دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران کیست ؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

نوروفیدبک (Neurofeedback) آموزش مستقیم عملکرد مغز است که به وسیله آن مغز یاد می گیرد که کارآمدتر عمل کند. در این روش درمانی، متخصص نوروفیدبک در تهران، لحظه به لحظه مغز را در عمل مشاهده می کند و اطلاعات را به شخص نشان می دهند. در این روش درمانی، به مغز برای تغییر فعالیت خود به الگوهای مناسب ‌تر پاداش داده می شود و همین موضوع سبب می شود یک فرآیند یادگیری تدریجی در مغز ایجاد شود.

نوروفیدبک EEG بیوفیدبک نیز نامیده می شود، زیرا بر اساس فعالیت الکتریکی مغز، الکتروانسفالوگرام یا EEG است. به طور کلی، نوروفیدبک، یک آموزش خود تنظیمی است که مستقیماً به مغز اعمال می شود. خودتنظیمی بخشی ضروری از عملکرد خوب مغز است و آموزش خود تنظیمی به سیستم عصبی مرکزی اجازه می دهد تا بهتر عمل کند.

در ادامه این بخش اطلاعات بیشتری در رابطه با نوروفیدبک در اختیار شما قرار داده ایم و بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران را معرفی کرده ایم.

معرفی بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران

اگر به فکر استفاده از روش درمانی نوروفیدبک هستید و می خواهید بهترین كلینیك و متخصص نوروفیدبک در تهران را بشناسید، بهترین پیشنهاد برای شما مراجعه به کلینیک دکتر فریدی است.

خانم دکتر فریدی، روانشناس و نوروتراپیست هستند و در زمینه درمان انواع اختلالات رفتاری و روانی مانند تکانشگری، بیش فعالی، اوتیسم، اضطراب، افسردگی، وسواس، پرخاشگری، اعتیاد، صرع، اختلال حافظه، اختلالات گفتاری و توانبخشی سکته مغزی تخصص دارند و درمان هایی که برای این اختلالات مورد استفاده قرار می دهند از طریق تکنولوژی هایی همچون نقشه مغزی QEEG، نوروفیدبک به شیوه نوین لورتا نوروفیدبک و تحریک مغزی است که اثربخشی بسیار عالی در درمان این اختلالات خواهند داشت. به همین دلیل است که خانم دکتر فریدی به عنوان بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران شناخته شده است.

برای ارتباط با خانم دکتر فریدی می توانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

  • آدرس:تهران سعادت آباد خ ٢٨غربی پلاك ٧٦
  • شماره تماس: 02128428890  -  09014020479

نوروفیدبک چیست و چگونه عمل می کند؟

نوروفیدبک به مشکلات اختلال در تنظیم مغز می پردازد. این اختلالات داراری طیف گسترده ای هستند و شامل اضطراب،افسردگی، کمبود توجه، اختلالات رفتاری، اختلالات خواب مختلف، سردرد و میگرن، PMS و اختلالات عاطفی می شوند. همچنین برای بیماری های ارگانیک مغز مانند تشنج، طیف اوتیسم و فلج مغزی نیز مفید است.

به عبارت بهتر، نوروفیدبک یک مداخله درمانی است که بازخورد فوری از یک برنامه رایانه‌ای را ارائه می‌دهد که فعالیت امواج مغزی بیمار را ارزیابی می‌کند. این برنامه از سیگنال های شنیداری یا بصری برای کمک به بیماران در شناخت الگوهای فکری خود و تلاش برای اصلاح آنها استفاده می کند. از طریق این فرآیند، بیماران می توانند یاد بگیرند که عملکرد مغز خود را تنظیم و بهبود بخشند و امیدواریم علائم اختلالات عصبی مختلف و شرایط سلامت روان را کاهش دهند.

به طور کلی، نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است. بیوفیدبک به کسب اطلاعات و معیارهای مربوط به عملکردهای فیزیولوژیکی - مانند ضربان قلب، فشار خون و دمای پوست - برای درک و تغییر فرآیندهای موجود بدن اشاره دارد. نوروفیدبک همین کار را انجام می دهد اما به طور خاص برای فعالیت مغز.

درمان نوروفیدبک شامل جلسات منظم 30 یا 60 دقیقه ای است. برخی از افراد به جلسات کمتری نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به جلسات بیشتری نیاز دارند.

هنگامی که مراجعه کننده وارد می شود، بر روی صندلی مخصوصی می نشینند و متخصص نوروفیدبک در تهران، الکترودهایی را اغلب با نصب کلاه یا باند، به پوست سر آنها متصل می کند. الکترودها هنگام درگیر شدن در این فرآیند، فعالیت مغز خود را به یک برنامه کامپیوتری منتقل می کنند. مراجعه کنندگان ممکن است تصاویر گرافیکی را روی صفحه کامپیوتر تماشا کنند یا به موسیقی گوش دهند و متخصص نوروفیدبک در تهران، امواج مغزی آنها را بر روی صفحه نمایش نظارت خواهد کرد.

سپس برنامه کامپیوتری از طریق نشانه های دیداری و شنیداری، فعالیت امواج مغزی مراجعه کننده را به سمت الگوهای مطلوب و کنترل شده هدایت می کند. زمانی که الگوهای امواج مغزی آنها برای تقویت آن تغییرات بهبود یابد، فوراً از برنامه بازخورد دریافت خواهند کرد.

بین جلسات، مراجعه کنندگان ممکن است متوجه تغییرات در خلق و خو، استرس، الگوهای خواب یا وضوح ذهنی شوند. توجه داشته باشید که نوروفیدبک در مطب یا کلینیک انجام می شود. فرد در طول جلسه هوشیار و بیدار است، هیچ آرامبخش یا دارویی در کار نیست و می تواند پس از ویزیت به روال روزانه خود بازگردد.

برخی از فرکانس هایی که از امواج مغزی دریافت می شوند باید کاهش یافته و برخی دیگر باید تقویت شوند. برای این منظور، این اطلاعات را در قالب یک بازی ویدیویی به فرد ارائه می دهند. فرد به طور موثری با مغز خود بازی ویدیویی را انجام می دهد و در نهایت فعالیت امواج مغزی به سمت عملکرد مطلوب تر و منظم تر "شکل" می یابد.

فرکانس‌هایی که متخصص نوروفیدبک در تهران مورد هدف قرار می دهد و مکان ‌های خاصی روی پوست سر که در آن به مغز گوش می دهند، مختص شرایطی است که می ‌خواهند به آن بپردازند و برای هر فرد، مخصوص است.

 

چه کسی درمان به روش نوروفیدبک را ارائه می دهد؟

نوروفیدبک (EEG Biofeedback) معمولاً توسط بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران و متخصصان سلامت روان مانند روانشناسان، درمانگران خانواده و مشاوران ارائه می شود. این متخصصان معمولاً با مراجعه کنندگان به صورت تک به تک کار می کنند.

علاوه بر این، آموزش نوروفیدبک ممکن است توسط پرستاران، مددکاران اجتماعی بالینی و متخصصان توانبخشی نیز ارائه شود. پزشکان نیز این خدمات را ارائه می دهند، اما به استثنای روانپزشکان، معمولاً این خدمات توسط یک پرسنل آموزش دیده ارائه می شود.

بنابراین اگر به دنبال بهترین متخصص نوروفیدبک در تهران یا شهر مورد نظر خود هستید، حتما تحقیق و بررسی کاملی در رابطه با تخصص پزشک یا روانشناس مورد نظر خود داشته باشید تا مطمئن شوید که آموزش های لازم در زمینه ارائه درمان به روش نوروفیدبک را دریافت کرده باشد.

از نوروفیدبک برای درمان چه مشکلات یا اختلالاتی استفاده می شود؟

نوروفیدبک می تواند به درمان بسیاری از شرایط مختلف کمک کند، از جمله:

  • بیش فعالی
  • شرایط تشنج
  • آسیب مغزی
  • بی خوابی و مشکلات خواب
  • اضطراب
  • افسردگی
  • PTSD
  • از دست دادن شناختی مرتبط با سن
  • اختلالات رفتاری
  • تاخیر در رشد

نوروفیدبک همچنین ممکن است به عنوان یک مداخله کمکی با سایر روش های درمان استفاده شود.

در این روش، دستگاه‌ هایی به شکل هدست یا هدفون می ‌توانند فعالیت الکتریکی مغز را کنترل کنند که افراد می‌ توانند به آن دسترسی داشته باشند و در تلفن یا رایانه خود آن‌ ها را تجزیه و تحلیل کنند.

 

درمان به روش نوروفیدبک برای چه کسانی سودمند است؟

درمان نوروفیدبک بهبود در درمان اختلالاتی از جمله ADHD، اضطراب، افسردگی، صرع، اختلال طیف اوتیسم، بی خوابی، اعتیاد به مواد مخدر، اسکیزوفرنی و ناتوانی های یادگیری را نشان داده است. با این حال، متخصصان به وضعیت غیرقطعی آن در تحقیقات بالینی اشاره می ‌کنند، بنابراین بهتر است از آن به عنوان یک مکمل در کنار درمان‌ های پزشکی معتبرتر و داروهای خاص استفاده شود.

یکی دیگر از مزایای درمان نوروفیدبک این است که بدون دارو است، بنابراین عوارض جانبی بسیاری از داروها را نخواهد داشت.

برچسب ها:
روانشناسی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید