دندانپزشکی و سلامت دهان

عوارض خودارضایی از نظر علمی در زنان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۳.۳

عوارض خودارضایی زنان چیست؟ آیا خودارضایی زنان فوایدی دارد؟ خودارضایی را چگونه ترک کنیم؟

خودارضایی در مردان، زنان و کودکان دیگر تابو و یک هنجار شکنی نیست. بهتر است در این باره بیشتر مطالعه کنیم و اطلاعات خود را افزایش دهیم. زنان هم مانند دیگر اقشار جامعه به دلیل عدم رضایت جنسی، فشار روانی، تنهایی، افسردگی و یا تجربه لذت جنسی به سمت خودارضایی متمایل می‌شوند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله درمورد فواید خودارضایی زنان، عوارض خودارضایی زنان و فواید ترک خود ارضایی از نظر علمی صحبت کنیم و در انتها راه‌های ترک اعتیاد به خودارضایی را بیاموزیم. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه برخورد با خودارضایی کودک مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: علت خود ارضایی در کودکان چیست؟ راهکار والدین

 

خودارضایی چیست؟

خودارضایی چیست؟

خودارضایی، ارضای میل جنسی با تحریک اندام جنسی است که طی این فرایند در بدن فرد هورمون‌هایی ترشح می‌شود که هنگام رابطه جنسی واقعی، تولید می‌شوند. بنابراین احساس خوشایندی به فرد چه مرد چه زن و چه کودک دست می‌دهد که ممکن است این رفتار را به اعتیاد سوق دهد. در واقع خودارضایی یک روش طبیعی و ایمن برای کشف بد، احساس لذت و رهایی از تنش جنسی و استرس است. البته عوارض خودارضایی از نظر علمی در زنان کم نیست و در موارد شدید می‌تواندبه بدن و روح فرد آسیب بزند.

 

دلایل خودارضایی زنان چیست؟

خودارضایی شکل خوبی برای آزادی جنسی و رفع نیاز جنسی است. اما به طور کلی در بعضی افراد فواید آن به عوارض خودارضایی می‌چربد و آن‌ها تسلیم به ادامه این کار از طریق نفس خود می‌شوند. از جمله کسانیکه شرایط زیر را دارند:

  • کسانی مجرد هستند و نیاز جنسی دارند.
  • کسانیکه در برابر بیماری‌ها مقاربتی آسیب پذیرند. در خودارضایی خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی (STI) وجود ندارد.
  • کسانیکه مبتلا به بیماری‌های مقاربتی هستند.
  • دختران نوجوانی که مبتلا به هورمون‌های خشم هستند، خودارضایی راهی برای تخلیه انرژی جنسی بی پایان آن‌هاست.
  •  برای کسانی که در یک رابطه سالم با یک شریک جنسی قرار دارند، اما از نیاز جنسی خود آگاه نیستند و سر در گم اند.

 

خودارضایی در دوران بارداری

تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث می‌شود که برخی از خانم‌های باردار احساس تمایل جنسی بیشتر داشته باشند. خودارضایی روشی ایمن برای رهایی از تنش جنسی در دوران بارداری است. همچنین احساس رضایت از خود، ناشی از ترشح هورمون‌های جنسی باعث کاهش علائم بارداری مانند کمردرد می‌شود. خودارضایی در دوران بارداری اگر درست انجام شود کمک می‌کند دورانی بارداری شاد و سالمی پشت سر بگذارید. ممکن است در طول و بعد از ارگاسم احساس گرفتگی خفیف، نامنظم یا انقباضات رحمی کنید.

اگر به هر دلیل انقباضات رحمی از بین نرفت و احساس درد کردید، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

 

فواید خودارضایی در زنان

فواید خود ارضایی در زنان

 خودارضایی یک فعالیت جنسی سالم است. در مورد فواید خود ارضایی مطالعات محدودی وجود دارد اما تحقیقات و گزارش‌ها نشان می‌دهد که تحریک جنسی، از جمله تحریک از طریق خودارضایی، فواید زیر را به همراه دارد:

  • کاهش استرس
  • ایجاد خواب راحت
  • تقویت روحیه 
  • ایجاد احساس آرامش 
  • احساس لذت
  •  رفع تنش جنسی 
  • تقویت رابطه جنسی با همسر
  • شناخت خواسته‌های و نیازهای جنسی خود
  • جلوگیری از عفونت‌های مقاربتی (STI)

 

عوارض خودارضایی در زنان از نظر علمی

عوارض خودارضایی در زنان

تا به این جا در مورد فواید خودارضایی صحبت‌های زیادی شد. اما این فواید نباید بگذارد که ما از عوارض خودارضایی چشم پوشی کنیم. عوارض خودارضایی در زنان به مراتب بیشتر از آقایان و کودکان است زیرا زنان دارای ساختار بدنی متفاوت و روحیه حساس و گرایشات مذهبی بیشتری هستند که منجر به آسیب آن‌ها می‌شود. عوارض خودارضایی در زنان شامل موارد زیر است:

 

 عدم تعادل ذهنی و جسمی

از عوارض خودارضایی بیش از حد و منظم می‌توان اعتیاد به انجام این کار را نام برد که به خصوص در زنان بسیار شایع است. زیرا زنان به راحتی می‌توانند شروع به نادیده گرفتن سایر حوزه های زندگی خود از جمله مردان کنند.

 

کمردرد

 خودارضایی بیش از حد منظم می‌تواند منجر به احساس درد در ناحیه لگن شود. دقت کنید که علت کمردرد شما عارضه‌ای در ستون فقرات نباشد.

 

کاهش سطح میل جنسی

 زنانی که بیش از حد خودارضایی را تمرین می‌کنند، ممکن است با شریک زندگی خود دارای مشکلات جنسی شوند.

 

 آسیب عاطفی

بسیاری از خانم‌ها بعد از خودارضایی می‌توانند احساس گناه داشته باشند که می‌تواند ناشی از دین یا آموزش باشد. بنابراین اعتیاد به خودارضایی می‌تواند منجر به صدمات عاطفی مختلف شود که در نهایت منجر به افسردگی، هراس شود و در نحوه رفتار و اخلاق رفد در جامعه تأثیر می‌گذارد.

 

آسیب جسمی

از نظر جسمی، خودارضایی بیش از حد می‌تواند منجر به سوزش پوست ناحیه تناسلی شود. در مواردی که فرد اعتیاد شدید به این عمل پیدا کرده و مجبور به خودارضایی در طول روز ودر مدت زمان کوتاه باشد دچار دردهای مزمن در ناحیه تناسلی می‌شود. آسیب جسمی در خو ارضایی زمانی خطرناک است که فرد هنگام انجام این کار خودارضایی می‌تواند کنترل امور را از دست بدهد و باعث بریدگی دهانه رحم شود. برای اطلاعات کافی درباره دهانه رحم و آسیب و درمان‌های آن مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: عکس رنگی رحم چیست؟ عوارض عکس رنگی رحم

 

آسیب کلیتوریس

کلیتوریس برای لذت ساخته شده است با این حال، این یک ارگان فوق العاده حساس است و تعداد بسیار زیادی از پایان های عصبی دارد و تحریک مستقیم طولانی مدت آن می‌تواند منجر به حساسیت زدایی موقتی شود. ممکن است احساس کنید که توانایی برانگیختن و رسیدن به ارگاسم را از دست داده‌اید ، اما پس از مدتی احساسات به حالت عادی باز می‌گردند.

 

فواید ترک خودارضایی در زنان از نظر علمی

ترک خود ارضایی

فواید ترک خود ارضایی از نظر علمی بر هیچ کسی پوشیده نیست. برای اینکه حس رضایت ااز خود بیشتری داشته باشید تصمیم مصمم بگیرید و خود ارضایی را برای همیشه ترک کنید. کوارد زیر به شما کمک خواهد کرد.

 

به پورنوگرافی نه بگویید.

پورنوگرافی یک عامل تحریک کننده برای افرادی است که خودارضایی زیادی می‌کنند. پورنوگرافی از نظر ذهنی به طرز تفکر و عملکرد فرد در جامعه تاثیر می‌گذارد و او را شکل می‌دهد. از تصاویر ، فیلم‌ها و جستجوی وب سایت‌هایی که می‌توانند شما را در این تفکر بازگرداند، خودداری کنید.

 

کاری جدید انجام دهید.

شروع به کار روی اهداف شخصی خود کنید و آن را در دفتر خاطرات شخصی بنویسید. به خود بگویید که شما به آن دست خواهید یافت و این باعث می‌شود شما قدرت انجام کار را داشته باشید. کار جدید کمک می‌کند انرژی خود را روی چیزهای دیگر قرار دهید و هرگز به فکر خودارضایی نگذارید.

 

با یک دکتر مشورت کنید.

فرد باید در مورد مشکل خود صحبت کند همچنین باید درک کند که نمی‌تواند به تنهایی با ترک خودارضایی مبارزه کند. یک متخصص مراقبت های بهداشتی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را ارائه می‌دهد که به فرد در حل مسئله کمک می‌کند. این کار می‌تواند فرد را از نظر روانی تحت تأثیر قرار دهد و او را از یک اختلال وسواس-اجباری (OCD) رها کند.

 

معاشرت کنید.

معاشرت، می‌تواند درخین حال که ذهن فرد را متمرکز نگه می‌دارد حواس فرد را به جای دیگری پرت کند تا ذهن از از تمایل به خود ارضایی منصرف شود. بنابراین معاشرت با خانواده، دوستان، همکاران و یا گذراندن وقت در سالن ورزشی تبدیل کنید تا بدنتان کمتر هوس خودارضایی کند. تکنیک‌های تمرکز حواس در مقاله زیر نکات خوبی را دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

 

حتما بخوانید: بهترین تمرین تقویت تمرکز حواس + 12 راه افزایش تمرکز

 

 ورزش منظم

ورزش منظم می تواند فرد را از نظر ذهنی قوی نگه داردتمرین های ساده مانند دویدن، شنا، پیاده‌روی می‌تواند باعث افزایش روحیه مثبت شود و قدرت تمرکز را افزایش دهد. سطح استرس را کم کرده و به فرد در مواقع حساس تمایل به خودارضایی کمک می‌کند. برای انجام تمرینات خانگی و تناسب اندام زنان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به کار ببرید.

 

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم با نگاهی بی طرفانه درباره فواید و عوارض خودارضایی در زنان از نظر علمی صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید کلید زندگی سالم و شاد، داشتن آگاهی در زمینه‌های مختلف به خصوص سلامت روان و سلامت جسمی است. بنابراین بهتر است با شناخت نیاز‌های جنسی خود و صحبت درباره آن‌ها با شریک زندگی و یک مشاور در جهت شناخت بهتر خود گام بردارید و به خود و همسرتان در داشتن یک زندگی شاد کمک کنید. همانطور که می‌دانید آموزه‌های دینی ما همواره ما را به تامین نیاز‌های جنسی از سوی همسران تشویق کرده‌اند تا در کنار عشق همسرانه، نیازهای جنسی هر دو طرف تامین شود.

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
عسل
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

کسی که ماه یه بار یا دوماهی یا بار خودارضایی کنه چه عوارضی داره ؟چجوری باید ترک کنه ؟لطفا کمک کنید

مهدی
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
سلام سعی کن فیلم سکسی نبینی چون شهوتت بر انگیخته میشه و مجبور میشه جق بزنی دوم اینکه خیلی در حموم نمون چون هر چی بیشتر در حموم باشی شرایط جق زدن برات بیشتر فراهم میشه اگر نامزد داری یا همسر داری زود به زود باهاش سکس کن
پاسخ
مهدی
۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۱

من سالها بود که خود ارضایی میکردم برام خیلی لذت بخش و شیرین بود ولی کارم به جایی رسید که با دست خودم که جق میزدم لذت اصلا نمیبردم و حتما باید پسر یا دختری برام بزنه

می‌خوام بگم که حق زدن برای پسر یا دختر در ابتدا ممکنه که خیلی لذت داشته باشه ولی به مرور زمان این لذت کم میشه و عادت میکنید بدون اینکه لذت ببرید در آن صورت باید به فکر هم جنس بازی یا .... برید

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید