دندانپزشکی و سلامت دهان

هفت حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان | ورزش برای تنبلی تخمدان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۳.۳

دنبال راهکاری برای درمان تنبلی تخمدان هستید؟ یوگا بهترین درمان است.

هفت حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک، بیماری‌ای است که گریبانگیر بانوان می‌شود. راهکارهای دارویی در کنار کاهش وزن از درمان‌های شناخته شده برای تنبلی تخمدان است اما پزشکان بر این باورند یوگا برای تنبلی تخمدان بسیار عالی عمل کرده و روند درمان را سرعت می‌بخشد. یوگا نوعی ورزش آرام همراه با تمرین حرکتی – ذهنی بدن است که نیروهای مثبت را در ذهن و روح تقویت کرده و حس آزادی از درد و بیماری‌ها را به فرد تداعی می‌کند تا جایی که درمان تنبلی تخمدان با یوگا در کنار سایر راهکارهای گفته شده اتفاق می‌افتد. با ما در سایت خوب میشی همراه بمانید تا 7 ورزش برای تنبلی تخمدان را معرفی کنیم.

 

 

ورزش‌های یوگا برای تنبلی تخمدان

یوگا شامل چندین حرکت و ورزش است که هر کدام اسم مخصوص و روش خاص خود را دارند. در صورتی که آن‌ها را بشناسیم و هنگام انجام آن حرکات را صحیح و اصولی اجرا کنیم می‌توان گفت یوگا برای تنبلی تخمدان موثر است در غیر این صورت ناخواسته باعث آسیب به اجزای دیگر بدن می‌شویم بنابراین توصیه می‌کنیم با مطالعه متن، از فیلم‌های آموزشی و مربیان مجرب کمک بگیرید تا درمان تنبلی تخمدان با یوگا را تجربه کنید.

 

حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان

هفت حرکت یوگا برای تنبلی تخمدان برای شما در نظر گرفته‌ایم که شامل:

  1. حرکت کبرا
  2. حرکت نیلوفر آبی
  3. حرکت پروانه
  4. حرکت پروانه معکوس
  5. حرکت آسیاب دستی
  6. حرکت سر به زانوی نشسته
  7. حرکت مرده

‌می‌باشد که علاوه بر رفع تنبلی تخمدان‌، آن‌ها را تقویت می‌کند. در ادامه هریک از ورزش برای تنبلی تخمدان  را توضیح می‌دهیم.

 

 

1. حرکت کبرا ؛ ورزش برای تنبلی تخمدان

حرکت کبرا یکی از بهترین حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان‌ است که خون رسانی به رحم و تخمدان را افزایش می‌دهد و کل بدن را تقویت می‌کند. با شکم روی زمین دراز بکشید طوری که پیشانی رو به زمین باشد و پاها جفت باشد. کف دستان خود را موازی با یکدیگر روی زمین قرار داده و با عملیات دم و بازدم سر و سینه خود را تا ناف از زمین به آرامی بلند کنید طوری که از دستانتان به عنوان تکیه گاه استفاده کنید.

2. نیلوفر آبی (نشستن لوتوس)

حرکت یوگا نیلوفر آبی باعث افزایش انرژی ناحیه لگن می‌شود در نتیجه با تحریک کردن شکم، مثانه و ستون فقرات باعث می‌شود که درد قاعدگی هم کمتر شود و تنبلی تخمدان نیز به مرور زمان از بین برود. با نشستن روی زمین و صاف کردن کمر، زانوی راست را خم کنید طوری که کف پای راست با ران چپ در تماس باشد، سپس همین حرکت را برای زانوی چپ انجام دهید. دست‌ها را به طوری که کف دست رو به بالا باشد روی زانوی قرار دهید و در همین وضعیت باقی بمانید و عمل دم و بازدم را انجام دهید.

3. حرکت پروانه

برای انجام حرکت پروانه به عنوان یکی از حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان‌، باید روی زمین نشسته و کمر را صاف کرده سپس با خم کردن زانوها به گونه‌ای قرار گیرید که کف پاها با یکدیگر برخورد داشته باشد. تا حد امکان کف پاها را که به هم چسبیده است را به کشاله ران نزدیک کنید و توجه داشته باشید که همچنان کمر صاف قرار داشته باشد. با عملیات دم و بازدم و همچنین فشار آوردن دستان بر روی زانوها به طرف پایین، حرکت پروانه انجام می‌شود. این ورزش برای تنبلی تخمدان باعث کاهش استرس شده و نواحی ران‌ها را تقویت می‌کند. البته در صورت تمایل  برای انجام حرکت پروانه می‌توانید بندهایی را تهیه کنید که به نزدیک نگه داشتن پاشنه پاها به طرف لگن کمک می‌کند.

 

4. حرکت پروانه معکوس

حرکت پروانه معکوس با حرکت پروانه که در قبل توضیح داده شد آغاز می‌شود. پس از اینکه در حالت پروانه قرار گرفتید به آرامی به طرف عقب خم شوید تا به حالت دراز کش درآیید. برای محافظت از کمر و لگن می‌توانید از دستانتان کمک بگیرید و برای جلوگیری از برخورد ناگهانی سر و گردن با زمین از یک بالش استفاده کنید. وقتی کاملا کمرتان روی زمین قرار گرفت، دستان خود را روی زمین رو به سقف دراز کنید تا حالت ریلکس داشته باشد سپس با خم کردن زانو‌ها به طرفین طوری قرار گیرید که پاشنه پاها جفت شده و به طرف لگن برسد. برای رسیدن پاشنه پاها به لگن نیازی به فشار وارد کردن نیست چرا که نباید عضلات ران کشیده شود. درمان تنبلی تخمدان با یوگا حرکت پروانه معکوس را تجربه کنید.

5. حرکت آسیاب دستی

یکی دیگر از حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان،‌ حرکت آسیاب دستی است به نوبه خود جالب می‌باشد چرا که تداعی کننده حرکت آسیاب دستی است. در این حرکت باید روی زمین با کمر صاف نشسته و و پاها را با زاویه 45 درجه از هم باز کنید. سپس بازوها را تا عرض شانه بالا آورده و به هم نزدیک کرده طوری که کف دستان به هم بچسبد و انگشتان در هم قفل شود. سپس دستان را به یک طرف از پاها کشیده و و عمل دم را انجام دهید سپس هنگامی که قصد حرکت به طرف پای دیگر با همان وضعیت را دارید در این میان عمل بازدم انجام دهید. دقت کنید که به کمر فشار زیاد وارد نشود؛ با تکرار عملیات حرکت آسیاب دستی انجام می‌شود. اندام‌های تناسلی و تخمدان‌ها با حرکت آسیاب دستی فعال می‌شوند و به تدریج بیماری از بدن دور می‌شود.

 

 

6. حرکت سر به زانوی نشسته (جانوشیر اسانا)

حرکت سر به زانوی نشسته که خم شدن به جلو با یک پا نیز نامیده می‌‌شود یکی از حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان و فعال شدن تخمدان‌هاست. کافی است راحت روی زمین بنشینید و پاها را به سمت جلو دراز کنید. پای چپ را در زاویه 90 درجه به طرف پای راست خم کنید سپس همانطور که پای راست صاف مانده است آن را به طرف جلو بکشید و با دستان و کمر به طرف پای راست خم شده تا جلوی پای راست را لمس کنید. چندین ثانیه در این حرکت باقی بمانید سپس حرکت جانو شیر آسانا را با پای مخالف انجام دهید.

7. حرکت مرده

اگر در ساعات پایانی جلسات یوگا به کلاس مراجعه کرده باشید دیده‌اید حرکت مرده یا شاواسانا را انجام می‌دهند که برای استراحت است اما به عنوان یکی از بهترین حرکات یوگا برای تنبلی تخمدان است چرا که بدن را ریلکس کرده و با خاموش نگه داشتن ذهن به آن آرامش می‌بخشد. در این حرکت همانند مرده و جسم بی جان به پشت روی زمین دراز کشیده و دستان را با کمی فاصله از ران رو به سقف باز نگه دارید و پاها نیزکمی بیشتر از عرض شانه باز است. چشم‌ها را ببندید و به گونه‌ای آرام نفس بکشید که در مجاری بینی، گرمای نفس را احساس نکنید و فک پایین، زبان و مردمک چشم‌ها را بی حرکت نگه دارید. به ظاهر تمرین آسانی است اما در عین حال سخت‌ترین تمرین است.

 

تمرینات یوگا برای تنبلی تخمدان

تمرینات یوگا برای درمان تنبلی تخمدان را مطالعه کردید اما باید قبل از انجام آن کاملا مطمئن شوید که هیچ گونه فشاری به سایر عضلات و بدن وارد نشود چرا که برخی از تمرین‌ها به طور مثال برای افرادی که کمردرد دارند می‌تواند نامناسب باشد. مدت زمان و میزان تکرار آن بستگی به آن حرکت و بدن شما دارد. بنابراین با رعایت کلیه قواعد یوگا اعم از:

  • پر نبودن شکم (عدم انجام یوگا بلافاصله پس از صرف غذا)
  • در نظر گرفتن محل مناسب
  • ایجاد فضای روحانی
  • رعایت سکوت
  • تهیه مت یا جسمی به عنوان زیر انداز مانند پتو، تشک یا ملافه
  • انجام دادن تمرینات به طور مکرر و پیوسته
  • پوشیدن لباس مناسب (نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ)

درمان تنبلی تخمدان با یوگا را تجربه کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

10 حرکت کششی آسان یوگا، برای سلامتی و تناسب اندام زنان

راه های درمان سرد مزاجی در زنان

غذاهای مفید برای کبد چرب

راهکارهای قطع سریع پریود

پریود مردانه چیست ؟ | همه چیز درباره پریود مردانه

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
narges bagherian
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم هرکداوم از این حرکت های یوگا برای چند بار و چنددقیقه باید انجام بشن؟

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید