دندانپزشکی و سلامت دهان

فواید زعفران برای مردان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله به فواید زعفران برای مردان می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم چرا نباید از این جادوی طبیعی در رژیم غذایی خود غافل شوید. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

زعفران با نام علمی کروکوس ساتیووس یکی از گران‌ترین ادویه‌جات در جهان است؛ چرا که فرایند کاشت و برداشت به مراتب سخت‌تری نسبت به گیاهان دیگر دارد. بنابراین تعجبی ندارد که تولید و عرضه نهایی زعفران هزینه تمام شده بالایی داشته باشد.

اما این طلای سرخ رنگ مزایای بسیاری دارد و می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشکلات و بیماری‌ها را هم در زنان و هم مردان برطرف کرده یا بهبود ببخشد. از افزایش میل جنسی و رفع مشکلاتی مانند ناباروری گرفته تا بهبود حافظه و تقویت خلق‌وخو، از جمله مزایایی است که مصرف زعفران برای همه مردان در هر سنی به دنبال دارد.

در این مقاله به فواید زعفران برای مردان می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم چرا نباید از این جادوی طبیعی در رژیم غذایی خود غافل شوید. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

1. تقویت حافظه و بهبود افسردگی؛ از خواص زعفران برای مردان

زعفران بر توانایی حفظ و یادگیری شما اثر فوق‌العاده مثبتی دارد. همچنین این گیاه به عنوان یک داروی ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند؛ به نحوی که 30 میلی‌گرم زعفران معادل هر نوع داروی آرامش بخشی است که مصرف می‌کنید!

به این ترتیب، خرید یک بسته زعفران 3 گرمی با قیمتی به مراتب کمتر از داروهای اعصاب و مصرف روزانه آن در مقادیر توصیه شده، می‌تواند حداقل برای چند ماه حال و هوای شما را از این رو به آن رو کند.

در واقع زعفران برای درمان انواع خفیف تا متوسط افسردگی موثر است. حتی آزمایشات بالینی انجام شده با استفاده از زعفران ثابت کرده که زعفران برای درمان بیماری آلزایمر مفید بوده و از هر داروی ضد افسردگی موثرتر است. بنابراین، برای تقویت حافظه نیز گیاه شناخته شده‌ای محسوب می‌شود.

تقویت حافظه و بهبود افسردگی؛ از خواص زعفران برای مردان

2. درمان ناباروری در مردان؛ آیا زعفران مرد را عقیم می‌کند؟

یکی دیگر از فواید مهم زعفران برای مردان این است که به بهبود پارامترهای مایع منی در مردان کمک می‌کند. یک کارآزمایی بالینی بر روی مردان مبتلا به «ناباروری ایدیوپاتیک» انجام شد. در این پژوهش به افراد مورد آزمایش 3 بار در هفته 50 میلی گرم زعفران خالص به مدت 3 ماه داده شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که بعد از یک دوره مصرف سه ماهه زعفران، میزان اسپرم در مایع منی از 6.44 درصد به 10.45 درصد افزایش می‌یابد.

همچنین در یک کارآزمایی بالینی دیگر 52 مرد غیرسیگاری و نابارور مورد بررسی قرار گرفتند. افراد مورد آزمایش به مدت سه ماه، سه بار در هفته شیر زعفران می‌نوشیدند و دوز هر بار 50 میلی‌گرم زعفران بود. میانگین درصد اسپرم طبیعی قبل از درمان 28 درصد بود که پس از درمان به 38 درصد افزایش یافت. زعفران به عنوان یک آنتی اکسیدان بر مورفولوژی و تحرک اسپرم در مردان نابارور تاثیر مثبت دارد.

با این حال باعث افزایش تعداد اسپرم نمی‌شود. بنابراین زعفران نه تنها مردان را عقیم نمی‌کند، بلکه در تقویت توانایی باروری آن‌ها موثر است.

3. افزایش قدرت میل جنسی با زعفران

زعفران حاوی ماده شیمیایی به نام «پیروکروسین» است که فرد را نسبت به لمس اعضای بدن حساس می‎کند. این خاصیت منجر به افزایش میل جنسی و به تبع آن افزایش لذت مردان در رابطه جنسی می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید با هدیه خاصی پارتنرتان را شگفت زده کنید، زعفران کادویی گزینه ایده‌آلی است.

افزایش قدرت میل جنسی با زعفران

4. خواص زعفران در جلوگیری از درد بعد از ورزش

یکی دیگر از فواید زعفران برای مردان این است که از هرگونه درد عضلانی بعد از تمرینات شدید ورزشی جلوگیری می‌کند. اگر شیر زعفران یا مکمل‌های زعفران را به صورت کپسول قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید، قدرت عضلانی شما افزایش می‌یابد. همچنین چنین مکمل‌هایی به کاهش درد عضلانی در مردان کمک می‌کند و بنابراین با مصرف زعفران می‌توانید تجربه خوشایندتری از ورزش داشته باشید.

5. زعفران؛ بهترین برای درمان خانگی اختلال نعوظ

اختلال نعوظ میلیون‌ها مرد را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به‌ویژه زمانی که کمی مسن‌تر می‌شوند. ممکن است صحبت کردن در مورد این موضوع سخت و به قدری حساس باشد که بسیاری از افراد حتی نمی‌خواهند جنین مشکلی را با پزشک خود مطرح کنند. خبر خوب اینکه مصرف زیاد و مداوم زعفران می‌تواند اختلال نعوظ در مردان را درمان کند.

یک گزارش بالینی حاکی از آن است که نزدیک به 20 بیمار مبتلا به اختلال نعوظ 200 میلی گرم از یک قرص حاوی زعفران دریافت کردند. بعد از ده روز مصرف مداوم، نتایج روند بهبودی این بیماران را نشان داد؛ به نحوی که نمرات از 22.15 به 39.20 افزایش پیدا کرد. همچنین از آنجایی که مبتلایان به اختلال نعوظ اغلب از اضطراب عملکرد رنج می‌برند، اثرات مثبت زعفران بر خلق و خو و اثرات مفیدی که بر قوای جنسی دارد نیز ممکن است در روند بهبودی این بیماران موثر باشد.

زعفران

6. فواید ضدسرطانی زعفران برای مردان

عامل اصلی سرطان رادیکال‌های آزاد مانند ROS هستند. رادیکال‌های آزاد به هسته سلول می‌چسبند، عملکرد سلول را مختل می‌کنند و گاهی این حمله منجر به اختلال در تقسیم سلولی و ایجاد سرطان می‌شود. زعفران دارای آنتی اکسیدان‌های قوی زیادی مانند کروسین، سافرانال و کروستین است. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند.

در بدن افراد جوان آنتی اکسیدان‌های طبیعی وجود دارد، اما با افزایش سن، فرایند تولید آن‌ها متوقف می‌شود. پس باید آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز را از طریق تغذیه تامین کنیم و در این شرایط دو گزینه پیش روی ماست: خوردن غذاهای مقوی و استفاده از داروها. بهترین انتخاب، داروهای گیاهی است که می‌تواند آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز را تامین کند و عوارض جانبی جدی نداشته باشد. یکی از فواید زعفران برای مردان همین تامین آنتی اکسیدان‌های موردنیاز بدن و جلوگیری از ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان پروستات است.

7. فواید زعفران برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی در مردان

مردان بیشتر از زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند و به طور متوسط در سنین پایین‌تر از زنان به حملات قلبی دچار می‌شوند. به همین دلیل استفاده روزانه از زعفران یک ایده عالی برای مردان (در هر سنی) است.

مطالعات نشان داده‌اند که زعفران ممکن است بتواند سطح کلسترول را کاهش داده و آن را متعادل نگه دارد. همچنین زعفران به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود که کمک بسیار مهمی برای سلامت قلب و عروق هستند، شناخته شده است.

خرید زعفران اصل از فروشگاه هیتا؛ با زعفران‌های هیتا جوان و سلامت بمانید!

در این مقاله به فواید زعفران برای مردان پرداختیم و توضیح دادیم مصرف این جادوی طبیعی چه خواص شگفت انگیزی بر حفظ سلامت و رفع برخی بیماری‌ها در مردان دارد. برای بهره‌مندی از خواص فوق، باید زعفران اصل تهیه کنید و جدا از مصرف زعفران‌های تقلبی که بعضا آسیب می‌رسانند، خودداری کنید.

شما می‌توانید میزان زعفران اصل موردنیاز خود را با پایین‌ترین قیمت بازار از فروشگاه هیتا به نشانی hitasaffron.shop خریداری کنید و هر کجای ایران که باشید، درب منزل تحویل بگیرید.

برچسب ها:
زعفران
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید