دندانپزشکی و سلامت دهان

بهترین صابون برای اسکراب کدام است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با صابون اسکراب کسب کنید و بدانید که بهترین صابون برای اسکراب کدام است حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

بسیاری از افراد، پوست درخشان و زیبای خود را مرهون روال لایه برداری و استفاده از صابون اسکراب برای صورت و بدن خود می دانند. در واقع صابون لایه بردار یا صابون اسکراب، یک گزینه بسیار عالی برای از بین بردن سلول های مرده پوست است و به از بین بردن آلودگی، چربی، مواد آرایشی و هر چیز دیگری که وارد پوست شده است، کمک می کند.

بنابراین برای اینکه سلامت پوست را در بهترین حالت ممکن حفظ کنید و پوست مرده و سایر آلودگی ها را از روی پوست بردارید، لازم است هر چند روز یکبار از یک محصول لایه بردار یا اسکراب ملایم مانند صابون اسکراب استفاده کنید. این کار از تحریک پوست و آکنه جلوگیری می کند و باعث می شود تا پوستتان صاف تر و درخشان تر دیده شود.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با صابون اسکراب کسب کنید و بدانید که بهترین صابون برای اسکراب کدام است حتما در ادامه این بخش با خوب میشی همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: روتین مراقبت از پوست چیست؟ معرفی دو روتین پوستی روز و شب

 

چگونه بهترین صابون اسکراب را انتخاب کنیم؟

همانطور که می دانید، لایه برداری پوست بسیار مهم است، اما انتخاب یک صابون اسکراب مناسب که به ایجاد پوستی شفاف و با طراوت کمک می کند نیز به همان اندازه مهم است. به همین دلیل است که لازم است در هنگام انتخاب و خرید بهترین صابون اسکراب موارد مهمی را در نظر بگیرید و بدانید که چگونه بهترین صابون اسکراب را انتخاب کنید. در ادامه به این نکات اشاره کردیم:

 

بررسی مواد تشکیل دهنده صابون اسکراب

بهتر است صابون اسکراب یا لایه بردار یکه از مواد تشکیل دهنده مناسب برای نوع پوست شما ساخته شده است، را انتخاب کنید تا از حداکثر مزایای این صابون در ایجاد پوستی سالم، درخشان و نرم بهره مند شوید. برخی از ترکیبات رایج در صابون اسکراب یا لایه بردار عبارتند از:

 

  • بلغور جو دوسر: از آنجایی که جو دوسر یکی از طبیعی ترین و ملایم ترین لایه بردارها است، یکی از پرمصرف ترین مواد در ساخت صابون اسکراب یا لایه بردار است.

 

  • نمک دریایی: بافت درشت و دانه دانه نمک دریا، آن را به یک لایه بردار عالی تبدیل کرده است، زیرا به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و پوستی سالم و درخشان را نشان می دهد و معمولا در تولید صبون اسکراب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • قهوه: قهوه آسیاب شده سرشار از خواص ضد میکروبی و ضد پیری است که به ویژه برای آکنه مفید است و یکی از اصلی ترین ترکیبات در صابون اسکراب نیز است.

 

  • زغال‌سنگ: زغال‌ سنگ برای پوست‌ های چرب و درمان آکنه بسیار مفید است، زیرا به از بین بردن چربی و سموم کمک می‌ کند، ناخالصی‌ ها را از بین می برد و کمک می کند تا منافذ پوست باز شود و پوستی شاداب و شفاف به جا می‌ گذارد.زغال سنگ نیز یکی دیگر از ترکیبات رایج در تولید صابون اسکراب است.

 

  • گل ها و میوه ها: انواع خاصی از عصاره های گل و میوه نیز در ترکیب با روغن های گیاهی به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کنند و در تولید صابون اسکراب به کار می روند.

 

صابون اسکراب قهوه

 

در نظر گرفتن نوع پوست و شرایط پوستی

در هنگام انتخاب بهترین صابون اسکراب، باید نوع پوست خود و شرایط پوستی که دارید را در نظر بگیرید تا با توجه به این موارد، بهترین ترکیب را برای لایه برداری از پوست خود انتخاب کنید.

 

  • پوست خشک: یک صابون اسکراب یا  لایه بردار خوب برای پوست های خشک صابونی است که دارای مواد مرطوب کننده مانند روغن های گیاهی و کره باشد. این مواد به پاکسازی پوست کمک می کنند و در عین حال آن را هیدراته نگه می دارند.

 

  • پوست مختلط: یک صابون لایه بردار ملایم با ترکیبی از روغن های گیاهی و لایه بردارها برای افرادی که پوست مختلط دارند ایده آل است. به عنوان مثال، ترکیبی از مواد آرامش بخش مانند اسطوخودوس و مواد لایه بردار و نرم کننده مانند پوست بادام خرد شده و رغن بادام، یکی از بهترین انتخاب ها برای لایه برداری و رطوبت رسانی به پوست مختلط خواهد بود.

 

  • پوست چرب: پوست چرب نیاز به یک صابون اسکراب یا لایه بردار دارد که حاوی موادی باشد که منافذ پوست را باز کرده و چربی موجود روی پوست را کاهش دهد. به عنوان مثال، صابون لایه بردار و پاک کننده زغال چوب نه تنها روغن و سموم را از بین می برد، بلکه ناخالصی های موجود در منافذ پوستی را نیز از بین می برد و منافذ را باز می کند.

 

صابون اسکراب

 

پیشنهاد مطالعه: انواع پوست و بهترین روش های مراقبت از آن

 

دلایل استفاده از صابون لایه بردار چیست؟

استفاده از بهترین صابون لایه بردار کاربردها و فواید زیادی دارد:

  • به از بین بردن پوست مرده کمک می کند
  • پوست را تمیز می کند و آلودگی را از بین می برد
  • رنگ پوست را یکدست می کند
  • منافذ پوست و فولیکول های مو موجود بر روی پوست را باز می کند
  • به بهبود جذب مرطوب کننده در پوست کمک می کند
  • به صاف کردن پوست کمک می کند و منجر به کاهش علائم قابل مشاهده پیری می شود
  • با بهبود جریان خون و گردش خون، سم زدایی را ترویج می کند
  • باعث می شود پوست شما جوان تر و سالم تر به نظر برسد
  • خواص لایه برداری به کاهش جوش های آکنه با از بین بردن آرام سلول های مرده پوست کمک می کند
  • بعد از شستن پوست با صابون اسکراب یا لایه بردار احساس نرمی و لطافت خواهید کرد

 

به طور کلی، صابون های لایه بردار با از بین بردن سلول های مرده پوست، پینه و آکنه، به پاکسازی پوست شما کمک می کنند. همچنین رنگ ناهموار پوست را بهبود می بخشند و آن را سالم نگه می دارند. لایه برداری منظم از پوست، جریان خون را بهبود می بخشد، باکتری ها و ناخالصی های موجود روی پوست را از بین می برد و آن را سالم نگه می دارد.

صابون لایه بردار و اسکراب

 

آیا می توان هر روز از صابون لایه بردار استفاده کرد؟

اگر صابون اسکراب یا لایه برداری که تهیه می کنید، حاوی موادی است که برای پوست ملایم بوده و رطوبت پوست را سالم نگه می دارد، گزینه مناسبی برای استفاده روزمره است. اما اگر ترکیبات و مواد تشکیل دهنده صابون اسکراب قوی است، بهتر است هفته ای یک یا دو بار از ان استفاده کنید تا بهترین مراقبت را از پوست داشته و باعث ایجاد آسیب به پوستتان نشوید. البته باید توجه داشته باشید که صابون اسکراب را به آرامی و به طور صحیح استفاده کنید تا باعث خشکی بیش از حد پوست نشود.

همچنین اگر تازه شروع به لایه برداری کرده اید، توصیه می شود هفته ای یک بار از آن استفاده کنید و به آرامی به 3 تا 4 بار در هفته افزایش دهید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات پزشکی
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
زهره
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

عالی بود

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید