دندانپزشکی و سلامت دهان

10 علت مهم ارضا نشدن زنان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از خوب میشی، علت مهم ارضا نشدن زنان و برخی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود یک زن برای رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشد، آورده شده است.

ارضا شدن یا ارگاسم، بخشی از چرخه پاسخ جنسی برای مردان و زنان است. این نقطه در طول پاسخ جنسی است که در آن فشار خون، ضربان قلب و تنفس فرد به حداکثر سرعت خود می رسد، همراه با اوج احساسات گذرا از لذت شدید است، که باعث ایجاد حالت تغییر یافته هوشیاری می شود. به طور معمول، ارگاسم به عنوان آزاد شدن ناگهانی تنش جنسی همراه با انقباضات غیرارادی عضلات، به ویژه در ناحیه لگن و اطراف اندام های جنسی توصیف می شود. زنان در هنگام ارضا شدن، انقباضات رحم و واژن را تجربه می کنند و مردان نیز در ماهیچه های آلت تناسلی انقباضاتی دارند که معمولاً منجر به انزال می شود.

اگرچه ارضا شدن، به طور معمول به عنوان بخشی از چرخه پاسخ جنسی توصیف می شود، اما هر رابطه جنسی، شامل ارگاسم یا ارضا شدن نیست و مشکل در رسیدن به ارگاسم یا ارضا نشدن زنان در طول رابطه جنسی، یک مشکل جنسی نسبتاً رایج در بین خانم هاست.

در ادامه این بخش از خوب میشی، علت مهم ارضا نشدن زنان و برخی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود یک زن برای رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشد، آورده شده است.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه زندگی جنسی پس از یائسگی را بهتر كنیم

 

علت مهم ارضا نشدن زنان چیست؟

شاید آشنا شدن با دلایل و علت مهم ارضا نشدن زنان، بتواند به شما کمک کند تا این مشکل را به سادگی برطرف کنید و از رابطه جنسی خود لذت ببرید:

 

تحریک جنسی ناکافی

تحریک جنسی برای رسیدن به ارگاسم یا ارضا شدن، بسیار مهم و کلیدی است. زنانی که در تلاش برای رسیدن به ارگاسم هستند ممکن است به سادگی به تحریک بیشتری برای انجام این کار نیاز داشته باشند. افزایش معاشقه قبل از رابطه جنسی که شامل تحریک کلیتورال در فعالیت های جنسی است، ممکن است در این وضعیت کمک کننده باشد، به ویژه به این دلیل که بسیاری از زنان تنها با دخول واژینال به ارگاسم نمی رسند.

 

مسائل روانی

سلامت روان افراد نقش زیادی در سلامت جنسی آنها دارد. اگر زنی حواسش پرت باشد، نگران بدن یا عملکرد جنسی خود باشد، با افسردگی یا اضطراب سر و کار داشته باش، یا به دلیل اعتقادات فرهنگی یا مذهبی در رابطه با رابطه جنسی احساس گناه کند، ممکن است رسیدن به ارگاسم و ارضا شدن برایش دشوار باشد. از طرفی، سوء استفاده و آسیب های جنسی در گذشته نیز می تواند تأثیر منفی بر توانایی زن برای ارگاسم داشته باشد. مراجعه به یک متخصص سلامت روان یا یک درمانگر جنسی قابل اعتماد ممکن است بتواند به حل مسائل روانشناختی که عملکرد ارگاسمیک زن را مختل می کند، در این زمینه کمک کننده باشد.

 

مسائل مربوط به روابط 

اگر زن درگیری های حل نشده یا عدم ارتباط یا اعتماد با شریک زندگی خود داشته باشد، ممکن است برای یک زن دشوارتر باشد که در طول رابطه جنسی، ارضا شود و به ارگاسم برسد. در ان شرایط، توانایی برقراری ارتباط با ترجیحات جنسی به شریک زندگی در مورد رضایت جنسی بسیار مهم است.

 

شرایط مزمن

برخی از بیماری های طولانی مدت ممکن است رابطه جنسی را برای زنان ناراحت کننده یا حتی دردناک کند و باعث ایجاد مشکلات ارگاسم شوند. شرایط درد جنسی مانند ولوودینیا، وستیبولودینیا و واژینیسموس و بیماری های مزمن مانند آرتریت، ام اس و بیماری پارکینسون همگی ممکن است مانع ارگاسم و علت مهم ارضا نشدن زنان باشند.

علت ارضا نشدن زنان

داروها

چندین دارو مانند آنتی هیستامین ها، داروهای ضد روان پریشی و داروهای فشار خون، می توانند بر توانایی فرد برای ارگاسم تأثیر بگذارند . تحقیقات نشان داده اند که، داروهای ضد افسردگی، به ویژه مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) عملکرد ارگاسمی را مختل می کنند و می توانند یک علت مهم ارضا نشدن زنان باشند.

 

پیشنهاد مطالعه: ده داروی گیاهی افزایش میل جنسی زنان

 

افزایش سن

با افزایش سن، سطح استروژن در بدن خانم ها کاهش می‌یابد و ممکن است تغییراتی را در تمایلات جنسی آنها، مانند کاهش ترشحات واژن و موارد دیگر را ایجاد کند. چنین تغییراتی ممکن است باعث ایجاد سوزش یا درد در حین رابطه جنسی شود، که شرایطی است که به عنوان آتروفی ولوواژینال (VVA) یا سندرم ادراری تناسلی یائسگی (GSM) شناخته می شود.

همچنین زنان یائسه ممکن است مشکلات بیشتری را در رسیدن به ارگاسم و ارگاسم هایی که شدت کمتری نسبت به قبل داشته اند، تجربه کنند. خوشبختانه، درمان‌ هایی مانند استفاده از مرطوب‌ کننده‌ های واژن، روان‌ کننده‌ ها و محصولات هورمونی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد که می توانید با مشورت پزشک زنان، بهترین روش را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

 

میل جنسی کم در زنان

گاهی اوقات، میل جنسی کم، یک موضوع ذهنی است. طبق گفته متخصصان، بسیاری از خانم‌ ها چیزی دارند که به عنوان میل پاسخگو شناخته می‌ شود - ممکن است شما علاقه‌ ای به شروع رابطه جنسی نداشته باشید، اما وقتی وارد آن می‌ شوید، متوجه می‌ شوید که "این سرگرم کننده است".  بنابراین گاهی اوقات، فقط باید با جریان حرکت کنید و اجازه دهید مغزتان به آن نقطه اوج برسد.

اما برخی از زنان در غیاب هرگونه مشکل اساسی دیگر، میل جنسی پایینی دارند. این اختلال میل جنسی کم‌ (HSDD) نامیده می‌ شود. اصطلاح دیگری که استفاده می‌شود اختلال علاقه یا برانگیختگی جنسی زنانه است. پزشک شما می تواند داروهایی را تجویز کند که به شما کمک کند این حالت به تدریج بهبود پیدا کند.

 

خستگی

وقتی از بچه ها یا والدین سالخورده مراقبت می کنید یا فقط یک هفته پر استرس را پشت سر می گذارید، میل جنسی شما می تواند کاهش یابد! علاوه بر این، استرس نیز می تواند عامل اصلی خستگی باشد. اگر با خستگی مشکل دارید، بهتر است به یک پزشک عمومی مراجعه کنید؛ زیرا خستگی همچنین می‌تواند نشانه‌ ای از شرایط پزشکی خاص باشد.

 

مصرف الکل

استفاده از الکل بیش از حد نیز می تواند بر جریان خون به کلیتوریس تأثیر بگذارد، که برای رسیدن به ارگاسم نیاز به تحریک دارد. بنابراین اگر متوجه شدید که برای رسیدن به ارگاسم مشکل دارید، به میزان مصرف الکل یا سیگار، نسبت به شدت علائم خود فکر کنید و در حد امکان مصرف این موارد را به حداقل برسانید.

 

پیشنهاد مطالعه: 7 نشانه رابطه اشتباه | رهایی از رابطه ناسالم

 

پایین بودن سطح اکسی توسین

اکسی توسین که به عنوان هورمون «احساس خوب» یا «عشق» نیز شناخته می شود، با ارگاسم همراه است. اگر بدن شما به اندازه کافی آن را تولید نمی کند، ارضا شدن می تواند دشوارتر باشد. استرس می تواند دلیل اصلی تولید کم اکسی توسین باشد، اما ثابت شده است که گذراندن زمان بیشتر با همسرتان، نگاه کردن به چشمان او، گرفتن دست و بوسیدن باعث افزایش تولید این هورمون می شود.

 

صحبت نکردن در مورد خواسته های خود

شریک زندگی شما نمی تواند آنچه در ذهنتان می گذرد را بخواند! بنابراین ساکت ماندن و صحبت نکردن در مورد آنچه واقعاً شما را ارضا می کند، کمکی به اوج گرفتن شما نخواهد کرد. به علاوه، هر زنی متفاوت است، بنابراین حرکات و زوایایی که برای یک فرد شگفت‌انگیز است، ممکن است برای دیگری این کار را انجام ندهد. بنابراین مهم است که با شریک زندگی خود احساس راحتی و امنیت کنید و بتوانید انواع اعمال جنسی یا لمسی که دوست دارید را با او به اشتراک بگذارید. از اینکه مستقیماً به آنها بگویید یا دستشان را دقیقاً در جایی که می خواهید حرکت دهید، خجالت نکشید.

 

تمرکز کردن بیش از حد بر روی ارضا شدن

تاکید بیش از حد بر رسیدن به ارگاسم می تواند باعث شود رابطه جنسی یک کار هدفمند باشد و صمیمیت را بیشتر به کار تبدیل کند تا لذت.

در واقع، وقتی برای رسیدن به ارگاسم خیلی تلاش می‌کنید یا بیش از حد روی نتیجه تمرکز می‌ کنید، نه تنها ارگاسم، بلکه لذت، برانگیختگی، احساسات و ارتباط از بین می‌ رود و از شما دور می‌ شود. بنابراین تمرکز کمتر و تلاش بیشتر برای لذت بردن و حضور بسیار مهمتر است. اگر زنی برای رسیدن به ارگاسم بیش از حد تلاش کند، این احتمال وجود دارد که او این فرصت را از دست بدهد.

علت ارضا نشدن زنان

مشکلات ارگاسم و ارضا نشدن در زنان از چه زمانی شروع می شود؟

مشکلات ارگاسم می تواند به شرح زیر باشد:

  • اولیه: یک زن هرگز به ارگاسم نرسیده است
  • ثانویه: او در گذشته ارگاسم داشته است، اما اکنون نمی تواند ارگاسم داشته باشد

همچنین برخی از زنان متوجه می شوند که هنگام خودارضایی می توانند به ارگاسم برسند اما زمانی که با شریک زندگی خود هستند نه. این می تواند به دلیل مشکلات در رابطه یا عدم تحریک کافی باشد.

برخی از زنان برای لذت بردن از رابطه جنسی نیازی به ارگاسم ندارند. با این حال، برای سایر زنان و شریک زندگی آنها، ناتوانی در ارگاسم می تواند یک مشکل باشد.

 

 ارضا نشدن زنان یکی از مشکلات رایج است که لازم ابتدا با علت مهم ارضا نشدن زنان آشنا شوید و اقداماتی را در جهت برطرف کردن علت ایجاد کننده این مشکل انجام دهید تا بتوانید لحظات خوبی را تجربه کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید