دندانپزشکی و سلامت دهان

نکات ضروری برای خرید بلیط چارتر که قبل از سفر باید به آن توجه کنید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

برای خرید بلیط چارتر باید به چند نکته مهم نیز توجه داشته باشید. با رعایت این نکات ساده، سفری راحت و بدون دغدغه تجربه خواهید کرد.

سفر هوایی یکی از بهترین راه هایی است که می‌توانید برای جابه جایی بین شهرهای مختلف انتخاب کنید. سفر هوایی امنیت بالایی داشته و به راحتی انجام می شود. بنابراین در زمان شما صرفه جویی خواهد شد. اما شاید هزینه های سفر کمی شما را دچار تردید کند. در این شرایط خرید بلیط چارتری در هزینه های شما تاثیرگذار خواهد بود. اما برای خرید بلیط چارتر باید به چند نکته مهم نیز توجه داشته باشید. با رعایت این نکات ساده، سفری راحت و بدون دغدغه تجربه خواهید کرد.

پرواز چارتر چیست؟

بلیط چارتری به بلیط های غیر سیستمی گفته می‌شود. این بلیط ها توسط آژانس های مسافرتی و هوایی به صورت کلی خریداری شده و سپس به مشتریان ارائه می‌شوند. مهمترین تفاوت های بلیط های سیستمی با چارتر این است که اگر شما یک بلیط سیستمی کیش خریداری کرده باشید، بلیط شما قابل کنسل کردن بوده و می‌توانید هزینه آن را استرداد کنید. البته استرداد هزینه بلیط بعد از کسر هزینه جریمه آن خواهد بود.

بسته به ایرلاین شما، میزان جریمه برای کنسل کردن بلیط هواپیما متفاوت است. از طرف دیگر بلیط های سیستمی برخی ایرلاین ها، معمولا هزینه‌هایی با بهای کمتر برای کودکان و نوزادان قائل می‌شوند. اما در جواب سوال آیا بلیط چارتری را می توانیم استرداد کنیم؟ باید بگوییم که خیر. بلیط های چارتری قابل استرداد نیستند. یعنی در صورتی که شما پرواز چارتری خود را کنسل کنید، هزینه کنسلی به حساب شما واریز نخواهد شد. البته موارد استثنایی هم در این زمینه وجود دارد. در صورتی که بلیط خود را از فلای تودی خریداری کرده باشید، می توانید با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

آیا پرواز چارتر ارزان است؟

بلیط های چارتری از نوع بلیط های لحظه آخری هستند. اما این به آن معنا نیست که بلیط چارتری همیشه لحظه آخری است. ممکن است بلیط لحظه آخری شما از نوع چارتری یا سیستمی باشد. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که بلیط چارتری همیشه ارزان باشد. برای این که درک بهتری از بلیط چارتری داشته باشید، به این مثال توجه داشته باشید.

فرض کنید شما صاحب یک آژانس گردشگری هستید. بیشتر مشتریان شما در خط هوایی تهران کیش تردد می‌کنند. شما می‌توانید با مزایده با ایرلاین های متفاوت، تمامی صندلی های یک یا چند هواپیما در یک خط هوایی مثل تهران-کیش را برای مدت زمان مشخصی اجاره کنید.

به این صورت که تمامی بلیط های یک هواپیما برای یک مسیر را خریداری کرده اید و باقی مسافران بلیط خود را از شما خریداری می‌کنند. باتوجه به این که آژانس از قبل هزینه بلیط ها را پرداخت کرده، کنسلی شامل استرداد هزینه نخواهد بود، در غیر این صورت، متحمل ضرر خواهد بود.

نکات مهم خرید بلیط هواپیما چارتری

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، قبل از خرید بلیط هواپیما چارتری، از قطعی بودن سفر خود اطمینان حاصل کنید. اگر احتمال جابه‌جا شدن تاریخ سفر شما وجود دارد، بهتر است بلیط سیستمی خریداری کنید، زیرا در صورت کنسل کردن، بخشی از هزینه بلیط شما استرداد خواهد شد.

اما در صورتی که بلیط چارتری خریداری کرده باشید، هزینه بلیط شما در صورت کنسلی استرداد نخواهد شد. به همین دلیل بهتر است که از تاریخ سفر خود مطمئن باشید و بعد بلیط چارتری خریداری کنید.

آیا می‌توان به همه بلیط‌ های چارتر اعتماد کرد؟

پاسخ به این سوال، بستگی به یک مورد دارد، این است که شما مرجع مناسبی برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کرده باشید. اگر مرجعی که قصد خرید بلیط هواپیما از آن را دارید، شناخته شده و دارای اعتبار باشد، بله می‌توان به بلیط های چارتری اعتماد کرد. اما در صورتی که مرجع قابل اعتمادی برای خرید انتخاب نکرده باشید، ممکن است با دردسرهای زیادی برای خرید بلیط مواجه شوید.

مثلا این که نتوانید به موقع تاییدیه خرید بلیط خود را دریافت کنید و یا در زمان دریافت تاییدیه پرواز دچار مشکل شوید. بنابراین پیشنهاد می کنیم که در زمان خرید بلیط، یک شرکت قابل اعتماد را انتخاب کنید. در این شرایط ممکن است که حتی امکان استرداد بلیط چارتری نیز برای شما وجود داشته باشد. فلای تودی مرجع ارزانترین بلیط هواپیما در ایران پیشنهاد خوبی برای خرید پرواز داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

نحوه خرید بلیط هواپیما از فلای تودی

برای خرید بلیط هواپیما از فلای تودی، ابتدا وارد وب سایت شده و از قسمت پروازهای داخلی، شهر مبدا و مقصد خود را وارد کنید. سپس باید تاریخ مورد نظر و تعداد نفرات همراه خود را مشخص کنید. با کلیک روی دکمه جستجو، لیست پروازهای موجود در تاریخ مورد نظر با ایرلاین های متفاوت به شما نمایش داده می‌شود.

بر روی پرواز مورد نظر خود کلیک کنید. در ادامه نوع چارتری یا سیستمی بودن پرواز را مشاهده خواهید کرد. اگر تاریخ سفر شما قطعی است، پرواز خود را با انتخاب گزینه ادامه و تکمیل فرایند پرداخت رزرو کنید. بعد از اتمام مراحل پرداخت، تاییدیه پرواز برای شما از طریق ایمیل یا پیام کوتاه ارسال خواهد شد. همچنین اگر سوالی در خصوص مراحل پرداخت داشتید، می‌توانید با کارشناسان فلای تودی در تماس باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید