دندانپزشکی و سلامت دهان

10 حرکت ورزشی برای افزایش تعادل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

می خواهید تعادل خود را افزایش دهید؟ بهترین ورزش ها برای افزایش تعادل را در اینجا همراه با تصویر ببینید.

چگونه تعادل بدن را افزایش دهیم؟ | بهترین ورزش برای افزایش تعادل

داشتن تعادل به قدری مهم است که باعث بهبود وضعیت بدنی، کاهش ریسک آسیب به کمر و کمتر شدن درد مفاصل می‌شود از این رو تمرینات ورزش برای افزایش تعادل کمک شایانی برای بالا بردن میزان تعادل می‌کند. افزایش تعادل نیاز به تمرین و تکرار دارد تا پیشرفت حاصل شود و جنبه‌های مختلف زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. تمرینات گردآوری شده به سادگی در منزل، محیط کار و حتی پارک قابل انجام است. با ما در سایت خوب میشی همراه بمانید تا با مجموعه‌ای از بهترین ورزش‌ها و تمرینات را برای افزایش تعادل همراه با تصویر آشنا شوید و از روی آن انجام دهید.

 

ایستادن بر روی یک پا | One-Legged Stand

یکی از تمرینات ورزش برای افزایش تعادل، ایستادن بر روی یک پا است. با ثابت نگه داشتن خود در پشت صندلی یا یک دستگیره محکم حرکت را آغاز کنید. یک پا را بلند کرده تا به صورت قائمه در آید و 10 ثانیه نگه دارید. 10-15 بار حرکت را تکرار کنید و سپس با پای دیگر تمرین را انجام دهید. با گذشت زمان و بهتر شدن تعادل، ممکن است بتوانید این وضعیت را با دستان آزاد حفظ کنید.

 

 

انداختن وزن روی یک پا | Weight Shifts

یکی دیگر از تمرینات ورزش برای افزایش تعادل انداختن وزن روی یک سمت بدن و بر روی یک پا است. بایستید و پاها را به اندازه عرض باسن خود باز کنید سپس به آرامی به سمت یک پا متمایل شوید تا زمانی که پای دیگر خود را از زمین بلند می‌کنید، پایی که روی زمین است تمام وزن بدن را تحمل کند. تا 30 ثانیه پا را در همان حالت نگه دارید سپس با سمت دیگر حرکت را تکرار کنید.

 

 

قبل و بعد از ورزش چه بخوریم ؟ | بعد از ورزش آب بخوریم؟

 

یوگا و پیلاتس | Yoga and Pilates

برای حفظ تعادل به ماهیچه‌هایی نیاز دارید که بتوانند شما را هنگام ایستادن، راه رفتن یا انجام حرکات دیگر ثابت نگه دارند. یوگا و پیلاتس شامل تمرینات ورزش برای افزایش تعادل است که به شما در کشش و تقویت عضلات و ماهیچه‌ها کمک می‌کند. برای یادگیری صحیح حرکات بهتر است که به کلاس یوگا یا پیلاتس که توسط مربی معتبر تدریس می‌شود بپیوندید.

 

 

تایچی | Tai Chi

مطالعات نشان می‌دهد تای چی یک ورزش ملایم است که مراقبه در حین حرکت نامیده می‌شود. در صورت مسن بودن و داشتن مشکلات تعادل می‌تواند به شما در کاهش سقوط و در نتیجه افزایش تعادل کمک کند. یک مربی ماهر می‌تواند حرکات دقیقی را به شما نشان دهد که به شما کمک می‌کند تا نه تنها ثبات بیشتری پیدا کنید بلکه سلامت و روحیه کلی شما را نیز تقویت می‌کند.

 

 

بهترین زمان ورزش برای لاغری و چربی سوزی | تمرینات هوازی و کاردیو

 

پیاده روی روی خط مستقیم با لمس پاشنه پا | Heel-to-Toe Walk

به آرامی در یک خط مستقیم راه بروید. هنگام راه رفتن پاشنه خود را با انگشت پای مخالف لمس کنید. اگر احساس ناپایداری می‌کنید، حدود 20 قدم بروید و از دیوار برای پشتیبانی استفاده کنید. پیاده روی روی خط مستقیم با لمس پاشنه پا یکی از ساده‌ترین تمرینات ورزش برای افزایش تعادل است که در خانه، پارک و یا در محیط کار خود نیز می‌توانید انجام دهید که خط فرش، طرح کاشی و ... را می‌توانید به عنوان خط صاف در نظر بگیرید.

 

 

بلند کردن پا از پشت | Back-Leg Raises

برای جمع شدن کمر و باسن، سعی کنید پا را از عقب را در حالت ایستاده بلند کنید. برای انجام چنین تمرینات ورزش برای افزایش تعادل صندلی را نگه دارید و یک پا را بدون اینکه زانوی خود را خم کنید به سمت عقب بلند کنید. موقعیت خود را به مدت 1 ثانیه حفظ کنید. قبل از حرکت به پای دیگر، این کار را 10 تا 15 بار با پای اول انجام دهید سپس حرکات را با پای مخالف تکرار کنید.

 

 

زانوی خمیده | Knee Curl

یکی از تمرینات ورزش برای افزایش تعادل بلند کردن زانو به روش خم شده از پشت است. توسط یک صندلی خود را ثابت نگه دارید سپس یکی از پاها را رو به عقب بلند کرده و به طرف کمر و باسن خم کنید. یک ثانیه در همان حالت باقی بمانید و مجدد پای خود را زمین آورده 10 تا 15 بار حرکت را تکرار کنید. مجدد تمرین افزایش تعادل را با پای مخالف انجام دهید.

 

 

ورزش های هوازی چیست ؟

 

ایستادن بر روی پنجه پا | Toe Stand

ایستادن بر روی پنجه پا از تمرینات ورزش برای افزایش تعادل است که می‌تواند به تقویت عضلات ساق پا و مچ پا برای افزایش تعادل کمک کند. صندلی یا دیوار را نگه دارید تا از زمین خوردن جلوگیری کرده و بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. اکنون خود را با نوک انگشتان پا بالا ببرید و 1 ثانیه در همان وضعیت ثابت بمانید. 10 تا 15 بار حرکت را تکرار کنید. کمی استراحت کنید و مجدد تمرین را انجام دهید.

 

 

اسکوات (اسکات) |  Squats

برای تقویت عضلات پا و لگن، اسکات تمرین کنید. همچنین اسکات جزو تمرینات ورزش برای افزایش تعادل به شمار می‌رود. روی سطحی صاف بایستید و پاهایتان را کمی بازتر از باسن قرار دهید طوری که انگشتان پا به سمت جلو باشد. زانوها را خم کرده و باسن خود را کمی به سمت عقب بفرستید گویی که روی صندلی فرضی نشسته‌اید. وزن خود را در قسمت پاشنه و بازو یا بیرون از ران قرار دهید. خود را به سمت بالا بکشید و 10 بار تکرار کنید. اگر انجام اسکات به صورت گفته شده سخت است، می‌توانید بدون استفاده از دستان خود به آرامی از حالت ایستاده روی صندلی بنشینید.

 

 

کشش پشت کمر | Back Extension

بر روی شکم دراز بکشید و پیشانی خود را به سمت زمین و دستان خود را در پهلو قرار دهید، کف دست‌ها را بالا ببرید. در همان حالت که سر و بازوها را به آرامی 1-2 سانتی متر از زمین بلند می‌کنید، به پایین نگاه کنید. چند ثانیه بدن را در همان حالت نگه دارید و سپس به آرامی پایین بیایید. برای تقویت کمر و ستون فقرات ست‌های 10 تایی را انجام دهید. کشش پشت جزو تمرینات ورزش برای افزایش تعادل به شمار می‌آید.

 

 

بهترین ورزش های دوران بارداری | ورزش بارداری برای زایمان طبیعی

 

تاثیر حرکات ورزشی انجام شده برای افزایش تعادل | ارزیابی تمرین‌ها برای حفظ تعادل

برای دریافت ایده بهتر در مورد اینکه تعادل ایستادن شما چقدر قوی شده است، یک پا را بلند کنید و ببینید چه مدت می‌توانید بدون اینکه جایی را بگیرید در همان حالت باقی بمانید. برای اینکه تعادل خود را هنگام حرکت محک بزنید، سعی کنید 10 قدم با همان حالت یک پا به بالا راه بروید (به حالت کلاغ پر) وضعیت خود را ببینید. تمرینات ورزش برای افزایش تعادل باید زمان ایستادن با یک پا و توانایی حرکت با یک پا را بهبود بخشند.

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید