دندانپزشکی و سلامت دهان

قرار است عاشق تورنتو شوید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

تا حالا به مهاجرت به کانادا فکر کردید ؟ با شهرهای این کشور آشنایی دارید؟ در اینجا کامل به طور کامل با شهر تورنتو و نحوه زندگی آشنا میشوید.

قرار است عاشق تورنتو شوید

مهاجرت به تورنتو برخلاف سایر موارد، یک تجربه کاملاً کنجکاوانه و شهری است. شهری با تنوع و چندفرهنگی است و ترکیبی از طبقات اجتماعی بالا و پایین، شیک و در دسترس را به یک ترکیب متمایز مخلوط می کند. اگر غذایی وجود داشته باشد که سعی کرده اید آن را امتحان کنید، احتمال دارد که تورنتو دارای یک فروشنده خیابانی ، ناهار خوری خوب ، یک اغذیه فروشی عالی و یا یک جشنواره 3 روزه  روزه که به آن غذاها اختصاص داده شده، داشته باشد.

 

یا شاید شما یک سرگرمی برای سرگرمی داشته باشید - در این صورت تورنتو ناامید کننده نمی شود. با چراغهای روشن Massey Hall، خانه اپرای تورنتو، باله ملی کانادا و کارناوال پایان تابستان و CNE چیزی نیست که فرآهم نکرده باشد. دوست داری به دیدن ستارگان بروی؟ این شهر الکترونیکی با TIFF ، جشنواره بین المللی فیلم تورنتو، در هم تنیده شده اند.

اگر دلتان برای فضای عالی داخل شهر تنگ شده، در امتداد مسیر پیاده روی خلیج پل خاکستری قدم بزنید، در امتداد ساحل وسیع دریاچه انتاریو قدم بزنید و از مناطق غنی و چوبی جنگل های پارک استفاده کنید. چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد! ممکن است شما برای چند روز بیایید و سرانجام جدی عاشق اینجا شوید. در مورد شرایط مهاجرت به تورنتو بیشتر بخوانید.

در تورنتو چه کاری انجام دهیم

۱.برج CN: دید وسیع از شهر

هیچ سفری در تورنتو بدون دیدن برج CN کامل نمی شود. نمادین و دوست داشتنی، بلندترین ساختار عمودی نیمکره غربی که چشم انداز شگفت انگیزی از تورنتو و همینطور دریاچه لرزان انتاریو از روی برج دیده بانی شیشه ای خود در  ارتفاع نفس گیر ۱۱۲۲ فوتی به دست می دهد. جویندگان آدرنالین فرصتی برای امتحان کردن "پیاده روی روی لبه" به دست می آورند، جایی که بازدید کننده هایی که به سیستم راه آهن سقفی دسترسی دارند ، لبه سقف را طی می کنند. پس از پایان کار، به سمت رستوران گردان، رستوران 360، در زیر بروید.

۲.مرکز راجرز: برای عاشقان ورزش

قبلا با نام گنبد آشمان، مرکز راجرز جایی است که همه رویدادهای مهم ورزشی و کنسرت ها برگزار می شوند. این "خانه آبی های جیز" ، تیم MLB تورنتو است. همچنین میزبان چندین مسابقه تنیس و کنسرت تاریخی با نام های بزرگی مانند کلد پلی و دیوید بووی بوده است. سخنی برای خردمندان: وقتی هوا آفتابی یا بارانی است با خود کلاه به همراه بیاورید، چون سقف گنبد در حین رخداد ها باز می شود. از یک بازی با یک آبجو و هات داگ یا موسیقی در زیر ستاره ها لذت ببرید!

۳.تالار مشاهیر هاکی: اوه چقدر کانادایی

نمایش افسانه های زنده هاکی، تاریخ ورزش و رخدادهای به یاد ماندنی نادر و دوست داشتنی در تالار مشاهیر هاکی قرار دارد. تالار مشاهیر واقع در مرکز شهر گوشه خیابان Front و خیابان Yonge، افراد، داستان های آنها، جام باشکوه استنلی و نمایشگاه های فراوانی را به یاد می آورد که بازی های مهم و سرنوشت ساز مانند کانادا در مقابل اتحاد جماهیر شوروی در سال 1972 را به یاد می آورد.

۴.گالری هنری انتاریو: فرهنگ را کاوش کنید

زباله معماری پسامدرنیستی معروف فرانک گری نقش خود را روی AGO، که بیشتر به این شکل شناخته می­شود، به جا گذاشته است. این گالری واقع در خیابان Dundas، بیش از 480،000 فوت مربع مساحت دارد و آن را به یکی از بزرگترین گالری های هنری در آمریکای شمالی تبدیل کرده است. این مجموعه دائمی فرصتی مناسب برای دیدن هنرمندان اصلی کانادایی مانند "گروه هفت "، کار از هنرمندانی مانند پیکاسو، قطعاتی از جریانات اصلی مانند دوره رنسانس و باروک و همچنین هنرهای آفریقایی و اقیانوسیه است. نمایشگاههای ویژه شامل نمایشگاهی از هنرمندان آوانگارد و آزمایشی، کارهایی از مونه، آثاری از هنرمندان بومی کانادا و فضای آرشیوی است. AGO همچنین با کالج هنر و طراحی انتاریو رابطه نزدیکی دارد و غالبا میزبان نمایشگاه های فارغ التحصیلی در پایان سال است.

۵. مرکز Eaton تورنتو: برای خوره های خرید

یکی از شلوغ ترین (و بزرگترین) مراکز خرید در آمریکای شمالی ، مرکز ایتون تورنتو است که کل بلوک را از خیابان Dundas تا خیابان Queen می گیرد. اینجا، قطب اصلی این دو ایستگاه حمل و نقل است و دارای سه طبقه و همچنین مجسمه ای زیبا از غازهای کانادا در قسمت بالایی است. این مرکز اخیرا شاهد بازسازی های اساسی و اضافه شدن چندین مارک بزرگ مانند ویکتوریا سیکرت، کیت اسپاد و ویلفرد و مک است. کتابفروشی ایندیاگو چپتر بزرگترین مکان در تورنتو است و پایین ترین قسمت این مرکز دارای یک "غذاخوری شهری" مدرن و شفاف با چندین گزینه عالی فست فودی است. کسانی که به دنبال گذراندن روز خرید هستند بهتر است کفش های راحتی خود را به بیاورند زیرا پس از اتمام کار می توانید ورودی خیابان Dundas را درست روی میدان Dundas قرار دهید.

 

کی از تورنتو بازدید کنیم

تابستان از ماه می در تورنتو آغاز می شود. ماه ژوئن ، آغاز لومیناتو، جشنواره هنری و ادبی دو هفته ای است که در سالن های مختلف در سطح شهر مانند کتابخانه زیبا Gladstone، میدان Dundas در فضای باز و ساختمان های دانشگاه تاریخی تورنتو برگزار می شود. بوی فستیوال های غذا از طریق بوی لذت بخش تابستان در هوا پخش می شود. شما نمی خواهید طعم و مزه اساسی Danforth را که یک مهمانی بزرگ است که به همه چیز یونان و مدیترانه اختصاص دارد، از دست دهید. مسافران می توانند راهپیمایی Pride و جشنواره جاز ساحلی یا هر تعداد کنسرت در فضای باز و آخر هفته را در آمفی تئاتر Molson و Fort Garrison تجربه کنند. در پاییز، High Park ، Riverdale ، و دنباله Don Valley دارای چشم اندازهای دیدنی از تغییر برگهای پاییز می باشند و زمستان فعالیت های خوبی همچون جوایز موزیک ویدئو Much، اسکیت در سال نو را در میدان مل لستمن و تالار شهر در مرکز شهر به ارمغان می آورد.

چطور به تورنتو برویم

هواپیما

به جز پروازهای منطقه ای و مراکز محلی مانند فرودگاه بوتانویل، تورنتو دارای دو فرودگاه بین المللی است. فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو برای کلیه پروازهای بین المللی و مسافت طولانی و همچنین سفرهای داخلی و قاره ای وجود دارد. اکثر خطوط هوایی پروازهای مستقیمی از Pearson مانند لوفت هانزا، کی ال ام، خطوط هوایی  سنگاپور، Qantas ، خطوط هوایی بریتانیا و غیره دارند و از این رو پروازهای به صورت روزانه از پایانه فرودگاه مرکز شهر تورنتو، فرودگاه بیلی بیشپ شهر تونتو، پرواز می کنند. پروزاهای آن جا همانند پروزاهای قاره ای،داخلی بوده و چهاررا اصلی پروزاهای خطوط هوایی پورتر است. پیرسون بسته به ترافیک، حدود 20 تا 25 دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد.

قطار

مسافران سراسر کانادا از برند راه آهن / خطوط ریلی VIA استفاده می کنند که میزبان قیمت های لحظه آخری در هر سه شنبه برای سفرهای یک طرفه یا دو طرفه از اتاوا، مونترال و حتی مونکتون نیوبرانزویک است. معالات، هر وقت بتوانید چانه زنی کنید، می توانند تا ۳۹ دلار برای بلیط یک طرفه بین تورنتو و مونترال و ۱۱۲ دلار برای سفرهای دوطرفه کاهش یابند. می توانید قطار به سمت غرب را برای سفر سه روزه VIA در کابین های شگفت انگیز شب گذرانی را با ۱۰۰۰ دلار سوار شوید. از چشم اندازهای زیبا چه در تابستان و چه زمستان می توانید لذت ببرید.

خودرو

بهترین روش سفر به یا از تورنتو مخصوصا اگر در شهرهای نزدیک مانند اتاوا، مونترال، سیراکاز، روچستر، آلبانی، نیویورک، بوستون و واشنگتن باشید، سفر با خودرو است. بزرگراه های I-80 و I-90 مسیرهای منتهی به تورنتو هستند. در داخل شهر نیز مسیر غرب به شرق را می توان از طریق بزرگراه ملی ۴۰۱، همینطور QEW، ۴۲۷ و ۴۱۰ طی کرد.

اتوبوس

هنگام سفر به یا از تورنتو با اتوبوس، بسته به نوع مبدأ یا مقصد گزینه های مختلفی می توانید داشته باشید. اگر از آمریکا وارد می شوید، گری هاوند یا مگاباس بهترین گزینه خواهند بود. برخی شرکت های اصلی اتوبوسرانی کانادا به مقاصد سواحل شرقی مانند نیویورک و بوستون مسافر جابجا می کنند. مگاباس همچنین روش راحت و کم هزینه ای برای مسافرت داخل انتاریو و به کبک با بلیط های کم تر از ۳۰ دلار، در صورت رزرو از هفته پیش، است.

تورنتو کجا بمانیم

بسته به سلیقه شما، شهر دارای هتل بوتیک های شیک و مجللی است که در یورکویل که معمولاً در هر کجا از 150 دلار تا 250 دلار در هر شب هزینه دارد، واقع شده اند. همچنین اماکن لوکس استانداردی در مناطق اقتصادی مانند ریتز کارلتون و چهار فصل، که همگی در یک سطح قیمت قرار دارند، و از حدود ۵۰۰ دلار شروع می شود، وجود دارند. در مورد کار در تورنتو بیشتر بخوانید.

محله های معروف تورنتو

Queen West - این محله پر رفت و آمد و پر رونق در تابستان و زمستان ها زنده و شلوغ است. کوین وست با برخی از شیک ترین رسانه های مد، گالری های هنری و مکانهای زیرزمینی زرق و برق دار با موسیقی جالب و یک نوع کوکتل های جالب وجود دارد. این شهر همچنین دارای هزاران مغازه زیبا، صنایع دستی، مانند فروشگاه Drake General و پاسیو های روباز در فضای باز مانند Sky Yard است.

Danforth - این محله در انتهای شرقی شهر تورنتو قرار گرفته و از آنجا که بسیاری از خانواده های جوان در آن زندگی می کند، دارای یک حس دنج و شهری است. Danforth، همانطور که از نامش پیداست، به دلیل جمعیت مدیترانه ای و غذاهای غنی اش مشهور است و انواع کافه های آب میوه ای و رستوران هایی مانند Dumplings Mother دارد.

Riverdale – محله ی مخلوط از طبقات اجتماعی مختلف با درآمد متفاوت، این محله دارای پارک های اسکیت و پارک های طبیعی زیبا، خانه های متوسط و بلند و همینطور کافی شاپ های معروف و نواحی کاری اشتراکی است.

 

چطور داخل تورنتو بگردیم

حمل و نقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو به نام TTC شناخته می شود هم به شکل داخلی و هم خارجی به خوبی به سیستم حمل و نقل متصل است. ژتون های (کارت مترو، قطار) یکبار مصرف به قیمت ۳.۲۵ دلار برای یکبار سفر گزینه خوبی هستند. برای بازدید کنندگان گزینه بهتر خرید ژتون روزانه به قیمت ۱۲ دلار به همراه استفاده نامحدود در آخر هفته ها است.

تاکسی

استفاده از تاکسی وقتی که در هسته مرکزی شهر هستید منطقی است اما اگر بخواهید سفرهای طولانی تر و به لایه های خارجی داشته باشید قیمت بسیار بالا خواهد رفت. مسیر مرکز شهر تا فرودگاه بین المللی حدود ۳۰ – ۵۰ دلار بسته به شرکت تاکسرانی است.

خودرو

خودروهای اجاره ای داخل شهر از اجاره دهندگان مختلف قابل دسترس است. پارک معمولا اندازه گیری شده و برای یک ساعت پارک چیزی حدود ۵ دلار خواهد بود. پارکینگ های بسیاری وجود دارند که برای پارک در طول روز هزینه ۱۵ دلاری از شما خواهند گرفت. راحت ترین راه برای پیدا کردن جای پارک دنبال گشتن تابلو "Green P" است که نشان دهنده پارکینگ است.

هزینه زندگی در تورنتو

داغ ترین خیابان های خرید تورنتو

در مرکز شهر، بهترین مکان برای خرید بی شک مرکز معروف ایتون (Eaton) است. این مرکز نمادین یک بلوک طول دارد و از خیابان دنداس جنوبی تا خیابان کوئین کشیده می شود و دارای کلیه مارک های معروف لباس مانند Sak و Holt Renfrew و همچنین یک فضای عظیم غذاهای لوکس معروف به Urban Eatery است. تهیه وعده غذایی در Urban Eatery حدود 12 دلار هزینه دارد. نامهای بزرگی مانند L’Occitane و Chanel را می توان در خیابان Bloor نیز یافت. خرید در تورنتو می تواند به همان اندازه ارزان و گران باشد که شما دوست دارید. تعداد زیادی فروشگاه صرفه جو و ارسالی وجود دارد که برای پیدا کردن نام تجاری با قیمت های مناسب ، مانند Burberry با قیمت 400 دلار در بازار وجود دارد.

خوار و بار و دیگر ملزومات

عمده سوپر مارکت ها در تورنتو شامل No Frills، Food Basics،Loblaws ، Longo’s و Rabba Fine Foods است. یک فروشگاه مواد غذایی بسیار مشهور ایتالیایی فروشگاه Pusateri است که اگر طرفدار غذاهای تازه ایتالیایی هستید، حتما باید آن را بررسی کنید. البته در سراسر شهر تعداد زیادی محله های با غذاهای محلی و دارای مواد غذایی قومی وجود دارد.

تورنتو کجا غذا بخوریم

غذا در تورنتو به سادگی بی نظیر است. در شهر، به معنای واقعی کلمه هر نوع غذاهایی وجود دارد که بتوانید آن را تصور کنید شامل فارسی ، هندی ، اتیوپی و چینی موجود است، شما فقط باید تصورش را بکنید. اگر یک ذائقه کاملا مشخص و مشتاق برای غذاخوری های نمایشی دارید، باید رستوران بوکا، انوتاکا سوسلی یا بنت را که متعلق به سرآشپز مشهور سوزور لی است، امتحان کنید. برای ایده از مزرعه – به – رستوران به همراه تجربه غذاخوری سطح مجلل، Montecito کانون داغ جدید شهر است. در مورد سرمایه گذاری در تورنتو بیشتر بخوانید.

مرکز شهر تورنتو میزبان یک تن غذای عالی با کمی حس رسوم محلی است. خیابان جرارد شرقی یک قطب عالی برای غذاهای هندی است در حالی که اسپادینا و بلور میزبان طیف گسترده ای از غذاهای آسیایی هستند. برای غذاهای خانگی ایتالیایی، ایتالیا کوچک در کالج وست بهترین است.

برچسب ها:
مهاجرت
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید