دندانپزشکی و سلامت دهان

از کجا سمعک بخریم ؟ مرکز خرید سمعک + راهنمای خرید سمعک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

برای خرید سمعک به کجا باید مراجعه کرد؟

سمعک و شنوایی

سمعک وسیله‌ای است که برای یک یا دو گوش جهت شنوایی بهتر لازم است. در هر سن و سال و با هر جنسیتی پیش می‌آید که به سمعک نیاز باشد. برای خرید سمعک چه باید کرد؟ آیا موسسه یا جایی برای خرید سمعک وجود دارد؟ نکات خرید سمعک کدامند؟ مرکز خرید سمعک را چگونه پیدا کنیم؟ در ادامه پاسخ تمام سوالات را خواهیم داد. با ما در سایت خوب میشی همراه باشید.

 

 

انواع سمعک

سمعک‌ها انواع مختلفی دارند که باید دانست کدام سمعک مناسب است. برای تشخیص سمعک مناسب نیاز به شنوایی سنجی است که توسط متخصص شنوایی سنجی (ادیولوژیست) با کمک ابزارهای شنوایی سنجی میزان شنوایی باقی مانده تشخیص داده می‌شود و به فرد یکی از درجات کم شنوایی از ملایم تا عمیق نسبت داده می‌شود. تنها کسی که مجاز است سمعک را به فرد معرفی کند متخصص شنوایی سنجی است از این رو وی با در نظر گرفتن میزان کم شنوایی، سن و شرایط فرد متقاضی سمعک مناسب را به فرد کم شنوا معرفی می‌کند. به طور کلی سمعک‌ها از نظر ظاهری به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • سمعک مرئی و پشت گوش
  • سمعک نامرئی و درون گوش

سمعک مرئی و پشت گوش مناسب افرادی است که کم شنوایی آن‌ها شدید است و یا کمتر از 10 سال دارند. افراد با کم شنوایی ملایم و در سن بالاتر از 10 سال می‌توانند از انواع سمعک‌های نامرئی استفاده کنند.

 

بهترین سمعک برای کودکان | سمعک نامرئی برای کودکان

 

راهنمای خرید سمعک

متاسفانه بیشتر اوقات تصور می‌شود هرچه قیمت سمعک بالاتر باشد کیفیت آن نیز بهتر است از این رو افراد ناآگاه مرکز خرید سمعک را معرفی می‌کنند که سمعک با قیمت بالاتر عرضه می‌کند در حالیکه چنین نبوده و تفاوت در قیمت سمعک بستگی به نوع آن، تعداد کانال‌ها و ویژگی‌های آن دارد که با توجه به درجه کم شنوایی ساخته و تنظیم شده است از این رو ممکن است دو فرد کم شنوا در ظاهر یکسان به نظر برسند اما در اصل با توجه به نتایج حاصل از تست شنوایی سنجی و سایر شرایط سمعک‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت نیاز داشته باشند. برای خرید سمعک به توصیه‌های متخصص شنوایی و پزشک گوش، حلق و بینی دقت کنید. در واقع جایی به نام مرکز خرید سمعک وجود ندارد و تنها کسی که نمایندگی سمعک را به عهده دارد و مجاز است سمعک را بفروشد متخصص شنوایی سنجی (ادیولوژیست) است که با توجه به تمام فاکتورها بهترین نوع سمعک را معرفی کرده و اگر نیاز باشد دو یا سه مارک در همان نوع سمعک معرفی می‌کند زیرا شرکت‌های مختلفی هستند که همان نوع سمعک را تولید می‌کنند از این رو مارک‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. فرد متقاضی با توجه به توصیه‌ها و مشاوره‌ها و همچنین با توجه به بودجه یکی از مارک‌ها را انتخاب کرده و آن را دریافت می‌نماید.

 

 

نکات خرید سمعک

شرکت‌های مختلف سمعک را با برند اختصاصی خود تولید می‌کنند که قطعا برای ماندن و رقابت در بازار هرگز جنس نامعتبر را به بازار عرضه نمی‌کنند. از معروف‌ترین برندهای می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • زیمنس (Siemens)
  • ویدکس (Widex)
  • یونیترون (Unitron)
  • برنافن (Bernafon)
  • اتیکن (Oticon)
  • ریساند (Resound)
  • فوناک (Phonak)
  • فیلیپس (Philips)
  • استارکی (Starkey)
  • بلتون (Beltone)

کشورهای دانمارک، سوئیس، کانادا، آلمان و آمریکا برترین و بهترین تولید کنندگان سمعک هستند که محصول خود را به دست سایر کشورها می‌رسانند. برندهای مشابه و چینی فاقد کیفیت لازم بوده و هرگز پاسخگوی نیازهای شنوایی فرد کم شنوا نمی‌باشند بنابراین گول افراد سودجو که سمعک‌های بی کیفیت و چینی را از طریق فضاهای مجازی، اینترنت، ماهواره و ... به دست افراد می‌رسانند را نخورید بنابراین مرکزی به نام مرکز خرید سمعک وجود نداشته و ندارد و فقط باید از طریق ادیولوژیست اقدام کرد. برای خرید سمعک قطعا سوال " کدام مارک سمعک برای من بهتر است؟"  از سوال "کدام مارک سمعک بهتر است؟"  صحیح‌تر و کامل‌تر است که متخصص شنوایی سنجی بهترین راهنما، مشاور و پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات است زیرا هر برند تکنولوژی خاص خود را دارد که نیاز خاصی از کم شنوایی را برطرف می‌کند.

 

علائم سرطان معده چیست | سرطان معده قابل درمان است ؟

 

مرکز خرید سمعک در تهران

بهتر است به جای مرکز خرید سمعک در تهران از عبارت نمایندگی فروش انواع برندهای سمعک در تهران استفاده کرد. متخصصان شنوایی سنجی متعددی در تهران هستند که نمایندگی فروش برندهای مختلف سمعک را در اختیار دارند و در کلینیک خود عرضه می‌کنند که بعضی از برندها (نه همه آن‌ها) اجازه تست چند روزه را می‌دهند طوری که شما به ازای پرداخت مبلغی از سمعک و دریافت تنظیمات اولیه، سمعک را به مدت 3 تا 10 روز در اختیار داشته و شنوایی خود را با آن محک می‌زنید. در صورتی که راضی باشید با مراجعه مجدد به ادیولوژیست فاکتور خرید را دریافت کرده و در صورت لزوم تنظیمات نهایی روی سمعک انجام می‌شود. کلینیک سمعک نگار،  کلینیک سمعک ساعی، کلینیک ارزیابی شنوایی طنین سمعک، کلینیک شنوایی نیک آوا، سمعک اشراق و ... نمونه‌هایی از نمایندگی انواع برندهای سمعک در تهران هستند که با مراجعه به سایت و پرس و جو از پزشک معالج می‌توانید به نمایندگی‌های بیشتری دسترسی داشته باشید.

 

 

مرکز خرید سمعک در مشهد

خرید سمعک نه تنها در پایتخت بلکه در تمامی شهرها فراهم است. برای خرید سمعک در مشهد مراجعه به ادیولوژیست با تجربه کمک می‌کند تا بهترین نوع سمعک را برای خود یا اطرافیان را خریداری کنید. نام تعدادی از ادیولوژیست‌هایی که نمایندگی فروش برندهای مختلف سمعک را در اختیار دارند در ادامه آمده است:

 

کافی است برای مشاهده سایت کلینیک‌های شنوایی معرفی شده روی لینک کلیک کرده تا به صفحه مربوطه هدایت شوید.

 

قیمت سمعک

قیمت هر یک عدد سمعک با توجه به نوع آن و برند تقریبا از 2 میلیون تومان به بالا شروع می‌شود که بیمه‌های مختلف تعرفه‌هایی را برای سمعک تعریف کرده‌اند که پس از دریافت سمعک می‌توانید مبلغ آن را از بیمه دریافت کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید