دندانپزشکی و سلامت دهان

اندرمولوژی یا LPG چیست؟ روش های درمان اندرمولوژی چگونه است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

اگر از سلولیت پوستی در ران پا و یا قسمت‌های دیگر بدن رنج می‌برید؛ احتمالا تنها نیستید. روش‌های درمان اندرمولوژی بهترین گزینه برای کاهش سلولیت هستند.

اگر از ناهمواری پوستتان بخصوص در قسمت ران و ساق پا خوشتان نمی‌آید؛ تقریبا می‌توان گفت که تنها نیستید. بسیاری از زنان و مردان از این ناهمواری در پوست خود رنج می‌برند. پوست مرغی، پوست پرتقالی یا سلولیت یکی از مشکلات پوستی است که اغلب در افرادی که دارای پوست خشک هستند ظاهر می‌شود. اما به طور کلی برای این عارضه پوستی دلیل علمی پیدا نشده است. اندرمولوژی یک راه درمان احتمالی برای این مشکل است که در ابتدا برای از بین بردن جای زخم و یا سوختگی کاربرد داشته اما به مرور تاثیر چشمگیر آن در درمان سلولیت غافلگیر کننده بود. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های درمان اندرمولوژی بیشتر آشنا کنیم و به سوالات متدوال در مورد انواع اندرمولوژی درمان پوستی پاسخ دهیم.

 

اندرمولوژی (Endermologie) چیست؟

اندرمولوژی (Endermologie) چیست؟اندرمولوژی (endermology) یک روش زیبایی شناختی بدون درد است که وظیفه تحریک سیستم لنفاوی و عروقی منطقه تحت درمان، کاهش چربی موضعی بدن و از بین بردن سریع مایعات و سموم بدن را دارد. روش‌های درمان اندرمولوژی از طریق (LIPOMASSAGE ) است که با جدیدترین نسل از وسایل LPG اعمال می‌شود، چربی در برابر ورزش بدنی و رژیم‌های غذایی به صورت ماندگار از بین می‌روند. اندرمولوژی (Endermologie) نوعی از ماساژ با بافت عمیق است که برای رفع سلولیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندرمولوژی اولین درمان سلولیت که مورد تایید سازمان غذا و دارو است، هیچگونه ضرری ندارد و نسبت به سایر درمان‌های سلولیت تهاجمی نیست. این وسیله برای اولین بار برای درمان زخم ناشی از سوختگی استفاده شد، اما بعدا کشف شد که در کاهش ظاهر سلولیت نیز موثر است. روش‌های درمان اندرمولوژی برای درمان سلولیت ران و باسن بسیار رایج است. برخی از پزشکان، اندرمولوژی را به همراه لیپوساکشن یا سایر درمان‌های کاهش چربی توصیه می‌کنند. اندرمولوژی با تحریک سیستم لنفاوی، بدن فرد را تحریک می‌کند تا مایعات اضافی تخلیه شود. این عمل باعث کاهش تورم و التهاب می‌شود و زمان بهبودی لیپوساکشن را تسریع می‌کند. اندرمولوژی می‌تواند به بهبود نتایج این روش‌های درمانی دیگر کمک کرده و پوست را نرم‌تر نشان دهد و همچنین می‌تواند در بهبود درد و درد عضلات به همراه بهبود آسیب‌های پوستی و گردش خون به فرد کمک کند. در ادامه کمی درباره عارضه سلولیت بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

سلولیت چیست؟

سلولیت، پوست مرغی و یا پوست پرتقالی ظاهر کمرنگ و ناهموار پوست در قسمت بالای ران، باسن و سایر نواحی بدن است که در آن رسوبات چربی در مجاورت پوست قرار دارند. زنان نسبت به مردان بیشتر مستعد ابتلا به سلولیت هستند و تقریبا همه زنان بالای 20 سال به میزان خاصی سلولیت دارند. سلولیت لزوما علامتی از اضافه وزن نیست و در حقیقت، بسیاری از افرادی که اضافه وزن ندارند، سلولیت دارند. این عارضه اغلب همراه پوست خشک در فرد پدیدار می‌شود بنابراین ظاهر سلولیت همیشه با کاهش وزن کاهش نمی‌یابد.

 

چه عواملی باعث سلولیت می‌شوند؟

سلولیت در لایه چربی زیر جلدی درست در زیر پوست فرد رخ می‌دهد. پوست توسط رشته‌های عمودی بافت به عضله زیرین متصل می‌شود. هرچه پیرتر می‌شویم، سلول‌های چربی به دلیل گردش خون ضعیف، رژیم غذایی ضعیف، عدم ورزش و کمبود آب بیشتر و بیشتر بین رشته‌های عمودی بافت درگیر می‌شوند. همچنین، هرچه پیرتر می‌شویم‌، این رشته‌های عمودی بافت کشش را از دست می‌دهند و شروع به کوچک شدن می‌کنند. ترکیبی از این رشته‌های عمودی کشیدن بافت روی پوست و رسوبات چربی و فشار فیبروز بر روی پوست، چیزی است که باعث کم رنگ شدن سلولیت می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درمورد پوست و عملکرد آن مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: انواع پوست و بهترین روش های مراقبت از آن

 

اندرمولوژی چه تغییری در بدن ایجاد می‌کند؟

اندرمولوژی چه تغییری در بدن ایجاد می‌کند؟

این یک ماساژ مکش خلا است که در آن بافت در لایه‌های عمیق پوستی درمان می‌شود. روش ‌های درمان اندرمولوژی برای درمان سلولیت یا برای درمان بعد از لیپوساکشن یا لیفت صورت بسیار مناسب است. اندرمولوژی با تسریع جریان خون به بافت اتصال دهنده پوست و سلولیت کمک می‌کند تا به طور فزاینده‌ای غدد لنفاوی تحریک شوند. روش ‌های درمان اندرمولوژی با ماساژ به وسیله غلتک‌های مخصوص هوشمند فرایندهای متابولیک طبیعی بدن را فعال می‌کنند تا مواد مغذی به طور موثری وارد بافت شده و سموم و مواد زائد غنی شده برداشته می‌شوندغدد درون ریز سوختن طبیعی چربی را تسریع می‌کنند و به این ترتیب، تجدید سلول و تشکیل کلاژن جدید در بافت تحریک می‌شوندپوست به وضوح نرم‌تر و نرم‌تر می‌شود و استحکام جوانی خود را بازیابی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع روش ‌های درمانی پوست مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: هرآنچه که باید از روش میکرودرم آبریژن بدانیم

 

روش‌ های درمان اندرمولوژی در چه مواردی استفاده می‌شود؟

اندرمولوژی در چه مواردی استفاده می‌شود؟

  • اندرمولوژی به طور چشمگیری سلولیت را کاهش می‌دهد.
  •  با محکم کردن بافت زیرین، گرگرفتگی سمی را از بین می‌برد.
  • روش‌های درمان اندرمولوژی با تولید الاستین را افزایش می‌دهد و به این ترتیب باعث بهبود رنگ و استحکام پوست می‌شود.
  • با افزایش جریان خون، تغذیه درم و هایپودرم را بهبود می‌بخشد.
  • روند پیری پوست و بافت نرم را کند می‌کند.
  • اثرات لیپوساکشن / ابدومینوپلاستی را به حداکثر می‌رساند.
  • گردش خون محلی را بهبود می‌بخشد.
  • تسکین دهنده DOMS
  • درد و دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد.
  • اسپاسم عضلات را تتسکین می‌دهد.
  • دامنه حرکت را افزایش می‌دهد.
  • درخشندگی و لطافت چهره را بهبود می‌بخشد.
  • حس سرزندگی را افزایش می‌دهد.
  • با تسریع خون رسانی در بدن، قدرت تمرکز بهبود می‌بخشد.
  • منجر به خواب بهتر می‌شود.
  • با ماساژ بدن و تحریک روده‌ها فرد را از یبوست رهایی می‌بخشد.

اگر علاقمند به مطالعه بیشتر درباره افزایش قدرت تمرکز و درمان یبوست مزمن هستید، مطالعه مقاله‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

 

حتما بخوانید: بهترین تمرین تقویت تمرکز حواس + 12 راه افزایش تمرکز

حتما بخوانید: علت یبوست چیست؟ راه‌های سریع پایان یبوست مزمن

 

سولات متداول روش ‌های درمان اندرمولوژی

سولات متداول اندرمولوژی

 روش‌ های درمان اندرمولوژی بسیار ناشناخته هستند و اغلب خانم‌ها وآقایان سوالات زیادی در این باره دارند که قصد داریم در ادامه به سوالات متداول درباره انواع اندرمولوژی پاسخ دهیم. 

 

روش‌های درمان اندرمولوژی چه مدت طول می‌کشد؟

بسته به اندازه محل درمان و میزان ضایعه پوستی و نوع مارک دستگاه، روش ‌های درمان اندرمولوژی می‌تواند از 45 دقیقه تا 2.5 ساعت به طول انجامد.

 

 آیا اندرمولوژی درمانی برای چاقی است؟

اندرمولوژی درمانی برای چاقی نیست. این یک روش درمانی برای کمک به صاف کردن پوست، خطوط ریز و چین و چروک است. اغلب افراد بعد از رژیم‌های غذایی لاغری، ورزش‌های لاغری و لیپوساکشن دچار انواع سلولیت می‌شوند که روش ‌های درمان اندرمولوژی را برای از بین بردن این عارضه انتخاب می‌کنند.

 

 چه موقع نتایج اندرمولوژی را می‌بینم؟

سفت شدن اولیه بی‌وقفه اتفاق می‌افتد، اما بسته به مساحت ناحیه تحت روش ‌های درمان اندرمولوژی ممکن است نتایج نهایی به مدت 4 تا 6 ماه نشان داده نشود و نتیجه بسته به منطقه تحت درمان می‌تواند تا 6 سال دوام آورد. اگرچه اندرمولوژی به طور معمول یک درمان یک بار انجام شود، اما می‌توان بعد از عمل جراحی یا بالا رفتن سن دوباره انجام شود.

 

 پوست من بعد از اندرمولوژی چه حسی خواهد داشت؟

بلافاصله پس از یک روش اندرمولوژی، پوست سفت‌تر، نرم‌تر و جوان‌تر است. 

 

 آیا اندرمولوژی بی خطر است؟

 روش‌ های درمان اندرمولوژی دارای سابقه ایمنی عالی است. با بیش از 275000 مورد برآورد درمان در سراسر جهان تا به امروز، بروز عوارض جانبی کمتر از 0.4٪ بوده است. بیشترین حوادث گزارش شده به عنوان تورم، قرمزی، برآمدگی و تاول در ناحیه تحت درمان قرار می‌گیرد. این عوارض جانبی ممکن است طی چند روز یا چند هفته برطرف شود. یک عارضه جانبی نادر اما طولانی مدت که به عنوان بی‌نظمی سطح توصیف می‌شود. در مورد این موضوع و سایر سوالاتی که در مورد ایمنی روش‌ های درمان اندرمولوژی دارید با پزشک خود مشورت کنید.

 

آیا در طول درمان نیاز به تغییر شیوه زندگی دارم؟

در طی سری درمانی بهتر است آب کافی بنوشید تقریبا 2 تا 3 لیتر در روز. مصرف کافی آب به شما کمک می‌کند تا به هدف خود در کاهش ظاهر سلولیت برسید. عواملی مانند رژیم غذایی مناسب و ورزش بدیهی است که بر سلامت کلی بدن شما نیز تاثیر می‌گذارد. در حالی که شما وقت خود را برای بهبود ظاهر بدن می‌گذرانید، چرا نباید از یک تغذیه و ورزش برای یک زندگی سالم کاملا خوب و مناسب استفاده کنید. درباره میزان نوشیدن آب کافی مقاله زیر به شما کمک خواهد کرد.

 

حتما بخوانید: آب مورد نیاز بدن ما چقدر است؟ (فواید نوشیدن آب)

 

سخن آخر

داشتن پوست و موی سالم و درخشان و تناسب اندام رویای هر زنی است که پیوسته در جهت بهبود آن قدم بر می‌دارد. بهتر است بدانید هیچ چیز بهتر از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزیجات و ورزش منظم به شما در رسیدن به این رویا کمک نخواهد کرد. بنابراین تصمیم بگیرید که با تنظیم ورزش و رژیم غذایی زندگی سالم‌تری داشته باشید. دو مقاله زیر به شما در تحقق این آرزو کمک خواهند کرد.

 

حتما بخوانید: آموزش حرکات کششی یوگا، بهترین راه لاغری شکم، بازو، پهلو، ران + تصویر

حتما بخوانید: گیاه خواری چیست؟ چگونه گیاه خوار شویم؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید