دندانپزشکی و سلامت دهان

10 دکتر برتر متخصص آلرژی ایمونولوژیست (متخصص ایمنی‌شناسی) در تهران + شماره تماس و آدرس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه این بخش از خوب میشی اطلاعات بیشتری در رابطه با متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست کسب کنید و با 10 دکتر برتر متخصص آلرژی ایمونولوژیست (متخصص ایمنی‌شناسی) در تهران آشنا شوید.

دکتر متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست مشکلات سلامتی مربوط به سیستم ایمنی را درمان می کند. در واقع ایمونولوژیست ها پزشکانی هستند که تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات سیستم ایمنی را انجام می دهند.

اگر آلرژی غذایی یا فصلی، تب یونجه، اگزما یا بیماری خودایمنی وجود داشته باشد، توصیه می شود که به یک متخصص آلرژی مراجعه شود. وقتی سیستم ایمنی بدن آنطور که باید کار نمی کند، بدن، دفاع کافی در برابر عفونت ندارد و این موضوع می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان یا بیماری های خودایمنی شود که می تواند سیستم ایمنی بدن را بیش از حد تحریک کند.

در ادامه این بخش از خوب میشی اطلاعات بیشتری در رابطه با متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست کسب کنید و با 10 دکتر برتر متخصص آلرژی ایمونولوژیست (متخصص ایمنی‌شناسی) در تهران آشنا شوید.

 

آلرژی چیست؟

آلرژی زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن نسبت به یک آلرژن یا ماده حساسیت زا مانند غذا، گرد و غبار یا گرده، بیش از حد واکنش نشان دهد. علائم آلرژی شامل سرفه، عطسه، خارش گلو یا آبریزش چشم است و واکنش های آلرژیک شدید منجر به التهاب پوست، ایجاد کهیر و اگزما می شود. همچنین ممکن است باعث کاهش فشار خون، حملات آسم و حتی مرگ نیز شوند.

آلرژن‌های رایج معمولا غذاهایی مانند بادام‌ زمینی و صدف، شوره حیوانات خانگی (ذرات ریز پوست که توسط حیوانات می‌ریزد)، هاگ‌ های کپک و کنه‌ های گرد و غبار را شامل می‌ شود.

 

الرژی

 

پیشنهاد مطالعه: آلرژی غذایی چیست ؟ | تست + علائم + درمان

 

متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست چه کاری انجام می دهد؟

متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست که معمولاً به عنوان متخصص ایمنی‌شناسی نیز شناخته می شود، پزشکی است که به طور ویژه برای تشخیص، درمان و مدیریت آلرژی، آسم و اختلالات ایمونولوژیک از جمله اختلالات نقص ایمنی اولیه آموزش دیده است. ایمونولوژیست ها در کنار ویزیت بیماران، تحقیقاتی را انجام می دهند تا بفهمند چرا سیستم ایمنی همیشه به درستی کار نمی کند.

زمانی که سیستم ایمنی به درستی برای محافظت از بدن کار نکند، ممکن است چندین سیستم ارگان تحت تاثیر قرار گیرند و اختلالات خودایمنی ایجاد شود. در این شرایط لازم است که به یک ایمونولوژیست مراجعه شود. برای درمان بهتر و تخصصی تر، ممکن است متخصصان ایمنی شناسی با متخصصان دیگری مانند روماتولوژیست (rheumatologist) از نزدیک همکاری کنند و یا بیمار را به آنها ارجاع دهند.

 

در چه شرایطی لازم است به یک ایمونولوژیست برای درمان مراجعه کرد؟

سیستم ایمنی ترکیبی پیچیده از اندام‌ها، سلول‌ها و مواد شیمیایی است که از بدن را در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سایر مهاجمان مضر محافظت می‌کند. اختلالات سیستم ایمنی بسیار جدی است و باید توسط یک متخصص درمان شود. وقتی بیمار هستید یا یک واکنش آلرژیک دارید، سیستم ایمنی بدن آنطور که باید کار نمی کند. در این شرایط، ایمونولوژیست ها از طریق آزمایشات و تشخیص، می توانند فورا بیماری ها را پیدا کرده و درمان کنند. در واقع وقتی تشخصی داده شود که چه چیزی باعث بیماری شده است، می توانید سلامت خود را بازیابید و از آسیب بیشتر به بدن خود جلوگیری کنید.

برای بررسی و درمان انواع مشکلات پزشکی، از جمله موارد زیر لازم است که به دکتر متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست ها مراجعه شودک

  • بیماری های تنفسی (مربوط به ریه و تنفس)، از جمله آسم، سینوزیت و بیماری های ریوی شغلی
  • بیماری های چشمی مانند رینیت آلرژیک یا تب یونجه
  • بیماری های پوستی مانند اگزما و درماتیت تماسی
  • واکنش های شدید به داروها، غذا، واکسن ها و نیش حشرات
  • اختلالات دستگاه گوارش
  • بیماری های خود ایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس یا لوپوس

این متخصصان همچنین تحقیقاتی را روی سلول های بنیادی، مغز استخوان، پیوند اعضا و ژن درمانی نیز انجام می دهند.

 

پزشک متخصص الرژی ایمونولوژیست

 

پیشنهاد مطالعه: آلرژی فصل بهار | حساسیت فصلی، دارو و درمان

 

آشنایی با 10 دکتر برتر متخصص آلرژی ایمونولوژیست (متخصص ایمنی‌شناسی) در تهران

اگر به دنبال بهترین دکتر متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست در تهران هستید، حتما لیستی که در ادامه آماده کردیم را تا انتها بررسی کنید تا بتوانید بهترین پزشک متخصص ایمنی شناسی را بهتر و راحتتر پیدا کنید:

 

دکتر شهرام سیدی، بهترین متخصص ایمونولوژی بالینی و آلرژی در تهران

دکتر شهرام سیدی دکترای پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکترای تخصصی ایمونولوژی را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ نمودند و عضو مرکز تحقیقات RCGLD دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران نیز هستند.

شما می توانید برای درمان انواع آلرژی، انجام تست آلرژی پوستی، تست آلرژی غذایی، تست آلرژی دارویی، آسم، حساسیت پوستی و سایر مشکلاتی که با سیستم ایمنی بدن سروکار دارند، به تخصص و مهارت دکتر شهرام سیدی اعتماد کرده و درمان مناسبی را برای این مشکلات دریافت کنید.

  • آدرس مطب دکتر شهرام سیدی: خیابان شریعتی، نرسیده به پل صدر، کوچه کسری، پلاک ۱۶۰۷/۱، واحد 1
  • شماره تماس دکتر شهرام سیدی: 02122008100

 

دکتر اصغریان، پزشک برتر آلرژی در تهران

کلنیک فوق تخصصی آسم و آلرژی دکتر مرضیه اصغریان، یکی از بهترین کلینیکهای تهران در زمینه درمان آلرژی، تنگی نفس، سینوزیت و پولیپ بینی آلرژیک ، اسپرومتری، آسم شغلی ، آلرژی دارویی، آلرژی به نیش حشرات، نقص ایمنی اولیه و ثانویه ، تستهای تنفسی ،تستهای آلرژی غذایی ، تستهای آلرژی تنفسی ، تست پوستی ، تست پریک ، ایمونوتراپی ( واکسن آلرژی ) ، آسم ورزشی، گزما، خارش، حساسیت فصلی (آلرژی بینی )، سرفه مزمن و سایر مشکلات مربوط به ایمنی بدن هستند و می توانید با خیال راحت از خدمات این کلینیک برای بهبود بهره مند شوید.

  • آدرس کلینیک دکتر اصغریان: خیابان پیروزی، بین خیابان اول و دوم نیرو هوایی، جنب مسجد قدس، ساختمان پزشکان 275، طبقه 4، واحد 9
  • شماره تماس کلینیک دکتر اصغریان: 09394542347  -   02177174622 

 

دکتر هوشنگ گرجی پور، بهترین پزشک متخصص آلرژی کودکان در تهران

دکر هوشنگ گرجی پور، فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی هستند و با 22 سال سابقه درخشان در این زمینه، به طور تخصصی در زمینه درمان آلرژی در کودکان فعالیت دارند. 

  • آدرس دکتر هوشنگ گرجی پور: جنت آباد جنوبی - نرسیده به کاشانی - نبش خیابان نیرو - ساختمان آتام - طبقه سوم - واحد 44
  • شماره تماس دکتر هوشنگ گرجی پور: 09357670119  - 02146140255

 

دکتر حبیب سهیلی، بهترین ایمونولوژیست در تهران

دکتر حبیب سهیلی متخصص داخلی و فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی هستند و تخصص و تجربه بسیار خوبی در تشخصی و درمان بسیار از مشکلات مربوط به سیستم ایمنی بدن و آلرژی دارند.

  • آدرس دکتر حبیب سهیلی: بلوار مرزداران - بین آریافر و سرسبز - بعد از بانک رفاه - پلاک 80 - واحد 5
  • شماره تماس دکتر حبیب سهیلی: 02126702070

 

دکتر محبوبه منصوری، بهترین پزشک زن متخصص آلرژی ایمونولوژیست

دکتر محبوبه منصوری ، فوق تخصص ایمونولوژی بالینی وآلرژی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد که ازسال ۱۳۸۵ در رشته ایمونولوژی بالینی وآلرژی از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شد. زمینه کاری ایشان ایمونولوژی بالینی وآلرژی است. ایمونولوژی بالینی مرتبط با بیماری هایی است که سیستم دفاعی بدن را بصورت مادرزادی تحت تاثیر قرار می دهند لذا تشخیص و درمان بیماری های نقص ایمنی اولیه از تخصصهای اصلی دکتر منصوری است.

  • آدرس دکتر محبوبه منصوری: خیابان شریعتی, بعد از مترو شریعتی, خیابان مینا, پلاک ۴, واحد همکف شرقی
  • شماره تماس دکتر محبوبه منصوری: ۰۲۱۲۲۲۷۰۰۹۱ - ۰۲۱۲۲۲۷۰۳۷۷

 

دکتر فرشته سالاری، بهترین پزشک خانم متخصص آلرژی در تهران

دکتر فرشته سالاری، فوق تخصص آسم ، آلرژی و نقص ایمنی هستند و می توانید برای درمان مشکلات مربوط به سیستم ایمنی بدن و آلرژی به تخصص و تجربه این پزشک خانم اعتماد کرده و مراحل درمان مربوط به بیماری و مشکل خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید.

  • آدرس دکتر فرشته سالاری:  بلوار آیت الله کاشانی،جنب گستان شمالی،ساختمان پزشکان،بلوک سه،طبقه اول
  • شماره تماس دکتر فرشته سالاری: 02144082370  -  09915012183

 

دکتر علیرضا شفیعی، پزشک برتر متخصص آلرژی در تهران

دکتر علیرضا شفیعی، فوق تخصص آلرژی و ایمنی‌شناسی بالینی (آلرژی و ایمونولوژی بالینی) و فوق تخصص آسم و آلرژی هستند و در زمینه درمان مشکلاتی همچون آسم و حساسیتهای تنفسی، حساسیت فصلی، حساسیت های غذایی، دارویی و اختلالات ایمنی، کهیر، اگزما و حساسیت های پوستی، تست تشخیص آلرژی (پِریک و پچ) ، تست تنفسی (اسپیرومتری)، تزریق سرم اتولوگ، حساسیت زدایی یا ایمونوتراپی (تزریق واکسن) و حساسیت زدایی به حیوانات خانگی (PET) تخصص و تجربه بسیار بالایی دارند.

  • آدرس دکتر علیرضا شفیعی: فلکه سوم تهرانپارس. خیابان حجربن عدی(خوشوقت). ابتدای کوچه 188 غربی(ریحانچی). پلاک 1. ساختمان پزشکان امید. طبقه 5. واحد 14
  • شماره تماس دکتر علیرضا شفیعی: 02177736404

 

کلام آخر

پزشک متخصص آلرژی یا ایمونولوژیست نحوه عملکرد سیستم دفاعی بدن (سیستم ایمنی) و درمان بیماران مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی را مورد بررسی قرار می دهد و در درمان و مدیریت آلرژی، آسم و سایر اختلالات سیستم ایمنی تخصص دارد. در این مقاله تعدادی از بهترین پزشکان متخصص آلرژی ایمونولوژیست (متخصص ایمنی‌شناسی) در تهران را معرفی کردیم که امیدواریم بتوانید با استفاده از این اطلاعات بهترین پزشک را انتخاب کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید