد آور است همیشه گزینه‌ای مناسب برای درمان زود انزالی در مردان به شمار نمی‌رود از این رو به ندرت تجویز می‌شود.

 

کرم‌ها یا اسپری‌های بی حس کننده

کرم‌ها یا اسپری‌های بی حس کننده 30 دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی به سر آلت تناسلی مالیده می‌شود و قبل از رابطه جنسی با آب و صابون شسته شده تا باعث از دست رفتن نعوظ نشود. برخی در کنار این روش به منظور درمان زود انزالی در مردان از کاندوم نیز استفاده می‌کنند.

 

مطلب پیشنهادی:

میگرن قاعدگی چیست | درمان سریع سردرد پریود

 

داروهای خاص برای اختلال نعوظ

داروهایی همچون:

  1. سیدنافیل سیترات (ویاگرا)
  2. تادافیل (سیالیس)
  3. واردنافیل HCL (لویترا)

به حفظ نعوظ و درمان زود انزالی در مردان کمک می‌کنند.

 

 

عوارض زود انزالی

اگر رابطه شما تحت تاثیر زود انزالی باشد، صحبت درمورد آن اولین قدم مهم است. یک مشاور جنسی ممکن است بتواند به شما کمک کند. انزال زودرس می‌تواند تشکیل خانواده و ازدواج را دشوار کند چرا که ممکن است اسپرم به تخمک برای بارور شدن نرسد یا افسردگی مربوط به زود انزالی بر میل جنسی یا عملکرد جنسی تاثیر بگذارد که به دنبال آن نارضایتی همسر اتفاق خواهد افتاد. روش‌های گفته شده برای درمان زود انزالی در مردان می‌تواند شما را در حفظ روابط جنسی و بالا بردن اعتماد به نفس کمک کند بنابراین به جای نا امیدی و پرخاشگر شدن به دنبال درمان باشید و به خاطر داشته باشید کسی که برای رسیدن به اهدافش می‌جنگد پیروز واقعی میدان است.

 

مطلب پیشنهادی:

نشانه های زنی که همسرش را دوست ندارد

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید