دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

وزوز گوش یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند هر فردی را درگیر کند و کیفیت زندگی او را تحت تأثیر قرار دهد. وزوز گوش به این صورت که فرد صدای زنگ یا صدایی شبیه به آن را در یکی از گوش‌ها و یا هر دو گوش خود می‌شوند. یکی از روش‌های درمان وزوز گوش استفاده از بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش است.

 

وزوز گوش یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند هر فردی را درگیر کند و کیفیت زندگی او را تحت تأثیر قرار دهد. وزوز گوش به این صورت که فرد صدای زنگ یا صدایی شبیه به آن را در یکی از گوش‌ها و یا هر دو گوش خود می‌شوند. وزوز گوش می‌تواند موقت و یا دائمی باشد. توجه داشته باشید که وزوز گوش درمان نمی‌شود بلکه می‌توان به کمک روش‌های مختلفی تأثیر آن بر کیفیت زندگی و روان افراد و همچنین علائم آن را کاهش داده یا از بین برد. یکی از روش‌های درمان وزوز گوش استفاده از بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش است.

 

منظور از وزوز گوش چیست؟

همان‌طور که گفتیم وزوز گوش یکی از مشکلات مربوط به گوش است که به صورت شنیدن صدای زنگ یا طنین در یکی از گوش‌ها یا هر دو گوش رخ می‌دهد. دلایل مختلفی سبب بروز وزوز گوش می‌شوند که از جمله می‌توان به استرس و اضطراب، آسیب به سر و یا وارد شدن ضربه به گوش، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صداهای بلند و مصرف برخی داروها اشاره کرد.

 

توجه داشته باشید که برای درمان وزوز گوش باید ابتدا علت آن را تشخیص دهیم. شما با داشتن این علائم به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه می‌کنید. پزشک بعد از بررسی و معاینه گوش‌های شما و البته پرس و جو، علت بیماری را تشخیص می‌دهد. در نهایت به کمک برخی روش‌ها، اقدام به درمان علائم بیماری و ریشه‌کن کردن مشکل می‌کند.

منظور از وزوز گوش چیست؟

بیشتر بخوانید علت سوت کشیدن گوش

 

درمان وزوز گوش با بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش

همان‌طور که گفتیم روش‌های مختلفی برای درمان وزوز گوش وجود دارند که یکی از این روش‌ها مصرف بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش است. یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان وزوز گوش، ججینکو بیلوبا معرفی می‌شود که با داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی، عفونت‌های زمینه‌ای که سبب ایجاد وزوز گوش شده‌اند درمان می‌کند. این دارو همچنین به افزایش گردش خون کمک می‌کند. نکته مهم در رابطه با این دارو، این است که مصرف این دارو برای کودکان مضر بوده و بهتر است بزرگسالان نیز قبل از مصرف دارو، با پزشک متخصص مشورت کنند تا از بروز تداخلات دارویی جلوگیری شود.

برگ ریحان از دیگر مواد تأثیرگذار در درمان وزوز گوش محسوب می‌شود. برای این کار، برگ ریحان را باید بپزید و از صافی رد کنید تا آبش به طور کامل گرفته شود. آب گرفته شده را اندکی گرم کنید و به کمک قطره چکان، آن را در گوش‌های خود به تعداد دو الی سه قطره  بریزید. بهتر این کار را طی 3 الی 4 روز انجام دهید تا بتوانید نتیجه‌ای بگیرید.

روغن بابونه نیز می‌تواند در آرام سازی وزوز گوش مؤثر باشد. به این صورت که چند قطره را در گوش خود بریزید و ماساژ  دهید. شما می‌توانید از روغن سیاه دانه نیز به همین ترتیب استفاده کنید. البته مصرف سیاه دانه به صورت خوراکی نیز می‌تواند به درمان وزوز گوش کمک کند. برای این کار مقداری عسل را با مقداری سیاه دانه ترکیب کنید و روزانه به صورت ناشتا مصرف کنید.

عنبر نسا خاصیت ضد باکتریایی داشته و می‌تواند به درمان عفونت گوش کمک کند. برای مصرف این داروی گیاهی، آن را بسوزانید و با بینی خود آن را استنشاق کنید. بوی این دارو از طریق بینی به گوش رسیده و تأثیر خود را می‌گذارد. توجه داشته باشید که ویتامین  A در انجام درست عملکرد گوش نقش مهمی دارد و به کمک این ویتامین اجزای مختلف گوش از جمله حلزون، گوش داخلی و... می‌توانند عملکرد خود را به درستی انجام دهند. در نتیجه بهتر است برای درمان وزوز گوش، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین A را در رژیم غذایی خود قرار دهید. یکی از این مواد کدو تنبل است که شما می‌توانید به صورت کبابی، بخارپز، سالاد پر شده و... مصرف کنید.

 

دم‌نوش تخم شنبلیله نیز می‌تواند به درمان وزوز گوش کمک کند. به این صورت که مقدار تختم شنبلیله را در آب جوش بریزید و چند دقیقه داغ کنید و روزانه مصرف کنید. مصرف این دم‌نوش برای زنان باردار و به همراه شیر ممنوع است. روغن خردل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و موم بیشتری در گوش تولید می‌کند. همچنین با افزایش گردش خون، عفونت گوش را درمان می‌کند. برای مصرف روغن خردل، آن را کمی گرم کنید و در گوش خود بریزید، سپس روغن را از گوش خارج کرده و داخل آن را پاک‌سازی کنید.

درمان وزوز گوش با بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش

بیشتر بخوانید درمان گوش درد

 

دم‌نوش عسل و زنجبیل نیز به عنوان بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش شناخته می‌شود. برای این مصرف این دم‌نوش، زنجبیل را درون آب بریزید و چند دقیقه بجوشانید. سپس از صافی رد کنید و عسل را درون آن بریزید. مصرف این دم‌نوش، به صورت روزانه و چند بار در طول روز، به درمان وزوز گوش کمک شایانی خواهد کرد. برای درمان وزوز گوش، همچنین می‌توانید مصرف سیر را نیز افزایش دهید. سیر خاصیت ضد باکتریایی داشته و عفونت گوش را درمان می‌کند. همچنین با افزایش گردن خون، التهاب گوش ناشی از قرار رفتن در ارتفاعات و یا محیط سرد را از بین می‌برد. برای تهیه روغن سیر، می‌توانید دو حبه سیر را خرد کرده و درون روغن کنجد سرخ کنید. سپس روغن را داخل گوش بریزید. البته می‌توانید سیر را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید.

پیاز نیز می‌تواند به درمان وزوز گوش کمک کند. پیاز خاصیت ضد عفونی داشته و عفونت و التهاب گوش را از بین می‌برد. برای این کار پیاز را گرم کنید و اجازه دهید تا سرد شود. سپس آب پیاز را بگیرید و از یک صافی رد کنید. چند قطره را در گوش بریزید و منتظر نتایج آن باشید.

سخن پایانی

وزوز گوش می‌تواند به دلایل مختلفی رخ بدهد. پزشک متخصص ابتدا به بررسی گوش‌های شما می‌پردازد و علت ایجاد وزوز گوش را تشخیص می‌دهد. سپس به تجویز دارو و یا انجام برخی کارها می‌پردازد. توجه داشته باشید که انتخاب روش درمانی وزوز گوش، بر اساس علت ایجاد آن انجام می‌شود. یکی از روش‌های درمان وزوز گوش، مصرف بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش است. انواعی از داروهای گیاهی وجود دارند که به اشکال مختلفی عفونت و وزوز گوش را درمان می‌کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله