دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین ترکیب رنگ برای کابینت آشپزخانه های کوچک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

برای آشنایی بیشتر با رنگ آشپزخانه کوچک (از رنگ کابینت گرفته تا دیوار و ...) با ما همراه باشید.

از آشپزخانه کوچک و خسته کننده خود خسته شده اید؟ حتی نمی خواهید پای خود را در آنجا بگذارید، چه برسد به اینکه در آن فضای کوچک آشپزی کنید و با خانواده خود وقت بگذرانید؟ به نظر شما راهی جز تغییر خانه برای حل این مشکل وجود ندارد؟ اشتباه نکنید! هرگز قدرت رنگ آشپزخانه کوچک برای بزرگ نشان دادن را دست کم نگیرید! اگر به دنبال ایجاد تغییرات جذاب در آشپزخانه خود هستید، به جای بازسازی کامل و صرف هزینه های زیاد، تنها با انتخاب بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه و صفحه کابینت آشپزخانه های کوچک می توانید به این محیط جان بدهید.

آشپزخانه یکی از مهم ترین مکان های خانه است و به همین دلیل طراحی آشپزخانه و انتخاب طرح و رنگ کابینت و اجزای آن یکی از دغدغه های اصلی اعضای خانواده است. این حساسیت برای آشپزخانه های کوچک افزایش می یابد زیرا اگر نتوانیم بهترین رنگ را برای کابینت آشپزخانه کوچک انتخاب کنیم، باید منتظر یک دکوراسیون و خسته کننده باشیم.

استفاده صحیح از رنگ یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای تغییر هر محیطی است. از آنجایی که آشپزخانه های کوچک گزینه های محدودی برای بازسازی دارند، تغییر رنگ آشپزخانه کوچک می تواند بر نور و روشنایی آشپزخانه تأثیر بگذارد و از نظر بصری بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. به خصوص اگر خانه ای دارید که می خواهید برای فروش آماده کنید یا تازه آن را خریده اید، فراموش نکنید که بهترین رنگ را برای آشپزخانه کوچک انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با رنگ آشپزخانه کوچک (از رنگ کابینت گرفته تا دیوار و ...) با ما همراه باشید.

بهترین ترکیب رنگ برای کابینت آشپزخانه های کوچک:

وقتی صحبت از جذابیت بصری یک آشپزخانه کوچک می شود، رنگ نقش مهمی ایفا می کند. همچنین باید بدانید که رنگ های روشن آشپزخانه های کوچک را بزرگتر نشان می دهند. در ادامه به بررسی معیارهای مهم برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک می پردازیم.

1.از رنگ های روشن کابینت استفاده کنید:

امروزه رنگ کابینت های آشپزخانه کوچک به رنگ های روشن مانند سفید، کرم یا رنگ های خنثی دیگر تمایل دارد تا در عین سادگی، آشپزخانه روشن به نظر برسد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ های سفید و خنثی می تواند راه حل خوبی برای شما باشد. رنگ خنثی نور را منعکس می کند و استفاده از آن برای دیوارها، پیشخوان ها، کابینت ها و سقف ها فضایی منسجم و بدون درز ایجاد می کند که بزرگتر از آنچه هست به نظر می رسد. پیشنهاد می شود برای شناخت بیشتر متریال های جدید و ترند، مقاله‌ی بهترین رنگ صفحه کابینت و بین کابینتی در سال 2023 را مطالعه فرمایید.

2.رنگ آمیزی کابینت های تیره:

برای تنوع بخشیدن به فضا می توانید علاوه بر رنگ خنثی از چند رنگ مکمل ملایم استفاده کنید. برای مثال ترکیب سایه های سفید در کنار هاله رنگ هایی مانند قهوه ای یا رنگ چوب این روزها در بسیاری از آشپزخانه های کوچک استفاده می شود و رنگ چوب به آشپزخانه عمق، گرما و ظرافت می بخشد. اما مراقب باشید که زیاد از این رنگ استفاده نکنید زیرا کابینت های رنگ تیره نور را جذب می کنند و فضا را کوچک جلوه می دهند.

بنابراین لازم است که درب این کابینت ها را پوشانده و یا آنها را رنگی و روشن کنید. اگر کابینت ها به هم ریخته هستند و نمی‌توانید به راحتی آن‌ها را رنگ کنید، به تعویض بین کابینتی ها و صفحه کابینت ها، با هزینه بسیار کمتر می‌توانید فکر کنید.

3.ترکیب رنگ دیوارها با کمی رنگ روشن به جز سفید:

اگر از آشپزخانه کاملا سفید خود خسته شده اید، سقف را سفید بگذارید، اما دیوارها را با رنگ روشن دیگری ترکیب کنید. می‌توانید آن را با رنگ های روشن و پاستلی (رنگ های روشن با ترکیب رنگ سفید) که این روزها مد شده اند ترکیب کنید. رنگ های پرطرفدار در این قسمت شامل آبی روشن، کرم، زرد و سبز نعنایی است که برای جذابیت بیشتر آشپزخانه استفاده می شود.

اگر دوست دارید رنگ دکوراسیون آشپزخانه کوچک یا رنگ کابینت آشپزخانه کوچکتان را به رنگ دلخواهتان تغییر دهید تا جلوه ای بصری داشته باشید، حتما رنگ مکملی را انتخاب کنید که آشپزخانه شما را تیره نکند. زیرا برخی رنگ ها مانند تیره فضا را تیره نشان می دهند اما رنگ خاکستری مکمل بهتری است.

اگر می خواهید جسارت بیشتری نشان دهید، فقط از رنگ های مشکی، قهوه ای، سبز یا نارنجی در لوازم تزئینی و رنگ پرده استفاده کنید و از رنگ آمیزی دیوارها با این رنگ ها خودداری کنید.

4.توجه به رنگ وسایل بزرگ در انتخاب بهترین رنگ برای آشپزخانه کوچک:

در انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه های کوچک به متریال کابینت و میزان بازتاب نور، دستگیره های کابینت و رنگ بین کابینتی و صفحه کابینت با حالت دلخواه خود توجه کنید. آن را با رنگ روشن کنید تا هنگام آشپزی در آشپزخانه کوچک خود، جادوی رنگ روشن را مستقیماً در خلق و خوی خود مشاهده کنید. در این راه، میتوانید از یک مجله‌ی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

5.کابینت آشپزخانه سفید:

کابینت آشپزخانه سفید فضای وسیعی را نشان می دهد و البته نمی خواهید محدودیتی برای ورود رنگ های دیگر به این فضا داشته باشید. با توجه به ویژگی های کابینت های سفید که دارای فضا و طراحی شیک هستند، این کابینت های رنگی می توانند بهترین انتخاب برای یک آشپزخانه کوچک باشند، اما اگر فکر می کنید این رنگ در دراز مدت می تواند برای شما خسته کننده باشد. پیشنهاد می کنیم آن را با رنگ های دیگر ترکیب کنید. مثلا با صفحه کابینت های طرح چوب و یا طرح سنگ، این ترکیب فوق العاده زیبا و شیک است.

بهترین ترکیب رنگ برای کابینت آشپزخانه 2023

چه رنگی برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنید که نه تنها زیبا و جذاب باشد بلکه به رنگ سال نزدیک باشد و بعد از مدتی از مد افتادن از رنگ کابینت خود خسته نشوید و برای شما تکراری نخواهد بود، خودش یک تصمیم است. اما با کمی دقت و هیجان از لحظات هیجان انگیز در انتخاب رنگ خود می توانید این مرحله را پشت سر گذاشته و وارد مرحله لذت بردن از انتخاب زیبای خود شوید.

خلاصه اصول انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ کابینت باید به گونه ای باشد که ترکیب رنگی مناسبی با محیط اطراف ایجاد کند. مهمترین اصل انتخاب رنگ همین موضوع است. این اصل فقط در مورد کابینت و آشپزخانه نیست. در رنگ آمیزی ساختمان ها و سایر مواردی که رنگ آمیزی می شود نیز وجود دارد.

با این امید که راهنمای مفیدی در انتخاب سبک و رنگ کابینت برای شما باشد، هدف از ارائه این مطلب بوده است.

برچسب ها:
آشپزخانه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید