دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین مکمل های غذایی برای افزایش وزن و تقویت قوای جسمی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر تصمیم به افزایش وزن دارید، اگر به دنبال مکمل افزایش وزن خانگی هستید، اگر از اندام لاغری خود ناراضی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

هر چقدر می‌خورید، وزن اضافه نمی‌کنید؟ می‌دانید که این یک مشکل دردسرساز است زیرا کمبود وزن می‌تواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد. مشکلاتی مانند ضعف ایمنی، ضعف استخوان‌ها، ریزش مو و ناباروری ممکن است از کمبود وزن به وجود آید. بیماری‌هایی که باعث کمبود وزن می‌شود مانند: پرکاری تیروئید، افزایش متابولیسم، اختلالات خوردن، عفونت‌های ویروسی، دیابت نوع I و سایر فاکتورها مانند ژنتیک، رژیم غذایی ناسالم و استرس است که می‌تواند افراد را را دچار کمبود وزن کند. یکی از بهترین راه‌های مقابله با این مشکل خوردن غذاهایی است که به شما در افزایش وزن کمک می‌کنند. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با مکمل چاقی خانگی آشنا کنیم. مواد غذایی که می‌تواند، فرایند افزایش وزن و رسیدن به وزن متناسب، به خصوص افزایش وزن بانوان و کودکان را تسریع کند. از خواص مکمل چاقی خانگی می‌توان گفت که به هیچ عنوان فرد مبتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خود و چربی بالا نمی‌شود. 

بهترین مکمل غذایی برای افزایش وزن

1. غلات

غلات

غلات کامل حاوی مقادیر زیادی گلوکز یا کربوهیدرات است که به طور کلی غذاهای انرژی زا هستند. غلات کامل یک منبع سالم از کربوهیدرات‌ها است، که باعث می‌شود پروتئین به جای انرژی، برای افزایش توده عضلانی استفاده شود. بهتر است غلات تصفیه شده، مانند آرد سفید، باید با غلات کامل جایگزین شوند زیرا مواد مغذی بیشتری به بدن می‌رسانند و باعث افزایش سطح انرژی پایدار می‌شوند. غذاهای سبوس دار شامل نان سبوس‌دار، ماکارونی، کینوا، برنج قهوه‌ای و ذرت بو داده است که به عنوان یک مکمل چاقی خانگی بسیار موثر عمل می‌کنند. در میان موارد گفته شده، نان تهیه شده از غلات کامل گزینه عالی برای صبحانه را تشکیل می‌دهد. برای کنترل بهتر وزن، می‌توانید میزان کربوهیدرات‌هایی را که در حال حاضر می‌خورید را افزایش دهید.

 

2. آجیل

آجیل‌ها در یک وعده کوچک غذایی به عنوان یک مکمل افزایش وزن خانگی حاوی مقدار قابل توجهی کالری هستند. دو مشت بادام یا حدود 18 مغز بادام هندی می‌تواند 160 کالری تامین کند. در حقیقت، بادام حاوی آلفا توکوفرول ویتامین E است که به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد پس از تمرینات سنگین کمک می‌کند. گردو ترکیبی شگفت انگیز از چربی‌های اشباع نشده یکتا، فیتواسترول‌ها و اسید آمینه I-Arginine را ارائه می‌دهد. این ترکیب باعث افزایش کالری و نیتریک اکسید می‌شود یعنی به طور کلی ماده‌ای طبیعی که باعث رشد و بهبود عضلات می‌شود. آجیل‌ها حاوی چربی‌های اشباع نشده چندگانه هستند که کالری سالمی را به رژیم غذایی شما می‌رسانند که موجب چاقی به خصوص افزایش وزن بانوان می‌شود. از این رو، باید آجیل‌هایی مانند بادام، گردو، بادام هندی، تخمه آفتابگردان، دانه کتان و کدو تنبل مصرف شود.

 

3. سیب زمینی

سیب زمینی

سیب زمینی غنی‌ترین منبع کربوهیدرات و قندهای پیچیده است. بنابراین همواره برای افراد کم وزن بسیار توصیه می‌شود. چیپس سیب زمینی تهیه شده در روغن یا ساندویچ‌های سالم شامل سیب زمینی برای افزایش وزن به عنوان میان وعده در وعده‌های غذایی خورده شود. سیب زمینی کبابی یا پخته شده به طور موثری در افزایش وزن بانوان نقش دارد. از چیپس سرخ شده ناسالم و غذای فرآوری شده باید اجتناب شود زیرا حاوی چربی‌های اشباع نشده یا ترانس است.

 

4. ماکارونی 

پاستا، ماکارونی، نودل و انواع رشته را می‌توان به راحتی از طرق مختلف تهیه و میل کرد و به عنوان منابع خوشمزه و پر کالری کربوهیدرات به عنوان مکمل افزایش وزن خانگی در نظر گرفت. آن‌ها به راحتی در دسترس هستند و باید با بسیاری از سبزیجات طبخ شود تا سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری فراهم شود. نودل و رشته در انواع سو‌پ‌ها مصرف می‌شوند و پاستا می‌تواند با انواع سبزیجات و پروتئین‌ها طبخ شود. اگر تمایل به بالا بردن وزن فرزندتان را دارید ماکارونی‌ها بهترین گزینه هستند. برای بهترین رفتار با کودکان و کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: با عادت‌های بد کودکان، هوشمندانه برخورد کنید

 

5. میوه خشک

میوه خشک

میوه‌های خشک خرما، انجیر خشک، زردآلو، توت و غیره منابع غنی فیبر هستند. علاوه بر این‌ها، میوه خشک از مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی برخوردار است، که برای سلامت کلی و عضله سازی ضروری است. میوه خشک کالری بالایی دارد که می‌تواند به کالری اضافی که برای افزایش وزن لازم است کمک کند در عین حال می‌تواند میزان چربی ذخیره شده در بدن را کاهش دهد. میوه‌های خشک را می‌توان به عنوان میان وعده در طول روز مصرف کرد. با این حال، اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی آب می‌نوشید تا از کمبود آب بدن جلوگیری شود. برای اطلاع از میزان آب کافی برای بدن بهتر است مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: آب مورد نیاز بدن ما چقدر است؟ (فواید نوشیدن آب)

 

6. گوشت گاو

گوشت چرخ شده دارای محتوای پروتئین بالایی است. اسیدهای آمینه تامین شده توسط پروتئین‌ها‌، عناصر سازنده بافت لاغر بدن هستند. آن‌ها با تامین 15 تا 20 درصد کالری روزانه می‌توانند در عضله سازی به بدن کمک کنند. گوشت گاو منبع مهمی از آهن و روی است که از مواد مغذی اساسی در ساخت عضلات است. علاوه بر موارد گفته شده، گوشت گاو حاوی کراتین است که انرژی لازم برای پمپاژ آهن را تامین می‌کند. بنابراین، برای بالا برد وزن به خصوص افزایش وزن بانوان توصیه می‌شود که وعده‌های غذایی گوشت گاو بدون چربی را تهیه کنید.

 

7. کره

 کره

این فرآورده لبنی معطر، ابریشمی و خوش طعم مملو از چربی‌های اشباع، اشباع نشده و چند غیر اشباع است. همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های A ،B12 ،E ،K2 و D، مواد معدنی مانند: کلسیم، فسفر و پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 است. کره حاوی حدود 100 کالری در هر قاشق غذاخوری است و قطعا به افزایش وزن بانوان کمک می‌کند. با این حال، به یاد داشته باشید که مصرف کره اضافی می‌تواند به طور جدی بر سلامتی شما تاثیر بگذارد. روزانه دو قاشق غذاخوری کره میل کنید. هنگامی که کمی وزن اضافه کردید، مقدار آن را کاهش دهید یا هر روز خوراکی دیگری به عنوان جایگزین کره بخورید.

 

8. موز

موز یکی از میوه‌های سالم و سرشار از مواد مغذی است که توسط مادر طبیعت به عنوان مکمل افزایش وزن خانگی تهیه شده است. موز سرشار از کربوهیدرات، چربی ، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6، کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین‌های A و C، فولات، فیبر غذایی، قند طبیعی و پروتئین است. این میوه حاوی حدود 90 کالری است. اگر تمایل به افزایش وزن دارید حداقل دو موز در روز را در برنامه غذایی خود جای دهید.

 

9. تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ مملو از تغذیه است. منبع خوبی از پروتئین، چربی، ویتامین‌های A ،D، فولات و کولین و مواد معدنی مانند کلسیم، سلنیوم، فسفر و پتاسیم است. یک تخم مرغ آب پز حدود 75 کالری به شما می‌دهد. بهترین روش تهیه تخم مرغ برای افزایش وزن، خوردن یک تخم مرغ آب پز یا نرم است. هر روز حداقل یک تخم مرغ بخورید. به یاد داشته باشید که تخم مرغها کلسترول بالایی دارند. از این رو، بیش از حد تخم مرغ نخورید. حداکثر می‌توانید روزانه دو تخم مرغ بخورید. بعد از اینکه وزن خوبی پیدا کردید، تعداد آن را به یک تخم مرغ در روز کاهش دهید.

 

10. سس مایونز

این غذای جالب برای چاق شدن بسیار مناسب است. سرشار از چربی، کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین K ،E، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6 و پتاسیم است. به طور معمول سس مایونز با میکس تخم مرغ درست می‌شود، سس مایونز وگان نیز برای کسانیکه درای رژیم گیاهی و گیاهخواری هستند، در بازار موجود است. یک قاشق غذاخوری سس مایونز حاوی 94 کالری است. می‌توانید آن را همراه سالاد میل کنید.

 

سخن آخر 

به یاد داشته باشید تمامی رژیم‌های غذایی برای افزایش وزن و یاکاهش وزن یا برای کنترل بیماری‌های مفصلی و غیره مانند دیابت بدون ورزش اثر گذار نخواهد بود. بنابراین بهتر است در کنار مکمل غذایی افزایش وزن خانگی روزانه نیم ساعت پیاده‌روی کنید و یا به دنبال حرکات ورزشی ساده‌ای باشید که انجام آن‌ها در خانه ساده باشد و تناسب اندام شما کمک کند مقاله زیر در این امر می‌تواند به شما کمک کند.

 

حتما بخوانید: 10 حرکت کششی آسان یوگا، برای سلامتی و تناسب اندام زنان

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید