دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین راه های ترک خودارضایی چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر به دنبال بهترین روش برای ترک خود ارضایی هستید در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم با تکیه بر نفس خود به ترک کامل خودارضایی دست یابید.

کودک از همان روزهای اول شناخت بدن و کنجکاوی نسبت به اعضای بدنش با خود ارضایی آشنا می‌شود و این روند تا بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد. همانطور که گفته شد خودارضایی می‌تواند هم شامل آقایان شود و هم بانوان و بخشی سالم و طبیعی از تمایلات جنسی و رشد جنسی انسان است. اما عادت کردن به ایجاد لذت جنسی توسط خود فرد می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد از جمله قطع ارتباط فرد با حامعه یا مشکلات جنسی با شیرک زندگی. اما اگر نتوانید هوس خودارضایی را کنترل کنید یا اگر خودارضایی مکرر در مدرسه، کار یا زندگی اجتماعی مختل کرده، خبر خوب این است که می‌توانید با تمرین آن را کنترل و مهار کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با راه های ترک خود ارضایی از نظر علمی آشنا کنیم. و به این سوال شما پاسخ دهیم که چطور خود ارضایی را ترک کنیم ؟ خود ارضایی می‌تواند هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد از جمله کودکان برای آگاهی از علت این کار مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: علت خود ارضایی در کودکان چیست؟ راهکار والدین

 

بهترین راه های ترک خودارضایی

برای ترک خودارضایی از دیگران کمک بگیرید.

برای ترک خودارضایی از دیگران کمک بگیرید.

خود ارضایی یک رفتار طبیعی و سالم است. اما اگر نتوانید افکار یا هوس‌های خود را کنترل کنید یا اگر خود ارضایی مانع از مشارکت شما در مدرسه یا محل کار می‌شود، بهتر است از کسی کمک بگیرید. شرمنده نشوید و به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد از مشکلات مشابهی دارند. جستجوی کمک یک اقدام شجاعانه است، می‌توانید از افراد زیر کمک بگیرید.

 

  • خانواده و دوست

اطرافیان خود را از این اقدام بزرگ خود آگاه کنید. بهترین کسی که می‌تواند در این شرایط به شما کمک کند دوستی است که قبلا تجربه ترک کامل خودارضایی را داشته. همچنین شریک زندگی هر فرد را می‌توان بهترین دوست برای کمک به ترک استمنا دانست. پس آن‌ها را باخبر کنید. ممکن است همسر شما نیز به این عارضه مبتلا باشد و درباره عوارض آن آگاه نباشد بهتر است برای راهنمایی بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: عوارض غیرقابل باور خودارضایی در زنان از نظر علمی

 

  • مشاوره

بهترین روش برای ترک خود ارضایی کمک گرفتن از مشاوران، روانشناسان و روانپزشکان است که برای کمک به افراد با اعتیاد در سطوح مختلف آموزش دیده‌اند. با دیدن یک درمانگر شروع کنید، که می‌تواند اعتیاد شما را ارزیابی کند و در صورت لزوم شما را به کمک تخصصی‌تر ارجاع دهد. هنگام صحبت با با روانکاو موارد زیر را رعایت کنید.

  • ممکن است چند جلسه طول بکشد تا شما با درمانگر خود احساس راحتی کنید. این طبیعی است.
  • اگر قبل یا بعد از خودارضایی احساس غم و اندوه و عصبانیت می‌کنید، با درمانگر خود در میان بگذارید. آن‌ها می‌توانند به شما در تعیین منبع احساس خود کمک کنند.
  •  درمانگر شما ممکن است ترکیبی از دارو و درمان شناختی رفتاری را تجویز کرده تا به شما کمک کند تا بتوانید از پس این کار راحت‌تر برایید. بنابراین اگر حساسیت دارویی دارید و یا بیماری مانند دیابت و یا مشکلات قلبی دارید حتما اطلاع دهید.

 

برای ترک خود ارضایی خود را مشغول نگه دارید.

برای ترک خودارضایی خود را مشغول نگه دارید.

زندگی خود را با فعالیت‌های جذاب پر کنید، فعالیت مداوم بهترین روش برای ترک خود ارضایی است. برای مثال ورزش‌هایی مانند ورزش کگل هم می‌تواند هوس شما را از بین ببرد و هم هیجان در انجام کار متفاوت می‌تواند به جایگزینی هوس خود ارضایی کمک کند. دفعه دیگر که وسوسه می‌شوید حواس خود را با موارد زیر پرت کنید.

 

1. خلاق باشید.

 تمایلات جنسی به خروجی خلاق تبدیل کنید برای مثال: نوشتن خاطرات یا داستان کوتاه را شروع کنید، نواختن یک ساز را بیاموزید، نقاشی کنید یا هر کار دیگری را انجام دهید که باعث می‌شود احساس کنید در حال انجام کاری مثمر به ثمر هستید.

 

2. ورزش کنید.

 برای برتری در ورزش، نظم و انضباط و پایداری لازم است. ورزش مورد علاقه خود را دنبال کنید مثل دویدن، شنا یا ورزش گروهی مانند: فوتبال، بسکتبال یا تنیس. هر شکلی از ورزش به شما کمک می‌کند تا تنش و احساس عدم خوشبختی را کاهش داده و به طرز مثبتی بر سلامت فیزیکی خود تمرکز کنید. یوگا شکل دیگری از ورزش است که می‌تواند به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید و احتمال تحمل ناگهانی خود ارضایی را کمتر احساس کنید. برای آشنایی حرکات یوگا در خانه می‌توانید مقاله کاربردی زیر را در خانه اجرا کنید.

 

حتما بخوانید: 10 حرکت کششی آسان یوگا، برای سلامتی و تناسب اندام زنان

 

3. رژیم غذایی

یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌ها و سبزیجات تاثیرات زیادی بر سلامتی عمومی بدن دارند و مواد مغذی لازم برای افزایش انرژی را تامین می‌کند تا در طول روز فعال‌تر شوند. مصرف غذاهایی مانند: سالمون، فلفل دلمه‌ای، قهوه، آووکادو، موز و شکلات را به حداقل برسانید.

 

4. تفریح 

یک سرگرمی جدید پیدا کنید یا یک مهارت جدید را در خود پرورش دهید. یادگیری چیزی اعتماد به نفسی به شما می‌دهد که می‌تواند جای رضایت فوری از بعد از خود ارضایی را پر کند. در این صورت مغز لذت زود هنگام را فراموش کرده و به تاخیر در رسیدن به اهداف متمرکز می‌شود. مهارت هایی مانند: آشپزی، تیراندازی با کمان یا باغبانی را امتحان کنید.

 

5. کار داوطلبانه

 انرژی خود را برای کمک به نوجوانان آسیب پذیر، فقرا و یا کودکان کار اختصاص دهید. زمان خود رار در کار در آموزش دانش آموزان کم درآمد، تمیز کردن مناطق آلوده و یا جمع آوری پول برای یک دلیل خوب صرف کنید. شما از کمک به دیگران احساس نوع دوستانه‌ای خواهید داشت و فرصت کمتری برای فرار از اهداف خود و یا توجه به کارهای هوس برانگیز خواهید داشت.

 

6. خواب کافی

خواب کافی داشته باشید. وسوسه خود ارضایی می‌تواند بسیار قوی باشد، بنابراین مطمئن شوید که از انرژی کافی برای مقابله با این هوس برخوردار هستید. سعی کنید حداقل 8 ساعت خواب داشته باشید.

 

7. برای محیط‌های وسوسه برانگیز برنامه داشته باشید.

ممکن است بعضی مکان‌ها و یا حالات روحی یادآور خود ارضایی باشد و نتوانید در مقابل وسوسه خودتان را کنترل کنید بنابراین اگر در شرایطی مانند شرایط زیر قرار گرفتید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید.

  • اگر این وسوسه قبل از خواب به سراغ شما می‌آید سعی کنید به قدری خود را خسته کنید که در رخت خواب بخوابید. 
  • اگر دوش گرفتن بیش از حد وسوسه انگیز است، فقط از آب سرد یخ استفاده کنید.
  • اگر صبح دچار هوس خود ارضایی می‌شوید، سعی کنید فقط با یک لایه لباس بیشتر بخوابید.

 

8. تنها نمانید.

تنهایی خود را محدود کنید. اگر به دلیل اینکه احساس تنهایی دارید، خود ارضایی می‌کنید، راه‌هایی پیدا کنید تا در حد امکان درگیر اجتماع باشید. این بدان معنی است که شما باید تا آنجا که می‌توانید به تعداد فعالیت‌های خود بیفزایید. دعوت‌های بیشتری را به مردم بپذیرید و آن‌ها را دعوت کنید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید محدود کردن زمان‌هایی است که احتمالا تنها در خانه هستید. در این مدت به پیاده روی بروید، یا کارهای خانه خود را در کافی شاپ انجام دهید. حتی اگر همه دوستان شما مشغول هستند، می‌توانید با بیرون رفتن در ملا عام، انگیزه خود را برای خود ارضایی محدود کنید. به عنوان مثال، به جای تماشای بازی در خانه توسط خودتان، آن را در یک کلوپ ورزشی تماشا کنید. حتی اگر در کنار دوستان خود قرار نگیرید، تنها نخواهید بود، درنهایت وقت برای خود ارضایی ندارید و این بهترین روش برای ترک خود ارضایی است.

 

9. فیلم‌های پورن 

تماشای پورنو را بر روی رایانه خود متوقف کنید. اگر تمایل به خودارضایی به دنبال پورنو روی رایانه دارید، سعی کنید رایانه خود را به اتاقی منتقل کنید که دیگران بتوانند شما را ببینند. ندیدن فیلم‌های هوس برانگیز موثرترین راهکار برای ترک خود ارضایی است.

 

10 صبور باشید


 اکنون که به سوال چطور خود ارضایی را ترک کنیم پاسخ داده شد، باپشتکار و صبور باشید. ترک کامل خودارضایی مانند یک رعد و برق اتفاق نمی‌افتد. این فرایندی است که نیاز به تعهد دارد و ممکن است در مواقعی اشتباه کنید یا قوانین را فراموش کنید. مبارزه واقعی ماندگار است، پس سعی کنیداشتباهات کمی در راه شما قرار بگیرد.

 

11. پاداش

یک سیستم پاداش تنظیم کنید. به خودتان رشوه دهید تا با رفتارهای خوب، پاداش خود را دریافت کنید.

 

برای ترک خودارضایی ذهن خود را تغییر دهید.

برای ترک خودارضایی  ذهنت خود را تغییر دهید.

خود را ببخشید و احساس گناه نکنید و اگر روزی این رفتار مشابه را در شریک زندگی و یا دوست و فرزندتان دیدید به او اطمینان دهید که همواره همراهش خواهید بود. 

 

خودتان را سرزنش نکنید.

به یاد داشته باشید که شما انسان هستید و انسان‌ها خود ارضایی می‌کنند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که تا 95٪ از مردان و 89٪ از زنان اعتراف خواهند کرد که خودارضایی کرده‌اند. خود ارضایی برای همه سنین و جنس‌ها طبیعی و سالم است. اگر می‌خواهید اعتیاد به خودارضایی را ترک کنید، باید آن را به دلایلی شخصی و اخلاقی انجام دهید. بدانید که بهتر خواهد شد. اگر باور دارید که واقعا می‌توانید راهی برای جلوگیری از اعتیاد به خود ارضایی پیدا کنید‌، پس قادر خواهید بود این کار را انجام دهید. اگر این عقیده را داشته باشید که واقعا می‌توانید در این نبرد پیروز شوید، بسیار موفق‌تر از این خواهید بود که به دنبال سرزنش یا اشتباه باشید.

هیچ گاه دلسرد نشوید به خودتان ایمان داشته باشید.

 

سخن آخر درباره ترک خودارضایی

حال که متوجه شدیم چطور خود ارضایی را ترک کنیم بهتر است هر چه زودتر برای خاطر خانواده و زندگی اجتماعی خود آن را انجام دهیم. تصمیم بزرگی که برای ترک کامل خود ارضایی گرفته‌اید بسیار قابل احترام است و سزاوار تشویق هستید. مطمئن باشید که بهترین راه را انتخاب کرده‌اید و پاداش آن را در طولانی مدت با موفقیت‌های چشمگیر اجتماعی کسب خواهید کرد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
ناشناس
۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

کمک میخاستم

من خیلی تلاش کردم هر بار توبه کردم

ادمی بی دین و ایمانی نیستم نماز میخونم

ول چن وقته گرفتار شدم همش وسوسه های شیطانی

خیلی جلو خودمو میگیرم ولی شیطان دست بر دار نیست

بارها از خدا خواستم کمکم کنه

نمیخام گناه کنم کمکم کنید

لطفا یه راه ک واقعا بشه این عمل زشتو ترک کرد !

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید