دندانپزشکی و سلامت دهان

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

آیا از عوارض لیزر موهای زائد و سرطان مطلع هستید؟

اگر از روش های سنتی رفع موهای زائد مانند اصلاح خسته شده اید، ممکن است به لیزر موهای زائد فکر کنید. برای اکثر افراد، لیزر موهای زائد بی خطر است. همچنین این روش با عوارض جانبی طولانی مدت مرتبط نیست. اما با این حال، بحث در مورد عوارض لیزر موهای زائد و سرطان زیاد است. اگرچه عوارض جانبی موقت و جزئی ممکن است بعد از لیزر کردن موهای زائد رخ دهد، اما سایر عوارض نادر هستند.

اگر شما نیز نگران عوارض لیزر موهای زائد و سرطان هستید، حتما به خواندن این مقاله از خوب میشی ادامه دهید تا اطلاعات خوبی در این رابطه کسب کنید .

 

پیشنهاد مطالعه : هر آنچه که قبل از انجام لیزر پوست باید بدانید!

 

رایج ترین عوارض لیزر موهای زائد

اگرچه لیزر موهای زائد به طور کلی بی خطر است، اما برخی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که قبل از درمان باید از آنها آگاه باشید:

 

برخی از عوارض جانبی معمول لیزر موهای زائد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • قرمزی و تحریک پوست: لیزر موهای زائد می تواند باعث قرمزی، تورم و خارش موقت در اطراف ناحیه تحت درمان شود. این یک واکنش طبیعی است و معمولا در عرض چند ساعت یا چند روز از بین می رود.
  • سوختگی و رنگدانه: اگر لیزر روی پوستی که برنزه شده است یا مستعد حساسیت به نور ناشی از برخی داروها است، اعمال شود، یا اگر پوست بیش از حد حساس بوده یا آسیب دیده باشد، ممکن است باعث سوختگی شود. سوختگی‌ ها می‌ توانند رنگ پوست را تغییر دهند و بهبودی آن مدتی طول بکشد.
  • جای زخم: اگرچه این عوارض لیزر موهای زائد نادر است، اما می تواند در برخی موارد باعث ایجاد جای زخم شود. اگر ناحیه تحت درمان عفونی شود یا پوست بعد از عمل به درستی مراقبت نشود، این احتمال بیشتر است.
  • آسیب چشم: روش حذف موهای زائد شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که خطر آسیب بالقوه جدی چشم وجود دارد، به خصوص زمانی که از عینک محافظ استاندارد و مناسبی استفاده نشود. به همین دلیل است که باید هم فرد تحت درمان و هم اپراتور لیزر، از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام لیزر از آسیب جلوگیری شود.

 

عوارض جانبی شدید ناشی از لیزر موهای زائد

به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند منجر به عوارض جانبی شدیدتری شود. در صورتی که از کیت‌ های لیزر خانگی استفاده کنید یا اگر لیزر موهای زائد را در یک مرکز نامعتبر و فاقد گواهینامه انجام دهید، خطر افزایش می‌ یابد. به طور کلی، عوارض نادر ناشی از لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • رشد بیش از حد مو در ناحیه درمان: گاهی اوقات این اثر با ریزش مو بعد از عمل اشتباه گرفته می شود
  • تغییرات در بافت کلی پوست: اگر اخیراً برنزه شده باشید، ممکن است در معرض خطر بیشتری باشید.
  • تاول و پوسته پوسته شدن پوست: این اثرات ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب خیلی زود و پس از لیزر ایجاد شود.

به طور کلی، احتمال بروز عوارض جانبی جدی‌ تر برای افرادی که رنگ پوست تیره‌ تری دارند بیشتر است. این افراد باید مراقب باشند و خدامت لیزر موهای زائد را فقط از یک ارائه دهنده که تجربه زیادی دارد و ترجیحاً مطب متخصص پوست یا جراح پلاستیک، دریافت کنند. زیرا افرادی که رنگ پوست تیره‌ تری دارند بیشتر در معرض خطر مواردی مانند سوختگی و آسیب دائمی با دستگاه‌ های لیزر موهای زائد هستند.

عوارض لیزر موهای زائد

پیشنهاد مطالعه: بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست حساس

 

عوارض لیزر موهای زائد در دوران بارداری

به طور کلی، لیزر موهای زائد در بارداری توصیه نمی شود. این در درجه اول به این دلیل است که هیچ مطالعه انسانی ایمن بودن لیزر موهای زائد در دوران بارداری را اثبات نکرده است.

ممکن است برای موهای زائدی که در دوران بارداری رشد کرده اند، لیزر موهای زائد را بخواهید. نواحی رایج افزایش رشد مو شامل سینه ها و شکم است. با این حال، در بیشتر موارد، این موها خود به خود می ریزند، بنابراین اگر تا پایان بارداری خود صبر کنید، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید.

بنابراین اگر باردار هستید و به دنبال لیزر موهای زائد هستید، بهتر است کهتا بعد از زایمان صبر کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: هرآنچه که باید از روش میکرودرم آبریژن بدانیم | میکرودرم آبریژن چیست ؟

 

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

این یک شایعه است که لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود. در واقع، با توجه به بنیاد مراقبت از پوست، این روش گاهی اوقات برای درمان اشکال خاصی از ضایعات پیش سرطانی نیز استفاده می شود.

به طور کلی، لیزرهای مختلفی برای درمان آسیب های ناشی از نور خورشید و چین و چروک استفاده می شود. لیزرهای مورد استفاده برای حذف موهای زائد یا سایر روش‌ های پوستی، دارای حداقل تابش هستند. همچنین، حداقل مقدار آن فقط روی سطح پوست اعمال می شود. بنابراین، این روش، به هیچ عنوان خطر ابتلا به سرطان را ندارند.

 

عوارض لیزر موهای زائد و ناباروری

باز هم هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود وجود ندارد.زیرا لیزرها فقط به پوست نفوذ می کنند و به هیچ اندام دیگری نمی رسند یا بر آن تأثیر نمی گذارند. لیزر موهای زائد حتی در نواحی حساس مانند کشاله ران معمولاً بی خطر است.

لیزر موهای زائد

پیشنهاد مطالعه: انواع پوست و بهترین روش های مراقبت از آن

 

لیزر موهای زائد تمام بدن: آیا خطرات آن ارزش آن را دارد؟

در حالی که لیزر موهای زائد به طور کلی بی خطر است، مهم است که قبل از شروع درمان، خطرات و مزایای بالقوه را در نظر بگیرید. اگر به دنبال لیزر موهای زائد برای صورت یا کل بدن خود هستید، آگاهی از عوارض جانبی احتمالی آن بسیار مهم است. به طور کلی، لیزر موهای زائد روشی مطمئن و موثر برای کاهش موهای زائد طولانی مدت است. در حالی که برخی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد، اما معمولاً این عوارض خفیف و موقتی هستند. با انتخاب یک پزشک دارای مجوز و با تجربه، پیروی از دستورالعمل‌ های مراقبت‌ های پس از لیزر و آگاهی از خطرات احتمالی، می‌ توانید احتمال بروز هرگونه عوارض جانبی منفی ناشی از لیزر موهای زائد را به حداقل برسانید.

 

اگر شما نیز تجربه ای در رابطه با عوارض لیزر موهای زائد و سرطان دارید، حتما در قسمت کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید