دندانپزشکی و سلامت دهان

7 نشانه رابطه اشتباه | رهایی از رابطه ناسالم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

رابطه ای عاطفی دارید اما نمی دانید که سالم است یا ناسالم؟ علائم هشدار دهنده رابطه ناسالم را بشناسید.

نشانه های رابطه اشتباه | علائم رابطه مسموم

حتی بهترین رابطه‌ها هم فراز و نشیب‌هایی دارند. در میان همه اختلاف‌ها و تنش‌ها دوره‌هایی وجود دارد که هر دو نفر نیاز به فضای بیشتری دارند تا کمی از هم دور بمانند. اما ممکن است زمانی پیش بیاید که تعجب می‌کنید که آیا این مشکلات علائم رابطه ناسالم است یا اینکه مشکل از جای دیگریست. در اینجا 7 نشانه وجود دارد علائم رابطه ناسالم را معرفی می‌کند.

 

1. وقتی که با هم هستید، ناراضی هستید

به طور کلی افراد می‌خواهند که در روابط خود احساس خوشبختی، دوست داشتن، امنیت و حامی داشته باشند. اگر هیچ یک از این احساسات را احساس نمی‌کنید یا از آنچه که برای شما مهم است بهره کافی نمی‌برید باید چراغ هشدار علائم رابطه ناسالم را در نظر بگیرید. برای لذت بردن از رابطه یا باید روی خودتان و رابطه کار کنید یا اینکه خود را از چنین رابطه‌ای آزاد کنید.

 

 

2. شریک شما به گونه‌ای عمل می‌کند که احساس کنترل شدن یا حس بد نسبت به خود دارید

در روابط سالم شرکا نیازها، خواسته‌ها و ترجیحات یکدیگر را برآورده می‌کنند اما اگر علائم رابطه ناسالم را بخواهیم شناسایی کنیم شریک ارزش شما را کم کرده و بی احترامی می‌کند در نتیجه احساس بدی نسبت به خود دارید. با اینکه ممکن است همسر خود را دوست داشته باشید و او را تحسین کنید اما هنگامی شریک زندگی‌تان دائم شما را کنترل می‌کند، تهدیدهای روحی یا جسمی می‌کند بر شما اعمال قدرت کرده و از احساسات شما سوء استفاده می‌کند.

 

3. احساس امنیت ندارید

بسیاری از افراد در روابطی به سر می‌برند که در آن هیچ گونه تهمت و توهینی صورت نمی‌گیرد اما با این وجود احساس امنیت ندارند. اگر از اذیت و آزار شریک زندگی خود احساس صدمه می‌کنید یا شریک زندگی‌تان ممکن است مایل به شنیدن چیزهای زیادی در مورد افکار، احساسات یا تجربیات شما نباشد و نسبت به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهد؛ دلیل آن هرچه باشد احساس می‌کنید باید از خود در مقابل صدمه دیدن از همسرتان محافظت کنید که نشان از وجود یک مشکل جدی در روابط شما دارد.

 

نشانه های زنی که همسرش را دوست ندارد

 

4. برای رشد و پیشرفت کردن احساس حمایت نمی‌کنید

روابط سالم حس پرورشی به طرفین می‌بخشد. شرکا برای کشف علایق و ارزش‌های خود احساس حمایت و تشویق می‌کنند. رابطه سالم به آنها کمک می‌کند تا نسخه کامل‌تر و شادتری از خود شوند. در رابطه خود تأمل کنید. اگر شریکتان مانع رشد شخصی شما می‌شود، یا از آن پشتیبانی نمی‌کند و شما را تشویق نمی‌کند شاید نشان از علائم رابطه ناسالم است.

 

 

5. شما و شریک زندگی‌تان به یکدیگر تعهد ندارید

برای داشتن رابطه سالم هر دو نفر باید نسبت به یکدیگر تعهد داشته باشند و نسبت به تعهد خود صداقت و وفاداری نشان دهند. یکی از علائم رابطه ناسالم این است که طرفیت نسبت به هم احساس تعهد نداشته و بین آن‌ها صداقت و رو راستی جریان ندارد.

 

بیماری اختلال دوقطبی چیست ؟ | علائم و درمان اختلال دوقطبی

 

6. ارتباط میان شما ضعیف است

هنگامی که ارتباط میان طرفین کم و ضعیف است باعث درگیری، تنش و سوء تفاهم می‌شود. برای اینکه بتوانید به یکدیگر نزدیک شوید باید از اهمیت برقراری ارتباط مطلع بوده و روابط بین شما قوی باشد در غیر این صورت یکی دیگر از علائم رابطه ناسالم، ضعیف بودن ارتباط طرفین است.

 

 

7. در رابطه با یکدیگر صداقت ندارید

عدم صداقت در رابطه از علائم رابطه ناسالم است که می‌تواند منجر به خیانت و جدایی شود. اگر هر دو شریک می‌خواهند رابطه را احیا کنند باید بی اعتمادی ایجاد شده ناشی از عدم صداقت را برطرف کنند که مراجعه به مشاور می‌تواند کمک کننده باشد.

 

سوزش سر دل نشانه چیست ؟ | علل و درمان خانگی

 

نشانه رابطه سمی

با علائم رابطه ناسالم آشنا شدیم. هنگامی که دو نفر به یکدیگر علاقمند می‌شوند این دوست داشتن می‌تواند منجر به وابسته شدن شود. دوست داشتن و دوست داشته شدن زیباست اما هنگامی که رابطه سمی باشد به جای اینکه فرد را رو به سوی خوشبختی، سعادت و شادکامی ببرد و باعث شود که بتوانند در رابطه اوج بگیرند باعث احساس بد، شکست، ترس و سقوط می‌شود. زمانی رابطه سالم است که بتوانید مسائل و مشکلات را با شریک خود در میان بگذارید و به او دلگرم باشید. اگر احساس می‌کنید که علائم رابطه ناسالم در روابط شما دیده می‌شود به آن خوب بیندیشید که آیا می‌خواهید رابطه را ادامه دهید یا بهتر است آن را تمام کنید. اگر به پایان رابطه می‌اندیشید آیا راهکاری هم وجود دارد که بتوانید مجددا رابطه را احیا کنید؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید