دندانپزشکی و سلامت دهان

تاثیر ماساژ شکم برای لاغری + آموزش ماساژ مخصوص شکم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده که تاثیر ماساژ شکم برای لاغری چگونه است، حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

همانطور که می دانید ماساژ می تواند سلامت و تندرستی عمومی بدن را بهبود بخشد، اما آیا می تواند در لاغری و کاهش چربی شکم نیز موثر باشد؟ این ایده که ماساژ دادن شکم بتواند تاثیر خوبی در کاهش وزن و لاغری داشته باشد بسیار خوب است و خوشبختانه شواهد علمی نیز برای تایید این موضوع وجود دارد. اگرچه ماساژ شکم به تنهایی ممکن است نتواند به اندازه یک رژیم غذایی سالم و ورزش به کاهش وزن موثر باشد، اما می تواند به این روند کمک کند.

بنابراین اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده که تاثیر ماساژ شکم برای لاغری چگونه است، حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟+بهترین راه حفظ انگیزه لاغری

 

آیا ماساژ شکم می تواند به از بین رفتن چربی های ذخیره شده در شکم کمک کند؟

بله می تواند!

شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد می توانید با ماساژ منظم، مقداری چربی شکم را از بین ببرید. در طی یک مطالعه، شرکت کنندگان به طور متوسط حدود 2 میلی متر از کمر خود را تنها با ماساژ لاغر کردند. این مطالعه، تأثیر 3 تکنیک مختلف ماساژ را ارزیابی کرد: ماساژ مکانیکی، دستکاری بافت همبند و تخلیه لنفاوی دستی. اینها تکنیک هایی هستند که می توانید از هر ماساژ درمانی بخواهید که استفاده کند. از این 3 نوع ماساژ، ماساژ مکانیکی و دستکاری بافت همبند مؤثرترین بودند.

لاغری شکم با ماساژ

 

آیا ماساژ منظم به لاغری و کاهش وزن کمک می کند؟

اگر ماساژ منظم شکم را با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم ترکیب کنید، احتمالا تاثیر خیلی خوبی در کاهش وزن و لاغری خواهد داشت. در واقع، سبک زندگی سالم و فعال بهترین راه برای کاهش وزن و حفظ آن است، اما ماساژ منظم نیز می تواند به این روند کمک کند.

از آنجایی که ماساژ می تواند به تجزیه چربی های ذخیره شده در بدن کمک کند، می تواند ظاهر سلولیت را نیز کاهش داده و ظاهری صاف و لطیف برای پوست بدن ایجاد کند.

تغذیه سالم و ورزش

 

پیشنهاد مطالعه: آیا حذف نان و برنج در رژیم لاغری خوب است؟

 

ماساژ شکم را چگونه انجام دهیم؟ آموزش ماساژ مخصوص شکم

برای انجام ماساژ مخصوص شکم، باید اینکار را از سمت راست شکم و نزدیک لگن شروع کنید. با حرکات دایره ای شکم را ماساژ دهید، دستان خود را به تدریج به سمت بالا حرکت دهید تا به قفسه سینه برسید. سپس مستقیماً به سمت چپ، پایین و به سمت راست حرکت کنید. این الگو را در دایره های متحدالمرکز و در جهت عقربه های ساعت، برای حدود 10 دقیقه دنبال کنید.

می توانید با انگشتان خود در نقاطی که احساس سفتی یا کشش بیشتری دارید، فشار بیشتری دهید. همچنین لازم است فشار دست را در اطراف نواحی دردناک کمتر کنید، برای این قسمتها زمان بیشتری بگذارید و به آرامی ماساژ شکم را انجام دهید تا عضلات شل شوند.

روش انجام ماساژ مخصوص شکم

 

آیا دستگاه های ماساژ دهنده شکم می توانند در کاهش چربی شکم و لاغری موثر باشند؟

شاید دیده باشید که ماساژورهای مخصوص شکم به عنوان روشی سریع و آسان برای چربی سوزی در شکم و ایجاد "شکم 6 تکه" تبلیغ می شوند. از آنجایی که هزینه خرید این دستگاه های ماساژ دهنده شکم، نسبت به رزرو چندین جلسه ماساژ، ارزان‌تر است، ممکن است تصمیم بگیرید این مسیر را انتخاب کنید. 

در ایالات متحده، دستگاه های ماساژور، توسط FDA برای تقویت ماهیچه ها طراحی شده اند و برای کاهش وزن و لاغری مناسب نیستند. با استفاده از این ماساژورها، ماهیچه‌های هسته مرکزی بدن تقویت و ساخته می شود و می‌تواند باعث شود که قسمت میانی بدن به طور کلی لاغرتر به نظر برسد، حتی اگر به‌طور خاص چربی شکم را از دست ندهید!

بنابراین اگر تصمیم به خرید دستگاه ماساژ دهنده شکم دارید، دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و دنبال کنید. در صورت عدم استفاده صحیح از دستگاه، ممکن است خطر برق گرفتگی وجود داشته باشد.

دستگاه ماساژ دهنده شکم

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

 

آیا ماساژ شکم می تواند به کاهش نفخ شکم کمک کند؟

بله، ماساژ شکم برای تسکین گرفتگی و نفخ شکم، به خوبی عمل می کند. چرا که ماساژ دادن، ماهیچه های را شل کرده و به تحریک سیستم گوارش کمک می کند. اگر بعد از یک وعده غذایی سنگین یا در نتیجه سندرم پیش از قاعدگی احساس گرفتگی یا نفخ می کنید، سعی کنید قسمت میانی بدن را ماساژ دهید و ببینید که آیا کمک می کند یا خیر.

به طور کلی، ماساژ دادن شکم کمک می‌ کند تا آرام شوید و کمی احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

ماساژ شکم برای کاهش نفخ

 

فواید ماساژ شکم چیست؟

اگر ماساژ شکم را در کنار یک سبک زندگی سالم و ورزش منظم انجام دهید، می تواند کمک می کند تا به سرعت چربی های اضافی دور شکم و کمر را از دست دهید. علاوه بر این، ماساژ شکم برای لاغری، متابولیسم را تسریع می کند و عملکرد روده ها را نیز بهبود می بخشد. بنابراین برای بهبود هضم غذا نیز بسیار مناسب است.

بدون شک، نکته مثبت دیگری که در رابطه با ماساژ شکم وجود دارد این واقعیت است که این ماساژ، به جلوگیری از علائم کشش کمک می کند. بنابراین اگر تصمیم به کاهش وزن ولاغری دارید، انجام ماساژ شکم بسیار مهم است.

اما شایان ذکر است که ماساژ شکم به تنهایی یک روش جادویی نیست که فوراً اثر کند. مانند هر روش دیگری، لازم است که ماساژ شکم را در کنار ورزش و تغذیه مناسب انجام دهید تا به اهدافی که در زمینه لاغری و کاهش وزن دارید، نزدیک و نزدیکتر شوید. به طور کلی، برای دریافت بهترین نتیجه، باید حدود 8 تا 10 جلسه از ماساژ شکم را طی کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان ورزش برای لاغری و چربی سوزی | تمرینات هوازی و کاردیو

برچسب ها:
ماساژ
لاغری
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
زهرا
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

کویتیشن عالیه

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید