دندانپزشکی و سلامت دهان

معرفی برترین رمان های جهان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر به خواندن کتاب ها علاقه مند باشید حتما یکی از دغدغه هایتان یافتن بهترین رمان های دنیاست . در این مطلب با چند تا از بهترین رمانهای دنیا آشنا شوید.

بهترین سخن گویان و یاران ، کتاب است و آن گاه که دوستان تنهایت نهند می توانی به آن سرگرم شوی. اگر او را همراز خویش قرار دهی ، سر تو را فاش نمی کند.

این سخن زیبا گفته ی بیهقی نگارنده ی کتاب محبوب تاریخ بیهقی است که جایگاه کتاب و کتاب خوانی را نشان می دهد.

کتاب خوانی موجب افزایش قدرت تخیل می شود که با بالا رفتن تخیل ، خلاقیت نیز بهبود می یابد. کتاب خواندن برای کودکان بسیار توصیه شده است. هنگامی که انسان کتاب می خواند دری به روی او باز می شود که می تواند تجارب زیادی را پیدا کند. از میان کتاب های گوناگون ادبیات داستانی طرفدار زیادی دارد و هم چنین کتاب های رمان بیشتر مورد مطالعه قرار می گیرند. کتاب های رمان گوناگونی وجود دارند. آیا شما می دانید بهترین کتاب های رمان کدام هستند ؟ افراد کتاب خوان همیشه به دنبال بهترین کتاب ها هستند و می خواهند از بین انواع گوناگون رمان جذاب ترین آن ها را بخوانند. در ادامه با ما همراه باشید چند رمان برتر جهان را به شما معرفی می کنیم .

اگر برای خرید کتاب به دنبال مرجع معتبری هستید می توانید به سایت تلکتاب مراجعه نمایید.

دل تاریکی :

این کتاب اثر جوزف کنراد است که در سال 1902 در سه سری توسط مجله ی معروف بلک وودز منتشر شد. این رمان یکی از مشهورترین رمان های جهان است که در قرن بیستم در فهرست صد رمان برتر که توسط مدرن لایبرری منتشر شد در رده ی 67 این لیست قرار گرفت.

ماجرای این رمان در مورد مردی به نام مارلو است که از دوران کودکی به رودی که در یک منطقه ی کاوش نشده در آفریقا قرار دارد مجذوب شده است. در سال های بعد یک شرکت مامور کاوش در آن منطقه می شود که فرماندهی یک کشتی را به مارلو می سپارد. او پس از سختی های فراوان سفر به کمپ شرکت می رسد اما می بیند که همه چیز به هم ریخته است.

نماینده ی شرکت مستر کورتس است که مارلو به دنبال آن می گردد اما او را پیدا نمی کند. سپس پس از مدتی او را در جنگل های وحشی پیدا می کند در حالی که او تبدیل به خدای قبایل وحشی شده است که چند بار تلاش کرده از دست وحشیان فرار کند اما او را پیدا کردند و نخواستند که خدای سفید خود را از دست بدهند. مارلو می خواهد او را همراه خود ببرد اما راضی نمی شود سپس مارلو به زور او را سوار کشتی می کند در حالی که مستر کورتس رو به مرگ است...

جنگ و صلح :

این رمان نوشته ی لئو تولستوی نویسنده ی بزرگ روسی است که در سال 1869 میلادی منتشر شد. این رمان یکی از مشهورترین رمان های جهان به شمار می رود که زندگی پنج خانواده ی اشرافی روس را در جنگ های فرانسه و روس نشان می دهد.

داستان این رمان در یک مجلس اشرافی شروع می شود که بیشتر اشراف در آن جا حضور دارند و صحبت هایی در مورد حمله ی ناپلئون به روسیه به گوش می خورد. این داستان یک شخصیت ندارد.

نویسنده سعی کرده با به تصویر کشیدن این مهمانی شرایط روسیه را نمایش دهد.

موضوع اصلی این رمان صلح و آزادی است. نویسنده وضعیت انسان را در جنگ و لحظه های بحرانی زندگی به تصویر می کشد. نویسنده می خواهد این مفهوم را برساند که زندگی سرشار از لحظات سخت و دردناک است اما انسان هیچ گاه نباید نا امید شود و ایمان خود را از دست بدهد. تولستوی در این رمان شخصیت های رمان که اشراف روسیه هستند را به نمایش می گذارد که با درگیر شدن کشور در جنگ تصمیم می گیرند که به جنگ بروند.

کاندید :

این رمان نوشته ی ولتر نویسنده و فیلسوف فرانسوی است که در سال 1759 منتشر شد. این رمان در دوران زندگی نویسنده بیست بار مورد تجدید چاپ قرار گرفت که این اثر یکی از برجسته ترین آثار ادبی جهان به شمار می رود.

در سال 1340 این کتاب توسط آقای جهانگیر افکاری به فارسی ترجمه شد و بارها مورد تجدید چاپ قرار گرفت.

داستان این رمان در مورد جوانی صاف و صادق به نام کاندید است که در وستفالن در قصر آقای بارون زندگی می کند. کاندید تحت آموزش استاد پانگلس است و به این باور رسیده که جهان در بهترین شکل است. کاندید عاشق دختر آقای بارون به نام کونه گند می شود اما وقتی آقای بارون این قضیه را می فهمد کاندید را از قصر خود اخراج می کند. کاندید وقتی از قصر اخراج می شود همانند قبل خوش بین است اما سفرهای زیادی پشت سر می گذارد و رنج های زیادی می کشد. در یکی از سفرها کاندید معلم خود را می بیند که در حال گدایی است اما هنوز معتقد است که شرایط از این بدتر نیز می توانست باشد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید