دندانپزشکی و سلامت دهان

راز بوتاکس معده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با بوتاکس معده کسب کنید و با راز بوتاکس معده آشنا شوید، در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

بوتاکس معده که به عنوان درمان تزریق بوتاکس برای کاهش وزن نیز شناخته می شود، یک روش پزشکی است که در سال های اخیر به عنوان راه حلی مناسب، برای کسانی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این روش شامل تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) به عضلات معده است که با هدف کاهش اشتها و کاهش وزن انجام می شود.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با بوتاکس معده کسب کنید و با راز بوتاکس معده آشنا شوید، در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: هایفوتراپی لاغری چگونه انجام می شود؟

 

بوتاکس معده چیست؟

تزریق بوتاکس معده برای مدیریت وزن، به افراد کمک می کند تا وزن سالم خود را از طریق تنظیم سبک زندگی و اصلاح سلامت حفظ کنند. برای این منظور، پزشک با کمک آندوسکوپی (یک لوله انعطاف پذیر مجهز به یک سرنگ که از طریق دهان وارد معده می شود)، سم بوتولینوم  یا بوتاکس را مستقیماً به دیواره معده تزریق می کند. تزریق بوتاکس معده تنها 20 دقیقه طول می کشد و بیمار پس از بهبودی از آرامبخش، می تواند به خانه برود. تزریق بوتاکس معده برای کاهش وزن به بیماران کمک می کند تا به اهداف مدیریت وزن خود دست یابند و در صورت تمایل، بیمار می تواند هر شش ماه یک بار (اما با کاهش اثربخشی بعد از جلسه دوم) این درمان را انجام دهد.

همچنین لازم است بدانید که تزریق سم بوتولینوم A یا BT-A ،مانند بوتاکس، دیسپورت، زئومین و مایبلوک، به ماهیچه های داخل معده، یک روش کاهش وزن کم تهاجمی است. این دارو ماهیچه های دیواره معده را برای حدود سه ماه بی حرکت می کند و از انقباض آنها جلوگیری می کند که باعث می شود غذا برای مدت طولانی تری در معده بماند، هضم را کند می کند و به شما کمک می کند سریعتر و برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

بوتاکس معده

چه کسانی کاندید مناسبی برای استفاده از بوتاکس معده هستند؟

تزریق بوتاکس معده، ممکن است گزینه خوبی برای بزرگسالانی باشد که دارای شرایط زیر هستند:

  • اهداف کاهش وزن متوسطی مانند کاهش وزن قبل از جراحی انتخابی یا کمک به باروری داشته باشند
  • شاخص توده بدنی (BMI) 30 تا 40 داشته باشند
  • با اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش، موفقیتی کسب نکرده اند
  • می خواهند سبک زندگی سالم تری را شروع کنند
  • می خواهند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با اضافه وزن مانند فشار خون بالا، دیابت، سکته مغزی، آپنه خواب یا بیماری قلبی را کاهش دهند.

 

پیشنهاد مطالعه: تاثیر ماساژ شکم برای لاغری + آموزش ماساژ مخصوص شکم

 

در هنگام تزریق بوتاکس معده چه اتفاقی می افتد؟

این عمل در مرکز آندوسکوپی انجام می شود و چیزی حدود 20 دقیقه طول می کشد. برای انجام تزریق بوتاکس معده، پزشک این اقدامات را انجام می دهد:

  • یک داروی آرام بخش مناسب تجویز می کند تا شما را خواب آلود کند
  • یک آندوسکوپ مجهز به سرنگ را از طریق دهان و گلو، به معده وارد می کند. آندوسکوپ، یک لوله منعطف با نور و دوربین است که به پزشک اجازه می دهد تا محل تزریق را ببیند.
  • سم بوتولینوم یا بوتاکس را در چندین نقطه در اطراف پایین معده تزریق می کند.

بوتاکس به معده

ریکاوری و بهبودی پس از تزریق بوتاکس در معده

هنگامی که اثر آرامبخش از بین رفت، می توانید به خانه بروید. اما لازم است یک نفر همراهتان باشد تا رانندگی کند، زیرا ممکن است هنوز احساس خواب آلودگی داشته باشید. حدود یک هفته تا 10 روز پس از عمل، باید متوجه شوید که کمتر گرسنه هستید، هنگام غذا خوردن سریع‌تر سیر می‌شوید و می‌توانید با غذای کمتر احساس سیری کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: لیست 30 کلینیک برتر لاغری در تهران به همراه آدرس و شماره تماس

 

مزایای بوتاکس معده چیست؟

فواید و مزایای بوتاکس معده عبارتند از:

 

  • روش غیر جراحی: بر خلاف جراحی بای پس معده و سایر روش های تهاجمی، بوتاکس معده یک درمان غیرجراحی است که می تواند در یک محیط سرپایی انجام شود.
  • حداقل زمان استراحت: بیشتر افراد می توانند فعالیت های عادی خود را مدت کوتاهی پس از عمل از سر بگیرند.
  • ایمن و موثر: مطالعات بالینی نشان داده است که بوتاکس معده می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجهی در برخی افراد شود.

با این حال، مانند هر روش پزشکی، بوتاکس معده دارای خطرات و عوارض بالقوه ای است.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه انگیزه لاغری را در خود ایجاد کنیم؟+بهترین راه حفظ انگیزه لاغری

 

عوارض جانبی تزریق بوتاکس به معده

تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس به معده برای کسانی که مشکل عضلانی ندارند و به سم بوتولینوم حساسیت ندارند بی خطر است. تزریق ممکن است منجر به خونریزی بسیار کمی در داخل معده شود. در غیر این صورت ممکن است هیچ عارضه جانبی دیگری مشاهده نشود.

برخی از رایج ترین عوارض چانبی ناشی از تزریق بوتاکس به معده می تواند شامل این موارد باشد:

  • تهوع و استفراغ
  • درد و گرفتگی شکم
  • خونریزی یا سوراخ شدن دستگاه گوارش
  • واکنش های آلرژیک به بوتاکس

 

بنابراین مهم است که در مورد خطرات و مزایای بالقوه بوتاکس معده با یک پزشک متخصص در این زمینه صحبت کنید.

 

کاهش وزن با تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس به معده

مطالعات نشان می دهد که تزریق موفقیت آمیز بوتاکس به معده می تواند منجر به کاهش وزن حدود 5 تا 10 درصد در طی شش ماه شود. برای دریافت بهترین نتایج، با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، که ممکن است توصیه کند ورزش منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید و رژیمی را دنبال کنید که بر غذاهای سالم و مغذی تاکید دارد.

پزشک شما همچنین ممکن است پیشنهاد دهد:

  • برای جلوگیری از ناراحتی معده، آهسته غذا بخورید
  • غذای خود را به طور کامل بجوید.
  • زمانی که احساس سیری کردید، غذا خوردن  را متوقف کنید.

سم بوتولینوم یا بوتاکس، ماهیچه های معده را برای حدود سه ماه بی حرکت کرده یا منجمد می کند و پس از آن ممکن است اثرات آن شروع به از بین رفتن کند. در این شرایط با توجه به تشخیص پزشک می توانید 6 ماه بعد از اخرین تزریق بوتاکس معده، مجددا این تزریق را انجام دهید تا تاثیرات آن همچنان باقی بماند و به کاهش وزن مورد نظر خود دست پیدا کنید.

 

کاهش وزن با بوتاکس معده چقدر است؟

اولین هدف بوتاکس معده، تنظیم عادات غذایی مختل شده است. برای این منظور، یک رژیم غذایی سخت و یک لیست تمرینی برای بیماران تهیه می شود تا پس از انجام عمل، از آنها استفاده کنند. اگر بیمار از لیست رژیم غذایی استفاده نکند، در مدت زمان کوتاهی که دارو از بدن دفع می شود، دوباره وزنی که بر اثر اثر دارو از دست داده است، برمی گردد.

به طور کلی در 6-4 ماه پس از تزریق، هدف کاهش وزن 10 تا 20 کیلوگرمی بیماران است. همچنین میزان کاهش وزن، ممکن است با توجه به سن، میزان متابولیسم و دفعات ورزش فرد تغییر کند.

 

اگر شما نیز تجربه ای از انجام بوتاکس معده دارید، حتما تجربیات و نظرات خود را در این رابطه برای ما بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید