دندانپزشکی و سلامت دهان

چگونه بوی عطر را از بین ببریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

خیلی از افراد برای آراستگی بیشتر و جذاب تر شدن از عطر و ادکلن استفاده می کنند، اما متاسفانه برخی از عطرهای بی کیفیت و عمدتا فیک، پس از گذشت مدتی رایحه‌شان تغییر می کند و حتی ممکن است بسیار نامطبوع و زننده شود! در این زمان احتمال با خود می گویید که چگونه بوی عطر را از بین ببریم؟ در جواب باید بگوییم که راهکارهای متعددی برای اینکار وجود دارد. در واقع در این مطلب قصد داریم راهکارهای از بین بردن بوی عطر را به شما آموزش دهیم تا تا انتها همراه ما باشید.

چرا باید بوی عطرها را از بین برد؟!

همانطور که اشاره شد برخی از عطرها به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و نگهدارنده های غیرمجاز که برای پوست و طبیعت مضر هستند، حتی پس از گذشت چندین روز نیز همچنان باقی می ماند و حس ناخوشایندی را به شما منتقل می کنند. علاوه بر این برخی افراد به مواد شیمیایی عطرها حساسیت دارند و ممکن است دچار آلرژی شوند، بنابراین استفاده از راهکاری که به شما کمک بکند بتوانید رایحه عطر خود را از بین ببرید، می تواند کارآمد باشد. این مشکلات معمولا زمانی پیش میایند که شما از عطرهای بی کیفیت و تقلبی موجود در بازار استفاده نمایید، بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که از بهترین عطر مردانه و زنانه موجود در بازار استفاده نمایید تا از این مشکلات به دور باشید.

10 راهکار موثر برای از بین بردن رایحه عطرها!

حال به سراغ پرسش اصلی مان برگردیم یعنی چگونه بوی عطر را از بین ببریم؟ راهکارهای متعددی برای از بین بردن بوی عطرها و محو کردن رایحه آن از روی لباس وجود دارد که شما متناسب با شرایط و امکانات موجود می توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

1) لباس ها را در فضای باز بگذارید

شاید برایتان پیش آمده باشد که حتی پس از شستشوی لباس نیز همچنان بوی عطر باقی مانده و از بین نرفته باشد، برای این منظور به شما پیشنهاد می کنیم که پس از شستن کامل لباس آن را در فضای آزاد و زیر نور آفتاب پهن نمایید تا خشک شود. در این روش مولکول های باقی مانده از عطر بر روی لباس، با هوای اطراف تعلیق می شوند. البته این روش برای کسانی که عجله دارند، راهکار مناسبی نیست و فقط راهکار ساده و در دسترسی است.

2) استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی عطر!

برای این کار باید پیش از آنکه لباس خود را بشوید، آن را ابتدا حدود یک ساعت در سرکه قرار دهید. پس از این کار می توانید لباس را در ماشین لباسشویی انداخته تا شسته شود. شاید تصور کنید که پس از این کار ممکن است لباس‌تان بوی سرکه بگیرد اما پس از شستشوی کامل در ماشین لباسشویی بوی عطر و سرکه کاملا از بین خواهد رفت.

3) استفاده از اسپری خوشبو کننده، راه حلی سریع!

اگر زمان کافی برای شستن لباس را ندارید، این راهکار می تواند جایگزین خوبی برای شما باشد. در این روش باید محلی که عطر را روی آن اسپری کرده اید، با استفاده از اسپری خوشبو کننده احاطه نمایید! البته توجه داشته باشید که رایحه اسپری خوشبو کنندتان را دوست داشته باشید تا قوز بالا قوز نشود! شاید این راهکار را بتوان سریع ترین راه برای از بین بردن بوی عطر و ادکلن دانست.

4) با استفاده از الکل، بوی عطر خود را محو کنید!

استفاده از الکل نیز می تواند راهکار سریع و موثری برای پاک کردن رایحه عطر از روی لباس باشد، اما باید توجه داشته باشید که الکل به بافت پارچه لباس شما آسیب وارد نکند. با توجه به اینکه الکل زود تبخیر می شود و به اصطلاح زود می پرد، می توانید آن را بر روی قسمتی که لباس که عطر زدید، ریخته و منتظر بمانید تا در عرض چند دقیقه بوی عطر شما محو شود. یکی از سوالات متداول دیگری که خریداران عطر می پرسند، این است که آیا ادکلن و عطر تاریخ انقضا دارد؟ که در جواب باید گفت بله و استفاده از عطرهای تاریخ مصرف گذشته نیز ممکن است باعث نامطبوع شدن رایحه عطر شما شود.

5) استفاده از اتوی بخار برای از بین بردن رایحه عطرها

شاید پیش از این نمی دانستید اما بخار نیز می تواند رایحه عطرها را از بین ببرد و باعث محو شدن آن ها شود بنابراین با استفاده از اتوی بخار نیز می شود تا حد زیادی رایحه باقی مانده در لباس را نیز از بین برد. البته از بخار کتری و یا بخار حمام آب گرم نیز می توانید استفاده نمایید اما تاثیر اتو بخار بیشتر خواهد بود.

6) ترکیب بوراکس و جوش شیرین

بوراکس یک ماده شیمیایی و خانگی است که از ترکیب آن با جوش شیرین می تواند مخلوطی به وجود آورید که برای از بین بردن رایحه عطر و ادکلن کاربرد دارد. این پودر به دست آمده از ترکیب جوش شیرین و بوراکس را به مدت نیم ساعت بر روی محل عطر قرار دهید تا بوی عطر از بین برود. این روش نیازی به آبکشی ندارد و تنها باید گرده های سفید به جا مانده از پودر مخلوط جوش شیرین و بوراکس را از روی لباس پاک نمایید.

7) استفاده از دانه و یا پودر قهوه

قهوه یکی از موادی است که به شدت رایحه ها را جذب می کند و به همین دلیل می توانید از آن برای پاک کردن بوی ادکلن نیز استفاده نمایید. برای این کار کافی است یک مشت دانه قهوه و یا پودر قهوه را داخل یک کیسه پارچه ای بریزید و آن را بر روی محلی که عطر اسپری شده به مدت 30 دقیقه قرار دهید. جالب است بدانید که بوییدن قهوه برای آن دسته از افرادی که به دلیل آلرژی به عطر دچار سردرد می شوند نیز تاثیر گذار است و می تواند مولکول های باقی مانده از عطر را از مجاری تنفسی شما پاک کند.

8) تاثیر لیمو و آب لیمو برای از بین بردن رایحه ادکلن ها

برای این کار باید یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک استکان کوچک آب مخلوط کرده و محلول به دست آمده را بر روی محل عطر بریزید. توجه داشته باشید که با توجه به اسیدی بودن لیمو ممکن است به لباس شما آسیب وارد شود، بنابراین پیش از انجام این کار حتما بر روی قسمت کوچکی از لباس خود تست کنید تا مطمئن شوید مشکلی پیش نیاید.

نتیجه گیری

امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد و پاسخ سوال «چگونه بوی عطر را از بین ببریم» را گرفته باشید. استفاده از عطر و ادکلن های اورجینال و با کیفیت باعث می شود تا شما از این قبیل مشکلات تا حد زیادی به دور باشید. فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن درین عطر (www.dorinatr.com) یکی از بهترین فروشگاه های موجود در ایران است که شما می توانید تمامی عطر و ادکلن های اورجینال موجود در بازار را به همراه کارت گارانتی مادام العمر از این فروشگاه خریداری نمایید. اگر شما راهکار دیگری برای از بین بردن رایحه عطر و ادکلن سراغ دارید، حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید از از تجربه شما هم بهره مند شویم.

برچسب ها:
عطر
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله