دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین جراح کیسه صفرا در تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

جراحی کیسه صفرا از حساسیت بالایی برخوردار است و متخصص جراحی کیسه صفرا باید تسلط و مهارت بالایی داشته باشد. بهترین جراح کیسه صفرا در تهران از مهارت و تجربه بالایی برخوردار است. 

بهترین جراح کیسه صفرا در تهران

جراحی کیسه صفرا از حساسیت بالایی برخوردار است و متخصص جراحی کیسه صفرا باید تسلط و مهارت بالایی داشته باشد. مهارت بالای متخصص سبب می‌شود تا عوارض ناشی از بعد عمل جراحی کمتر شده و درصد موفقیت درمان بیمار بالاتر برود. بهترین جراح کیسه صفرا در تهران از مهارت و تجربه بالایی برخوردار است.

 

نشانه‌های وجود سنگ کیسه صفرا

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که مهم‌ترین علت جراحی کیسه صفرا، برداشتن سنگ کیسه صفرا است. سنگ کیسه صفرا گاهی اوقات با علائم و گاهی اوقات بدون هیچ علائمی همراه است. در صورت داشتن احساس درد در ناحیه راست شکم و به سمت استخوان کتف و پشت بدن، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک برای احتمال وجود سنگ، آزمایش سونوگرافی می‌نویسد. در صورت جدی بودن مشکل، متخصص به کمک انجام جراحی، سنگ را از کیسه صفرا خارج می‌کند.

 

جراحی کیسه صفرا

توجه داشته باشید که جراحی کیسه صفرا به دو روش باز و بسته انجام می‌شود. از آنجایی که جراحی باز کیسه صفرا با عوارض مختلفی از جمله چسبندگی داخلی همراه است، این روزها بیشتر از روش جراحی بسته کیسه صفرا یا همان لاپاراسکوپی استفاده می‌کنند.

جراحی کیسه صفرا

بیشتر بخوانید علائم اولیه سرطان معده

 

مزایای جراحی کیسه صفرا به روش بسته یا لاپاراسکوپی

در این روش، برش‌های کوچکی روی بدن فرد بیمار ایجاد می‌شود. از این برش‌ها ابزارهای جراحی وارد بدن می‌شوند. به همین دلیل طول دوره نقاهت و درمان بیمار در این روش کوتاه‌تر است. همچنین جای عمل جراحی، به حداقل میزان روی بدن فرد باقی می‌ماند. در نتیجه از جنبه زیبایی شناختی نیز دارای مزیت است. در عمل جراحی باز، داخل شکم بیمار به طور کامل دیده شده و ممکن است با قرار گرفتن برخی بافت‌ها روی هم پزشک نتواند بافت کیسه صفرا را به درستی ببیند. در عمل جراحی بسته کیسه صفرا، چنین مشکلاتی نیز وجود ندارند.

اقدامات قبل از جراحی کیسه صفرا

بهترین جراح کیسه صفرا در تهران، قبل از جراحی کیسه صفرا اقداماتی نظیر سونوگرافی کیسه صفرا، انجام آزمایش خون، بررسی وضعیت سلامت بیمار، معاینه فیزیکی کامل، بررسی سوابق بیماری، بررسی احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله فشار خون یا دیابت و... انجام می‌دهد. همچنین توصیه می‌کند که در صورت مصرف برخی داروهای خاص، آن را قطع کنید و رژیم غذایی مناسبی را در پیش بگیرید.

مراقبت‌های بعد از عمل کیسه صفرا

معمولاً توصیه می‌شود که بعد از عمل کیسه صفرا، رژیم غذایی خود را تغییر دهید. از مصرف مواد غذایی پر چرب جلوگیری کنید. سعی کنید مواد غذایی پر از فیبر مصرف کنید. تعداد وعده‌های غذایی را افزایش داده و حجم هر وعده را کمتر کنید. رعایت این موارد سبب می‌شود تا طول دوره نقاهت شما کاهش یابد. سعی کنید تا 10 روز بعد از انجام عمل جراحی کیسه صفرا، فعالیت زیادی نداشته باشید تا جای جراحی بهبود یابد.

جراحی لاپاراسکوپی پیست؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، در جراحی لاپاراسکوپی برش‌های کمتری در بدن بیمار ایجاد شده در نتیجه طول دوره درمان، عوارض جانبی و خون‌ریزی بعد از عمل کمتر خواهد بود. بهترین جراح کیسه صفرا در تهران می‌تواند به روش جراحی باز یا لاپاراسکوپی، سنگ کیسه صفرا را خارج کند.

عوارض جانبی جراحی کیسه صفرا

احتمال بروز عوارضی همچون نشتی از کیسه صفرا به فضای داخلی شکم، عفونت زخم‌ها، آسیب به مجاری صفراوی و لخته شدن خون بعد از عمل جراحی کیسه صفرا وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید در نزد بهترین جراح کیسه صفرا در تهران به انجام عمل جراحی بپردازید.

دوران نقاهت بعد از جراحی بسته کیسه صفرا چقدر است؟

وجود درد خفیف تا یک هفته بعد از عمل جراحی بسته کیسه صفرا امکان‌پذیر است. برای کاهش میزان درد می‌توانید به صورت منظم و روزانه به پیاده‌روی بپردازید. پیاده روی را از 3 ساعت بعد زا عمل جراحی شروع کنید. این کار از آمبولی و بروز لخته‌های خون جلوگیری می‌کند. البته جراحی باز کیسه صفرا با عوارض دیگری از جمله حبس گاز در شکم، التهاب، احساس درد و اسهال همراه است. برای از بین بردن عوارض بهتر است به مصرف داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک بپردازید و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید؛ چراکه سبب ایجاد عفونت و خون‌ریزی داخلی می‌شوند.دوران نقاهت بعد از جراحی بسته کیسه صفرا چقدر است؟

بیشتر بخوانید درد کیسه صفرا کجاست؟

رژیم غذایی بعد از برداشتن کیسه صفرا

اگر کیسه صفرای شما برداشته شود، باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید. به این صورت که در یک وعده غذایی، نباید بیشتر از 3 گرم چربی مصرف کنید. به طور کلی می‌توان گفت که بهتر است هنگام مصرف مواد غذایی زیر، توجه ویژه‌ای به برچسب غذایی آن‌ها داشته باشید؛

  • محصولات لبنی
  • گوشت‌های فراوری شده
  • مواد افزودنی
  • سس‌ها
  • شکلات
  • چیپس و پفک
  • گوشت گاو
  • سوسیس
  • غذاهای سرخ شده
  • پنیر پر چرب یا شیر و ماست پر چرب

ویژگی‌های بهترین جراح کیسه صفرا در تهران

  • بهترین جراح کیسه صفرا در تهران از روش‌ها و متدهای به روز برای انجام عمل جراحی استفاده می‌کند و از تخصص و مهارت بالایی برخوردار است.
  • رضایت بیماران یک جراح متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است. طبیعتاً هر چقدر جراح کیسه صفرا از رضایت بیشتری برخوردار باشد، به همان اندازه، نشان‌دهنده مهارت و تخصص بالای جراح است.
  • بهترین جراح کیسه صفرا در تهران باید بتواند در شرایط بحرانی، بهترین تصمیم را بگیرد و از دانش و مهارت خود به طور درست استفاده کند.
  • جراح کیسه صفرا باید در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از عمل جراحی کیسه صفرا به بیمار توصیه‌هایی کرده و نکات را برای او توضیح دهد.
  • همچنین جراح با بیمار، قبل از عمل حرف زده و با ذکر نکته‌هایی از میزان استرس و ناراحتی او کم می‌کند.

هزینه عمل کیسه صفرا

نوع مهارت جراح، نوع عمل جراحی، نوع درمانگاه یا بیمارستان از عوامل متعددی هستند که می‌توانند روی هزینه عمل کیسه صفرا تأثیر بگذارند. در نتیجه هزینه عمل کیسه صفرا در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

بهترین جراح کیسه صفرا در تهران می‌تواند به کمک روش جدید عمل جراحی باز کیسه صفرا یا لاپاراسکوپی، اقدام به برداشتن سنگ کیسه صفرا بکند. این روش جراحی عوارض و درد کمتری به دنبال دارد و طول دوره درمان کوتاه‌تر است. ضمن این‌که شما باید بعد از عمل کیسه صفرا، با رعایت یک سری موارد خاص، به بهبود زخم و بیماری خود کمک بکنید.  

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله